Beste Kreidler liefhebbers,
Dit wil ik toch even delen met jullie.
Afgelopen donderdag ben ik met mijn Kreidler RS naar de RDW geweest voor een motor keuring. Ik heb deze Kreidler zo'n 3 jaar geleden opgebouwd uit voornamelijk onderdelen die ik had nog liggen en verder wat zaken via MP gekocht. Ik noem deze ook de restjes Kreidler. Al die tijd liep ik er een beetje tegen aan de hikken of ik wel of niet zou gaan keuren. Dit kwam ook omdat ik het frame niet helemaal vertrouwde. De aankoop was een beetje vreemd gegaan, maar toen een paar weken terug met hulp van Enzo het type wel overeen kwam met documentatie en ik juiste gegevens van Louis had gekregen heb ik een afspraak gemaakt.
Door het slechte weer was ik er nog niet aan toegekomen om met deze Kreidler te gaan rijden. De zondag voor de keuring alles nagekeken en een klein stukje gereden en alles leek goed te zijn.
Donderdag de 23ste begon al goed. Ze hadden droog weer voorspeld, maar het regende toch echt die ochtend.
Ik woon zo’n 7 km van het keuringstation in Amsterdam vandaan. Ik woon aan de meest oostelijke kant van Haarlem en het keuringstation ligt aan de meest westelijke kant van Amsterdam.
Toen ik in Halfweg was bleek ik op eens geen druk meer op mijn koppeling hendel te hebben en ik dacht dat er iets met de kabel aan de hand was. Ik besloot toen toch maar het fietspad te nemen, maar toen stopte de Kreidler er mee. Klein stukje gelopen om hem weer aan de praat te krijgen wat niet lukte en kijkend op mijn horloge schoot de tijd al behoorlijk op om op tijd aanwezig te zijn. Ik kreeg het een beetje Spaans benauwd. Gelukkig wat primair gereedschap meegenomen en de carburateur schoon gemaakt en toen liep hij weer. Ik was precies op tijd voor de aanmelding.
Ik werd op tijd geholpen en had vriendelijke keurmeester van mijn eigen leeftijd. Ik maakte bijna een fout om met hem in discussie te gaan over het motornummer. Deze zit er niet in, omdat het een Zwitsers blok betreft. Ik bedacht mij ter plekke dat er vast wel een of ander nummer onderop stond. Deze hebben toen maar gebruikt.
Nadat de keurmeester wat papier werk had verricht wilde hij dat ik de brommer startte. Deze deed het en hij wilde alleen het de lichten en claxon controleren. Daarna werd de Kreidler gewogen en heeft de keurmeester ook nog van internet een BPM formulier uitgedraaid en toen kon ik naar de balie om af te rekenen en het BPM formulier verder in te vullen.
Kortom : de keuring was geslaagd.
Toen ik buiten kwam was het net op gehouden met zachtjes regenen en hoos het. Ik startte de Kreidler en deze liep direct, maar ik realiseerde mij dat de koppeling het niet deed. Toen de Kreidler uitgezet en om deze eerst in zijn 2 te zetten en daarna aan te lopen, maar ik kreeg deze niet meer in een versnelling ook deed mijn Kickstarter het niet meer. Ik begreep dat er iets goed mis was binnen in de motor en dat ik heel veel geluk had dat de Kreidler net nog wilde startte tijdens de keuring. Anders had ik een afkeuring gehad.
Omdat ik niemand wilde lastig vallen om mij op te halen en ik niet wilde dat de brommer wat onhandig zou worden vervoerd had ik besloten om maar te gaan lopen.
De afstand bleek toch wat zwaarder te zijn en duurde ook wat langer dan in geschat. Na 7 kwartier was ik thuis. Ik was doorweekt van het zweet.
Thuis bleek het koppelingshuis los te zijn gelopen. Hoe is mij nog steeds een raadsel, maar het zit er weer op en zodra het kenteken binnen is en weer beter is dan ik dan eindelijk gaan rijden.
Groeten
Harry
Foto volgt nog.
Hoeveel geluk (en pech) kun je hebben bij de RDW.
- jvr
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Hoeveel geluk (en pech) kun je hebben bij de RDW.
Ten eerste Gefeliciteerd met de keuring, ff wachten op de papieren en dan het bord er op en gaan met die banaan, wens jou vele mooie ritjes toe . gr Jan.
- Andy
- Berichten: 10276
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: Hoeveel geluk (en pech) kun je hebben bij de RDW.
Blijf het maar vreemd vinden.
Vorig jaar 2 rs'en 1 tm en dit jaar 1 rs en een yamaha dt80 uit 1994 en hoefde niet te starten of enig ander controle van technische staat.
Enkel controle frame en motor nr. en van documentatie op internet en meegebrachte papieren.
Dat van die CH motoren zonder nr weten ze allang al, heb er al zoveel laten keuren. |Dat weten ze gerust wel, lijkt of ze erop kicken hoe jij erop reageerd.
Andy,
Vorig jaar 2 rs'en 1 tm en dit jaar 1 rs en een yamaha dt80 uit 1994 en hoefde niet te starten of enig ander controle van technische staat.
Enkel controle frame en motor nr. en van documentatie op internet en meegebrachte papieren.
Dat van die CH motoren zonder nr weten ze allang al, heb er al zoveel laten keuren. |Dat weten ze gerust wel, lijkt of ze erop kicken hoe jij erop reageerd.
Andy,
- jvr
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Hoeveel geluk (en pech) kun je hebben bij de RDW.
Als jij er heen gaat Andy, hebben ze de rode -loper al uit liggen, denken ze daar komt Alfred-Andy Kreidler weer aan. hahaha gr Jan
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Hoeveel geluk (en pech) kun je hebben bij de RDW.
Een heel verhaal Harry !
Eind goed , al goed.
@Andy : ik denk dat jij ondertussen de RDW financieel op de been houd.
Eind goed , al goed.
@Andy : ik denk dat jij ondertussen de RDW financieel op de been houd.
- vrouwenverwarmer
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
- Locatie: Katwijk
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Hoeveel geluk (en pech) kun je hebben bij de RDW.
Leuk verhaal, mooi dat het toch een kenteken opgeleverd heeft!
Keuren gaat iedere keer anders, de ene keer wordt alles gecontroleerd en de andere keer komt de keurmeester niet eens van zijn stoel, maar idd, nooit in discussie gaan!
Keuren gaat iedere keer anders, de ene keer wordt alles gecontroleerd en de andere keer komt de keurmeester niet eens van zijn stoel, maar idd, nooit in discussie gaan!
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Re: Hoeveel geluk (en pech) kun je hebben bij de RDW.
Ik ben 2 á 3 maanden geleden met een NL Eitank bij de RDW in Amsterdam geweest.
Alleen het framenummer werd genoteerd en de wielbasis werd gemeten, niets meer en niets minder.
Alleen het framenummer werd genoteerd en de wielbasis werd gemeten, niets meer en niets minder.