Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzigd

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzigd

#1 Bericht door Maarten » 14 dec 2017, 20:20

Vandaag, 14-12-12017, ontving ik per post een nieuw kenteken (pasje) voor mijn Puch bromfiets. Dat het om een Puch gaat is niet zo relevant denk ik, het had ook een Kreidler bromfiets kunnen zijn.

De wijziging ten opzichte van het oude pasje is de DET - Datum Eerste Toelating. De datum is vroeger (ouder) geworden, van 2005 (de datum dat de brommer geschouwd is voor officieel bromfiets kenteken), naar 31-12-1987. Deze laatste datum in 1987 lijkt mij een soort adminstratieve datum, omdat het eigenlijke bouwjaar van de Puch namelijk 1981 is.

In de bijgevoegde brief/toelichting, staat dat het hier gaat om het kunnen aanvragen van een ontheffing voor de milieuzone. In Amsterdam is een milieuzone, en kennelijk kunnen oldtimer bromfietsen ouder dan 30 jaar een ontheffing aanvragen (details zijn mij nog niet bekend). Milieuzones kunnen mogelijk in meer gemeentes gaan komen.

Voor een oldtimer bromfiets is het dus misschien goed nieuws dat ik nu een milieuzone in kan rijden. Dat zal dan neem ik aan ook voor Kreidler bromfietsen zo kunnen zijn, mits ouder dan 30 jaar.

Een vraag die nu wel bovenkomt is de motorkeuring (van bromfiets naar motor). Bij die keuring werd ook steeds in plaats van het oude bouwjaar, de DET datum eerste toelating gehanteerd. Met als gevolg dat een Kreidler uit 1975 op kenteken kwam te staan met DET 2005 (van die eerste datum van het bromkenteken). Daarmee kon men dus ook gewoon de volle mep aan Motorrijtuigenbelasting MRB (wegenbelasting) gaan betalen, iets waar je onderuit kan komen als je motorfiets ouder is dan 40 jaar mits vermeld op het kenteken...

Dus ja.... wie het weet en wie het snapt die mag het zeggen!
Bijlagen
brief-1.jpg
brief-1.jpg (355.91 KiB) 13973 keer bekeken
brief-2.jpg
brief-2.jpg (411.98 KiB) 13973 keer bekeken

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5501
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#2 Bericht door kreidler844 » 14 dec 2017, 20:30

Ja Maarten, ik loop daar ook al een poos tegenaan en heb net een FS1 om laten keuren naar motorfiets, ben wel benieuwd of ik ook een nieuw kenteken krijg. Ben wel een poos aan het mailen geweest met iemand van de RDW hierover, zij onderkennen het probleem en hadden daar toen nog geen oplossing voor maar nu dus wel.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#3 Bericht door Maarten » 14 dec 2017, 20:46

kreidler844 schreef:Ja Maarten, ik loop daar ook al een poos tegenaan en heb net een FS1 om laten keuren naar motorfiets, ben wel benieuwd of ik ook een nieuw kenteken krijg. Ben wel een poos aan het mailen geweest met iemand van de RDW hierover, zij onderkennen het probleem en hadden daar toen nog geen oplossing voor maar nu dus wel.
Het lijkt nu op een soort administratieve wijziging van de Datum Eerste Toelating, naar 1987 - precies 30 jaar oud. Zou deze datum bij motorkeuring worden overgenomen, dan zou je helaas toch nog 10 jaar MRB moeten betalen.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#4 Bericht door Maarten » 14 dec 2017, 21:29

Ondertekend door de heer S.P.A.M. (Spam) Timmermans?

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#5 Bericht door MichelVH » 14 dec 2017, 23:03

Haha ja, viel me ook op toen ik een brief kreeg van mijn oude Kreidler. Gekke naam

Gebruikersavatar
kursl00
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
Locatie: Beegden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#6 Bericht door kursl00 » 15 dec 2017, 08:29

Vanaf 1 januari 2018 mogen brom- en snorfietsen van 2010 of ouder (dus 2009, 2008 enz.) de milieuzone niet meer in.

Voor viertakt scooters van vóór 2011 komt een ontheffing waarbij de Datum Eerste Toelating (DET) niet verder terug mag gaan dan 1-1-2008. Dus viertakt scooters van 1-1-2008 tot en mét 31-12-2010 mogen de milieuzone van Amsterdam gewoon nog wel in, mits er een 4-takt ontheffing voor is aangevraagd.

Timo_iepsma
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:37
Locatie: Marknesse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#7 Bericht door Timo_iepsma » 15 dec 2017, 13:23

Hallo

Mooi vooruitzicht om naar toetekijken gaat steeds beter met de 2 takt oldtimers.

Et beste en prettig weekend

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 775
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#8 Bericht door Nicolaas » 15 dec 2017, 14:24

Utrecht centrum gaat de milieu zone in rond 2020.
Ontheffing oldtimmer brommers gaat wel geld kosten.
De hoogte moet nog bepaald worden, maar er gaan stemmen dat deze boven de € 150,- uitkomen als dat waar is. Komt wel vreemd over dat je als vervuiler het kan afkopen daarom heb ik zo mijn twijfels. Gelukkig woon ik niet in het centrum. Momenteel rijden er 1,2 miljoen gemotoriseerde tweewielers waarvan 25.000 elektrische.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5501
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#9 Bericht door kreidler844 » 15 dec 2017, 16:08

Maarten schreef:
kreidler844 schreef:Ja Maarten, ik loop daar ook al een poos tegenaan en heb net een FS1 om laten keuren naar motorfiets, ben wel benieuwd of ik ook een nieuw kenteken krijg. Ben wel een poos aan het mailen geweest met iemand van de RDW hierover, zij onderkennen het probleem en hadden daar toen nog geen oplossing voor maar nu dus wel.
Het lijkt nu op een soort administratieve wijziging van de Datum Eerste Toelating, naar 1987 - precies 30 jaar oud. Zou deze datum bij motorkeuring worden overgenomen, dan zou je helaas toch nog 10 jaar MRB moeten betalen.
Klopt maar die FS1 is van 1987 :mrgreen:

alexb
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2014, 17:46
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#10 Bericht door alexb » 15 dec 2017, 19:01

Heb vandaag ook nieuwe kentekencard's ontvangen voor mijn kreidlers met bromfietskenteken.
Allebei nu datum eerste toelating 31-12-1977.
Wel gunstig voor als ik ze wil laten omkeuren naar motor nu!

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#11 Bericht door Andre » 16 dec 2017, 01:16

Ik ook aantal binnen
Eitank van 67 ....

Gebruikersavatar
RuudvanWijk
Berichten: 1250
Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
Locatie: Bovenkarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#12 Bericht door RuudvanWijk » 16 dec 2017, 12:20

Heb ook 2 binnen. Brommer van 1969 is DET 31-12-1977 en brommer van 1964 is DET 31-12-1967. Zijn dus standaard nieuwe datums al naar gelang leeftijd. Is in ieder geval al beter dan het was.
groet,
Ruud

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#13 Bericht door Caspar » 16 dec 2017, 13:25

Het is een voorbode van niet veel goeds :-(
Hiermee geeft de overheid al een beetje aan dat je straks in het hele land een dure ontheffing moet gaan aanschaffen om nog met je 2 takt de straat op te mogen.
Ontmoedigingsbeleid.

Gebruikersavatar
KreidlerRS
Berichten: 169
Lid geworden op: 06 jun 2007, 13:26
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#14 Bericht door KreidlerRS » 16 dec 2017, 16:11

Diese Vorboten stehen auch bei uns an! Nur wehe man sagt dazu etwas da fühlen sich sofort so einige auf den Schlips getreten.
Grauzonen die mal ausgenutzt wurden werden sich dann böse Rächen in Deutschland.

Das Thema Feinstaub CO2 ist durch die Dieselaffäre leider sehr heiß am kochen. Da werden auch hier in D so einige schöne Mopeds bald unfahrbar werden. Hoffen wir mal das dieses noch lange dauert!

Hoffen wir mal für alle das beste!

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#15 Bericht door Bullet » 16 dec 2017, 17:17

Maarten heb je dat nieuwe kenteken zelf aangevraagd of krijgt iedereen dit in de bus ????
en als je het zelf hebt gedaan is het dan een kwestie van gewoon aanvragen bij de RDW ??


groeten BULLET :rs

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 dec 2017, 17:51

Bullet schreef:Maarten heb je dat nieuwe kenteken zelf aangevraagd of krijgt iedereen dit in de bus ????
en als je het zelf hebt gedaan is het dan een kwestie van gewoon aanvragen bij de RDW ??


groeten BULLET :rs
Automatisch iedereen.

Enzo

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4099
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 227 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#17 Bericht door hermanngas » 16 dec 2017, 23:19

Publicaties
Informatie uit deze nieuwsbrief is vrij van rechten.
Artikelen mogen geheel of gedeeltelijk worden overgenomen, mits de bron wordt vermeld.


Nieuwsbrief FEHAC

RDW faciliteert toegang milieuzone voor oldtimer bromfietsen

Een grote groep eigenaren van bromfietsen van 30 jaar en ouder krijgt voor 1 januari 2018 gratis een kentekencard met daarop een
aangepaste datum eerste toelating (DET) toegestuurd. Daarmee kunnen deze bromfietseigenaren desgewenst toegang voor de
milieuzone in Amsterdam aanvragen. Met deze oplossing komt de RDW tegemoet aan de wensen van bromfietsbezitters om vast te
leggen of een bromfiets ouder is dan 30 jaar. De leeftijd staat voor een gedeelte van deze brom- en snorfietsen nu nog niet
geregistreerd. In totaal gaat het om zo’n 100.000 bromfietsen in heel Nederland. De oplossing is de uitkomst van samenwerking tussen de
Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs FEHAC, het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, de gemeente Amsterdam
en de RDW.

Milieuzone voor bromfietsen Amsterdam
Amsterdam gaat op 1 januari 2018 een milieuzone invoeren om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren en bromfietsen vallen daar ook
onder. De gemeente wil de oldtimer brommers daarvan uitzonderen en ze in het weekend en op feestdagen welkom heten in de Amsterdamse binnenstad.

Kentekenregistratie

Op dit moment is administratief moeilijk vast te stellen of een bromfiets ouder is dan 30 jaar. Op het kentekenbewijs van
historische bromfietsen kan namelijk een fictieve ‘datum eerste toelating’ van 31 augustus 2005 staan. Die datum is ten tijde van de
kentekenregistratie van bromfietsen (2005-2007) gekozen omdat het toentertijd niet nodig en kostbaar was om de exacte datum te
achterhalen. Met de komst van milieuzone voor bromfietsen in Amsterdam is het inmiddels wel nodig om meer duidelijkheid te
hebben over de leeftijd van de bromfiets.

Voor welke voertuigen
De volgende voertuigen, met een datum van 31 augustus 2005, krijgen gratis een aangepast kentekenbewijs toegestuurd:
Bromfietsen met een typegoedkeuring die vóór 1988 is beëindigd.
Op het kentekenbewijs komt een datum eerste toelating van 31 december 1967, 1977 of 1987, afhankelijk van de laatste dag van de
geldigheid van die typegoedkeuringen;
Bromfietsen zonder typegoedkeuring en toegelaten tot de weg vóór 1974. De datum eerste toelating wordt dan 31 december 1973.
De tekst: 'deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan onder datum eerste toelating is vermeld' onder 'bijzonderheden' blijft
gehandhaafd.

Resterende brommers naar keuringsstation RDW
Voor bromfietsen die ouder zijn dan 30 jaar maar niet in bovenstaande groepen zijn onder te brengen, is het niet mogelijk
voor de RDW om op basis van de typegoedkeuring de datum van de eerste toelating vast te stellen. Deze brommereigenaren kunnen met
hun bromfiets op een keuringsstation van de RDW terecht, waar door beoordeling de exacte datum wordt vastgesteld. Hier zijn kosten
aan verbonden. Ze krijgen dan een kentekenbewijs met de nieuwe datum toegestuurd. Alle eigenaren mogen het oude, ongeldige
kentekenbewijs houden om alle historische papieren bij elkaar te hebben.
Toekomstvast voor heel Nederland

Met de gekozen oplossing wordt een zo groot mogelijke groep bromfietsbezitters meteen geholpen en draagt de overheid de kosten.
De samenwerkende partijen realiseren zo bovendien een landelijke oplossing die voor alle bromfietsen in heel Nederland geldt.

COLOFON
FEHAC Secretariaat
Kosterijland 15, 3981 AJ Bunnik
085 - 303 46 51
secretariaat@fehac.nl
@ http://www.fehac.nl

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#18 Bericht door Henk 3bakvoet » 17 dec 2017, 07:02

Code: Selecteer alles

Deze brommereigenaren kunnen met
hun bromfiets op een keuringsstation van de RDW terecht, waar door beoordeling de exacte datum wordt vastgesteld[/color]. Hier zijn kosten
aan verbonden. Ze krijgen dan een kentekenbewijs met de nieuwe datum toegestuurd. Alle eigenaren mogen het oude, ongeldige
kentekenbewijs houden om alle historische papieren bij elkaar te hebben.
Dit moest ik dan maar doen.
Een bouwjaar op mijn Eitank van 1977 is niet acceptabel voor mij, al helemaal als je in de gelegen wordt gesteld om het exacte bouwjaar te kunnen verkrijgen op je bromfiets.
En een eventuele nieuwe eigenaar in de (verre) toekomst zal hier ook gelukkig van worden, en het zal zeker een puntje van aandacht zijn.

De kosten zullen de kop niet kosten denk ik.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#19 Bericht door Maarten » 17 dec 2017, 08:40

https://www.rdw.nl/particulier/nieuws/2 ... romfietsen

RDW faciliteert toegang milieuzones voor oldtimer bromfietsen

14 december 2017 - Een grote groep eigenaren van bromfietsen van dertig jaar en ouder krijgt voor 1 januari 2018 een kentekencard met daarop een aangepaste datum eerste toelating toegestuurd. Met deze correctie ontstaat helderheid over de leeftijd van de bromfiets en kan door deze groep eigenaren bij de gemeente Amsterdam toegang tot de milieuzone worden aangevraagd.

Met deze oplossing komt de RDW tegemoet aan de wensen van bromfietsbezitters om vast te leggen of een bromfiets ouder is dan 30 jaar. De leeftijd staat voor een gedeelte van deze brom- en snorfietsen nu nog niet geregistreerd. In totaal gaat het om zo’n 100.000 bromfietsen. De oplossing is de uitkomst van samenwerking tussen de belangenvereniging voor historische voertuigen, FEHAC, het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, de gemeente Amsterdam en de RDW.

Milieuzones voor bromfietsen

De regeling biedt de ruimte om milieuzones voor bromfietsen meer op maat te maken. Steden voeren milieuzones voor vervuilende voertuigen in om de luchtkwaliteit in de binnenstad te verbeteren. Sommige steden bereiden ook milieuzones voor bromfietsen voor. Zo voert Amsterdam op 1 januari 2018 een milieuzone voor bromfietsen in. De gemeente wil de oldtimers daarvan uitzonderen en ze in het weekend en op feestdagen welkom heten in de Amsterdamse binnenstad.

Kentekenregistratie

Op dit moment is administratief moeilijk vast te stellen of een bromfiets ouder is dan 30 jaar. Op het kentekenbewijs van historische bromfietsen kan namelijk een zogeheten ‘datum eerste toelating’ van 31 augustus 2005 staan. Die datum is ten tijde van de kentekenregistratie van bromfietsen (2005-2007) gekozen omdat het toentertijd niet nodig en kostbaar was om de exacte datum te achterhalen. Met de komst van milieuzonering voor bromfietsen is het inmiddels wel nodig om meer duidelijkheid te hebben over de leeftijd van de bromfiets.

Voor welke voertuigen

De volgende voertuigen, met een datum van 31 augustus 2005, krijgen gratis een aangepast kentekenbewijs toegestuurd:

Bromfietsen met een typegoedkeuring die vóór 1988 is beëindigd. Op het kentekenbewijs komt een datum eerste toelating van 31-12-1967, 1977 of 1987, afhankelijk van de laatste dag van de geldigheid van die typegoedkeuringen;
Bromfietsen zonder typegoedkeuring en toegelaten tot de weg vóór 1974. De datum eerste toelating wordt dan 31-12-1973.
De tekst: 'deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan onder datum eerste toelating is vermeld' onder 'bijzonderheden' blijft gehandhaafd.
Voor bromfietsen die ouder zijn dan 30 jaar maar niet in bovenstaande groepen zijn onder te brengen, is het niet mogelijk voor de RDW om op basis van de typegoedkeuring de datum van de eerste toelating vast te stellen. Deze brommereigenaren kunnen met hun bromfiets op een keuringsstation van de RDW terecht, waar door beoordeling de exacte datum wordt vastgesteld. Hier zijn kosten aan verbonden. Ze krijgen dan een kentekenbewijs met de nieuwe datum toegestuurd. Alle eigenaren mogen het oude, ongeldige kentekenbewijs houden om alle historische papieren bij elkaar te hebben.

Toekomstvast

Met de gekozen oplossing wordt aan de wensen van de bromfietsbezitters voldaan om de leeftijd van bromfietsen ouder dan 30 jaar te registeren. De samenwerkende partijen realiseren zo bovendien een landelijke oplossing waar in de toekomst ook andere gemeenten gebruik van kunnen maken.

Gebruikersavatar
huubhouben
Berichten: 650
Lid geworden op: 22 jul 2011, 19:20
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#20 Bericht door huubhouben » 19 dec 2017, 19:14

Heb vandaag ook nieuwe kentekencard ontvangen voor mijn kreidler met bromfietskenteken.
nu datum eerste toelating 31-12-1977.klopt ook niet maar beter als eerst 31.08.2005. Het is een 1974
gr Huub

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#21 Bericht door Maarten » 19 dec 2017, 19:39

Henk 3bakvoet schreef:

Code: Selecteer alles

Deze brommereigenaren kunnen met
hun bromfiets op een keuringsstation van de RDW terecht, waar door beoordeling de exacte datum wordt vastgesteld[/color]. Hier zijn kosten
aan verbonden. Ze krijgen dan een kentekenbewijs met de nieuwe datum toegestuurd. Alle eigenaren mogen het oude, ongeldige
kentekenbewijs houden om alle historische papieren bij elkaar te hebben.
Dit moest ik dan maar doen.
Een bouwjaar op mijn Eitank van 1977 is niet acceptabel voor mij, al helemaal als je in de gelegen wordt gesteld om het exacte bouwjaar te kunnen verkrijgen op je bromfiets.
En een eventuele nieuwe eigenaar in de (verre) toekomst zal hier ook gelukkig van worden, en het zal zeker een puntje van aandacht zijn.

De kosten zullen de kop niet kosten denk ik.
Dat zal zeker mooi zijn.
De datum kan nu dus 1967, 1977 of 1987 worden, allemaal 31 december.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#22 Bericht door Caspar » 19 dec 2017, 19:55

De postkoets is hier ook gearriveerd.
Wat zouden de kosten zijn om de datum eerste toelating in orde te krijgen ?

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#23 Bericht door Bullet » 21 dec 2017, 13:48

Heb idd ook een nieuw kenteken gekregen van RDW met de datum 31-12-1977 terwijl mijn kreidler van 1969 is maar het zit in de buurt zullen we maar zeggen ha ha.

BULLET :rs

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#24 Bericht door Ed.P » 21 dec 2017, 19:22

De mijn is van 31-08-2005 naar 28-02-1980 de juiste geboorte datum gegaan

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Datum Eerste Toelating van bromfietskenteken is gewijzig

#25 Bericht door Maarten » 21 dec 2017, 21:04

Netjes Ed.
De eerste melding van een kenteken dat dan het exacte bouwjaar vermeldt. Zeker iemand bij de RDW die er zin in had? Of de exacte bouwjaar gegevens stonden al bij "bijzonderheden"?

Plaats reactie