Koppeling

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Koppeling

#1 Bericht door RS69 » 27 feb 2018, 19:11

Wie weet, of heeft ervaring met het verschil tussen een koppelingskorf met verhouding 77/21 tanden (5 bak 1969) en de 79/20 tanden (? bak 19??).

Gr :rs

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Koppeling

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 feb 2018, 19:48

Vanaf 1972 gekomen. De 79/20

Enzo

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Koppeling

#3 Bericht door RS69 » 27 feb 2018, 20:19

Ja kan deze wel terug vinden in de documentatie die ik heb, en is ook voor de 5 bakken (o.a. 1975 zie ik) toegepast.
Was eigenlijk benieuwd wat het verschil in prestatie is tussen deze 2 koppelingen.

Gr :rs

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Koppeling

#4 Bericht door Eifelyeti » 27 feb 2018, 21:43

het is bij de 3:68er precies 1 tand meer op het voortandwiel...

heb ik als PDF de data.. :(

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Koppeling

#5 Bericht door RS69 » 27 feb 2018, 22:24

Begrijp ik het goed dat het hetzelfde effect heeft als een tand meer op het voortandwiel als ik de 79/20 gebruik in plaats van de 77/21 .

Wat is 3:68er (tandwielverhouding?)

https://smallpdf.com/nl/pdf-verkleinen

Gr :rs

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Koppeling

#6 Bericht door hermanngas » 27 feb 2018, 22:28

Eifelyeti schreef:het is bij de 3:68er precies 1 tand meer op het voortandwiel...

heb ik als PDF de data.. :(
Met een beetje geluk toch wel om te bouwen naar een leesbaar exemplaar?!

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Koppeling

#7 Bericht door Eifelyeti » 28 feb 2018, 07:38

RS69 schreef:Begrijp ik het goed dat het hetzelfde effect heeft als een tand meer op het voortandwiel als ik de 79/20 gebruik in plaats van de 77/21 .

Wat is 3:68er (tandwielverhouding?)

https://smallpdf.com/nl/pdf-verkleinen

Gr :rs
ja precies... is een tand meer

het kommt dat bij de oude de 5e versnelling (32T) met 1,14 korter is , dan de nieuwe typ met 1,11 (31T) op het 5e versnelling...

werkt goed met het konvertieren... :clap

Bron: https://www.kreidler-service.de

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Koppeling

#8 Bericht door RS69 » 28 feb 2018, 12:42

Oké helemaal duidelijk :clap

Gr :rs

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Koppeling

#9 Bericht door Eifelyeti » 28 feb 2018, 14:49

RS69 schreef:Oké helemaal duidelijk :clap

Gr :rs
oke :D

voor de 32er tandwiel moet je wel ook het kleen 28er Tandwiel hebben 15.66.05..... (15.66.35 is het groote 28er voor dat 31T)

Plaats reactie