Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 4:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9506
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik begin nu toch aan mijzelf te twijfelen:
Heb op aanraden van een mede forumlid een imi Bosch-Iskra 12V-35W ontsteking op mijn gele RM geplaatst.
Mede omdat het ori schoepenrad van de geforceerde koeling op het zware vliegwiel past.
Met de stroboscooplamp afgesteld op 1,2mm vbdp.
Starte in 1 trap , veel licht en een mooie loop , kleine curve zichtbaar bij toenemen van het toerental. So far so good :D

Echter bij hogere toerentallen sputtert de motor en ploft ook in de uitlaat , alsof het tijdstip niet klopt.
Timing nog eens gecontroleerd : in orde , maar bij hogere toerentallen ( ik schat ergens tussen de 8000 en 9000tpm) gaat de stroboscooplamp uit , er is dan geen vonk.
Bij dalend toerental flitst de lamp weer en is een plof in de uitlaat waarneembaar. Het lijkt op een defecte cdi of toerenbegrenzer........

Geen nood: ik had nóg een zelfde ontsteking liggen van een andere leverancier. Deze gemonteerd en afgesteld : zelfde resultaat :shock:
Zwarte draadje richting draadboom losgekoppeld , bougie , bougiedop en bougiekabel vervangen : geen verschil
Contact opgenomen met mede forumlid , en beide leveranciers : probleem was niet bekend.
Wél heb ik begrepen , en ook al ondervonden , dat de meegeleverde bougiedop niet echt degelijk is. Voor nu effe een NGK dop er op gezet.

Zijn er mensen die dit euvel herkennen bij dit type ontsteking :?:

Bij geforceerde koeling is de keuze in ontsteking niet reuze. Bij een Kokusan zit je met een lelijk zwart fanblad , bij Bosch begint het gedoe met de condensator weer.


Bijlagen:
20171231_162556 (Small).jpg
20171231_162556 (Small).jpg [ 145.79 KiB | 2964 keer bekeken ]
20171202_161849 (Small).jpg
20171202_161849 (Small).jpg [ 164.05 KiB | 2964 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 7:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2629
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb geen ervaring met dit soort ontsteking maar verbaas me dat je je laat weerhouden door een schoepenrad dat zwart is (kokusan). Blaasje Alu-zinc spray erover en het is net alu..
Succes,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 8:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9506
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dat is plan-B.
Maar dan zit ik tevens gebonden aan een lichter vliegwiel....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 10:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2629
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb door te spelen met een Tomos ontsteking zonder pickup gemerkt dat het raar kan lopen. Als je kunt bij jouw type zou ik zeker de speling spoel/rotor zo klein mogelijk houden aangezien de puls komt uit verandering van polariteit.
Heb je een verstelbaar spoeltje kun je dit eens proberen.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 10:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46924
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
jamojamo schreef:
Ik heb door te spelen met een Tomos ontsteking zonder pickup gemerkt dat het raar kan lopen. Als je kunt bij jouw type zou ik zeker de speling spoel/rotor zo klein mogelijk houden aangezien de puls komt uit verandering van polariteit.
Heb je een verstelbaar spoeltje kun je dit eens proberen.
Gr.,
Eric

Plug and pray :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 20, 2018 11:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 11:18 pm
Berichten: 673
Woonplaats: Nootdorp
Ik heb is een Iskra ontsteking van een Tomos
Op de kreidler gehad bijna nul curve maar deed het
prima.
Of een Iskra een imi bosch is,geen idee???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 9:37 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9506
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
[quote="jamojamo"]Ik heb door te spelen met een Tomos ontsteking zonder pickup gemerkt dat het raar kan lopen. Als je kunt bij jouw type zou ik zeker de speling spoel/rotor zo klein mogelijk houden aangezien de puls komt uit verandering van polariteit.
Heb je een verstelbaar spoeltje kun je dit eens proberen.
Gr.,
Eric[/quote

Ik heb vantevoren wel met een 0,40mm voelermaatje gecontroleerd of de minimale speling aanwezig is.
Dat was in orde. Maar het kan evengoed 0,50mm zijn. Ik zal hem eens wat krapper zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 9:40 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Herman Blokhuis krimpt een ring om de Kokusan voor extra gewicht. Weliswaar rijdwindkoeling. Met zoveel handige mensen op het forum zou er toch een oplossing mogelijk moeten zijn voor meer vliegwielwerking bij een Kokusan?


Laatst bijgewerkt door mvl op zo jan 21, 2018 10:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 9:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1058
Woonplaats: mvhl
Ha Caspar probeer eens een ander merk bougie...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 10:17 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3211
Woonplaats: Heos zeeland
Ik heb er nu een stuk of die gemonteerd voor diverse clubleden.
Tot nu toe 1 storing gehad dat was de imi bougykap die erbij zit.
Beste deze gelijk wisselen.
Verder heerlijke ontsteking ook bij veel toeren.
1 fietsje is al 5000 km gemonteerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 10:54 am 
Offline

Geregistreerd: vr jul 12, 2013 10:39 am
Berichten: 6
Woonplaats: cahors(France)
Hallo
Ik had hetzelfde probleem met deze ontsteking gekocht 1 maand geleden bij JMPB. Ik had nog een identieke ontsteking op een andere kreidler, dus ik heb de andere rotor gemonteerd en de ontsteking werkte perfect. stuurde deze ontsteking terug naar JMPB voor verificatie en ik stuurde het snel terug met een andere rotor en het werkt perfect.
charles

Vertaling: google


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 3:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9506
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Andre schreef:
Ik heb er nu een stuk of die gemonteerd voor diverse clubleden.
Tot nu toe 1 storing gehad dat was de imi bougykap die erbij zit.
Beste deze gelijk wisselen.
Verder heerlijke ontsteking ook bij veel toeren.
1 fietsje is al 5000 km gemonteerd.



Bougiedop is idd niet zo best. Dacht ook dat het verholpen was na montage van de NGK dop. Maar even later begon het weer.
Vind het dé oplossing voor geforceerde koeling. Ben er blij mee. Maar dan moet hij het wél doen.

Lees in een andere reactie dat de rotor wel eens de dader zou kunnen zijn.
Ben benieuwd wat het euvel is. Wordt vervolgd.

Mvg.Caspar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 10:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:58 pm
Berichten: 275
Woonplaats: Groningen
Deze ontstekingen zijn niet geschikt voor hogere toerentallen 8000 plus. Kijk ook maar eens op www.motelek.net. Ze vonken 2x per omwenteling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 10:15 am 
Offline

Geregistreerd: vr jul 12, 2013 10:39 am
Berichten: 6
Woonplaats: cahors(France)
neemt 9500 ronden op mijn super 5 en op mijn TM


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 11:18 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2552
Woonplaats: naaldwijk
ik heb wel eens diverse bobine`s getest op een kokusan ontsteking .

met bobine kokusan langfang - kokusan blanco en ducatie bobine .. een mooi doorlopende pk lijn

2 x blauwe bobine [ italie ] na 8000 toeren vermogen weg .
1 x rode bobine [ italie ] na 9000 toeren vermogen weg .

maar dat betekend niet dat ze allemaal zo gemaakt zijn.
-----------------------------------------------------

foto hieronder het model wat ik getest heb ,
in rood en blauw ,


Bijlagen:
scbob.JPG
scbob.JPG [ 11.88 KiB | 2549 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 11:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9506
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
hier staat idd iets waar ik niet vrolijk van word : http://www.motelek.net/zundanlagen/iskra.html
bij 7000 - 8000tpm geen vermogen meer.
Vreemde is dat ze bij Charles en Andre wél functioneren ....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2629
Woonplaats: Beverwijk
Je schrijft dat er geen vonk is (stroboscoop valt uit), dat wijst toch op een storing? Vermogen dat wegvalt duidt meer op een verkeerde curve. Misschien is er net als bij andere ontstekingen een ontwerpfout in de elektronica geslopen. Ik heb hier 3 of 4 Tomos cdi'tjes voor pickuploze ontstekingen liggen ori en imi. Ook heb ik meerdere stators en vliegwielen geprobeerd met min of meer hetzelfde resultaat. Ik denk dat ze bij Tomos niet voor niks zijn overgestapt naar ontstekingen met pick-up. Omdat er meerderen zijn net als bij jouw ontsteking die wel succes hadden blijf ik het proberen. Ik heb nog een setje van Andy tegoed en wil die nog proberen.
Misschien is het handig als mensen die succesvol toeren draaien met zo'n ontsteking vermelden welke bougie en dop ze gebruiken. Met of zonder weerstand etc.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 5:58 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 12, 2013 10:39 am
Berichten: 6
Woonplaats: cahors(France)
test today with rain and windAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 6:01 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 12, 2013 10:39 am
Berichten: 6
Woonplaats: cahors(France)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 7:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2629
Woonplaats: Beverwijk
charles lebled schreef:
Afbeelding

Des bonnes resultats Charles :clap

Welke bougie & bougiedop Charles?

Bedankt,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 8:23 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 12, 2013 10:39 am
Berichten: 6
Woonplaats: cahors(France)
CHAMPION L78C ou NGK B8HS and bougiedop NGK ou BERU 1K.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 8:34 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 12, 2013 10:39 am
Berichten: 6
Woonplaats: cahors(France)
Afbeeldingmy eiertank with engine 5 gears,bing 18,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 415
Rij met een mhkz op m,n gt past het schoepenrad ook op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 10:59 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5971
Woonplaats: Kreuzau (D)
het sijn alt so veel goede oplossingen voor Kokusanvliegwiel/BoschLüfterrad gemaakt met prima adapter hier op het Forum,

ma warom dan een Iskra??? Goedkooper???

In D was geen Tomos, darom ook Iskra niet so bekennend....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 10:36 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9506
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Waarom ?
- Goedkoper dan een Kokusan
- Zwaarder vliegwiel.
- Ventilatorblad past zonder adapter
- Veel licht zonder spanningsregelaar.
- Kleine curve
- ook 12V.

En ook gewoon uit nieuwsgierigheid naar het product .
Oud monteurs spreekwoord: “ Als er nooit iets fout gaat , dan doe je te weinig.”


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!