Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Afgelopen week nieuwe onderdelen binnen gekregen, van kleine nagels om het frameplaatje vast te zetten tot nieuwe banden. Dus eindelijk weer wat in elkaar gesleuteld, het begin is er!
Komende week weer verder.
Harry.
Komende week weer verder.
Harry.
- Bijlagen
-
- 20171022_154253.jpg (179.19 KiB) 6196 keer bekeken
-
- 20171022_145452.jpg (198.06 KiB) 6196 keer bekeken
Laatst gewijzigd door harry-65 op 22 okt 2017, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Dit gaat helemaal goed komen Harry.
Meneer Onos zal trots op je zijn
En anders ik wel!
Groet Kees
Meneer Onos zal trots op je zijn
En anders ik wel!
Groet Kees
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Ow Harry dat wordt weer een plaatje. Moet je straks wel hondenbelasting gaan betalen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
De Snavelaar schreef:Ow Harry dat wordt weer een plaatje. Moet je straks wel hondenbelasting gaan betalen.
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Ik heb navraag gedaan bij de gemeente, in onze gemeente wordt geen honden belasting geheven. Valt weer mee.Enzo-tvdzijden schreef:De Snavelaar schreef:Ow Harry dat wordt weer een plaatje. Moet je straks wel hondenbelasting gaan betalen.
Afgelopen week tussen de bedrijven door weer wat in elkaar gesleuteld, hier het resultaat.
De chromen beugel bij het voorspatbord wordt nog vervangen door een dunne uitvoering. (2mm minder in doorsnede)
Harry.
- Bijlagen
-
- 20171028_203001.1.jpg (193.68 KiB) 6043 keer bekeken
-
- 20171028_203021.1.jpg (180.55 KiB) 6043 keer bekeken
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Harry, mooie plaatjes weer en beste vorderingen maak je.
Ik denk dat je 19" wielen monteert.
Hoe lang zijn de schokbrekers hart op hart.
En wat ik me ook afvraag is of er bij 19" een afwijkende Achterrug op zit. Of past 19" gewoon in een buffel Achterbrug?
Succes weer.
Groet Kees
Ik denk dat je 19" wielen monteert.
Hoe lang zijn de schokbrekers hart op hart.
En wat ik me ook afvraag is of er bij 19" een afwijkende Achterrug op zit. Of past 19" gewoon in een buffel Achterbrug?
Succes weer.
Groet Kees
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Prachtig Harry. Moeten maar weer eens een meet en greet doen.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Kees, er komen inderdaad 19" wielen in, die zaten er ook in en was in 1967 standaard voor een NL uitvoering. De schokbrekers zijn HOH 36 cm. De achterbrug, volgens mij zijn ze allemaal gelijk.Zolenheuvel schreef:Harry, mooie plaatjes weer en beste vorderingen maak je.
Ik denk dat je 19" wielen monteert.
Hoe lang zijn de schokbrekers hart op hart.
En wat ik me ook afvraag is of er bij 19" een afwijkende Achterrug op zit. Of past 19" gewoon in een buffel Achterbrug?
Succes weer.
Groet Kees
We zijn elkaar nog niet vergeten Ronald, ik moet ook nog steeds wat terug brengen. Staat overigens goed hier.De Snavelaar schreef:Prachtig Harry. Moeten maar weer eens een meet en greet doen.
Henk, ik hoop dat je mijn project bedoel en niet gefocust ben op de eitank die er achter staatHenk 3bakvoet schreef:Een plaatje Harry
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Gelukkig, de juiste gekocht.
Groet Kees
Groet Kees
- Bijlagen
-
- 20171030_215545-1.jpg (56.16 KiB) 5929 keer bekeken
-
- 20171030_215516-2.jpg (52.61 KiB) 5929 keer bekeken
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Ik heb vandaag weer wat tijd weten vrij te maken en ben dus weer aan het opbouwen geweest. Nog even de kunststof delen, koplampkap e.d. passen, gelijk een beetje een idee hoe het er uit gaat zien.
Aansluitend de hondekop even uitgelaten, stond zo mooi op zijn wielen. Kon ik gelijk mijn garage weer even opruimen.
Wordt weer vervolgt, Harry.
Aansluitend de hondekop even uitgelaten, stond zo mooi op zijn wielen. Kon ik gelijk mijn garage weer even opruimen.
Wordt weer vervolgt, Harry.
- Bijlagen
-
- 20171101_142817.jpg (149.42 KiB) 5844 keer bekeken
-
- 20171101_171155.jpg (189.53 KiB) 5844 keer bekeken
-
- 20171101_165109.1.jpg (185.8 KiB) 5843 keer bekeken
-
- 20171101_165227.2.jpg (197.84 KiB) 5844 keer bekeken
- Zolenheuvel
- Berichten: 2290
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Geeft zeker een mooi beeld Harry!
Ik geniet van elk plaatje en ben een beetje jaloers
Groet Kees
Ik geniet van elk plaatje en ben een beetje jaloers
Groet Kees
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Hij staat er trots en met opgeheven "Kop" bij (2e foto)
mooi hoor Harry jij doet het goed (zie boutjes van spatbord beugel)
mooi hoor Harry jij doet het goed (zie boutjes van spatbord beugel)
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Kees, geduld is een schone zaak.Zolenheuvel schreef:Geeft zeker een mooi beeld Harry!
Ik geniet van elk plaatje en ben een beetje jaloers
Groet Kees
Hermann, dat deze bromfiets de fabriek uit ging zat ik op een LTS en werd er in de praktijkles op dergelijke details gelet.hermanngas schreef: mooi hoor Harry jij doet het goed (zie boutjes van spatbord beugel)
Is er toch nog wat blijven hangen in mijn bol
-
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Het gaat de goede kant op Harry en het wordt absoluut een aanwinst. Toch nog even een vraag over de buddyzit, dit is toch de originele of toch niet? Op foto 203021.1 lijkt het of hij wat ver naar voren zit, waardoor hij de tank raakt en daardoor steekt aan de achterzijde het gereedschapsbakje een stukje uit.
Is dit gezichtsbedrog of klopt het wat ik schrijf?
Ik moet er wel bij vertellen dat ik bij mijn brommer hetzelfde ( euvel ) zie.
Is dit gezichtsbedrog of klopt het wat ik schrijf?
Ik moet er wel bij vertellen dat ik bij mijn brommer hetzelfde ( euvel ) zie.
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Jan, ik moet zeggen dat je het redelijk goed hebt gezien. Ik heb de bestaande buddy gebruikt, nieuw polypress vulling en een nieuwe huid (om in hondentermen te spreken) Het gereedschap bakje steekt inderdaad iets uit de buddy. Dat was bij de oude ook al het geval alleen zat daar geen deksel/ deurtje meer op. De nieuwe had 3 bevestigingspunten, de oude 4 punten. 2 gaten kwamen overeen met gaten in het spatbord, 3e bevestigingspunt is weggeslepen en 2 nieuwe gemaakt (slotboutbevestiging).Jan schreef: Toch nog even een vraag over de buddyzit, dit is toch de originele of toch niet? Op foto 203021.1 lijkt het of hij wat ver naar voren zit, waardoor hij de tank raakt en daardoor steekt aan de achterzijde het gereedschapsbakje een stukje uit.
Is dit gezichtsbedrog of klopt het wat ik schrijf?
Ik moet er wel bij vertellen dat ik bij mijn brommer hetzelfde ( euvel ) zie.
De buddy kan maar op een manier worden gemonteerd. De bevestiging wordt bepaald bij de schokbreker bouten, daar is niets mee te doen. In de oude situatie raakte het middelpunt van de buddy de tank lichtelijk, dat is nu ook weer zo. Ik heb een foto bijgevoegd voor de verduidelijking.
Harry.
- Bijlagen
-
- 20171103_225105.jpg (141.94 KiB) 5706 keer bekeken
-
- 20171103_224938.jpg (120.94 KiB) 5706 keer bekeken
-
- 20171103_224902.jpg (87.35 KiB) 5706 keer bekeken
-
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 97 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Klopt Harry er is weinig tot niets aan te veranderen, maar dat is toch geen ramp.
Mijn 67'er is nog geheel origineel en daar steekt het bakje dus ook uit.
Mijn 67'er is nog geheel origineel en daar steekt het bakje dus ook uit.
- Bijlagen
-
- IMG_1606.JPG (185.02 KiB) 5676 keer bekeken
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Afgelopen week weer wat opgepakt, niet veel maar toch….
Omdat er nog e.e.a. moet worden verchroomt heb ik ook de schokbrekers van mijn eitank maar gedemonteerd. Dit zijn niet de meest voorkomende schokbrekers, maar je ziet ze wel vaker. Ze zijn nog in prima conditie dus het opknappen waard. Je ziet bij het onderdeel gelijk het kleurverschil rood wat het ooit was en RAL 3000. De materialen liggen inmiddels bij de verchromer.
Bij de Hondekop heb ik de km teller gemonteerd. Het nieuwe rubber is het net niet, waardoor de randen niet lekker passen. (foto 3) Na meting blijkt dat er 3 mm verschil in de rand in zit waardoor het gaat wringen. Ik daarom het gat in de koplampkap 2 mm ruimer gemaakt waardoor een betere pasvorm ontstaat. (Er zat al een klein deukje in de rand, foto 2)
En dan de lichtschakelaar, de originele was stuk en een andere is moeilijk te krijgen. (foto 7) Er staat er wel een op MP maar die is niet juist, niet geschikt voor duplolamp terwijl Kreidler in 1967 al jaren duplo lampen monteerde. Dus een nieuwe aangeschaft (model vanaf 1968) deze past redelijk, alleen de bevestiging van de kap niet Daarom een klein kunststof onder plaatje gemaakt (pijl) waardoor het weer netjes is. (je moet wat). Doordat het model maar een jaar is geleverd, zijn er voor mijn gevoel moeilijk goede (NOS) onderdelen verkrijgbaar. Je moet dus concessies doen, wordt weer vervolgt.
Omdat er nog e.e.a. moet worden verchroomt heb ik ook de schokbrekers van mijn eitank maar gedemonteerd. Dit zijn niet de meest voorkomende schokbrekers, maar je ziet ze wel vaker. Ze zijn nog in prima conditie dus het opknappen waard. Je ziet bij het onderdeel gelijk het kleurverschil rood wat het ooit was en RAL 3000. De materialen liggen inmiddels bij de verchromer.
Bij de Hondekop heb ik de km teller gemonteerd. Het nieuwe rubber is het net niet, waardoor de randen niet lekker passen. (foto 3) Na meting blijkt dat er 3 mm verschil in de rand in zit waardoor het gaat wringen. Ik daarom het gat in de koplampkap 2 mm ruimer gemaakt waardoor een betere pasvorm ontstaat. (Er zat al een klein deukje in de rand, foto 2)
En dan de lichtschakelaar, de originele was stuk en een andere is moeilijk te krijgen. (foto 7) Er staat er wel een op MP maar die is niet juist, niet geschikt voor duplolamp terwijl Kreidler in 1967 al jaren duplo lampen monteerde. Dus een nieuwe aangeschaft (model vanaf 1968) deze past redelijk, alleen de bevestiging van de kap niet Daarom een klein kunststof onder plaatje gemaakt (pijl) waardoor het weer netjes is. (je moet wat). Doordat het model maar een jaar is geleverd, zijn er voor mijn gevoel moeilijk goede (NOS) onderdelen verkrijgbaar. Je moet dus concessies doen, wordt weer vervolgt.
- Bijlagen
-
- 2017-11-14 (1).jpg (114.24 KiB) 5567 keer bekeken
-
- 2017-11-14 (2).JPG (100.22 KiB) 5567 keer bekeken
-
- 2017-11-14 (3).jpg (192.33 KiB) 5566 keer bekeken
-
- 2017-11-14 (5).jpg (178.88 KiB) 5567 keer bekeken
-
- 2017-11-14 (7).jpg (73.54 KiB) 5567 keer bekeken
-
- 2017-11-14 (9).jpg (129.06 KiB) 5567 keer bekeken
- harry-65
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 19:43
- Locatie: Heerhugowaard
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Het frame met de onderdelen staan zover in elkaar. Kabels en handels zijn gemonteerd, dus komt nu de motor.
Omdat ik niet weet hoe de inwendige status van het blok was, uitwendig zag het er al niet te fris uit, veel vuil en aangekoekte viezigheid. Dit alles in ogenschouw genomen heb ik besloten de boel maar uit elkaar te halen, olie keerringen zo wie zo vervangen kan zeker geen kwaad de rest zien we wel.
Voor vandaag (16 november) heb ik een workshop gehouden hoe een motor uit elkaar halen. Hiervoor had ik mijn brommer eitank-maat Ruud uitgenodigd. Voor mijzelf was het ca. 50 jaar geleden dat ik als toen 15 jarige jongen het blok van mijn broers Kreidler uit elkaar heb gehaald, voor Ruud was het de eerste keer. Spannend is het niet zo een bromfietsblok, een beetje geduld en na een bak koffie lag het blok na 3 kwartier uit elkaar. De binnenzijde viel niet tegen, of het ooit eerder uit elkaar is geweest weet ik niet. Wat wel een verassend was, betrof de kogel voor de drukstift van de koppeling. Deze was volledig gebroken. De rest zag er ogenschijnlijk goed uit. De olie keerringen zijn uiteraard aan vervanging toe, de rest moet ik nader onderzoeken. Eerst verder schoonmaken en zondag naar de beurs in Heerhugowaard.
Omdat ik niet weet hoe de inwendige status van het blok was, uitwendig zag het er al niet te fris uit, veel vuil en aangekoekte viezigheid. Dit alles in ogenschouw genomen heb ik besloten de boel maar uit elkaar te halen, olie keerringen zo wie zo vervangen kan zeker geen kwaad de rest zien we wel.
Voor vandaag (16 november) heb ik een workshop gehouden hoe een motor uit elkaar halen. Hiervoor had ik mijn brommer eitank-maat Ruud uitgenodigd. Voor mijzelf was het ca. 50 jaar geleden dat ik als toen 15 jarige jongen het blok van mijn broers Kreidler uit elkaar heb gehaald, voor Ruud was het de eerste keer. Spannend is het niet zo een bromfietsblok, een beetje geduld en na een bak koffie lag het blok na 3 kwartier uit elkaar. De binnenzijde viel niet tegen, of het ooit eerder uit elkaar is geweest weet ik niet. Wat wel een verassend was, betrof de kogel voor de drukstift van de koppeling. Deze was volledig gebroken. De rest zag er ogenschijnlijk goed uit. De olie keerringen zijn uiteraard aan vervanging toe, de rest moet ik nader onderzoeken. Eerst verder schoonmaken en zondag naar de beurs in Heerhugowaard.
- Bijlagen
-
- 2017-11-16 (2).jpg (157.17 KiB) 5479 keer bekeken
-
- 2017-11-16 (3).jpg (69.43 KiB) 5479 keer bekeken
-
- 2017-11-16 (4).jpg (75.19 KiB) 5479 keer bekeken
-
- 2017-11-16 (5).jpg (140.33 KiB) 5479 keer bekeken
-
- 2017-11-16 (6).jpg (125.88 KiB) 5479 keer bekeken
- RuudvanWijk
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
- Locatie: Bovenkarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Het was weer een gezellige sleuteldag. Verwarmde werkplaats, goede verzorging van de inwendige mens en gezellig ou..h...en over onze kreidlerhobby. Wat wil een mens nog meer. De techniek van het blok zag er nog perfect uit. Geen waarneembare speling op draaiend gedeelte. Cilinder en ori zuiger zagen er ook goed uit. Weinig slijtage, geen stootrand in cilinder. Alleen preventief zuigerveren vervangen. Wel enigszins vervuild. Gaat m.i. goed komen met dit blok. De brommer wordt een plaatje. Ben benieuwd als we het blok weer opgebouwd en draaiend gemaakt hebben hoe het loopt.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Het tweede leven van een Kreidler GT Hondekop
Die verwarming stond zeker niet aan gezien de hoog opstaande kraag van je vest.RuudvanWijk schreef:Het was weer een gezellige sleuteldag. Verwarmde werkplaats,
Dat is vast en zeker om de kosten van een nieuw kogeltje uit te sparen
Maar ik wil best geloven dat het een gezellig dagje was.