Rode special RMC
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Rode special RMC
Zoals ik in mijn voorstel post al heb aangegeven, heb ik een RMC-frame gekocht en daarna een
aantal onderdelen verzameld om een rode RMC/RS look te bouwen.
Inmiddels heb ik bijna alle onderdelen kunnen verzamelen om, te kunnen starten met de opbouw en deze
zover te kunnen afronden om hem gereed te maken voor de spuiter.
ik heb er voor gekozen om nagenoeg de gehele machine op te bouwen, eventuele aanpassingen te maken
en daarna deze te laten spuiten.
aantal onderdelen verzameld om een rode RMC/RS look te bouwen.
Inmiddels heb ik bijna alle onderdelen kunnen verzamelen om, te kunnen starten met de opbouw en deze
zover te kunnen afronden om hem gereed te maken voor de spuiter.
ik heb er voor gekozen om nagenoeg de gehele machine op te bouwen, eventuele aanpassingen te maken
en daarna deze te laten spuiten.
- Bijlagen
-
- IMG_1713.JPG (131.09 KiB) 8416 keer bekeken
-
- IMG_1712.JPG (98.03 KiB) 8417 keer bekeken
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
Nog een paar foto's van een later stadium.
- Bijlagen
-
- IMG_1752.jpg (124.85 KiB) 8415 keer bekeken
-
- IMG_1748.jpg (152.82 KiB) 8415 keer bekeken
-
- IMG_1747.jpg (118.82 KiB) 8415 keer bekeken
-
- Berichten: 5116
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Rode special RMC
Mooi project Patrick, leuk detail vind ik die stalen kettingkast beschermer. Ga je de remschijf nog perforeren voor "The Look "?
Succes met bouwen.
Ro
Succes met bouwen.
Ro
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
Ik denk dat ik er spaakwielen onder ga zettenRoland schreef:Mooi project Patrick, leuk detail vind ik die stalen kettingkast beschermer. Ga je de remschijf nog perforeren voor "The Look "?
Succes met bouwen.
Ro
met voor een geperforeerde Remschijf van mamba Johan
incl remklauw. Ik heb nog een setje 160 Leleu naven liggen die
ik daarvoor wil gebruiken.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Rode special RMC
Alles zit op zijn kop of verkeerd om.leuk detail
Nou ben ik wel nog half verdooft van Black Friday.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
Alles zit op zijn kop of verkeerd om.Henk 3bakvoet schreef:leuk detail
Als er iets fout is gemonteerd hoor ik dit graag,
zou je willen aangeven wat je bedoeld?
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Rode special RMC
Ik kijk een beetje vreemd aan tegen je achter brug op de bovenste foto.
Een achter brug die je nog wel even moet aanpassen om deugdelijk en in lijn je Eitank kettingkast te kunnen monteren.
Een achter brug die je nog wel even moet aanpassen om deugdelijk en in lijn je Eitank kettingkast te kunnen monteren.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Rode special RMC
Die zit idd omgedraaid. Maar volgens mij zit alles voor de show en moet het weer uit elkaar voor spuitbeurt.Henk 3bakvoet schreef:Ik kijk een beetje vreemd aan tegen je achter brug op de bovenste foto.
Een achter brug die je nog wel even moet aanpassen om deugdelijk en in lijn je Eitank kettingkast te kunnen monteren.
Enzo
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
Hij zat idd verkeerd op de bovenste foto’s.Enzo-tvdzijden schreef:Die zit idd omgedraaid. Maar volgens mij zit alles voor de show en moet het weer uit elkaar voor spuitbeurt.Henk 3bakvoet schreef:Ik kijk een beetje vreemd aan tegen je achter brug op de bovenste foto.
Een achter brug die je nog wel even moet aanpassen om deugdelijk en in lijn je Eitank kettingkast te kunnen monteren.
Enzo
Op de onderste foto’s zit ie volgens mij goed.
Klopt dat?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Rode special RMC
Grote gat zit links en de aanslag puntlas zit onder. Kan niet anders. Want dan krijg je het wiel er niet inPatrickD schreef:Hij zat idd verkeerd op de bovenste foto’s.Enzo-tvdzijden schreef:Die zit idd omgedraaid. Maar volgens mij zit alles voor de show en moet het weer uit elkaar voor spuitbeurt.Henk 3bakvoet schreef:Ik kijk een beetje vreemd aan tegen je achter brug op de bovenste foto.
Een achter brug die je nog wel even moet aanpassen om deugdelijk en in lijn je Eitank kettingkast te kunnen monteren.
Enzo
Op de onderste foto’s zit ie volgens mij goed.
Klopt dat?
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
Het heeft even een tijdje geduurd dat ik weer iets post, echter we hebben niet stil gezeten.
Inmiddels ligt het frame, voor- en achter spatborden en kettingkast bij de spuiter.
Ook heb ik de a-tank, motorschermen, koplamporen en balhoofdplaat naar galviron in Vaassen gebracht om te laten verchromen.
Ik heb zoals ik bij mijn voorstel topic een originele “echte” zwarte SB cilinder gekocht, deze ligt inmiddels bij LVS voor optimalisatie
zoals nu blijkt ook een nieuwe nicasilwand en zuiger. De cilinderkop wordt voorzien van een O-ring en verder door claus aangepast, gezien deze al het 1 en ander had meegemaakt.
Intussen een 5-bak direkt motorblok gevonden, welke zoals het aan de buitenkant lijkt recent is gereviseerd. De verkoper kon niet niet met zekerheid bevestigen, gezien hij deze
als complete RS-motor had gekocht voor onderdelen. Ik heb inmiddels contact gehad met Arnold "de specialist", deze gaf aan dat hij door te drukke werkzaamheden hier voorlopig niet aan
toe komt om 1 en ander te controleren. Gezien de goede staat aan de buitenkant en achter het koppelingsdeksel, wil ik er aankomend seizoen gewoon mee gaan rijden en dan volgend winter door Arnold laten nakijken. Zaterdag begonnen met de voorvork revisie, deze wordt 30 mm ingekort gezien ik met 36 cm hagons achter ga rijden. De zuigerpennen van de voorvork worden door een neef van mij
nagemaakt, alleen dan korter. Ook wil ik in de voorvork de progressieve veren van Wirth gaan monteren.
Nu is het wachten tot alles klaar is wen we kunnen beginnen met monteren. Onderstaand nog een paar foto's
Inmiddels ligt het frame, voor- en achter spatborden en kettingkast bij de spuiter.
Ook heb ik de a-tank, motorschermen, koplamporen en balhoofdplaat naar galviron in Vaassen gebracht om te laten verchromen.
Ik heb zoals ik bij mijn voorstel topic een originele “echte” zwarte SB cilinder gekocht, deze ligt inmiddels bij LVS voor optimalisatie
zoals nu blijkt ook een nieuwe nicasilwand en zuiger. De cilinderkop wordt voorzien van een O-ring en verder door claus aangepast, gezien deze al het 1 en ander had meegemaakt.
Intussen een 5-bak direkt motorblok gevonden, welke zoals het aan de buitenkant lijkt recent is gereviseerd. De verkoper kon niet niet met zekerheid bevestigen, gezien hij deze
als complete RS-motor had gekocht voor onderdelen. Ik heb inmiddels contact gehad met Arnold "de specialist", deze gaf aan dat hij door te drukke werkzaamheden hier voorlopig niet aan
toe komt om 1 en ander te controleren. Gezien de goede staat aan de buitenkant en achter het koppelingsdeksel, wil ik er aankomend seizoen gewoon mee gaan rijden en dan volgend winter door Arnold laten nakijken. Zaterdag begonnen met de voorvork revisie, deze wordt 30 mm ingekort gezien ik met 36 cm hagons achter ga rijden. De zuigerpennen van de voorvork worden door een neef van mij
nagemaakt, alleen dan korter. Ook wil ik in de voorvork de progressieve veren van Wirth gaan monteren.
Nu is het wachten tot alles klaar is wen we kunnen beginnen met monteren. Onderstaand nog een paar foto's
- Bijlagen
-
- IMG_1656.JPG (131.63 KiB) 7795 keer bekeken
-
- IMG_1525.JPG (131.64 KiB) 7795 keer bekeken
-
- IMG_1521.JPG (56.71 KiB) 7795 keer bekeken
-
- IMG_1780.jpg (105.76 KiB) 7795 keer bekeken
-
- IMG_1782.jpg (99.9 KiB) 7795 keer bekeken
-
- IMG_1781.jpg (94.69 KiB) 7795 keer bekeken
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Rode special RMC
Heel goed dat je zo enthousiast begint met alles uit te besteden. Nu ben je al heel snel het punt van no-return genaderd. Na deze uitgaven komt er op zeker een mooi Kreidler als rups uit een cocon te voorschijn. Knip leeg maar dan heb je ook wat
Vergeef me mijn cynisme, ik gun je echt een mooi resultaat want je pakt het groots aan.
Ik had je eigenlijk de tip willen geven om eerst geheel te passen, op te bouwen en test te rijden.
Nog een tip: het is heel lullig als iemand het blokje dat jij zo enthousiast showt herkent als gestolen uit zijn schuur want dan volgt een voor jou ongemakkelijke situatie omdat je hem in goed vertrouwen gekocht hebt. Dat de verkoper er niets over kan vertellen vind ik verdacht. Ik zou denk ik niet zo heel duidelijk het nummer in beeld brengen op het forum. Maar hij ziet er perfekt uit!
Verder alle lof en leuk om te lezen en de foto's te zien
Gr.,
Erc
Vergeef me mijn cynisme, ik gun je echt een mooi resultaat want je pakt het groots aan.
Ik had je eigenlijk de tip willen geven om eerst geheel te passen, op te bouwen en test te rijden.
Nog een tip: het is heel lullig als iemand het blokje dat jij zo enthousiast showt herkent als gestolen uit zijn schuur want dan volgt een voor jou ongemakkelijke situatie omdat je hem in goed vertrouwen gekocht hebt. Dat de verkoper er niets over kan vertellen vind ik verdacht. Ik zou denk ik niet zo heel duidelijk het nummer in beeld brengen op het forum. Maar hij ziet er perfekt uit!
Verder alle lof en leuk om te lezen en de foto's te zien
Gr.,
Erc
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
Na geruime tijd niets kunnen doen door drukte op het werk, ben ik het paasweekend gestart met het opbouwen van mijn rode special.
Aankomende weken kijken of ik tijd vind om de voorvork op te bouwen met de Wirth progressieve voorveren.
Hier ga ik ook de nieuw gemaakte 30 mm ingekorte voorvork zuigerstangen in monteren i.v.m. de 36 cm hagons achter.
Aankomende weken kijken of ik tijd vind om de voorvork op te bouwen met de Wirth progressieve voorveren.
Hier ga ik ook de nieuw gemaakte 30 mm ingekorte voorvork zuigerstangen in monteren i.v.m. de 36 cm hagons achter.
- Bijlagen
-
- Foto-2.jpg (97.97 KiB) 6881 keer bekeken
-
- Foto-1.jpg (105.63 KiB) 6881 keer bekeken
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
Inmiddels weer iets verder met de opbouw.
De koplamporen worden nog vervangen voor LH/LF koplamporen in kleur.
Tevens zal het achterlicht vervangen worden voor het model welke werd toegepast op de modellen voor bouwjaar 1965
Ook gaat de imi buddy vervangen worden door een originele denfeld zwitsere buddy.
Deze wordt door Herman Blokhuis opnieuw bekleed.
Hierna is het wachten tot Arnold "de specialist" mijn blok heeft gereviseerd en dan kan hij voorzien worden van nieuwe
bedrading.
De koplamporen worden nog vervangen voor LH/LF koplamporen in kleur.
Tevens zal het achterlicht vervangen worden voor het model welke werd toegepast op de modellen voor bouwjaar 1965
Ook gaat de imi buddy vervangen worden door een originele denfeld zwitsere buddy.
Deze wordt door Herman Blokhuis opnieuw bekleed.
Hierna is het wachten tot Arnold "de specialist" mijn blok heeft gereviseerd en dan kan hij voorzien worden van nieuwe
bedrading.
- Bijlagen
-
- kreidler rechts voor.jpg (98.14 KiB) 4991 keer bekeken
-
- Kreidler links achter.jpg (111.68 KiB) 4991 keer bekeken
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
Heel vet, ziet er gaaf uit.
Mag ik vragen welke kleur rood je gebruikt hebt? Misschien heb je een Ral code?
Mag ik vragen welke kleur rood je gebruikt hebt? Misschien heb je een Ral code?
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
De gebruikte kleur is Porsche rood van ik begreepMaarten schreef:Heel vet, ziet er gaaf uit.
Mag ik vragen welke kleur rood je gebruikt hebt? Misschien heb je een Ral code?
de 911 targa bouwjaar 1982 t/m 1987
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
De voornaaf is een cnc gedraaide naaf van black mamba.Richard B schreef:wordt een hele mooie,is de voornaaf een aangepast exemplaar of kant en klaar gekocht?
De naaf lijkt veel op een Honda voornaaf van een CR crossmotor.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
wilhelmus schreef:De naaf lijkt veel op een Honda voornaaf van een CR crossmotor.
heb je ook dikkere olie in de voorvork gedaan?
grt Wim[/quote]
Heb ik idd ook gedaan. Heb tevens de hoeveelheid aangepast.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 12:49
- Locatie: Land van Bartje
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Rode special RMC
Nee, de revisie en modificaties wordt uitgevoerd door Arnold “de specialist”Eifelyeti schreef:Hallo,
is de bak reviseerd door Homoet ?
deze heeft tevens een langere 1e versnelling geplaatst van Black Mamba/Kiesler.