Mijn eerste Kreidler!!
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Een plaatje, erg netjes gedaan.
Alleen lijkt de standaard een beetje moe,
of ligt dat aan de foto?
Alleen lijkt de standaard een beetje moe,
of ligt dat aan de foto?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Nee goed gezien. Maar bij buffel ligt het ook vaak aan de manier van montage.
Enzo
Enzo
- Tallman
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 21:52
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Is eigenlijk niet de juiste standaard, is iets hoger. Ik heb geprobeerd een juiste te kopen maar ik heb een NOS liggen die weer korter is als orgineel en deze is iets langer. Dan maar iets langerhermanngas schreef:Een plaatje, erg netjes gedaan.
Alleen lijkt de standaard een beetje moe,
of ligt dat aan de foto?
De orginele was te ver doorgebogen.
Gr Geert
- Tallman
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 21:52
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Op de foto zit de 50cc snelle cilinder (staat geeb nr in, wel in goede staat) die er op zat toen ik hem kocht, met een 1/16/59 carburateur.Caspar schreef:Hij is bijzonder fraai.
Ik zie op de derde foto een schuin inlaat spruitstuk.
Dat is niet helemaal origineel
Ik heb nu een orginele cilinder gemonteerd met een orginele 12mm carburateur, hij moet ook nog gekeurd worden.
Gr Geert
- Tallman
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 21:52
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Ik weet niet hoe je deze anders moet monteren, er zijn gewoon te veel modellen en de orginele was ook ver doorgezakt. Ligt w.l. aan de onderbouw en is wel op te vullen met wat creatieve oplossingenEnzo-tvdzijden schreef:Nee goed gezien. Maar bij buffel ligt het ook vaak aan de manier van montage.
Enzo
Gr Geert
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
De standaard moet je oplassen bij de aanslag tegen de koker van de onderbouw.Tallman schreef:Ik weet niet hoe je deze anders moet monteren, er zijn gewoon te veel modellen en de orginele was ook ver doorgezakt. Ligt w.l. aan de onderbouw en is wel op te vullen met wat creatieve oplossingenEnzo-tvdzijden schreef:Nee goed gezien. Maar bij buffel ligt het ook vaak aan de manier van montage.
Enzo
Gr Geert
En ook heel belangrijk is de onderbouw goed monteren met de juiste grote diameter carrosserie ring die strak om de M6 bout zit mer nog een tweede kleine ring.
Dan pas draagt hij goed en blijft op zijn plek.
Let maar eens goed op mensen buffelrijders. Het doorhangen is ook deels de onderbouw die gaat bewegen.
Enzo
-
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
- Locatie: Sint Isidorushoeve
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Contacteer:
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Klopt, de bout die in de lengterichting van de brommer zit door onderbouw en frame. Deze moet gemonteerd worden met een grote carosseriering, en niet zo'n dun flutding uit de bouwmarkt. Anders verbuigt je frame en onderbouw daar ter plekke.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Preciesazzink schreef:Klopt, de bout die in de lengterichting van de brommer zit door onderbouw en frame. Deze moet gemonteerd worden met een grote carosseriering, en niet zo'n dun flutding uit de bouwmarkt. Anders verbuigt je frame en onderbouw daar ter plekke.
Niet voor niets gemodificeerd naar 2 M8 bouten.
Enzo
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 343 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Ik boor de m6 bout aan de achterkant uit naar m8.
Doe ik als volgt, eerst de onderbouw goed uitlijnen dat de uitlaat en standaard goed staat. Goed vastzetten met de overige m6 en m8 bouten.
Met boor 8.1 de 6mm gat uitboren, met een verse m8 bout vastzetten en klaar.
Nu kan die geen kant meer op, succes verzekerd.
De m6 bout is te zwak wat doorzakken van de standaard veroorzaakt, later zijn het met er 2 m8 bouten verbeterd.
Andy,
Doe ik als volgt, eerst de onderbouw goed uitlijnen dat de uitlaat en standaard goed staat. Goed vastzetten met de overige m6 en m8 bouten.
Met boor 8.1 de 6mm gat uitboren, met een verse m8 bout vastzetten en klaar.
Nu kan die geen kant meer op, succes verzekerd.
De m6 bout is te zwak wat doorzakken van de standaard veroorzaakt, later zijn het met er 2 m8 bouten verbeterd.
Andy,
- paulus
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
- Locatie: Drachten
- Gegeven waarderingen: 23 keren
- Ontvangen waarderingen: 28 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
dat ze een beetje zwak zijn van de buffels oke
maar ik zie ook vaak dat de voet achter de stander word gezet en dan beide handen aan het stuur de brommer op de stander word gesmeten.
als je het met belijd doet, gewoon linkerhand aan het stuur en rechterhand onder de buddy voet achter de stander dan kan je hem er voorzichtig
op tillen en zal er weinig doorbuigen.
maar ik zie ook vaak dat de voet achter de stander word gezet en dan beide handen aan het stuur de brommer op de stander word gesmeten.
als je het met belijd doet, gewoon linkerhand aan het stuur en rechterhand onder de buddy voet achter de stander dan kan je hem er voorzichtig
op tillen en zal er weinig doorbuigen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Kan je 100 x zeggenpaulus schreef:dat ze een beetje zwak zijn van de buffels oke
maar ik zie ook vaak dat de voet achter de stander word gezet en dan beide handen aan het stuur de brommer op de stander word gesmeten.
als je het met belijd doet, gewoon linkerhand aan het stuur en rechterhand onder de buddy voet achter de stander dan kan je hem er voorzichtig
op tillen en zal er weinig doorbuigen.
De buffelstandaard kan je dan op wachten.
Maar ook de na 1972 is zo gaar door ondeskundig op de standaard trekken.
Enzo
- Tallman
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 21:52
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Bedankt allemaal voor jullie feedback.
Voor het moment voldoet de huidige standaard, ik zoek ondertussen gewoon verder naar de juiste standaard die korter is en zal deze dan eventueel oplassen. Ik had alles al bij de spuiter liggen en moest nog snel een standaard bestellen.
Voor de liefhebber heb ik nog een NOS standaard liggen van een nieuwer type die korter is en waarvan de bevestiging breder is.
Gr Geert
Voor het moment voldoet de huidige standaard, ik zoek ondertussen gewoon verder naar de juiste standaard die korter is en zal deze dan eventueel oplassen. Ik had alles al bij de spuiter liggen en moest nog snel een standaard bestellen.
Voor de liefhebber heb ik nog een NOS standaard liggen van een nieuwer type die korter is en waarvan de bevestiging breder is.
Gr Geert
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Bestaande bocht verchromen. Hier ook gedaan en als nieuw. Ga je blij van worden...
- Tallman
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 21:52
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Ik heb bij KP een duurdere 28/28 bocht gekocht nr 15.03.18 en deze past goed
Groeten Geert
De bocht die erop zat was een 32/28 en is zwaar veroest.Groeten Geert
- Tallman
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 21:52
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Ik had eerst een goedkope van 11 Euro gekocht by JMPB (oud model) deze past wel maar gaat te ver naar buiten waardoor de uitlaat scheef staat en de voetrem bijna tegen de uitlaat komt. (wel goede kwaliteit voor het geld)MichelVH schreef:Wilde die net bestellen omdat je inderdaad op de foto's ziet dat hij veel haakser is...
Gr Geert
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Je moet juist geen haakse hebben ivm voetrem.Tallman schreef:Ik had eerst een goedkope van 11 Euro gekocht by JMPB (oud model) deze past wel maar gaat te ver naar buiten waardoor de uitlaat scheef staat en de voetrem bijna tegen de uitlaat komt. (wel goede kwaliteit voor het geld)MichelVH schreef:Wilde die net bestellen omdat je inderdaad op de foto's ziet dat hij veel haakser is...
Gr Geert
Enzo
- Tallman
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 21:52
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Klopt, hij moet eigenlijk niet zo haaks zijn. maar die zijn nieuw niet meer te krijgen.Enzo-tvdzijden schreef:Je moet juist geen haakse hebben ivm voetrem.Tallman schreef:Ik had eerst een goedkope van 11 Euro gekocht by JMPB (oud model) deze past wel maar gaat te ver naar buiten waardoor de uitlaat scheef staat en de voetrem bijna tegen de uitlaat komt. (wel goede kwaliteit voor het geld)MichelVH schreef:Wilde die net bestellen omdat je inderdaad op de foto's ziet dat hij veel haakser is...
Gr Geert
Enzo
Deze van KP past prima, voor mijn snellere cilinder met 32 aansluiting had ik nog een 32/28 NOS gevonden die wel minder haaks is.
Gr Geert
- Tallman
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 21:52
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Laatste paginaTallman schreef:Klopt, hij moet eigenlijk niet zo haaks zijn. maar die zijn nieuw niet meer te krijgen.Enzo-tvdzijden schreef:Je moet juist geen haakse hebben ivm voetrem.Tallman schreef: Ik had eerst een goedkope van 11 Euro gekocht by JMPB (oud model) deze past wel maar gaat te ver naar buiten waardoor de uitlaat scheef staat en de voetrem bijna tegen de uitlaat komt. (wel goede kwaliteit voor het geld)
Gr Geert
Enzo
Deze van KP past prima, voor mijn snellere cilinder met 32 aansluiting had ik nog een 32/28 NOS gevonden die wel minder haaks is.
Gr Geert
Gr Geert
- Tallman
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 21:52
- Locatie: Veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Mijn eerste Kreidler!!
Het is weer een tijd geleden, ik heb nog wel het één en ander aangepast de laatste maanden.
Mijn huidige setup is een snelle Mahle 15.43.97 cilinder met een Meteor zuiger en een 18mm carburateur.
Ook een kokusan gemonteerd, eerst met een 6v regelaar.
Dit was een slechte keus, dan loopt er zoveel stroom dat mIjn lichtschakelaar is doorgebrand. Toen een 12v regelaar gemonteerd en alle lampjes vervangen. Wat een licht geeft zo’n Kokusan.
Wat wil ik nog veranderen? Nog een mooie lange originele uitlaat, klinkt zeer mooi. Ander standaard wat minder hoog. En een mooie NOS CEV koplamp ring.
Blijf er wel mee bezig, hier nog foto’s van hoe hij er nu bij staat.
Gr Geert
Mijn huidige setup is een snelle Mahle 15.43.97 cilinder met een Meteor zuiger en een 18mm carburateur.
Ook een kokusan gemonteerd, eerst met een 6v regelaar.
Dit was een slechte keus, dan loopt er zoveel stroom dat mIjn lichtschakelaar is doorgebrand. Toen een 12v regelaar gemonteerd en alle lampjes vervangen. Wat een licht geeft zo’n Kokusan.
Wat wil ik nog veranderen? Nog een mooie lange originele uitlaat, klinkt zeer mooi. Ander standaard wat minder hoog. En een mooie NOS CEV koplamp ring.
Blijf er wel mee bezig, hier nog foto’s van hoe hij er nu bij staat.
Gr Geert