Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 8:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Hallo

Hier mij verhaal waarom dit topic en deze carburateur nu

Het begon met met het rijden met een 26 mikuni. Pff wat een kracht gaf dat maar liep niet door in toeren en viel onderin snel stil en reageerde niet vel.

Toen heb ik een 28 mikuni gekocht met andere gasnaald. Het verschil was er weer niet bleef iets beter onderin maar nog steeds slecht.

Dus ik zat me oom te praten wat doen we nu terug naar de ouwe dellortho ub 24s of de 34mm proberen van een 125. Mee oom zij doe de 24 maar dus die geprobeert. Helaas mislukte dit hij lekte te erg door de cilinder in. Dus toch de 34 mm mikuni geprobeerd en ja hoor

De 34 mikuni pakt hem veel sneller op en klinkt veel feller onderin(heb hem nog niet door durven te trekken). Maar hij werdt ook vele male warmer dan de 26-28 mikuni. Maar stationeer is het nog steed niet goed.

Ik weet zeker dat ik geen valse lucht krijg.
Mijn cilinder is een getunede 99 sb w1.
In die tijd heeft mijn oom van André gebben gekocht. Die won er toen die tijd volgens hem het Nederlands kampioenschap mee dus zou wel willen lopen.
Zie foto voor de tune (slangenpoort)
Heb een motoplat met volledige aluminium vliegwiel op 2mm voor ontsteking heb er een toerental van 14500 in zen vrij gehaald(pakte hem in zen 5 maar door tot krap aan 11000)
Squish van de kop is 0,7
Zuiger is een mahle met L veer ingekort

Zou iemand mij advies kunnen geven waarom die 34mm beter loopt maar ook wat ik eventueel zou kunnen doen. Ik ga binnen kort naar s en s maar denk dat die zo als hij nu is schrikken met een 34 mikuni

Greetsz T.Iepsma


Bijlagen:
2D3A44BF-F5AB-4AB6-B22E-EF793F39A30E.png
2D3A44BF-F5AB-4AB6-B22E-EF793F39A30E.png [ 178.7 KiB | 3018 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 10:04 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 656
Woonplaats: Nootdorp
Een 34mm op een 50cc...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wel even een fatsoenlijk luchtfilter kopen anders dan ga je er niet lang lol van hebben.... Heb de foto's gezien en de Gebben wordt ook al mooier. Leuk dat het een Haan Special bleek ipv een Gebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 10:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8660
Woonplaats: kreidler eiland
Als die stationair afslaat en niet goed reageerd is een teveel aan brandstof, Kleinere stationair sproeier proberen. Als de gasnaald op de laagste stand niet beter reageerd.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 10:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9245
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
mikuni is een technisch goede carburateur.
Maar meestal voor een membraan gestuurde inlaat. is wel aan te passen.
s&s zal je ook verder kunnen helpen , maar ik denk inderdaad ook dat 34mm misschien een beetje te gortig is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 11:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4433
Woonplaats: opende
Zuigergestuurd moet je juist een relatief grote stationairsproeier gebruiken en de armste (meest aangeschuinde) gasschuif die je kunt vinden maar of je het met die 34 goed aan de loop krijgt is nog maar de vraag. ook de dikste en langste naald die je kunt vinden voor deze carburateur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2018 11:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4433
Woonplaats: opende
SenS doet niks met Mikuni, die zal je eerst aan een Polini praten....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 8:10 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9203
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik sta er echt van te kijken dat hij het met deze maat doet. Klinkt als oldschool zo’n groot mogelijke carburateur plaatsen. Zelf ben ik erachter gekomen dat groter niet altijd beter is, ook bij mij neemt de vm26 mikuni sloom op vanuit stationair. Wat ik ook probeerde, verschillende stationair sproeiers, gasnaaldstanden en soorten alsook de afschuining vd gasschuif aangepast. Maar niks hielp, bleef sloom onderin en rottig lopen, echter zou dat voor jou niks uit moeten maken een crosser draait volgas de rest van de standen is niet interssant. Daarom hoorde ik vooralsnog niemand klagen over de mikuni, de meeste rijden of volgas of niks...voor mij moet hij het ertussenin ook goed doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 8:57 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4433
Woonplaats: opende
Zo'n crosser doet onderin ook niks, vooral als je de zuiger hebt ingekort..., toeren houden en gas niet weer loslaten....
Op een 28 mm met de juiste bezetting zal hij het beste lopen, wil je onderin beter dan moet je kleiner maar dan lever je bovenin in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 9:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Andy schreef:
Als die stationair afslaat en niet goed reageerd is een teveel aan brandstof, Kleinere stationair sproeier proberen. Als de gasnaald op de laagste stand niet beter reageerd.

Andy,



Hallo Andy

Ik ben inderdaad afgezakt van 60 naar 50 zal vanmiddag even een 40 proberen ik stuur ook nog wel een filmpje

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 9:53 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
nozems schreef:
Ik sta er echt van te kijken dat hij het met deze maat doet. Klinkt als oldschool zo’n groot mogelijke carburateur plaatsen. Zelf ben ik erachter gekomen dat groter niet altijd beter is, ook bij mij neemt de vm26 mikuni sloom op vanuit stationair. Wat ik ook probeerde, verschillende stationair sproeiers, gasnaaldstanden en soorten alsook de afschuining vd gasschuif aangepast. Maar niks hielp, bleef sloom onderin en rottig lopen, echter zou dat voor jou niks uit moeten maken een crosser draait volgas de rest van de standen is niet interssant. Daarom hoorde ik vooralsnog niemand klagen over de mikuni, de meeste rijden of volgas of niks...voor mij moet hij het ertussenin ook goed doen.



Hallo nozems

Volkomen met je eens maar ik had er een 26 op liep niet echt goed. Toen de 28 die liep al beter. En die 34 is het beste tot nu toe. Geen idee als ik dit voort zou zetten maar ja ik laat het horen.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 9:55 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
kreidler844 schreef:
Zo'n crosser doet onderin ook niks, vooral als je de zuiger hebt ingekort..., toeren houden en gas niet weer loslaten....
Op een 28 mm met de juiste bezetting zal hij het beste lopen, wil je onderin beter dan moet je kleiner maar dan lever je bovenin in.


Hallo

Volkomen eens! Maar hij zou wel stationeer moet blijven lopen toch?
En de toeren op moet blijven pakken en niet vast haperen

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 9:56 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46434
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Denk dat je van de kleinere carburateurs te snel over bent gegaan zonder alle onderdeeltjes te optimaliseren.

En wat was de staat van deze carburateurs. ook best wel belangrijk.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 9:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4433
Woonplaats: opende
Timo_iepsma schreef:
kreidler844 schreef:
Zo'n crosser doet onderin ook niks, vooral als je de zuiger hebt ingekort..., toeren houden en gas niet weer loslaten....
Op een 28 mm met de juiste bezetting zal hij het beste lopen, wil je onderin beter dan moet je kleiner maar dan lever je bovenin in.


Hallo

Volkomen eens! Maar hij zou wel stationeer moet blijven lopen toch?
En de toeren op moet blijven pakken en niet vast haperen

Timo


post maar even een afbeelding van je gasschuif en je naald.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 2:30 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5801
Woonplaats: Kreuzau (D)
met de 24er 26er of 28er Mikuni heb je bij zuigergestuurd 50cc zeker ma een 32,5-35er nodig....grooter zeker niet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 4:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9245
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Timo_iepsma schreef:
kreidler844 schreef:
Zo'n crosser doet onderin ook niks, vooral als je de zuiger hebt ingekort..., toeren houden en gas niet weer loslaten....
Op een 28 mm met de juiste bezetting zal hij het beste lopen, wil je onderin beter dan moet je kleiner maar dan lever je bovenin in.


Hallo

Volkomen eens! Maar hij zou wel stationeer moet blijven lopen toch?
En de toeren op moet blijven pakken en niet vast haperen

Timo


Zuiger ingekort ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2018 10:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2516
Woonplaats: naaldwijk
,


Bijlagen:
kort.JPG
kort.JPG [ 11.54 KiB | 2674 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 5:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Enzo-tvdzijden schreef:
Denk dat je van de kleinere carburateurs te snel over bent gegaan zonder alle onderdeeltjes te optimaliseren.

En wat was de staat van deze carburateurs. ook best wel belangrijk.

Enzo



Hallo tjerry

Ik heb een zondag de 26 afproberen te stellen en een zondag de 28 mm aftestellen

Staat van de carburateurs is zeer goed ze zijn amper gebruikt

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 5:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Eifelyeti schreef:
met de 24er 26er of 28er Mikuni heb je bij zuigergestuurd 50cc zeker ma een 32,5-35er nodig....grooter zeker niet


Klopt Claus

Maar dan begrijp ik niet waarom hij nu feller reageert en beter oppakt

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 5:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Caspar schreef:
Timo_iepsma schreef:
kreidler844 schreef:
Zo'n crosser doet onderin ook niks, vooral als je de zuiger hebt ingekort..., toeren houden en gas niet weer loslaten....
Op een 28 mm met de juiste bezetting zal hij het beste lopen, wil je onderin beter dan moet je kleiner maar dan lever je bovenin in.


Hallo

Volkomen eens! Maar hij zou wel stationeer moet blijven lopen toch?
En de toeren op moet blijven pakken en niet vast haperen

Timo


Zuiger ingekort ??


Ja caspar

Zoals Claus er onderzetten hij is ingekort. Zitten twee booster poorten in en meer is er niet aan gedaan.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 22, 2018 9:42 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:01 am
Berichten: 103
Iedereen is het er wel over eens dat een grote(re) carb. doorlaat voor een minder soepele vermogensafgifte zorgt bij lage(re) toeren tov een kleinere doorlaat. Heeft gewoon te maken met verschillen in onderdruk in de venturi.
Een 50cc'tje moet heel erg z'n best doen voor die (nodige) onderdruk als hij aan een 34 mm doorlaat moet zuigen.
Dat hebben wij ook ondervonden. Daar zijn veel rpm's voor nodig.

Op het filmpje heb ik een 34 mm carb. verbust, om die reden, naar 31,5 mm voor onze 50cc met roterende inlaat. Als je goed kijkt kun je het busje zien, direct na de gasschuif.
Zonder de electronische powerjet, die voor een broodnodig rijker mengsel zorgt in het lagere en middengebied, is dit gewoon niet fatsoenlijk te rijden ondanks de ervaringen die Timo beschrijft en wij ook deels hebben ondervonden.
Uiteindelijk bleek een 28 mm carb. een betere keus voor een rijdbaar blok.

In de crosswereld heb je dan nog met lagere toeren te maken dan ons blok op het filmpje en dus zou een 20, 24 of 26 mm doorlaat beter moeten passen bij de gewenste powerband.
Waarom doet de 34 mm het dan toch beter bij Timo?

Tsja, moeilijk te zeggen voor ons allen vanachter een beeldscherm.
Zijn niet alle afstelmogelijkheden benut van de kleinere carburateurs?
Is de vorm van 34 mm sproeierbuis in de venturi veel beter?
Andere, verdere afmetingen/vormen van de 34 mm carb?

Als alle carburateurs gelijk zouden zijn vwb makelij zou zich dit verschijnsel niet voor mogen doen denk ik.


Laatst bijgewerkt door RvRT op vr feb 23, 2018 9:41 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 23, 2018 8:52 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5801
Woonplaats: Kreuzau (D)
Timo_iepsma schreef:
Eifelyeti schreef:
met de 24er 26er of 28er Mikuni heb je bij zuigergestuurd 50cc zeker ma een 32,5-35er nodig....grooter zeker niet


Klopt Claus

Maar dan begrijp ik niet waarom hij nu feller reageert en beter oppakt

Timo


probeeren...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 1:20 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
RvRT schreef:
Iedereen is het er wel over eens dat een grote(re) carb. doorlaat voor een minder soepele vermogensafgifte zorgt bij lage(re) toeren tov een kleinere doorlaat. Heeft gewoon te maken met verschillen in onderdruk in de venturi.
Een 50cc'tje moet heel erg z'n best doen voor die (nodige) onderdruk als hij aan een 34 mm doorlaat moet zuigen.
Dat hebben wij ook ondervonden. Daar zijn veel rpm's voor nodig.

Op het filmpje heb ik een 34 mm carb. verbust, om die reden, naar 31,5 mm voor onze 50cc met roterende inlaat. Als je goed kijkt kun je het busje zien, direct na de gasschuif.
Zonder de electronische powerjet, die voor een broodnodig rijker mengsel zorgt in het lagere en middengebied, is dit gewoon niet fatsoenlijk te rijden ondanks de ervaringen die Timo beschrijft en wij ook deels hebben ondervonden.
Uiteindelijk bleek een 28 mm carb. een betere keus voor een rijdbaar blok.

In de crosswereld heb je dan nog met lagere toeren te maken dan ons blok op het filmpje en dus zou
een 20, 24 of 26 mm doorlaat beter moeten passen bij de gewenste
Waarom doet de 34 mm het dan toch beter bij Timo?

Tsja, moeilijk te zeggen voor ons allen vanachter een beeldscherm.
Zijn niet alle afstelmogelijkheden benut van de kleinere carburateurs?
Is de vorm van 34 mm sproeierbuis in de venturi veel beter?
Andere, verdere afmetingen/vormen van de 34 mm carb?

Als alle carburateurs gelijk zouden zijn vwb makelij zou zich dit verschijnsel niet voor mogen doen denk ik.


Hallo

Ik heb inmiddels een filmpje zou hem proberen der in te zetten kijken als jullie er wat uit kunnen halen.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 12:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 115
Woonplaats: Marknesse
Hallo allemaal

Hier de filmpjes
https://m.youtube.com/watch?v=W1VAZ6IN68w
in dit filmpje loopt hij al beter dan de eerste keer testen

Dit was het eerste filmpje en test met de 34mm
https://m.youtube.com/watch?v=qIJkxZgZnh4

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 12:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 25, 2003 3:40 pm
Berichten: 621
Woonplaats: Zuid-Limburg
:lol: 34 mm lol verwissel de zuiger niet met de gasschuif :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 3:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 16, 2006 9:33 pm
Berichten: 59
Is het inlaat spruitstuk ook aangepast aan de 34 mm ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MichelVH en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!