LVS schreef:de eerste cilinders met nummer 15....
heeft een breed uitlaatkanaal .
en een kleine inlaatpoort
een korte zuiger .
-----------------------------------------------------------------------------------------------
de tweede versie , 15....
heeft een normaal uitlaatkanaal
een grotere inlaatpoort.
en een normale zuiger .
--------------------------------------------------------------------------------------------
en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.
deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op
Nu de foto's van mijn cilinder erop staan kan je dan zien welke versie de cilinder is?
Sjors
____________________________________________________
KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hier plaatjes van een groot uitlaat kanaal. Dit is zoals je ziet de 40ZN8 gietmal.
- Bijlagen
-
- IMG_0460.JPG (110.88 KiB) 7986 keer bekeken
-
- IMG_1171.JPG (65.55 KiB) 7986 keer bekeken
-
- IMG_0461.JPG (104.35 KiB) 7986 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9300
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 943 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
mooi cilinder
ja, voor 36mm boucht....
zeer slecht rijdbar op de straat....snel in de 3e.......ma 4e en 5e nix meer.....
ja, voor 36mm boucht....
zeer slecht rijdbar op de straat....snel in de 3e.......ma 4e en 5e nix meer.....
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
HoiEnzo-tvdzijden schreef:Hier plaatjes van een groot uitlaat kanaal. Dit is zoals je ziet de 40ZN8 gietmal.
Ik kan het verschil met mijn cilinder niet goed zien. Maar ik denk dat jij het wel weet - ziet. K zal wel die brengen met die niet zo grote uitlaat?
Ik heb begin de 32 mm aansluiting
Sjors
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hi,nozems schreef:Sjors, ik zou als ik jou was de verlengde homoet 4p (mechanisch, of glaswol gedempt) eronder monteren, zorgen voor een goede compressie&squisch waarde, voorontsteking minimaal op 1.2mm bij max toeren en dan een (vakkundig)
uitgedraaide 23/24mm bing eronder, gewoon de zwarte koker erop zonder zeef, of met een sterk uitgedund zeefje (ik weet niet of je frame gestraald is geweest) en een extra gat met pvc pijpje erin (13of 16mm diameter gebruiken) en deze dwars op de luchtstroom monteren. Tandwielen niet zwaarder dan 13/36 en je hebt dan waarschijnlijk een fijn rijdend machientje zonder extreem veel herrie. Let wel zoiets zou ik doen, en anders moet je alles gelijk maken zoals hij ooit bedoeld was.
Bedankt voor je reactie.
Ik zou mijn vers gereviseerde blok niet graag zonder of met minder filtering willen rijden. Hiermee zeg je eigenlijk dat het filter de beperking is.
Mijn 20 mm Bing laat ik liever origineel.
Ik wil niet gelijk een ellenlange discussie starten over 4p en 6p Homoet. Maar wat is het principiële verschil tussen die 2? En wat staat dat cijfer voor? Wat is er verlengd aan die 4p en wat doet dat dan?
Ik heb mijn frame bij blankhout gebracht en wil hem met tectyl behandelen om eventueel los spul te fixeren.
Heb je misschien een foto van die opstelling met dat pvc pijpje in het huis geprikt? Ik kan het even niet visualiseren...
Ik las een ander topic over een groter en groter huis voor meer flow. Is daar al meer over bekend. Dan hou je die inlaatherrie ook wat binnen de perken en heb je wellicht genoeg lucht.
Compromis tussen twin air en aangepaste zeef maar met behoud van filtering.
Groet Sjors
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Ik zal eens wat foto's maken, Twinair is kwa filtering het beste, dat hoeft geen discussie te zijn. Een groter huis betekend ook dat het motorscherm moet worden aangepast, moet je maar willen om daar optisch een concessie aan te plegen. Ik weet wel dat er veel jongens met het standaard zwarte kokertje rijden zonder zeef en vaak met extra gaten, daar zitten hele snelle jongens bij en als je frame schoon en getectyleerd is zou het geen probleem moeten zijn. Ik ben bang dat de kleine twinair en die dan in het zwarte kokertje bij jou ademnood gaat geven.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Een tijdje geleden van een mede forumlid een 15.... overgenomen, 40 ZN 8 A3 W1.
Zou af fabriek op een 79'er KVV crosser gezeten hebben, en dus geleverd zijn inclusief de 2 fluitpoortjes bij de uitlaat?
Overige poorten lijken mij onbewerkt, de extra poorten zien er voor een leek netjes uit.
Zal hem ooit eens opsturen naar een tuner.
Is daarna ooit nieuw gesealed.
Heb er een UBS 22 voor liggen, of toch gewoon een 20 bing monteren?
Zou af fabriek op een 79'er KVV crosser gezeten hebben, en dus geleverd zijn inclusief de 2 fluitpoortjes bij de uitlaat?
Overige poorten lijken mij onbewerkt, de extra poorten zien er voor een leek netjes uit.
Zal hem ooit eens opsturen naar een tuner.
Is daarna ooit nieuw gesealed.
Heb er een UBS 22 voor liggen, of toch gewoon een 20 bing monteren?
- Bijlagen
-
- DSC_4024 (Medium).JPG (170.49 KiB) 7837 keer bekeken
-
- DSC_4025 (Medium).JPG (141.34 KiB) 7837 keer bekeken
-
- DSC_4026 (Medium).JPG (191.68 KiB) 7837 keer bekeken
-
- DSC_4027 (Medium).JPG (176.46 KiB) 7837 keer bekeken
-
- DSC_4028 (Small).JPG (116.96 KiB) 7837 keer bekeken
-
- DSC_4029 (Custom).JPG (182.42 KiB) 7837 keer bekeken
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Die witte RS is toch jouw project? Daar kan ik dus zien hoe je die aanpassing hebt gedaan. Klopt dat?nozems schreef:Ik zal eens wat foto's maken, Twinair is kwa filtering het beste, dat hoeft geen discussie te zijn. Een groter huis betekend ook dat het motorscherm moet worden aangepast, moet je maar willen om daar optisch een concessie aan te plegen. Ik weet wel dat er veel jongens met het standaard zwarte kokertje rijden zonder zeef en vaak met extra gaten, daar zitten hele snelle jongens bij en als je frame schoon en getectyleerd is zou het geen probleem moeten zijn. Ik ben bang dat de kleine twinair en die dan in het zwarte kokertje bij jou ademnood gaat geven.
Sjors
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hi Claus,LVS schreef:de eerste cilinders met nummer 15....
heeft een breed uitlaatkanaal .
en een kleine inlaatpoort
een korte zuiger .
-----------------------------------------------------------------------------------------------
de tweede versie , 15....
heeft een normaal uitlaatkanaal
een grotere inlaatpoort.
en een normale zuiger .
--------------------------------------------------------------------------------------------
en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.
deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op .
____________________________________________________
Nu mijn cilinder bij jou is kan je dan zeggen welke van de de drie cilindertypen die van mij is?
Alvast bedankt,
Sjors
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
- Bijlagen
-
- E539472D-2589-4822-8FFA-AED83A61373A.jpeg (104.46 KiB) 7219 keer bekeken
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Even een berichtje voor Pim v Dongen, is wel even geleden dat hij hier poste.
De UB22SB2 is er een voor viertakt motoren bedoelt, de UB 22S voor tweetakt.
Jou Dellorto is aan spruitstuk zijde aangepast voor een ander spruitstuk of gerepareerd?
Maar zou dan wel proberen een UB 24S te vinden voor jou cilinder.
Gr
De UB22SB2 is er een voor viertakt motoren bedoelt, de UB 22S voor tweetakt.
Jou Dellorto is aan spruitstuk zijde aangepast voor een ander spruitstuk of gerepareerd?
Maar zou dan wel proberen een UB 24S te vinden voor jou cilinder.
Gr
- Bijlagen
-
- IMG_8165 (Medium).JPG (88.9 KiB) 7189 keer bekeken
-
- IMG_8163 (Medium).JPG (70.75 KiB) 7201 keer bekeken
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Dank voor het bericht,
Lijkt inderdaad draad op getapt met een bus, het is wel erg netjes gedaan.
Misschien te netjes voor een amateur?
Waar zitten de verschillen in tussen de beide typen? Kan ik volstaan met een ander huis?
Lijkt inderdaad draad op getapt met een bus, het is wel erg netjes gedaan.
Misschien te netjes voor een amateur?
Waar zitten de verschillen in tussen de beide typen? Kan ik volstaan met een ander huis?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hier staat er nog 1 te kooppimvandongen schreef:Dank voor het bericht,
Lijkt inderdaad draad op getapt met een bus, het is wel erg netjes gedaan.
Misschien te netjes voor een amateur?
Waar zitten de verschillen in tussen de beide typen? Kan ik volstaan met een ander huis?
https://link.marktplaats.nl/m1237798410
Enzo
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hoi,
Volgens Claus is mijn cilinder versie 3 van de 15 cilinders van van Veen.
"en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.
deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op."
De spoelpoorten en uitlaat 6 graden hoger dan origineel. En de uitlaatpoort is wat groter gemaakt dan van Veen had gemaakt. De inlaat is ook anders dan origineel maar hij weet niet wat origineel is dus kan geen verschil opgeven.
Volgens Claus is mijn cilinder versie 3 van de 15 cilinders van van Veen.
"en er is ook nog een versie 15 .. .. voor de formule cross kreidlers.
deze cilinder heeft rustige timingen ..
daar zat een 20 mm op."
De spoelpoorten en uitlaat 6 graden hoger dan origineel. En de uitlaatpoort is wat groter gemaakt dan van Veen had gemaakt. De inlaat is ook anders dan origineel maar hij weet niet wat origineel is dus kan geen verschil opgeven.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hi,
Er is nu een opmaat kop met lange schroefdraad in de cilinderkop geplaatst. Vroeger had ik altijd een NGK B 8HS erin. Maar dat is een korte draad versie. Wat zou voor deze cilinder een goede bougie zijn? Ik ben nmlk nog niet helemaal thuis in die lange en korte schachten en warmtegraden.
ff zoeken geeft:
https://www.ngk.de/fileadmin/Dokumente/ ... zen_nl.pdf
Ik denk dat de lange schacht versie de NGK B 8ES is. Dan zijn er nog smaken in de elektrode materialen maar eerst maar eens proberen met deze. Of zou een iets hogere nodig zijn?
bvd
Er is nu een opmaat kop met lange schroefdraad in de cilinderkop geplaatst. Vroeger had ik altijd een NGK B 8HS erin. Maar dat is een korte draad versie. Wat zou voor deze cilinder een goede bougie zijn? Ik ben nmlk nog niet helemaal thuis in die lange en korte schachten en warmtegraden.
ff zoeken geeft:
https://www.ngk.de/fileadmin/Dokumente/ ... zen_nl.pdf
Ik denk dat de lange schacht versie de NGK B 8ES is. Dan zijn er nog smaken in de elektrode materialen maar eerst maar eens proberen met deze. Of zou een iets hogere nodig zijn?
bvd
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
de B8ES is idd de lange schacht versie van de B8HS.
Ik denk dat je straks uitkomt op een B9ES
Ik denk dat je straks uitkomt op een B9ES
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hoi,
Heb ondertussen het luchtfilter met binnenfilter. Er zit een redelijk lange tuut aan van het filter naar de carburateur. Ik heb het idee dat dit korter moet. Anders krijg je denk van die rare effecten dat ie niet in de toeren wil klimmen ed. Klopt dat? Zal ik die tuut inkorten?
Heb ondertussen het luchtfilter met binnenfilter. Er zit een redelijk lange tuut aan van het filter naar de carburateur. Ik heb het idee dat dit korter moet. Anders krijg je denk van die rare effecten dat ie niet in de toeren wil klimmen ed. Klopt dat? Zal ik die tuut inkorten?
- Bijlagen
-
- Twin air met binnenfilter
- IMG_10032018_171319.jpg (180.66 KiB) 6419 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Bij mijn 60cc set met membraan leverde die langere aanzuigrubber meer koppel op onderin.
2km lagere top.
Iedere setup verschilt natuurlijk.
Meet het en je weet het
2km lagere top.
Iedere setup verschilt natuurlijk.
Meet het en je weet het
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Hi Caspar,
Meer koppel onderin klinkt aantrekkelijk, die top zal wel.. Eerst maar eens met de lange versie testen dus.
Bedankt
Meer koppel onderin klinkt aantrekkelijk, die top zal wel.. Eerst maar eens met de lange versie testen dus.
Bedankt
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Zo, hij is gestart! Eindelijk.
Ben begonnen met een 125, bwaahhh, 115 nog steeds niet mogelijk veel gas te geven. Verzuipt volgens mij. Pak aan in de zon en 110 erin. Maar kon alleen in zijn 1 rijden. Af en toe kroop ie omhoog in toeren. Dan gaat ie goed en is het een mooi geluid. En trekt ie echt goed door. Maar de remschoenen zijn nieuw dus remmen nog niet echt goed dus kan nog niet echt snel rijden.
Ontsteking staat bijna op 1,2 mm voor. Rechts ernaast dus iets meer dan 1,2. Even aanpassen en de 105 erin.
Ben begonnen met een 125, bwaahhh, 115 nog steeds niet mogelijk veel gas te geven. Verzuipt volgens mij. Pak aan in de zon en 110 erin. Maar kon alleen in zijn 1 rijden. Af en toe kroop ie omhoog in toeren. Dan gaat ie goed en is het een mooi geluid. En trekt ie echt goed door. Maar de remschoenen zijn nieuw dus remmen nog niet echt goed dus kan nog niet echt snel rijden.
Ontsteking staat bijna op 1,2 mm voor. Rechts ernaast dus iets meer dan 1,2. Even aanpassen en de 105 erin.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Goede berichten Sjors. Nog even en je kan aansluiten
Enzo
Enzo
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Ben begonnen met een 125, bwaahhh, 115 nog steeds niet mogelijk veel gas te geven. Verzuipt volgens mij
het kan ook te arm zijn
---------------------------------------------------------
De verlating van deze CDI is meestal 6° en soms 10°
die 1,2 mm voor heb je dan wel nodig . [ of nog iets meer ]
##
het kan ook te arm zijn
---------------------------------------------------------
De verlating van deze CDI is meestal 6° en soms 10°
die 1,2 mm voor heb je dan wel nodig . [ of nog iets meer ]
##
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Nu de 105 sproeier erin. Kan nu ook echt rijden! Ff naar Stompwijk. Dat was met die grotere maten niet mogelijk. Hij klimt vanaf stationair volgas niet in toeren. Ik moet voorzichtig gas geven, als ie dan wat meer toeren draait kan je meer gas geven. Luchtschroef staat 2,5 slag open nog niet verder aan gedraaid. Ontsteking staat nog iets vroeger dan 1,2 mm +- 3-5 mm omtrek van het vliegwiel. Moet nog een flitsen en dan meten wat het is in mm bdp.
Bij nul tot kwart gas smoort ie wat in de lagere toeren.
Op constant toerental bij 1 gasstand lijkt ie afwisselend wat in te houden en te 'gaan'. Waar duidt dat op?
Stationair en een beetje gas geven klimmen de toeren en komt ie moeilijk terug op stationair toerental. Bij overschakelen is het tussentijds toerental hoog.
Marcel, de wilde 13, dacht aan valse lucht. Ga van de week ff met remmenreiniger aanbod de gang om te kijken of ie daar op reageert.
Toerentalaangave is niet juist met kokusan en punten toerenteller. Nog ff pielen met dat kastje dat ertussen zit. Die kan je instellen. Ik denk dat ie nu ongeveer op 2/3 tot 1/2 van werkelijke toerental aangeeft.
Bij nul tot kwart gas smoort ie wat in de lagere toeren.
Op constant toerental bij 1 gasstand lijkt ie afwisselend wat in te houden en te 'gaan'. Waar duidt dat op?
Stationair en een beetje gas geven klimmen de toeren en komt ie moeilijk terug op stationair toerental. Bij overschakelen is het tussentijds toerental hoog.
Marcel, de wilde 13, dacht aan valse lucht. Ga van de week ff met remmenreiniger aanbod de gang om te kijken of ie daar op reageert.
Toerentalaangave is niet juist met kokusan en punten toerenteller. Nog ff pielen met dat kastje dat ertussen zit. Die kan je instellen. Ik denk dat ie nu ongeveer op 2/3 tot 1/2 van werkelijke toerental aangeeft.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Bedankt Claus, neem ik mee in de afstelsessies.LVS schreef: Ben begonnen met een 125, bwaahhh, 115 nog steeds niet mogelijk veel gas te geven. Verzuipt volgens mij
het kan ook te arm zijn
---------------------------------------------------------
De verlating van deze CDI is meestal 6° en soms 10°
die 1,2 mm voor heb je dan wel nodig . [ of nog iets meer ]
##
Hoeveel vroeger kan ik gaan als er 6 tot 10 graden verlaat wordt?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: KVV 15 50 cc cilinder startwaarden afstelling
Sjors met zijn Kreidler
- Bijlagen
-
- E5610130-9BE9-4D26-B245-D4EAF43EE7E3.jpeg (165.17 KiB) 5859 keer bekeken