Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 7:35 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Mannen,
Ik weet niet of er al eerder is geschreven over het kostenplaatje van een Kreidler restauratie cq flinke opknapbeurt.
Ben echter wel benieuwd, want ik krijg de indruk dat het er allemaal niet goedkoper op wordt.
Ben nu met een RMC bezig en dat is zeker niet de meest dure Kreidler, maar toch loopt het aardig op.

Uitgangspunt is een mooie schuurvondst, welke compleet is, maar nog geen kenteken heeft.
Velgen en spaken zijn aan vervanging toe.
Blokje is aan revisie toe.
Buddy heeft de nodige beschadigingen en moet opnieuw bekleed worden.
Tank heeft deuken en slecht chroom, moet opnieuw verchroomd worden.
Volledig overspuiten niet noodzakelijk, maar wel achterbrug, middenbok en subframe.
Voorvork reviceren.
Achterschokkers reviceren of nieuwe kopen.
Verder nieuwe kabels, ketting, tandwielen, remsegmenten en ander klein spul.

Als je een aankoopbedrag hebt van pakweg €800 tot €1000,- dan schat ik in dat je het onder de €2000,- niet gaat redden.
Wat is jullie ervaring cq mening over de te maken kosten?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 8:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9370
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Zit je al ? Doe dat maar even ...

Ik zit tegen de 3K...
Weet je wat het is ? Als je de door jou genoemde punten aanpakt , dan is hij eigenlijk maar half af en ga je je storen aan de punten die je niet aangepakt hebt. Die pak je dan alsnog aan en loopt het in de papieren.

Mijn Golfgroene RMC-Superstar heb ik in eerste instantie technisch in orde gemaakt om te kunnen rijden , verder een beetje poetsen en gas er op.
Na de zomer wat cosmetische ingrepen gedaan en wat roest weggewerkt .
Zo heb ik uiteindelijk in 3 seizoenen hem toch volledig gerestaureerd en gereviseerd.

En hoever wil je gaan? 2 Raedelli velgen van € 35,- en wat Chinese spaken ? Of toch fatsoendelijk ?
Blok idem dito : voor € 275,- heb je de meest noodzakelijke delen vervangen , maar dat is geen revisie.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe hoog leg je de lat ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 8:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 710
Woonplaats: Nootdorp
Ik heb een RMC-S uit '79 in opbouw, alles inclusief kom ik uit op zo'n 2000 euro. Een schuurvondst is leuk, maar minder waar voor je geld. Beste is m.i. om iets te zoeken rond de 1600-1700 euro en voor een paar honderd piek even te verfijnen en netjes te maken. Maar de kosten hangen ook enorm af van je technische vaardigheid en welke machines je tot je beschikking hebt, en hoe goed je marktplaats-fu is :-)

Edit, wat Caspar zegt, als je het half doet stoor je je vanzelf aan alles wat uit de toon valt en doe je het alsnog. Met als voordeel wel dat je de hap uit de knip minder voelt...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 8:44 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46675
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Twee ERWE velgen 200
Set spaken 100
Cnc parts blokrevisie 699

Jan waarom jou vraag?

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 8:58 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Waarom mijn vraag (1)
Beetje vragen naar de bekende weg, maar vind het ook wel leuk om de ervaring van anderen te horen.
Ik ben ook heel voorzichtig met €2000,- want dan heb je zeker geen totaal restauratie, maar slechts een flinke opknapbeurt.
Als je totaal restaureerd incl uitbesteede spuitbeurt en de revisie van ern 5 bak en aankoop van nieuwe setup, 7 spaaks gietwielen etc, dan stopt de teller waarschijnlijk pas bij €4000,- als dat al lukt.
Weet ook niet of een Eitank restauratie per definitie duurder is als een RMC revisie, iets wat sommige onder ons beweren.
Maar ik heb toch liever een mooie Kreidler van €2500,- als een Tupperware voor hetzelfde bedrag.
De Kreidler behoudt zijn waarde, dat is bij een Tupperware wel anders.

Waarom deze vraag (2 )
Medehobbyisten en beginners er zich van bewust maken dat het flink kan oplopen als je een projectje start.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 9:14 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46675
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat is ook de rede waarom al die gerestaureerde dingen weer totaal opnieuw gedaan moeten worden.
Het is meestal een bende door kostenbesparing en imi delen die slecht passen of er niet uit zien.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 9:54 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
Dat denk ik ook Tjerry, vandaar dat ik ze vooraf wil wijzen op het kostenplaatje, lijkt me nuttig.
Men begint enthousiast en dat is leuk, maar gaandeweg komt men erachter dat het financiële plaatje behoorlijk uit de hand begint te lopen.
En dan komt het moment wat jij beschrijft, snel en goedkoop afraffelen en snel te koop zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 9:56 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2606
4 Pagina's over het (niet) kopen van een tank...ben benieuwd waar dit heen gaat :wink:


Laatst bijgewerkt door Ed.P op zo jan 21, 2018 10:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 9:58 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46675
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ok bedoel je dat. Komt in de beste families voor.

Vooraf even goed informeren, inlezen en een kostenplaatje maken van je wensen.
Dan weet je waar je aan gaat beginnen. Vergeet geen reserve in te bouwen voor eventuele missers, tegenvallers, besodemieterd en lijken uit de kast.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 11:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 710
Woonplaats: Nootdorp
Volgens mij is het ook zo dat je rond de €2000-2500 veel 'al gerestaureerde' brommers vindt. In ieder geval veel supernet spul, en niet al te imi. Moet je wel oog hebben voor kwaliteit maar dan pik je er zeker wel een leuke uit voor dat geld. Zelf restaureren is duurder en meer risicovol, maar dan weet je wel wat je doet en wordt hij helemaal zoals jij hem wilt. Dus niet roestoreren maar uurtjes maken en alles zo strak als een snaar krijgen, zodat je (of een evt volgende) er langer plezier aan hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 11:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2605
Woonplaats: Beverwijk
Ed.P schreef:
4 Pagina's over het (niet) kopen van een tank...ben benieuwd waar dit heen gaat :wink:

:mrgreen: mijn gedachte ook.
Toch kan ik er zelf ook wat van #-o

Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 11:25 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9446
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Ben echter wel benieuwd, want ik krijg de indruk dat het er allemaal niet goedkoper op wordt.


Nou Jan, ik kom wel eens wat te koop advertenties van jou tegen op marktplaats. :lol:
Het wordt er zeker niet goedkoper op. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:49 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1369
Mijn gele RS gaat met gemak over de €6000 heen. Vind het knap dat Caspar onder de 3000 blijft. Maar dat is mijn keuze omdat ik alles NOS wil hebben. Het feit dat ik iets kan bouwen alsof ik in mijn geboortejaar een nieuwe uit de showroom reed vind ik gewoon waanzinnig gaaf.

Maar het kan veel en veel goedkoper!

Het komt wel eens voor dat je een mazzeltje hebt. Alleen vissen naar mazzeltjes op een forum met mazzeltjesvissers heeft weinig zin :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 6:10 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9446
Woonplaats: Koog aan de Zaan
NOS?

Eenmaal gemonteerd is NOS geen NOS meer.
De houdbaarheid datum van NOS is bij sommige wel heel erg lang, die praten naar tien jaar rijden nog steeds over hun gemonteerde NOS cilinder.

Ze kunnen er slecht afstand van nemen, de magie van NOS.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 8:27 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1369
Henk 3bakvoet schreef:
NOS?

Eenmaal gemonteerd is NOS geen NOS meer.
De houdbaarheid datum van NOS is bij sommige wel heel erg lang, die praten naar tien jaar rijden nog steeds over hun gemonteerde NOS cilinder.

Ze kunnen er slecht afstand van nemen, de magie van NOS.


Wie zijn die anderen? Wat anderen met NOS hebben interesseert me persoonlijk niet. Nieuw gemonteerd ken je de herkomst en is het de originele kwaliteit. Jij hebt laatst toch ook een NOS cilinder gekocht, dan weet je wat ik bedoel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:08 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 872
voor de fluor.
donor 600
frame met kenteken 300
a tank 350
blok 400
160 naven 175
velgen, spaken , banden 200
div toch ook wel 1000
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:14 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1369
b.bonk schreef:
voor de fluor.
donor 600
frame met kenteken 300
a tank 350
blok 400
160 naven 175
velgen, spaken , banden 200
div toch ook wel 1000
mvg bertus

Haha. Mooi man. Maar niet eerlijk want jij kent een goede spuiter die hem voor weinig voor je spuit :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:30 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 872
das waar menno.
maar arbeid mogen we toch niet meerekenen
wand dan schieten de tranen in je ogen
en een gat in je knip #-o
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 9:40 am 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1369
b.bonk schreef:
das waar menno.
maar arbeid mogen we toch niet meerekenen
wand dan schieten de tranen in je ogen
en een gat in je knip #-o
mvg bertus

Ik heb het ooit wel eens proberen te benaderen voor de rode en oranje buffel en ik kwam toen uit op meer dan 500 uur en ca 15000 gereden kilometers. En dan heb ik het nog niet over PostNL. Maar dan rij je dus wel naar alle delen van Nederland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 12:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9221
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Wat is het probleem Jan? Waarom restaureer jij een Kreidler? Doe je dit voor een ander? Doe je dit als vorm van belegging?? Ik snap niet waar je heen wilt, of wat je wilt bereiken, begrijp me niet verkeerd hoor. Maar als je het leuk vind om hem te restaureren en je zit niet in geldnood wat is dan het hele probleem? Wat kost een grote beurt van jouw auto? Vraag je je dan ook af waarom het zoveel kost of neem je het dan wel voor lief?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 1:16 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46675
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Tjonge het gaat weer over geld en er is ruzie met berichten verwijderen.

zielig
voor geld is geen norm.
je kan weinig hebben
je kan veel hebben
of je kan er alles voor over hebben om
andere zaken te laten
( en dan nog de varianten )

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 2:18 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4852
Woonplaats: alhier
Als ik uitga van het begintopic, kom ik op ongeveer €1750, als je alles uitbesteed. Doe je veel zelf, valt de motorrevisie mee (ook afhankelijk van je eisen uiteraard) zou het denk ik voor ongeveer de helft kunnen. Misschien zelfs nog wel minder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 2:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2605
Woonplaats: Beverwijk
Voor de RS was ik aardig wat kwijt maar voor de Mustang en de InspiratieKreidler schroef ik erop wat ik tegenkom aan leuke dingen die echt naar mijn zin zijn. Voorvork aanpassen, tank van een Zundapp, Kawasaki wielen of onbekende Grimeca’s ik deins nergens voor terug. Als er maar eentje rijdt is de rest voor de lol. Zeker nu ik er een motorfietsje bij heb om te rijden komen de Kreidlers financieel achteraan de rij. Zevenspakers met schijf zijn leuk maar niet voor het geld waarvoor ze aangeboden wordn.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 3:01 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2041
@Nozems: Als je op een Kreidler hobby forum zit, dan is het toch niet raar om te vragen wat een medehobbyist ongeveer uitgeeft aan zijn Kreidler opknapbeurt?
Niemand hoeft te reageren, dat is dan lekker leerzaam voor iedereen, snap je.
Heeft niets met veel of weinig geld te maken, het is puur ter informatie en leer voor de medemens, niet meer en niet minder.
Snap de commotie niet, ik vraag toch niet om je salarisstrook, pfffff


Laatst bijgewerkt door Jan op ma jan 22, 2018 3:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 3:15 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1369
Vraag de info en geef het zelf ook (ter leer voor de medemens) of vraag het niet zou ik zeggen.

Je schrijft zojuist dat je de prijzen goed kent. Dus waarom geen topic waarin je ons allemaal de boom in leert klimmen?

Maar lijkt me goed om tot een afronding van dit onderwerp te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!