Naaldlager aan gort
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Naaldlager aan gort
nozems schreef:Een goede drijfstang hoeft niet veel te kosten, ik had voor de tamme 80cc een Samarin van 49,-euro na 25.000km preventief vervangen wat toen eigenlijk niet nodig was, nu is diezelfde stang niet meer te verkrijgen.. Martijn (Emot) verkoopt ook hele mooi Mazzuchelli drijfstangen, alleen dat begint geloof ik vanaf 80,-euro....al zou ik als ik jou was niet voor het goedkoopste van het goedkoopste gaan, maar dat is mijn idee.
- Bijlagen
-
- KR-200-ECM.jpg (89.95 KiB) 5799 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 240 keren
- Contacteer:
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Naaldlager aan gort
Is bij Torsten Stroh te koop
199€
Hochwertiger Pleuelkit von Samarin für Kreidler Rennmotoren.
Für 12mm Kolbenbolzen.
Abmaße (in mm):
Unterer Hubzapfen = 16x38,6
Pleuel unten Hubzapfen: Di=21, b=10, Hubzapfenlager:Di=16, Da=21, b=9,5
Pleuel oben (Kolbenbolzen): b=10, Di=16, KoBo-Lager: Di=12mm (Kolbenbolzendurchmesser), Da= 16mm, b=14,8 mm
Länge von Bohrungsmitten aus gemessen = 85 mm
Inkl. beider Nadellager und Hubzapfen..
Telefon:0031-6055-9339860
E-Mail:info@dihs-service.de
199€
Hochwertiger Pleuelkit von Samarin für Kreidler Rennmotoren.
Für 12mm Kolbenbolzen.
Abmaße (in mm):
Unterer Hubzapfen = 16x38,6
Pleuel unten Hubzapfen: Di=21, b=10, Hubzapfenlager:Di=16, Da=21, b=9,5
Pleuel oben (Kolbenbolzen): b=10, Di=16, KoBo-Lager: Di=12mm (Kolbenbolzendurchmesser), Da= 16mm, b=14,8 mm
Länge von Bohrungsmitten aus gemessen = 85 mm
Inkl. beider Nadellager und Hubzapfen..
Telefon:0031-6055-9339860
E-Mail:info@dihs-service.de
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 21 okt 2017, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Naaldlager aan gort
Even nog wat meer topic vervuiling, ik denk toch even alles doorspitten mbt de verhuizing, heb ik nog een compleet nieuwe Samarin 90mm drijfstang liggen De oude kwam ik ook nog tegen, welke wellicht weer te gebruiken is met nieuwe lagers erin..soms kom je nog eens wat tegen, voel me nu net Tjerry met m'n onderdeeltjes showen Maar eerlijk gezegd wel een fijne gedachte om reserve delen te hebben liggen, ik heb gelukkig toch nog wat geleerd van het verleden.
- Bijlagen
-
- drijfstang.jpg (184.32 KiB) 5679 keer bekeken
-
- 25.000oude drijfstang.jpg (184.08 KiB) 5679 keer bekeken
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Naaldlager aan gort
Goed bezig Pascal,
Ik weet in principe al wat ik wil, hopelijk weet ik morgen of het doorgaat. Ondanks dat ik met de cilinders die ik heb zonder twijfel weer heel lang zou kunnen doen met een Topracing drijfstang is het nu mijn bedoeling om voor een paar tientjes meer te gaan upgraden. Zolang pistonpennen gehard zijn en naaldlagers een knap kooitje hebben kan een Topracing naar mijn idee net zo lang mee als een originele. Zeker met de nieuwste lagers. Maar mocht ik ooit een paar boosterpoortjes en fluiters in een cilinder willen laten maken dan weet ik tzt dat de fundatie wat geschikter is voor iets meer power. Je weet maar nooit.
Gr., en bedankt voor het showen van je mooie spullen
Eric
Ik weet in principe al wat ik wil, hopelijk weet ik morgen of het doorgaat. Ondanks dat ik met de cilinders die ik heb zonder twijfel weer heel lang zou kunnen doen met een Topracing drijfstang is het nu mijn bedoeling om voor een paar tientjes meer te gaan upgraden. Zolang pistonpennen gehard zijn en naaldlagers een knap kooitje hebben kan een Topracing naar mijn idee net zo lang mee als een originele. Zeker met de nieuwste lagers. Maar mocht ik ooit een paar boosterpoortjes en fluiters in een cilinder willen laten maken dan weet ik tzt dat de fundatie wat geschikter is voor iets meer power. Je weet maar nooit.
Gr., en bedankt voor het showen van je mooie spullen
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Naaldlager aan gort
Was bijna zo ver om een drijfstang te bestellen toen ik deze op MP zag. Zit een Kavo/Fag drijfstang in (nieuw) en de hele krukas is zo samengesteld door iemand die op het hoogtepunt in zijn carriere er meer dan 1100 in 1 jaar had gedaan. Ik zie ook aan de rest van het samenstel geen slijtagesporen dus heb ik hopelijk mazzel. Ik hoor het wel van Peter als ik hem naar hem toe breng. Hopelijk is die net zo positief.
Dit drijfstangetje heb ik ook in het membraanblok zitten en is niet meer nieuw te koop. Geinig he Hieronder die uit mijn membraanblokje. Grtz,
Eric
Dit drijfstangetje heb ik ook in het membraanblok zitten en is niet meer nieuw te koop. Geinig he Hieronder die uit mijn membraanblokje. Grtz,
Eric
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 240 keren
- Contacteer:
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Naaldlager aan gort
Small end bedoel je? Er zit er 1 bij die iets breder is dan het small end zelf.kreidler844 schreef:Super drijfstang.... maar monteer wel het juiste lager.
Gr.,
Eric
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 240 keren
- Contacteer:
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Naaldlager aan gort
Het is een komplete krukas die ik heb gekocht. Wat kan er mis zijn met het big end lager? Het is allemaal nieuw maar Peter perst het toch even uit elkaar om te controleren. Kan ik hem gelijk vragen er op te letten dat het een goed bigend lager is.kreidler844 schreef:nee big-end
Dus waar moet ie naar kijken?
Gr.,
Eric
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 240 keren
- Contacteer:
Re: Naaldlager aan gort
Peter zal vast weten waar hij op moet letten, in jouw geval zou ik aanloopschijven willen hebben en een zilverlager. voor het betere werk heb ik nu lagers met gefreesde zilverkooi en losse naalden.
- jamojamo
- Berichten: 3751
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Naaldlager aan gort
Blokje zit weer in elkaar. Net bij Peter opgehaald en in tegenstelling tot mijn eerdere bericht is de krukas niet uit elkaar geperst. Wel gecontroleerd op speling en slingering en goed bevonden. Helaas door een afgescheurde bicepspees blijft ie even noodgedwongen op de plank liggen. Hiermee komt er ook een eind aan mijn verslagen in dit topic. Dit topic ging over het naaldlager en waar ik al blij van wordt is te zien dat het small end van de FAG breder is dan die van de Topracing. Er zit ook een lekker breed lager in met een stevige kooi en dat geeft me vertrouwen.
Het oude kooitje dat stukgelopen was daarvan zat het gruis vastgebakken aan de binnenkant van de krukwangetjes Maar dat zou theoretisch ook gruis kunnen zijn van de ongeharde pistonpen die er eerder in zat.
Gr.,
Eric
Het oude kooitje dat stukgelopen was daarvan zat het gruis vastgebakken aan de binnenkant van de krukwangetjes Maar dat zou theoretisch ook gruis kunnen zijn van de ongeharde pistonpen die er eerder in zat.
Gr.,
Eric