Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
In navolging van een discussie op fb:
Freek Plomp heeft een 2,9 sb waar hij foto’s van liet zien en hier kwamen reacties op dat de dubbele blokveer originele Mahle zuiger de cilinder sneller deed slijten met een stootrand als gevolg. Ook zeggen sommigen dat de nicasil wand van deze cilinders snel slijten. Anderen zeggen weer van niet.
Dus ben ik op zoek naar de ervaringen op het forum (waar de echte Kreidler kennis zit ). Slijten deze cilinders sneller en hoeveel km kun je er dan mee rijden voordat ze op zijn? (Obv goed warm rijden en ori zeefje)
Freek Plomp heeft een 2,9 sb waar hij foto’s van liet zien en hier kwamen reacties op dat de dubbele blokveer originele Mahle zuiger de cilinder sneller deed slijten met een stootrand als gevolg. Ook zeggen sommigen dat de nicasil wand van deze cilinders snel slijten. Anderen zeggen weer van niet.
Dus ben ik op zoek naar de ervaringen op het forum (waar de echte Kreidler kennis zit ). Slijten deze cilinders sneller en hoeveel km kun je er dan mee rijden voordat ze op zijn? (Obv goed warm rijden en ori zeefje)
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
Ik kom ze verschillend tegen Menno, meestal is de wand toch versleten.
Ik denk dat de L-veer het minste slijtage veroorzaakt.
Ik denk dat de L-veer het minste slijtage veroorzaakt.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
--------------------------------------mvl schreef:Mahle of meteor of maakt niet uit voor slijtage?
nee maakt niks uit .
maar zorg wel voor dat er een gietyzeren veer op zit .
.[ die zijn zachter dan de chroomstalen veren op de speciale zuigers]
ik denk ook dat er veel slijtage was , doordat die jonge gasten zonder filter reden
ja net weer een paar kilometer harder.. en 10 kg zand naar binnen in een maand
##
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
Menno koop nu maar gewoon een binnenmicrometertje. Kan je het zelf meten.
Ik zou me niet druk maken. Ga eerst maar eens rijden en kom na 10.000 km terug op je verhaal met de meetresultaten.
Als het dan tegen valt heb je het met 200 euro opgelost met een nieuwe wand.
Enzo
Ik zou me niet druk maken. Ga eerst maar eens rijden en kom na 10.000 km terug op je verhaal met de meetresultaten.
Als het dan tegen valt heb je het met 200 euro opgelost met een nieuwe wand.
Enzo
- marwin98
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:33
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
Met een ori filter zal die wel sneller slijten, die houd weinig tegen.
Op de facebook zie je toch dat Freek zijn kreidler veel gebruikt, en ook die is nog niet versleten...
Denk dat het een indianenverhaaltje is
Op de facebook zie je toch dat Freek zijn kreidler veel gebruikt, en ook die is nog niet versleten...
Denk dat het een indianenverhaaltje is
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
Dit zijn de antwoorden.Ga eerst maar eens rijden en kom na 10.000 km terug op je verhaal met de meetresultaten.
Bedenk dat al die experts in die kapsalon (FB) niet verder komen als 3 rondjes om de kerk per jaar, en die dan jou gaan vertellen hoe het zit
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
Het kennisniveau van sommigen daar houdt niet over nee. Had alleen gehoopt dat er hier mensen waten die zo’n cilinder nieuw gemonteerd hadden en na 5000/10000/20000 km opgemeten hadden en die ervaring konden delen.Henk 3bakvoet schreef:Dit zijn de antwoorden.Ga eerst maar eens rijden en kom na 10.000 km terug op je verhaal met de meetresultaten.
Bedenk dat al die experts in die kapsalon (FB) niet verder komen als 3 rondjes om de kerk per jaar, en die dan jou gaan vertellen hoe het zit
Ik heb nu 2 van dat soort cilinders liggen NOS met nieuwe bijpassende mahle zuiger met dubbele blokveer. Binnenkort ga ik er een zwart spuiten en de hoekjes polijsten. Misschien zie ik daar wel tegenop om daar een NOS cilinder voor op te offeren. Men zegt wel dat die A3 cilinders erg lekker rijden. Ga het denk ik maar gewoon proberen.
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
Het kennisniveau van sommigen daar houdt niet over nee. Had alleen gehoopt dat er hier mensen waten die zo’n cilinder nieuw gemonteerd hadden en na 5000/10000/20000 km opgemeten hadden en die ervaring konden delen.Henk 3bakvoet schreef:Dit zijn de antwoorden.Ga eerst maar eens rijden en kom na 10.000 km terug op je verhaal met de meetresultaten.
Bedenk dat al die experts in die kapsalon (FB) niet verder komen als 3 rondjes om de kerk per jaar, en die dan jou gaan vertellen hoe het zit
Ik heb nu 2 van dat soort cilinders liggen NOS met nieuwe bijpassende mahle zuiger met dubbele blokveer. Binnenkort ga ik er een zwart spuiten en de hoekjes polijsten. Misschien zie ik daar wel tegenop om daar een NOS cilinder voor op te offeren. Men zegt wel dat die A3 cilinders erg lekker rijden. Ga het denk ik maar gewoon proberen.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Dun wandje 15.43.64/71 SB cilinders
Zoals je weet heb ik ook een 15.43.64/71-A3 SB in gebruik.
Heb hem weliswaar niet nieuw gekocht , maar gekregen met ca. 10.000km op de teller.
Er zit idd. Maar een heel dun laagje NiCaSil in dat ook al dunner is geworden.
Ik heb gemerkt dat laag-vermogende Kreidlercilinders van latere bouwjaren allemaal maar een heel dun laagje NiCaSil hebben gehad. Bij de 5,8 en 6,25pk cilinders van mij is die laag duidelijk dikker.
Maar los daarvan : de 15.43.64/71-A3 is een heerlijk bromfiets+ cilindertje.
En dan bedoel ik dat het net effe een extraatje toevoegt aan een bromfiets.
Heerlijk koppel , lekker allert op het gas zonder een illegale topsnelheid.
Gewoon monteren en ervan genieten , die NiCaSil laag krijg jij niet meer versleten met een goed luchtfilter....
Heb hem weliswaar niet nieuw gekocht , maar gekregen met ca. 10.000km op de teller.
Er zit idd. Maar een heel dun laagje NiCaSil in dat ook al dunner is geworden.
Ik heb gemerkt dat laag-vermogende Kreidlercilinders van latere bouwjaren allemaal maar een heel dun laagje NiCaSil hebben gehad. Bij de 5,8 en 6,25pk cilinders van mij is die laag duidelijk dikker.
Maar los daarvan : de 15.43.64/71-A3 is een heerlijk bromfiets+ cilindertje.
En dan bedoel ik dat het net effe een extraatje toevoegt aan een bromfiets.
Heerlijk koppel , lekker allert op het gas zonder een illegale topsnelheid.
Gewoon monteren en ervan genieten , die NiCaSil laag krijg jij niet meer versleten met een goed luchtfilter....