kreidlerjeugd facebook

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marwin98
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:33
Locatie: Leiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

kreidlerjeugd facebook

#1 Bericht door marwin98 » 21 feb 2018, 19:39

https://www.facebook.com/groups/255329475005551/

Zoals de naam al zegt, Kreidlerjeugd.
Bedoelt om de jeugd met kreidlers meer bij elkaar te brengen en vooral leuke meetings te organiseren.
Dus ben je onder de 25? Wordt lid!
Een paar dagen geleden was er al een soortgelijk topic van Michel, maar de whatsappgroep werd al erg snel (te) druk.
De eerste toertocht staat al gepland op 11 maart in de omgeving van Nunspeet, nadere informatie zal nog volgen.
Uiteraard mag iedereen lid worden , maar het is natuurlijk de bedoeling dat het voor de jongere generatie is en blijft. :wink: :lol:

:rs

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: kreidlerjeugd facebook

#2 Bericht door Parlotti » 22 feb 2018, 16:48

marwin98 schreef:Een paar dagen geleden was er al een soortgelijk topic van Michel, maar de whatsappgroep werd al erg snel (te) druk
Goed initiatief / goede initiatieven :clap Straks is het jullie missie om Kreidler niet te laten uitsterven

Timo_iepsma
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:37
Locatie: Marknesse
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: kreidlerjeugd facebook

#3 Bericht door Timo_iepsma » 22 feb 2018, 18:10

marwin98 schreef:https://www.facebook.com/groups/255329475005551/

Zoals de naam al zegt, Kreidlerjeugd.
Bedoelt om de jeugd met kreidlers meer bij elkaar te brengen en vooral leuke meetings te organiseren.
Dus ben je onder de 25? Wordt lid!
Een paar dagen geleden was er al een soortgelijk topic van Michel, maar de whatsappgroep werd al erg snel (te) druk.
De eerste toertocht staat al gepland op 11 maart in de omgeving van Nunspeet, nadere informatie zal nog volgen.
Uiteraard mag iedereen lid worden , maar het is natuurlijk de bedoeling dat het voor de jongere generatie is en blijft. :wink: :lol:

:rs
Mooi verwoord marwin

Timo

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#4 Bericht door Eifelyeti » 22 feb 2018, 20:22

:!:
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 24 feb 2018, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marwin98
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:33
Locatie: Leiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#5 Bericht door marwin98 » 22 feb 2018, 20:48

Via Facebook is het nu eenmaal makkelijker om mensen in een groep te bereiken, zeker de jongere generatie. Niet iedereen leest alles op het forum namelijk. Als er een "groeps" optie was op het forum, had ik daar uiteraard gebruik van gemaakt.

Ik zie je toch met enige regelmaat reageren op de kreidler facebook Eifelyeti, en dat terwijl je er zo tegen bent #-o [-X

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#6 Bericht door hermanp » 22 feb 2018, 22:16

Eifelyeti schreef:nu ook noog reclame voor Facebook..

warom niet hier op het forum???

direct eruit ermee :clap ...., mijn meining
Genau

Gebruikersavatar
marwin98
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:33
Locatie: Leiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#7 Bericht door marwin98 » 22 feb 2018, 22:28

Ik hoef niet iedereen zijn persoonlijke mening erover te weten , prima als je het niks vind. Ik ben zelf ook niet zo van Facebook, maar het is nu eenmaal de makkelijkste manier om de jongere doelgroep te bereiken. Uiteraard zullen foto's van toertochten etc ook hier op het forum verschijnen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 feb 2018, 22:34

zo zie ik het ook. Facebook is los zand

alles wat ik op fb aan foto’s post staat ZEKER op kreidler.nl

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#9 Bericht door nozems » 23 feb 2018, 08:40

Roman dat kun je wel zeggen, maar hier word/werd je compleet afgebrand en als derderangs burger weggezet als je alleen al het woord opvoeren in de mond nam, laat staan als je over een special begon..Kreidlerverkrachter, dat predikat krijg je! Hoewel ik laatst ook voor kreidlerverkrachter werd uitgemaakt, op facebook..dus ook daar zitten ze :lol: ik moet er zelf vaak nog om lachen ook, maar als je net om de hoek kunt kijken of gevoelig bent kan ik me voorstellen dat dat afschrikt. Maar waar hebben we het eigenlijk over 40/50jaar oude brommers, en dan afgeserveerd worden als derderangsburger [-X

Jongens dat doen jullie goed, ook al is het jammer dat facebook een vluchtig medium is.

Gebruikersavatar
marwin98
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:33
Locatie: Leiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#10 Bericht door marwin98 » 23 feb 2018, 11:41

Eifelyeti schreef:
marwin98 schreef:
Ik zie je toch met enige regelmaat reageren op de kreidler facebook Eifelyeti, en dat terwijl je er zo tegen bent #-o [-X
ja zeker, ma ik breng ermee geen leden naar FB weg van het forum, of toch?
Dat is ook helemaal niet de intentie ervan #-o
Facebook is nu eenmaal een makkelijker medium om zoals al eerder gezegt de jongere doelgroep te bereiken.
Het is een aanvulling op het forum. Van Facebook ontvangt iedereen een melding, via het forum is het de vraag of ze het gelezen hebben. :wink:
Voor vele is een foto uploaden op Facebook vele malen gemakkelijker dan op het forum. Eigenlijk zou het forum meer mee moeten gaan in zijn tijd maar dat is bijzaak.
Verder is dit een kansloze en eindeloze discussie waar ik niet aan ga beginnen.
Forum heeft zijn voor en nadelen, net als Facebook dat heeft.
Er zal ook een topic van komen zoals ik ook al eerder zei, dus wees niet bang. Het zal dus ook op het forum verschijnen.

Het gaat tenslotte om de gezamelijke hobby, om daar meer van te genieten, dat is het doel van de Facebookgroep
:rs

azzink
Berichten: 1004
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
Locatie: Sint Isidorushoeve
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 25 keren
Contacteer:

Re: kreidlerjeugd facebook

#11 Bericht door azzink » 23 feb 2018, 14:01

Ik ben helaas te oud, bijna 28. Zit ook aan de andere kant van het land, maar ben druk bezig om de hobby weer op te pakken.
Deze zomer naar Dublin met de kreidler, Carbagerun brommer editie. Ben daarvoor nu een kreidler TRS aan het opbouwen in het oranje.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#12 Bericht door nozems » 23 feb 2018, 15:15

Nou mijn zin is niet alleen in de strekking van het opvoeren, als je hier nog niet zolang geleden je melde op het forum als trotse teenager met je 'bij elkaar geraapte' RMC werd je finaal tot aan de grond afgebrand. En als er niks aan de hand leek bleek dat een stickertje er maar liefst 5mm scheef opzat, een schande was het! Kortom zolang je niet de fabrieksstandaard volgde was je niet goed bij je hoofd en dat soort verwijten, nee dat is leuk als je je net hebt aangemeld op een forum.. maar goed dat kwaad is allang geschied en daarbij moeten we niet vergeten voor velen is het hebben van een hobby vaak van zeer tijdelijke aard, interesses veranderen nu eenmaal. Toch vind ik het erg leuk als tieners zich nog steeds interesseren in oude brommers, dat zag ik ook met de oldtimer show in Akersloot. Daar reed net een jongen weg op een special paint kreidler, daar klopte ook geen hout van maar ik weet al zeker dat hij er veel meer lol aan beleefd als menigeen hier.

Maar ik dwaal af en ga compleet offtopic, sorry daarvoor. Doe lekker je/jullie ding en geniet ervan, dat is mijn inziens het belangrijkste.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#13 Bericht door MichelVH » 23 feb 2018, 15:40

Jongens man, schrijf je biografie ergens anders... Sorry dat ik het zeg maar elk leuk topic wordt vergalt met de discussie:

Ori VS imi
Eigen smaak vs fabrieksaf
Tuning ja of nee

Wij rijden Kreidler omdat het leuk is, en niet om de mening van anderen. Daarom zet ik lekker een roze toeter erop als ik dat leuk vindt en trek ik me niets van een ander aan. Ook daarom ga ik een Superbreitwand op mijn trapperblokje maken, zal iedereen vast beun vinden maar ik heb er lol aan voor minder geld dan een vijfbakkie.
Laatst gewijzigd door MichelVH op 23 feb 2018, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#14 Bericht door nozems » 23 feb 2018, 16:17

:thumbsup

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#15 Bericht door b.bonk » 23 feb 2018, 16:43

had me ook graag aangemeld, maar mag als 15 jarige
niet op facebook van mijn ouders.
vind het een leuk idee. :thumbsup .

o shit. nummers omgedraaid ben 51.
mag ik ook niet meedoen. :oops:
blijft toch een goed plan jongens.
mvg bertus

Gebruikersavatar
PC-72GrandPrix
Berichten: 254
Lid geworden op: 20 jul 2017, 21:32
Gegeven waarderingen: 65 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#16 Bericht door PC-72GrandPrix » 24 feb 2018, 14:17

Leuk, ik heb me ook aangemeld :thumbsup

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#17 Bericht door Eifelyeti » 24 feb 2018, 14:39

:!:

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#18 Bericht door mvl » 24 feb 2018, 16:02

Ik snap hier helemaal niks van. Elk initiatief door een volgende generatie om het merk Kreidler levend te houden zou ik maar met beide handen aangrijpen. Anders zitten er straks nog hoogbejaarden op een Kreidler te praten hoe vroeger alles beter was toen er nog onderdelen voor Kreidler gemaakt werden.

Op Facebook (ook van Maarten overigens) zie ik soms de meest onnozele antwoorden op vragen langskomen maar het is wel een populair medium. Dus omarm dat maar en de jeugd. Anders gaat geen ondernemer meer Kreidlers blijven investeren.

Als ik ooit nog een Kreidler bouw wordt het een rode Gaag Kreidler met aftermarket schijfremmen en allerlei andere niet ori zaken etc :-)

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#19 Bericht door Henk 3bakvoet » 24 feb 2018, 19:43

en niet om de mening van anderen
Ook nu draai ik het even om. :wink:

Dus jou mening doet er wel toe, dat dan weer wel.

Maar goed, initiatieven van jongeren juich ik toe.
Bedoelt om de jeugd met kreidler meer bij elkaar te brengen en vooral leuke meetings te organiseren las ik. :thumbsup

Nou zit ik nog niet zo erg lang op dit kreidlerforum maar van alle initiatieven van de jongeren die ik de afgelopen 13 jaar heb zien verschijnen is er niet veel van terecht gekomen, nou ja niet veel, eigenlijk niks, nul, nada.
Zo lang alle ideeën vanuit de comfort zone achter de computer laptop of tablet getoeterd kan worden gaat het goed, maar nu moet de aars van de hangbank of stoel komen, en dat zie ik niet gebeuren.

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#20 Bericht door mvl » 24 feb 2018, 19:56

Ik vind dat Michel en Marwin mooie dingen laten zien met de nodige vlijt en vaardigheden. Zou alleen niet bijvoorbaat zo’n groep gesloten houden voor >25. Tegenwoordig zie je ook veel studenten die in het zelfde complex wonen als oude vandagen. Misschien werkt dat hier ook wel #-o

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#21 Bericht door MichelVH » 24 feb 2018, 20:01

Iedereen zijn mening doet ertoe, iedereen mag zeggen wat hij of zij wil. Maar of je er iets van aantrekt is een tweede ding... Heb ook nooit gezegd dat mijn mening meer telt als een andere...

Jongeren komen vaak met leuke ideeën, maar helaas worden de prijzen er de laatste tijd niet beter op. Daarnaast heb je ook genoeg kloothommels die daar gebruik van maken en jonkies een loer draaien (mij en vrienden gebeurd). Op het forum wordt ook nooit enthousiast gereageerd als je het niet helemaal volgens het boekje doet.

Helaas wordt het jongeren al met al niet echt makkelijk gemaakt, waardoor zo een appgroepje als de onze heel handig is, ff laten checken door vrienden en scheelt weer een oplichting of een miskoop. En daarom verschuifd de jeugd naar Facebook en whatsappgroepen waar mensen wel altijd met praktische en passende oplossingen komen ipv 300x NOS te schreeuwen en iedereen aan je voeten te hebben.

Einde discussie jongens, is ons topic en als je het geen leuk idee vind dan schrijf je dat maar op een briefje en stop je die waar de zon niet schijnt en het altijd 37°c is.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#22 Bericht door Enzo-tvdzijden » 24 feb 2018, 20:11

Met deze Zuid Hollandse Kreidlermannen komt het goed Henk.
Ik heb ze hoog in het vaandel staan.
Meerdere keren al een praatje mee gemaakt.
Technisch goed begaaft en behulpzaam.

En deze jongens ontploffen niet zo snel met wat tegengas. Iets wat vaak gebeurt bij jonge honden.

Enzo

Gebruikersavatar
Fredo
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 jan 2012, 13:42
Locatie: 578 km van Kornwestheim
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren
Contacteer:

Re: kreidlerjeugd facebook

#23 Bericht door Fredo » 25 feb 2018, 17:21

Het is lastig om de jeugd voor onze brommerhobby te interesseren.
Mijn jongste zoon is 17 en heeft 2 weken geleden zijn auto rijbewijs gehaald (en dus ook brommer)
Hij wordt 23 juli 18 jaar, tot die tijd moet mijn vrouw of ik naast hem zitten in de auto.
Hij wilde wel een brommertje en ging op marktplaats naar Derbi's e.d. zitten zoeken.
Ik zei pak zolang een Kreidler van mij uit de schuur.
Dit zijn ouwe lullen brommers, was het antwoord.
Gezien de prijzen die voor redelijke Derbi's gevraagd worden, werd ie toch nieuwsgierig.
Ik heb 5 Kreidlers op brommerkenteken staan en hij vond de buizenframe Mustang uit '81 toch wel aardig.
Ik heb de brommer apart verzekerd en hij rijdt nu een Kreidler.
Dingetje loopt 55 km per uur, ik zal hem over een paar weken eens op de RM zetten (5 bak, sb, 90 km) misschien
is dan het "ouwe lullen imago" van Kreidler dan wel een beetje uit zijn hoofd verdwenen.
Bijlagen
Kreidler Mustang.jpg
Kreidler Mustang.jpg (184.22 KiB) 5726 keer bekeken

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#24 Bericht door MichelVH » 25 feb 2018, 20:08

Kreidler is ongeveer zelfde prijs als derbi, onder de 1000 heb je een beunding en vanaf 2500 een strak exemplaar. Als hij toch liever voor een snelle supermotard gaat misschien beter een compromis: de Honda MT. Heeft hij geen tupperware en ook niet die ouwelullen kreidler... Laat hem anders beetje rondneuzen, misschien komt hij een specifiek model tegen en wordt hij opeens heel enthousiast...

Als hij wil mag hij ook in het appgroepje, kunnen we hem vast het Kreidler evangelie brengen :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: kreidlerjeugd facebook

#25 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 feb 2018, 20:38

één van de groep. Veel cooler dan een Derbi
Bijlagen
D5B4589E-6D8E-423E-BF0A-EFA72EC1C60E.jpeg
D5B4589E-6D8E-423E-BF0A-EFA72EC1C60E.jpeg (170.45 KiB) 5703 keer bekeken

Plaats reactie