Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 12:00
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Kent iemand / heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Graag nieuwe ideeën.
Situatie:
Mijn Kreidler is een RMC 1974 Duits model 4 bak direct.
Ik heb een standaard 32 mm bocht, standaard uitlaat en een 60 cc cilinder.
De carburateur is een 18 mm Bing en ik heb een “standaard” ontsteking.
Sinds enige tijd heb ik volgend probleem:
Als mijn Kreidler doorgewarmd is en ik een paar minuten vol gas doortrek naar 10k toeren, valt het vermogen weg en zakt het blok tot ca 4500 toeren terug. Na enige minuten ‘afkoelen’ komt het vermogen weer terug en kan ik weer een paar minuten doortrekken. Dan herhaalt zich het probleem.
Als ik niet hoger dan ca 6500 toeren ga kan ik gewoon doorrijden.
Testen ontsteking:
Op tijd stellen (ontsteking staat perfect) als je één tik geeft loopt het blok.
Punten vervangen –geen resultaat
Condensator 2x vervangen – geen resultaat
Bougies 4 x vervangen (BP6HS) – geen resultaat
Ontstekingsstoel vervangen – resultaat bijna geen verschil (misschien bij de laatste spoel nog iets meer toeren maar de rest is identiek).
Bougiekap is nieuw en zonder weerstand (ook nog doorgemeten)
Bougiekabel is een dikke en ook nog nieuw en doorgemeten.
Testen benzine toevoer:
(verschijnsel zou ook door te weinig brandstof veroorzaakt kunnen worden)
Extra Filter verwijderd -Kraan gecontroleerd—geen verschil
Tank en carburateur schoongemaakt,--geen vuil,
alle sproeiers open,vlotternaald laat goed door-- Vlotterkamer is goed en snel gevuld.
Uitlaat is brandschoon.
Wat kan ik nog doen?
Bougie vervangen door een ander model?
Bougiekabel nog een keer vervangen?
Graag suggesties.
Ed Merk
Kent iemand / heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Graag nieuwe ideeën.
Situatie:
Mijn Kreidler is een RMC 1974 Duits model 4 bak direct.
Ik heb een standaard 32 mm bocht, standaard uitlaat en een 60 cc cilinder.
De carburateur is een 18 mm Bing en ik heb een “standaard” ontsteking.
Sinds enige tijd heb ik volgend probleem:
Als mijn Kreidler doorgewarmd is en ik een paar minuten vol gas doortrek naar 10k toeren, valt het vermogen weg en zakt het blok tot ca 4500 toeren terug. Na enige minuten ‘afkoelen’ komt het vermogen weer terug en kan ik weer een paar minuten doortrekken. Dan herhaalt zich het probleem.
Als ik niet hoger dan ca 6500 toeren ga kan ik gewoon doorrijden.
Testen ontsteking:
Op tijd stellen (ontsteking staat perfect) als je één tik geeft loopt het blok.
Punten vervangen –geen resultaat
Condensator 2x vervangen – geen resultaat
Bougies 4 x vervangen (BP6HS) – geen resultaat
Ontstekingsstoel vervangen – resultaat bijna geen verschil (misschien bij de laatste spoel nog iets meer toeren maar de rest is identiek).
Bougiekap is nieuw en zonder weerstand (ook nog doorgemeten)
Bougiekabel is een dikke en ook nog nieuw en doorgemeten.
Testen benzine toevoer:
(verschijnsel zou ook door te weinig brandstof veroorzaakt kunnen worden)
Extra Filter verwijderd -Kraan gecontroleerd—geen verschil
Tank en carburateur schoongemaakt,--geen vuil,
alle sproeiers open,vlotternaald laat goed door-- Vlotterkamer is goed en snel gevuld.
Uitlaat is brandschoon.
Wat kan ik nog doen?
Bougie vervangen door een ander model?
Bougiekabel nog een keer vervangen?
Graag suggesties.
Ed Merk
- marwin98
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:33
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
andere warmtegraad proberen, even snel van kreidlerservice geleend.
"- W7AC Brommer 40-65 Km/h (NGK B6HS)
- W5AC Brommer 65-85 Km/h (NGK B7HS)
- W4AC Brommer 80-100 Km/h (NGK B8HS)
- W3AC Brommer 100+ Km/h (NGK B9HS)"
Ik ga er vanuit dat je 60 cc geen 65 loopt
"- W7AC Brommer 40-65 Km/h (NGK B6HS)
- W5AC Brommer 65-85 Km/h (NGK B7HS)
- W4AC Brommer 80-100 Km/h (NGK B8HS)
- W3AC Brommer 100+ Km/h (NGK B9HS)"
Ik ga er vanuit dat je 60 cc geen 65 loopt
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Die kan vacuüm trekken, of misschien toch een doekje onder de buddy?hermanp schreef:Tankdop
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Om te beginnen: wie heeft je die BP6HS geadviseerd ? Probeer de B8HS eens.
Verder kun je ook het zwarte draadje eens losnemen van het kroonsteentje op het blok.
Het zou kunnen dat er in je draadboom of uit-knop (soms contactslot-) een kortsluiting naar massa zit.
Als je een standaard ontsteking hebt , hoort er achter de ontstekingsspoel een mica plaatje tegen het carter te zitten (tegen overslag) , zit dat plaatje er in ?
Verder kun je ook het zwarte draadje eens losnemen van het kroonsteentje op het blok.
Het zou kunnen dat er in je draadboom of uit-knop (soms contactslot-) een kortsluiting naar massa zit.
Als je een standaard ontsteking hebt , hoort er achter de ontstekingsspoel een mica plaatje tegen het carter te zitten (tegen overslag) , zit dat plaatje er in ?
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Niet als het niet aan de ontsteking ligt.mvl schreef:Kokusan monteren (met gebalanceerd vliegwiel), afstellen met de stroboscooplamp en rijden maar
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Dat kan wel zijn maar als je een Kokosnoot monteert heb je in ieder geval je ontsteking volledig uitgesloten. Wel even goede massa vinden aan het blok en de bougiedop ook maar even nieuw.hermanp schreef:Niet als het niet aan de ontsteking ligt.mvl schreef:Kokusan monteren (met gebalanceerd vliegwiel), afstellen met de stroboscooplamp en rijden maar
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Je kan ook een NOS puntenontsteking of een werkende gebruikte monteren om dat uit te sluiten Menno.mvl schreef:Dat kan wel zijn maar als je een Kokosnoot monteert heb je in ieder geval je ontsteking volledig uitgesloten. Wel even goede massa vinden aan het blok en de bougiedop ook maar even nieuw.hermanp schreef:Niet als het niet aan de ontsteking ligt.mvl schreef:Kokusan monteren (met gebalanceerd vliegwiel), afstellen met de stroboscooplamp en rijden maar
Enzo
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Tsja, ik zou best wel een MHKZ 6 polig NOS willen hebben met een reserve NOS CDI erbij, maar dat kan ik nergens vinden en de Kokusan is overal te koop. Alleen vliegwiel zou zwaarder mogen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 apr 2017, 12:00
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Goede adviezen allemaal. Ik heb min of meer ALLE adviezen geprobeerd. Tankdop --Niet Bougie en Kroonsteen--Niet, ander vliegwiel-- niet, andere Carburateur --- niet, luchttoevoer-- Doekje onder zadel--Niet, Spruitstuk en voetpakking dichtingen nieuw-- Niet) Ik heb nu een passtuk gemaakt dat op de cilinder tapeinden op het blok gemonteerd kan worden. Er zit een aansluiting voor een persluchtleiding op en een manometer. Ik testen of ik drukverlies op de carter-pakking en/ of de krukaskeerringen (overigens ook nieuw) heb. Ben benieuwd wat ik vind. Jammer dat ik niet "warm" kan testen want ook daardoor kan dan weer drukverlies ontstaan.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Wie gaat er ook met een brommer ontsteking met een snelle 60 cc rijdened.merk@euroda.nl schreef: ↑24 feb 2020, 13:09 Goede adviezen allemaal. Ik heb min of meer ALLE adviezen geprobeerd. Tankdop --Niet Bougie en Kroonsteen--Niet, ander vliegwiel-- niet, andere Carburateur --- niet, luchttoevoer-- Doekje onder zadel--Niet, Spruitstuk en voetpakking dichtingen nieuw-- Niet) Ik heb nu een passtuk gemaakt dat op de cilinder tapeinden op het blok gemonteerd kan worden. Er zit een aansluiting voor een persluchtleiding op en een manometer. Ik testen of ik drukverlies op de carter-pakking en/ of de krukaskeerringen (overigens ook nieuw) heb. Ben benieuwd wat ik vind. Jammer dat ik niet "warm" kan testen want ook daardoor kan dan weer drukverlies ontstaan.
Minimaal een RS/TM buitenbobine puntenontsteking of een elektronische ontsteking. Dit blijft gezeur anders.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Je gaat er vanuit dat er drukverlies is. Dat kan.
Maar sluit andere oorzaken niet bij voorbaat uit !
Ik lees nog niet of je ook een andere ontsteking geprobeerd hebt...
Maar sluit andere oorzaken niet bij voorbaat uit !
Ik lees nog niet of je ook een andere ontsteking geprobeerd hebt...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Ontstekingsprobleem (vermoedelijk)
Ook niet dat je de zwarte spoel hebt doorgemeten op een testkast.
Enzo
- Bijlagen
-
- 43F9AE35-520E-431E-BF37-D214AB329220.jpeg (122.64 KiB) 1310 keer bekeken
-
- 44D14571-3BF2-412F-B727-BFFA25018BF8.jpeg (171.34 KiB) 1310 keer bekeken