Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2018 5:02 pm 
Offline

Geregistreerd: zo maart 09, 2008 12:52 pm
Berichten: 95
Woonplaats: De Bollenstreek ( ZH )
Beste mede forumleden.

Ja, het is wederom een heerlijk voorjaar en.. je wilt wat.

Inmiddels meer dan 1000 en.. 1500 ritkilometers met Triboron 2-tact HIGH TECH verstookt in 3 van mijn Kreidlers.
Ja, als je bij een oldtimerclub aangesloten bent dan.. kom je in aanraking met de groene rakkers.
Dus ik dacht vooruit dan maar, ik ga overstag.

Voorspel: alvorens ik het erin gekieperd heb.

1] cilinder en zuiger- en zuigerveren opgemeten ( beoordeeld, en.. genoteerd)
2] cilinderkopje gereinigd
3] uitlaat en... bocht gigantisch goed gereinigd.
4] van de carburateur(s) gelijk maar de sproeier, sproeierbuis, gasnaald, vlotterpennetje, benzineslang en.. flltertje vernieuwd
5] zie 4, natuurlijk alles orgineel BING
6] ontsteking op de micromilimeter ( met meetklokje en stroboscoop ) afgesteld.
7] benzinetank afgetapt, en gevuld met firezone 102 of BP Ultimatum of Shell V-Power
8] ja nou 1:100 durf ik wel, en doseren van 1:1?? tm 200 laat graag aan de echte durft alles over.

En gaan met die banaan ( Kreidler TRS 1971, Kreidler Eitank 1964, Kreidler TM motorfietsje )

1] wat een genot, ik heb voor het laatst in 1976 gerookt, en ben nu anno 2018 ook gestopt met voertuig roken.
2] ze blijven hun handen voor hun bakkus houden of hun neus dicht knijpen.
3] zie 2, ik zeg dan soms || neen hoor de mijne stinkt niet " u dient het toch bij u zelf te zoeken ! "

Technisch.

1] TRS open gegooid, alles prachtig schoon en.. geen slijtage / schade en/of andere DE EFTELING SPROOKJES
2] Ik denk dat het tussen mijn oren zit ?!, maar de TRS loopt als een duivel en.. het duurt langer alvorens ik moet tanken.
3] Toch 1 heel klein twijfeltje, n.l. Triboron 2-tact HIGH TECH CONCENTRAAT is bijna uit den handel, en daarvoor is terug Triboron 2-Tact FORMULA CONCENTRAAT
4] Als smerings(leek) zie ik duidelijk verschil, n.l. het nieuwe spul is dunner en lichter van kleur.
5] Daarom wacht ik FF op meer info, dit alvorens ik het ook in mijn 8-poorts 60cc met berekende kop opgefokte Kreidler ga kieperen.

Dus: Ik zoek de verschillen, maar ik ben er nog niet achter !
Alweer een zoekplaatje en.. als pre- pensionaris met veel onderzoek/diagnosetijd ben ik daar mede verzot op.

Binnenkort maand juli doe ik met 8 man een 4 daagse megarit van circa 900 Km.
Dan geef ik een van mijn andere Kreidler FF de sporen, en natuurlijk nog wel even met de in 2017 ruimschoots aangeschafte TRIBORON HIGH TECH CONCENTRAAT.

Groet,
John Smit ( een tevreden 2-tact rijder )


Laatst bijgewerkt door johnsmit op za jun 02, 2018 9:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2018 6:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9238
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Triboron houdt zich ook uitstekend in getunde Kreidlers. Ik merkte bij mijn Kreidler ook een betere motorloop op, en ook geen rook en stank meer, hoewel hij met gewone volsyntheet ook amper rookte. Slijtage heb ik niet kunnen bermerken, wel veel harde kool op de cilinderkop en uitlaat en uitlaatkanaal. Dat was al na 4a5000km, dat vindt ik wel een nadeel, maar als je niet zoveel rijdt zou het betekenen dat je eens laten we zeggen als je 500km per jaar per Kreidler rijdt je dus na 10jaar de cilinderkop ed moet schoonmaken, dan kan dat geen beletsel wezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2018 7:46 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 289
Woonplaats: Heemskerk
Goed om te weten dat er goede alternatieven zijn voor de"oude "mengsmering.Maar niet alleen Triboron.
In het blad Bromfiets van mei/juni staat een uitgebreid artikel over diverse brandstoffen en hun voor en nadelen.
Zoals Aspen, Kroon fuelmix en Ecomax bikefuel 2


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2018 8:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2627
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb aanslag in de uitlaatpoort gehad die echt de doorlaat flink beinvloedde.
Bijlage:
Trib (1).JPG
Trib (1).JPG [ 73.16 KiB | 1314 keer bekeken ]

Verder kan ik alle positieve dingen alleen maar beamen. Ik heb nu de nieuwe fles en hoop dat die net zo goed is als de oude. De nieuwe komt ook van Jean Davids dus het zal wel hetzelfde zijn, zoniet dan loopt binnenkort de boel wel weer in de soep en ga ik definitief terug naar Kroon Tornado of probeer het nieuwe Addinol van Emot.
Ik ben blij dat je zo gedetailleerd bericht want dat kan meer mensen over de streep trekken.
Groetjes,
Eric
edit: De beloofde foto bijgevoegd, beslist geen "Efteling" verhaal. Toch geloof ik er in en blijf er mee rijden. Ik zal de vervuiling in de gaten moeten blijven houden. Misschien is het een kwestie van gasflow en moet de snelheid omhoog ter plaatse (maar hoe?)


Laatst bijgewerkt door jamojamo op ma jun 04, 2018 5:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2018 8:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2627
Woonplaats: Beverwijk
lbs schreef:
Goed om te weten dat er goede alternatieven zijn voor de"oude "mengsmering.Maar niet alleen Triboron.
In het blad Bromfiets van mei/juni staat een uitgebreid artikel over diverse brandstoffen en hun voor en nadelen.
Zoals Aspen, Kroon fuelmix en Ecomax bikefuel 2

Na altijd de goedkoopste Euro95 te hebben getankt met de tweewielers ben ik erachter dat ze BP Ultimate 98 of Firezone Competition 102 lekkerder vinden. Dit tank ik nu zelfs af en toe met de auto met het idee dat het de motor mooier en zuiniger laat lopen en misschien wel reinigt.
Het is waarschijnlijk een illusie aangewakkerd door de reclame maar toch.....
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2018 6:34 am 
Offline

Geregistreerd: zo maart 09, 2008 12:52 pm
Berichten: 95
Woonplaats: De Bollenstreek ( ZH )
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forumlid LBS

Goed om te weten dat er goede alternatieven zijn voor de"oude "mengsmering.Maar niet alleen Triboron.
In het blad Bromfiets van mei/juni staat een uitgebreid artikel over diverse brandstoffen en hun voor en nadelen.
Zoals Aspen, Kroon fuelmix en Ecomax bikefuel 2

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo LBS,

Volstrekt mee eens.
Er leiden meerdere smeeralternatieven naar Rome, dat is juist goed voor het op de bredere schaal vertrouwen erin te verkrijgen.
Immers een handelsmaatschappij krapt zich vooraf wel achter den oren alvorens hij/zij een nieuw product op de markt brengt.
Ook zij hebben er niks aan als het boeltje ermee vastloopt.
Daarom.. die Zweden zijn echt niet gek.

Aspen: perfect spul, voorgemengd met smeringsverhouding 1:50 ( toegepaste oliesoort ? )
Kroon fuelmix: zal best wel goed zijn, wist niet van het bestaan ( toegepaste oliesoort ? )
Ecomax bikefuel: sinds enige maanden weet ik van het bestaan ervan af, voorgemengd met smeringsverhouding 1:40 ( toegepaste oliesoort ? )

Triboron kost mij momenteel 55.0 euro de liter.
Afgemengd met de brandstoftypes a) Firezone 102 of b) BP Ultimatum of c) Shell V power levert mij de volgende voordelen op, resp.

1] In mijn brandstoftank zit met deze 3 soorten geen wateraanzuigende Ethanol
2] Triboron 1:100 kost mij circa 3,5 x meer dan conventioneel 1:50 ( olie )
3] zie inhoud item 2, aanname 1 liter a' 8 euro 1:50 = 16.0 euro / Triboron a' 55.0 euro 1:100 = 16/55 circa 3,5x meer

Mijn persoonlijke afweging:

1] akylaatbenzine ( kaal ) en dan nog ook Triboron erin, dat word mij aan kostenplaatje per km echt te gek
2] vanaf 2014 tot eind 2017 heb ik met het fabrikaat Bardahl(mengolie) gesmeerd, stap voor stap 1:50 > 1:55 > 1:60 en als laatste de verhouding 1:65
3] zie item 2, ook bij 1:65 ging het nog steeds niet fout ( standaard K53- TRS en Eitank bromfiets ) actie: niemand verteld, eerst zelf zeker weten goede afloop !!!

En als laatste: last but not least.

1] ik wil wat doen, o.a. om Goliath " de gemeente Amsterdam " als de kleine David een tegenreactie te kunnen geven.
2] zie item 1, Adam is ongevoelig voor het rokende luchtruim boven Schiphol en de Adam havens, bromtollen bij hun gemeentegrens tegenhouden is veel goedkoper.
3] Triboron verschaft mij de mogelijkheid om zonder enig leugentje voor bestwil te kunnen zeggen " ik rijd 100% olievrij "
4] groene rakkers prima, tussen elke bevolkingsgroep zit er " kaf tussen het koren " sommige van hen (milieu opstokers) krijgen van mij de nickname * groene Mafia *

Tot zover mijn persoonlijk tegengas erop.
En nu maar hopen dat de federatie Fehac op de wat langere termijn centraal een tegenbod kan geven, daarom ben ik lid van de Fehac geworden.
En laten we dan beginnen binnen de gemeentegrenzen van Amsterdam.
Want menig bromtol liefhebber probeert er wat aan te doen, en wat wordt op de termijn dan de beloning ?

Ik moet nog zien of de groene rakkers zover als ons erin gaan, of verplaatsen zij zich nu ook niet meer in die toestellen op 4 wielen ?
Dus hebben zij ook circa 4 euro per liter over voor oprecht echt.. groen te worden, en dat zonder.. het schaamrood op hun eigen kaken te tonen ?
Menig groene rakker stapt rond juni/juli zonder enig schroom wederom in zo'n vlieg(TUIG) met 4 van die lekkere rokertjes.
Nou... " moet soms FF kunnen " ja toch !?!?

Groet,
John Smit ( tevreden nimmer... gefrustreerd geraakte 2-tact rijder )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2018 9:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 09, 2004 6:35 pm
Berichten: 601
Woonplaats: Hazerswoude dorp
Verleden jaar Triboron in mijn Cagiva 350, 1 cilinder tweetact , 1 op 100, met BP Ultimate .
Nu 2 Puchies, Tomos 4L en Kreidler LH.
Bijvoorbeeld...Dit weekend 780 km gereden (Nederland, Belgie en Duitsland) geen problemen.
Heuvel op 18%. Volgas in de eerste versnelling klimmen zonder problemen.

Groeten van Nico . Een tevreden 2 tact rijder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2018 6:05 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 925
ook ik reed naar volle tevredenheid triboron
standaard setup rs.
maar ja , iets laten kietelen , en ja hoor vast natuurlijk :mrgreen:
nieuw wandje en zuiger .
triboron krijgt de schuld natuurlijk dus
maar weer gewoon castrol erbij in.
maar als me vakantie geld binnen is ga ik toch
weer triboron gokken.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2018 6:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2627
Woonplaats: Beverwijk
Bertus ik heb net de cilinder gewisseld waarmee ik in Friesland gereden heb om in de Eiffel de best mogelijke set er op te hebbn (wel zo lekker berg op). Het lager van de pistonpen was lekker vet. De carters waren lekker vet en zo re zien het big-end ook. Gewoon 1:100 gesmeerd en voluit gereden. Helaas was er al weer ontzettend veel kool in de kop en de uitlaatpoort aangekoekt terwijl ik nog heel weinig gereden had. Zeker nog geen 500 km na de winter waarbij er een nieuwe krukas in is gekomen. Ik vind dat ie er mooi mee loopt en ben overtuigd van de smerende eigenschappen. Ook ben ik overtuigd dat BP Ultimate 98 met Triboron 1:100 beter koelt. Ik baal van de koolaanslag. Ik heb nu de 60cc er weer op die er schoon op gegaan is. Ik zal na de Eifel weer kijken hoe of wat.
Schrijf het spul niet af maar wees kritisch en ik denk dat jouw warmloper geen vastloper is geworden dankzij Triboron.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 10:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2627
Woonplaats: Beverwijk
Triboron, ik ben er klaar mee vanwege de koolaanslag in de uitlaatpoort, kop en zuigerbodem. Sinds het laatste bericht minder dan 1000 km gereden en de set is er echt schoon op gegaan. De afgelopen 4 dagen behoorlijk gas gegeven in de Stompwijkrit en in de Eifel. De set is er schoon op gegaan en ziet er nu zo uit:
Bijlage:
IMG_9134.JPG
IMG_9134.JPG [ 53.25 KiB | 662 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_9127.JPG
IMG_9127.JPG [ 50.78 KiB | 662 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_9129.JPG
IMG_9129.JPG [ 68.88 KiB | 662 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_9130.JPG
IMG_9130.JPG [ 102.87 KiB | 662 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_9135.JPG
IMG_9135.JPG [ 48.75 KiB | 662 keer bekeken ]

Bijlage:
IMG_9139.JPG
IMG_9139.JPG [ 59.38 KiB | 662 keer bekeken ]

Nou was het zuigertje niet helemaal fris meer maar de koolaanslag in de uitlaatpoort en de verbrandingsruimte vind ik ernstig voor zo weinig kilometers. Ik had er ook wat Mathy TS bijgevoegd omdat dit koolaanslag vermindert maar weet niet wat voor effect dit had. Het is wel het zoveelste bewijs voor mij dat Triboron veel harde koolaanslag geeft bij mijn setup.
Ik ga weer over op olie (1:60) en ga en een beetje (1:1000) Mathy TS bijvoegen.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 11:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2017 9:37 am
Berichten: 145
Woonplaats: Marknesse
Hallo

Ik rij zelf met mijn kreidler 1:50 met motul 800 met 102 octaan benzine. Gaat perfect geen kool op bouw op de zuiger en in de uitlaat poort zeker een aan rader.

Timo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2018 11:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8694
Woonplaats: kreidler eiland
Nou eric je weet nu ook gelijk waar het geritsel vandaan kwam, als ik je zuiger zo zie.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 17, 2018 12:41 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2627
Woonplaats: Beverwijk
Andy schreef:
Nou eric je weet nu ook gelijk waar het geritsel vandaan kwam, als ik je zuiger zo zie.

Andy,

Het is misschien wel dankzij de Triboron dat het heel gebleven is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 17, 2018 6:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9238
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Is je zuigerveer gaan klemmen? Hij heeft wel flink gelekt, ik vond hem in mijn beleving opvallend goed rijden. Nu ik de flinke koolvorming zie bij jou is de kans nog kleiner dat ik ooit Triboron ga gebruiken.. ja leuk als je Henk3bakvoet heet, dan kun je eens om de 6jaar de kop lichten en de boel schoonmaken... maar vaker word toch wel vervelend. Maar nogmaals is je zuigerveer vastgekoekt oid?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!