Voorstellen/kennis maken

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
JeffreyG
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2018, 23:22
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Voorstellen/kennis maken

#1 Bericht door JeffreyG » 25 apr 2018, 21:43

Goedendag allemaal

Ik ben Jeffrey en ik ben 15 jaar, volgende maand 16. Ik heb een Kreidler rmcs die ik deze maand heb overgekocht.
die heeft 12 jaar stil gestaan in een schuur en ik heb hem voor een heel leuk bedrag gekocht.
Ik ben van plan hem goed rijdend te maken en later als ik wat ouder ben hem te restaureren.
Zelf kom ik uit Castricum En zit al ongeveer 4 jaar in de brommerwereld
maar dit is me eerste Kreidler/oldtimer voor de rest heb ik nog een Yamaha tzr, een Citta en een scooter Capri cl (nep Vespa LX)
Foto's moet ik nog maken maar dat ben ik van plan morgen te doen. als u nog wat wilt weten over mij
hoor ik het graag

Mvg Jeffrey

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Voorstellen/kennis maken

#2 Bericht door Parlotti » 25 apr 2018, 21:53

Hoi Jeffrey.
Hartelijk welkom hier. Ik lees steeds meer nieuwe jongelui: top dat je bij deze oude mannenclub komt! Kreidler is een roemrucht merk maar als er niks gebeurt, zal het uitsterven en dat zou eeuwig zonde zijn. Ennuh; jong zijn dat hoeft niet te betekenen dat je weinig ervaring hebt met brommers, want dat blijkt wel uit je opsomming van merken. Wij zijn gek op foto's dus kom op met die plaatjes. En je stelt het zelf voor dus gelijk een vraag: waarom heb je voor een Kreidler gekozen?

Groet, Opa Marcel :wink:

JeffreyG
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2018, 23:22
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen/kennis maken

#3 Bericht door JeffreyG » 25 apr 2018, 22:56

beste Marcel

Ik heb voor Kreidler gekozen omdat ik sinds ik wist dat ik wou hobbyen met brommers me zus met een jongen om ging met 3 Kreidlers
en ik die stiekem best wel heel erg vet vond. Maar toen keek ik op internet en naar de prijzen en had dat eigenlijk door de prijs uit mijn hoofd gezet en ik vanwege de prijs (want ik geef me geld een beetje snel uit) nooit een Kreidler kon kopen. ik denk dat dat ongeveer in 2014 was. Maar nu een half jaar geleden kwam mijn techniek docent (ik zit op een technische school waar ik leer automonteur te worden wel gewoon op de middelbare school) binnen en zei dat de teamleider een Kreidler te koop heeft. Dus ik naar me teamleider en gezegd
dat ik geïnteresseerd ben. Daarna vertelde hij me de prijs 500/600 euro en ik was al eigenlijk blind verkocht zonder dat ik wist wat
voor model het was. Vervolgens ben ik ongeveer 3 keer per week naar zijn kantoor geweest gevraagd om een foto of meer informatie
nu ik er over na denk was dat best wel onbeleefd van mij. en ik ging elke dag foto's opzoeken van Kreidlers en bij mij zelf denken hoe vet het is om op een
Kreidler rond te rijden. Ondertussen had een vriend van mij een Zundapp gts gekocht een hele mooie en daardoor werd me verleiding nog groter om een Kreidler te kopen.
Begin april nam hij hem mee naar school en zag ik hem staan en het was meteen liefde op het eerste gezicht. het was een Kreidler rmcs electronic en het valde me best mee
hoeveel roest hij had. Toen ging ik naar hem toe en zei hij dat hij weg mocht voor 400 euro. Die dag daarna had ik meteen het geld meegenomen
en nam ik die Kreidler mee naar huis. Toen kwam ik er wel achter dat er een normale ontsteking in zit met een condensator en contactpuntjes maar ik heb hem met een vriend een beetje op
gepoetst en al een beetje gekeken wat er mis mee is. ik heb hem gisteren overgeschreven en kan nu eigenlijk pas zeggen dat hij van mij is (voelt nog niet zo
ik kan het nog niet geloven) en het probleem is nu dat hij niet vonkt maar dat er wel stroom naar de bougie dop gaat maar ik denk dat hij te zwak is.
En dit is eigenlijk waarom ik nu een Kreidler heb. En ik heb nog niet zo heel veel ervaring met brommers Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een blok uit
elkaar gehaald wel cilinder en zuiger vervangen maar nog nooit een versnellingsbak of een koppeling. Maar ik heb wel veel geleerd van mijn oude
Honda MB dat was een oud ding en het verre mooi maar perfect om te leren sleutelen Maar ik moet nog ontzettend veel leren maar ik denk dat dat wel goed komt want
me vader wil me helpen als ik er zelf niet uit kom. Hij reed vroeger altijd Yamaha Fs1 en ik kannog naar die vriend van me zus en anders en ik kan ook nog gewoon op dit
forum kijken. Maar ik ben van plan die kreidler nooit te verkopen en als hij het doet wil ik er ontzettend veel mee cruisen/rondrijden

Mvg Jeffrey

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#4 Bericht door hermanngas » 25 apr 2018, 23:08

Welkom Jeffrey,

Gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat het helemaal goed gaat komen met de Kreidler.
Door jouw enthousiasme en met hulp van het forum (en je vader) moet het geen probleem zijn.
En wees gerust, ik ben 63 en heb ook nog nooit een blok uit elkaar gehaald, laat staan in elkaar gezet.
Ben benieuwd naar de foto's.

Groet, Opa HermaNN

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#5 Bericht door hermanp » 26 apr 2018, 00:31

Welkom Jeffrey, mooi verhaal. Ook wel een beetje herkenbaar, liefde op het eerste gezicht. Maar voor mij was het in 1987, april, dus deze maand 31 jaar geleden. Toen mijn oog viel op en mijn hart viel voor een 1981 Kreidler RMC.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#6 Bericht door b.bonk » 26 apr 2018, 08:14

welkom.
je hebt nog ff tijd om hem lopend te maken.
is al leuk op zich , succes er mee.
mvg bertus

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#7 Bericht door MichelVH » 26 apr 2018, 10:20

Hallo Jeffrey,

Vet dat er weer een jonkie bij is met een Kreidler!!!

Hele mooie deal, frame met kenteken kost al €450... Heb je foto's? Als je bij het jeugdclubje wil, stuur maar een appje, als je even een Privébericht doet dan geef ik mijn 06 wel. Komende zondag meeting, als je meewil kan dat.

Gr Michel

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#8 Bericht door MichelVH » 26 apr 2018, 10:27

PS alleen jeugd op deze meeting, geen oudjes heheh :twisted:

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#9 Bericht door Caspar » 26 apr 2018, 12:12

Welkom Jeffrey.
Leuk verhaal. Kan niet wachten op de plaatjes...
Je woont bij Andy in de buurt , die weet bijna alles van Kreidler.
Als je er met je vader niet uit komt....
Zélf doen is natuurlijk het leukste.

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Voorstellen/kennis maken

#10 Bericht door mucke » 26 apr 2018, 14:21

MichelVH schreef:PS alleen jeugd op deze meeting, geen oudjes heheh :twisted:
alles onder de 50 is toch nog jeugd :lol:

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#11 Bericht door RS69 » 26 apr 2018, 16:24

Hallo Jeffrey,

Welkom op dit forum, bij overwegend wat oudere liefhebbers. Dus mooi dat er weer een jonge hond bij komt die zo enthousiast is, we zijn benieuwd naar de Kreidler hoe hij er nu bij staat. Voor het bedrag kan er niet heel veel (tenzij hij er heel erg slecht bij staat) mis gaan lijkt me. Zal nog wel geen kenteken op zitten neem ik aan als hij 12 jaar in de schuur heeft gestaan, reken op ongeveer €160,00 hiervoor. Gideon hier op het forum weet precies wat het kost :D

Gr :rs

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#12 Bericht door Caspar » 26 apr 2018, 16:56

Jeffrey schrijft dat hij hem heeft overgeschreven.
Dan zal er toch een kenteken op moeten zitten...

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#13 Bericht door RS69 » 26 apr 2018, 18:19

Ja inderdaad, dus dan zit het met de prijs inderdaad altijd goed lijkt me.

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#14 Bericht door Nicolaas » 26 apr 2018, 21:32

Hoi Jeffrey.
Een heuse Kreidler man
En voor weinig met kenteken.
55 jaar geleden was ik ook 15.
Niettemin nog steeds gek van Kreidler.
Veel plezier de restauratie
Groetjes van Nicolaas

JeffreyG
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2018, 23:22
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen/kennis maken

#15 Bericht door JeffreyG » 26 apr 2018, 23:03

goedenavond

bedankt voor de leuke reacties de kreidler heeft een kenteken en heb er vandaag aan gesleuteld en
hij vonkt nu weer. Ik heb er nieuwe blokolie in gedaan en tank,benzinekraan en Carburateur goed schoon gemaakt
verse benzine erin en hij starte in 2 keer (de eerste keer sloeg hij af) en heb stiekem ook klein blokje om gereden
na dat ik hem een tijdje had laten lopen. ik heb ook foto's gemaakt maar ik weet niet hoe ik die erbij moet zetten.
en het lijkt me leuk om bij het jeugdclubje te komen en zondag naar de meeting te gaan maar ik heb alleen me rijbewijs
nog niet dus ik kan zondag nog niet mee helaas. En ik ga zeker Andy berichten als ik en me vader er niet uitkomen (alleen
als hij daar op zit te wachten dan) en nogmaals bedankt voor de leuke reacties en de warme ontvangst

Mvg Jeffrey

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 26 apr 2018, 23:21

Welkom


Voor foto's

Maak je foto kleiner dan 200 kb volgens viewtopic.php?f=7&t=11664&hilit=faq+verkleinen

of

Druk in je bericht op "bladeren", zoek op je PC de foto, selecteren en OK, druk op "voorbeeld" en herhaal tot max. 8 foto's en dan "bevestigen" en ze staan in je bericht.

Win 7, Vista, 8 en 10 http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247

WinXP Microsoft biedt Ook een gratis foto-verkleiningsprogramma aan voor de gebruikers van het besturingsprogramma: Windows XP. Het programma is echter (ook) geheel in het Engels.
Het bestand is hier te downloaden:

http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe

Als u de installatie bent doorlopen kunt u in de Windows Verkenner met de rechtermuisknop op een foto (of meerdere geselecteerd) drukken om vervolgens op: "Resize pictures" te klikken. Hier krijgt u het volgende schermpje, waarin u de eisen aan de verkleinde foto kan instellen. "Small" is meestal als ze niet al te groot waren al perfect voor het forum

Ook op de IPad zijn er diverse app's om een foto klein te maken. Bijvoorbeeld "Resize Me" of nog makkelijker en betere app "Reduce"

Ook nog een mogelijkheid is de foto's naar je eigen mailadres te sturen. Mailprogramma outlook vraagt dan om te verkleinen of originele grootte. Kies verkleinen.

Enzo

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#17 Bericht door MichelVH » 26 apr 2018, 23:44

Hoi Jeffrey!

Jammer, mocht je het de moeite vinden kun je met OV komen of op een trailer doen. Maat Marwin uit Leiden heeft een bus, misschien dat je hem dan achterin kunt laden? Anders ff wachten tot je 16 bent.

Ik heb ook gereden toen ik 15 was, 2x achtervolgd en 1x gepakt, niks aan overgehouden :lol: . Maar hou in je achterhoofd dat als je iemand het ziekenhuis in rijdt, je de rest van je leven krom moet liggen omdat je het zelf moet betalen. Die boetes zijn dan nog niets... Maar het is je eigen keus, ik zeg lekker doen :lol: .

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#18 Bericht door Henk 3bakvoet » 27 apr 2018, 08:12

MichelVH schreef:Hoi Jeffrey!

Jammer, mocht je het de moeite vinden kun je met OV komen of op een trailer doen. Maat Marwin uit Leiden heeft een bus, misschien dat je hem dan achterin kunt laden? Anders ff wachten tot je 16 bent.

Ik heb ook gereden toen ik 15 was, 2x achtervolgd en 1x gepakt, niks aan overgehouden :lol: . Maar hou in je achterhoofd dat als je iemand het ziekenhuis in rijdt, je de rest van je leven krom moet liggen omdat je het zelf moet betalen. Die boetes zijn dan nog niets... Maar het is je eigen keus, ik zeg lekker doen :lol: .
Het verzekeren van een oude brommer is zo wie zo een dingetje, al helemaal op een oldtimer polis van een paar euro per jaar.
Om in aanmerking te komen om op zo een polis WA verzekerd te zijn moet de verzekeringsnemer aan nog al wat voorwaarden voldoen.

Even de polis voorwaarden door lezen. (doet (bijna) niemand) dat gaan we pas doen als we iemand met letsel het ziekenhuis in rijden.

En dan begint het gedonder, vooral voor papa, of mamma die in 99% van de gevallen de eigenaar en verzekeringnemer blijkt te zijn.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#19 Bericht door MichelVH » 27 apr 2018, 09:47

Paar euro per jaar?!

Wat dacht je van €39 per maand bij de goedkoopste aanbieder Univé....

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#20 Bericht door hermanp » 27 apr 2018, 12:14

MichelVH schreef:Paar euro per jaar?!

Wat dacht je van €39 per maand bij de goedkoopste aanbieder Univé....

Hoeveel heb je er dan verzekerd? Voor mij was de basispremie, voor een oldtimer, €50,- per jaar en iedere volgende oltdimer €25,- per jaar.

JeffreyG
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2018, 23:22
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen/kennis maken

#21 Bericht door JeffreyG » 27 apr 2018, 13:36

het is me niet gelukt om een foto's te plaatsen nu vraag ik me af of ik anders de foto's naar iemand toe mag sturen en dat die ze
voor mij wil opzetten

Mvg Jeffrey

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#22 Bericht door MichelVH » 27 apr 2018, 14:15

Mail ze maar naar kreidlerjugend@gmail.com dan zet ik ze er voor je op.

@Herman, gewoon WA casco.... 16 jaar, Randstad, 2 takt schakelbrommer... Tikt wel aan dan.

JeffreyG
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2018, 23:22
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen/kennis maken

#23 Bericht door JeffreyG » 27 apr 2018, 15:16

goeden dag

ik heb de foto's verstuurt alleen heb ik me kreidler vandaag weer gestart en even gereden.
Nu klonk hij niet zo lekker en heb ik de bakolie er weer uitgehaald meeste was zwart en het laatste beetje doorzichtig wit
maar er kwam ook een veertje en een dopje mee foto zit erbij dit lijkt me geen goed teken weet iemand wat dat is ?

mvg Jeffrey

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#24 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 apr 2018, 15:57

JeffreyG schreef:goeden dag

ik heb de foto's verstuurt alleen heb ik me kreidler vandaag weer gestart en even gereden.
Nu klonk hij niet zo lekker en heb ik de bakolie er weer uitgehaald meeste was zwart en het laatste beetje doorzichtig wit
maar er kwam ook een veertje en een dopje mee foto zit erbij dit lijkt me geen goed teken weet iemand wat dat is ?

mvg Jeffrey
Veertje dopje is de blokkerplug van de schakelwals. En dus NIET de aftapplug. Die zit daar achter veel lager (logisch).

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Voorstellen/kennis maken

#25 Bericht door Caspar » 27 apr 2018, 21:24

Je hebt inderdaad de verkeerde plug er uit gedraaid : die van de schakel arretering.

Plaats reactie