heimwee

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wimpie58
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:58
Locatie: omg. Breda
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

heimwee

#1 Bericht door wimpie58 » 27 feb 2018, 19:17

Goedenavond, mijn naam is Willem. Ik heb in 1974 een oranje Kreidler RM grandprix gehad van bj 1972 met 4 versnellingen. Daarna is het frame mat zwart gespoten en de spatborden en zijkappen verchroomt. Zo ongeveer 2 jaar mee rond gereden naar de MTS in Tilburg. Daarna het frame metallic blauw laten spuiten een andere voorvork erin van een later model. De cilinder door Bennie van Andel laten tunen groet inlaat, uitlaat en spoelpoorten tevens 2 boosterpoorten erbij Machine liep rond de 100 km/u. In 1980 verkocht nog steeds spijt van. Zou wel een RS willen hebben maar ja zijn erg duur.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: heimwee

#2 Bericht door b.bonk » 27 feb 2018, 20:19

welkom willem.
ja wat is duur.
een jonge vriendin , of wintersport, elke week lallen aan de bar.
daarbij vergeleken is het peanuts een rs.
mvg bertus

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: heimwee

#3 Bericht door MichelVH » 27 feb 2018, 20:24

Hallo Wim,

Heeft u er nog foto's van? Een RS is niet perse nodig, een driebak buffeltankje is erg goedkoop te halen, dan houd u misschien zelfs nog geld over om hem op te voeren of mooi te maken. Als het voor af en toe een hobby ritje is is een motorkenteken ook niet echt nodig, gewoon lekker opvoeren en een beetje je route kiezen op het platteland.

Gr Michel

Gebruikersavatar
paulus
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
Locatie: Drachten
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: heimwee

#4 Bericht door paulus » 27 feb 2018, 20:48

MichelVH schreef:Hallo Wim,

Heeft u er nog foto's van? Een RS is niet perse nodig, een driebak buffeltankje is erg goedkoop te halen, dan houd u misschien zelfs nog geld over om hem op te voeren of mooi te maken. Als het voor af en toe een hobby ritje is is een motorkenteken ook niet echt nodig, gewoon lekker opvoeren en een beetje je route kiezen op het platteland.

Gr Michel

daarom kan hij beter om een RS gaan kijken
want met een beetje opvoeren van een brommer kan je heel snel je rijbewijs kwijt zijn :oops:
en dat geld dan dus voor alle rijbewijzen.
en ik weet niet wat voor beroep hij heeft
ik zelf ben vrachtwagen chauffeur en ben heel zuinig op mijn rijbewijsje. :lol:
dus gewoon 1 met een motorkenteken en kan je opvoeren wat je wilt.
moet natuurlijk wel in het bezit zijn van een A bewijs

gr Paulus.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: heimwee

#5 Bericht door MichelVH » 27 feb 2018, 20:59

Rijbewijs wordt niet ingenomen bij opvoeren, waar heeft u dat nou weer gehoord...

Rijbewijs wordt ingetrokken bij veelvuldige overtreding of rijden als een Megâul...

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: heimwee

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 feb 2018, 21:20

MichelVH schreef:Rijbewijs wordt niet ingenomen bij opvoeren, waar heeft u dat nou weer gehoord...

Rijbewijs wordt ingetrokken bij veelvuldige overtreding of rijden als een Megâul...
Precies, kenteken wordt ingetrokken. Hoge boete en zorgen dat hij weer aan de rollenbank norm voldoet.

Enzo

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: heimwee

#7 Bericht door brommer » 27 feb 2018, 21:34

30 km of meer te snel op een bromfiets is inname rijbewijs, dan mag je ook geen auto meer besturen.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: heimwee

#8 Bericht door MichelVH » 27 feb 2018, 21:57

Dat is de rijsnelheid niet de rollerbank snelheid!!! Dus als je door een woonwijk 60+ gaat rijden bijvoorbeeld, of over een provinciale weg 90+. Dus wat ik zeg:
MichelVH schreef:rijden als een Megâul...
Alles wat duur, illegaal of moelijk is gaan weer de grootste geruchten over waar geen kloot van klopt :lol:

wimpie58
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:58
Locatie: omg. Breda
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Re: heimwee

#9 Bericht door wimpie58 » 27 feb 2018, 22:19

Zal eens kijken morgen voor een foto. Hoe plaats ik die hier?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: heimwee

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 feb 2018, 22:27

Welkom


Voor foto's

Maak je foto kleiner dan 200 kb volgens viewtopic.php?f=7&t=11664&hilit=faq+verkleinen

of

Druk in je bericht op "bladeren", zoek op je PC de foto, selecteren en OK, druk op "voorbeeld" en herhaal tot max. 8 foto's en dan "bevestigen" en ze staan in je bericht.

Win 7, Vista, 8 en 10 http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247

WinXP Microsoft biedt Ook een gratis foto-verkleiningsprogramma aan voor de gebruikers van het besturingsprogramma: Windows XP. Het programma is echter (ook) geheel in het Engels.
Het bestand is hier te downloaden:

http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe

Als u de installatie bent doorlopen kunt u in de Windows Verkenner met de rechtermuisknop op een foto (of meerdere geselecteerd) drukken om vervolgens op: "Resize pictures" te klikken. Hier krijgt u het volgende schermpje, waarin u de eisen aan de verkleinde foto kan instellen. "Small" is meestal als ze niet al te groot waren al perfect voor het forum

Ook op de IPad zijn er diverse app's om een foto klein te maken. Bijvoorbeeld "Resize Me" of nog makkelijker en betere app "Reduce"

Ook nog een mogelijkheid is de foto's naar je eigen mailadres te sturen. Mailprogramma outlook vraagt dan om te verkleinen of originele grootte. Kies verkleinen.

Enzo

Gebruikersavatar
paulus
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
Locatie: Drachten
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: heimwee

#11 Bericht door paulus » 27 feb 2018, 22:57

[quote="MichelVH"]Dat is de rijsnelheid niet de rollerbank snelheid!!! Dus als je door een woonwijk 60+ gaat rijden bijvoorbeeld, of over een provinciale weg 90+. Dus wat ik zeg:


de max snelheid van een bromfiets is volgens mij nog steeds 45
dus als je 75+ ga je al nat.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: heimwee

#12 Bericht door MichelVH » 28 feb 2018, 07:01

Dan wordt het rbw niet ingetrokken dan krijg je een boete. Als het verschil tussen max snelheid van die specifieke weg groter is dan 30 krijg je een boete. Mijn buurjongen pakte elke dag een stukje snelweg met de 110cc Malossi MT5 en is op een dag aangehouden met 120kmh snelheid. Hij kreeg alleen een WOK status en zijn rbw hield hij.

Nogmaals, lees het na!

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: heimwee

#13 Bericht door hermanp » 28 feb 2018, 11:49

Redenen voor invordering rijbewijs

Uw rijbewijs kan onder andere worden ingevorderd in de volgende situaties:
U heeft een alcoholgehalte in uw bloed van meer dan 1,3 promille. Voor beginnende bestuurders is dit 0,8 promille.
U weigert mee te werken aan een alcoholonderzoek (blaastest of bloedonderzoek).
U rijdt 50 kilometer per uur of meer te hard. Op de bromfiets geldt dit bij 30 kilometer per uur of meer te hard rijden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ngevorderd

wimpie58
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:58
Locatie: omg. Breda
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Re: heimwee

#14 Bericht door wimpie58 » 28 feb 2018, 16:33

Ik heb helaas geen foto's meer van de RM.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: heimwee

#15 Bericht door Parlotti » 01 mar 2018, 17:20

Welkom Willem. Ik ben in 1972 met dezelfde Kreidler begonnen. Hij was toen net uit. Maar anderhalf jaar later zag hij er heel anders uit :lol:
hermanp schreef:Uw rijbewijs kan onder andere worden ingevorderd in de volgende situaties:
U heeft een alcoholgehalte in uw bloed van meer dan 1,3 promille. Voor beginnende bestuurders is dit 0,8 promille.
U weigert mee te werken aan een alcoholonderzoek (blaastest of bloedonderzoek).
U rijdt 50 kilometer per uur of meer te hard. Op de bromfiets geldt dit bij 30 kilometer per uur of meer te hard rijden
Zo is het Herman. Ik kan altijd wel grinneken om de reacties van een jonge hond als Michel, maar soms gaat hij te kort door de bocht :wink: Want de situaties waarin de politie het rijbewijs invordert liggen vast in artikel 164 van de Wegenverkeerswet. De politie kan het rijbewijs ook invorderen als wordt vermoed dat de bestuurder beschikt over onvoldoende rijvaardigheden of lichamelijke/geestelijke geschiktheid. Dit vermoeden kan bijvoorbeeld ontstaan bij:
* concreet en ernstig gevaar voor de veiligheid op de weg;
* een samenloop van twee of meer (ernstige) overtredingen.
De politie informeert dan het CBR. Dit en meer staat beschreven in artikel 130 van de Wegenverkeerswet.

Om een andere misvatting uit de wereld te helpen: bij invordering stuurt de politie het rijbewijs binnen 3 dagen naar de officier van justitie. Die beslist binnen 10 dagen of het wordt ingehouden of dat je het terugkrijgt. De OvJ kan je rijbewijs voor langere tijd inhouden totdat je zaak voor de rechter komt. Daar heeft hij/zij maximaal 6 maanden de tijd voor. In de periode zonder rijbewijs mag je geen enkel motorvoertuig besturen. Ook niet als je een voertuig nodig hebt voor je werk (zelfs geen trekker).

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: heimwee

#16 Bericht door MichelVH » 01 mar 2018, 17:59

Maar dus niet om hoe hard je kaaahaaaaaan #-o

Inderdaad kort door de bocht omdat niet iedereen het vaak volgt als ik alle uitzonderingen ga noemen.

Kortom: rijden als een debiel kost je je rijbewijs, en niet hoe hard hij kan. Los van de wet die keihard is, zie je het ook in de praktijk: iedere Derbi rijdt harder dan 100 zowat, en niemand die er ooit gezeik mee heeft. Af en toe een wok status thats it.

Gebruikersavatar
paulus
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
Locatie: Drachten
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: heimwee

#17 Bericht door paulus » 01 mar 2018, 20:17

MichelVH schreef:Maar dus niet om hoe hard je kaaahaaaaaan #-o

Inderdaad kort door de bocht omdat niet iedereen het vaak volgt als ik alle uitzonderingen ga noemen.

Kortom: rijden als een debiel kost je je rijbewijs, en niet hoe hard hij kan. Los van de wet die keihard is, zie je het ook in de praktijk: iedere Derbi rijdt harder dan 100 zowat, en niemand die er ooit gezeik mee heeft. Af en toe een wok status thats it.
man man je wil ook gelijk hebben.
nou ik zou zeggen ga het proberen en rij met een brommer 80/90 bij een snelheids controle langs of daag een politie man uit in de auto of op de motor.
ik vind het best.

goedenavond.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: heimwee

#18 Bericht door Parlotti » 01 mar 2018, 22:25

MichelVH schreef:Maar dus niet om hoe hard je kaaahaaaaaan #-o

Inderdaad kort door de bocht omdat niet iedereen het vaak volgt als ik alle uitzonderingen ga noemen.

Kortom: rijden als een debiel kost je je rijbewijs, en niet hoe hard hij kan. Los van de wet die keihard is, zie je het ook in de praktijk: iedere Derbi rijdt harder dan 100 zowat, en niemand die er ooit gezeik mee heeft. Af en toe een wok status thats it.
MichelVH schreef:Dan wordt het rbw niet ingetrokken dan krijg je een boete. Als het verschil tussen max snelheid van die specifieke weg groter is dan 30 krijg je een boete. Mijn buurjongen pakte elke dag een stukje snelweg met de 110cc Malossi MT5 en is op een dag aangehouden met 120kmh snelheid. Hij kreeg alleen een WOK status en zijn rbw hield hij.

Nogmaals, lees het na!
:lol: Ik hoef het niet na te lezen, want ik weet heel goed waar ik het over heb. Michel, bij een discussie gaan feiten en emotie vaak door elkaar lopen. Dan hoeft er op het toetsenbord slechts een komma verkeerd over te komen om een halve waarheid te krijgen. Levenservaring gaat jou leren dat dit veel gevaarlijker is dan een hele leugen want die kun je herkennen. Als je de (verstandige) eerste reactie van Paulus even rustig terugleest, dan zie je dat hij schrijft dat je bij opvoeren al snel je rijbewijs kwijt KAN zijn. Volgens mij doelt hij hier niet op een rollenbankcontrole (want daar heb jij wel degelijk een punt), maar op het gegeven dat je opvoert om hard te kunnen rijden. En daar worden op grond van genoemde artikelen van de wegenverkeerswet met enige regelmaat rijbewijzen voor ingenomen. Ook op de A12 en/of de A4 waar jouw buurjongen kennelijk regelmatig rijdt. Ik heb onvoldoende info om te kunnen beoordelen waarom de surveillanten hier "slechts" een WOK-status hebben opgelegd; wellicht hadden ze onvoldoende kennis van deze specifieke motor en kwam jouw buurjongen wat redelijker over dan jij :wink: mogelijk reed hij 120 op het stuk waar dat mag, misschien had hij gewoon strontmazzel en zo kan ik er nog wel een paar verzinnen. Waar het hier om gaat: ik doe niet aan aannames. Dat zou jij ook niet moeten doen want dat kan je wel degelijk je rijbewijs kosten. Als je dat hebt tenminste :^o :D

Tot slot: laten we dit voorstellen-topic niet verder vullen /vervuilen met een ander onderwerp; de starter zal zich een ander heimwee voorgesteld hebben.

Groet van een ouwe nozem,
Marcel

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: heimwee

#19 Bericht door hermanp » 01 mar 2018, 22:51

MichelVH schreef:Dan wordt het rbw niet ingetrokken dan krijg je een boete. Als het verschil tussen max snelheid van die specifieke weg groter is dan 30 krijg je een boete. Mijn buurjongen pakte elke dag een stukje snelweg met de 110cc Malossi MT5 en is op een dag aangehouden met 120kmh snelheid. Hij kreeg alleen een WOK status en zijn rbw hield hij.

Nogmaals, lees het na!
De politie mag dan dus het rijbewijs invorderen. Dat ze het in dit geval niet hebben gedaan, betekent niet dat ze het nooit doen.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: heimwee

#20 Bericht door nozems » 02 mar 2018, 09:34

Hele discussie weer. Mijn tip; wil je ‘hard’ rijden kies dan voor een Kreidler met motorkenteken hoef je niet met je ogen in je achterhoofd te rijden en bang te zijn voor een WOK status, of erger nog je rijbewijs ingevorderd! Intresseert snelheid je geen bal en heb je niks met knetterende uitlaten of compentetie onderling (kijken wie er harder gaat) kies dan lekker voor een brommer uitvoering en cruise je relaxed met 50km/h over lands heren wegen. Hoe makkelijk kan het zijn:) wees welkom en veel plezier.

Gebruikersavatar
paulus
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
Locatie: Drachten
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: heimwee

#21 Bericht door paulus » 02 mar 2018, 16:27

dan maar weer on topic
Wim van harte welkom op dit forum. \:D/
hier is genoeg te vinden.

gr Paulus

Plaats reactie