Blok drie handversnellingen reviseren
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
- Locatie: Wijchen land van Maas en waal
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 33 keren
Blok drie handversnellingen reviseren
Heren,
Even een vraag ik heb een k54/31 Zwitserse drie handversnellingen deze heeft nu bijna 50.000 km gelopen deze is nooit gereviseerd alleen de cilinder twee jaar geleden de cilinder voorzien van een nwe wand en nwe zuiger. Nu twee jaar later krijg ik het gevoel dat het blok begint te schreeuwen om revisie! De Buffel rijdt en loopt prima, alleen het schakelen maakt steeds meer geluid.
De Kreidler is in originele staat wat is wijsheid? Wat zou een revisie van een handgeschakeld blok ongeveer kosten?
Ps ontsteking heb ik al vervangen voor een elektronisch variant.
Hebben jullie ook een paar adressen van betrouwbare reviseurs?
Grt.Patrick
Even een vraag ik heb een k54/31 Zwitserse drie handversnellingen deze heeft nu bijna 50.000 km gelopen deze is nooit gereviseerd alleen de cilinder twee jaar geleden de cilinder voorzien van een nwe wand en nwe zuiger. Nu twee jaar later krijg ik het gevoel dat het blok begint te schreeuwen om revisie! De Buffel rijdt en loopt prima, alleen het schakelen maakt steeds meer geluid.
De Kreidler is in originele staat wat is wijsheid? Wat zou een revisie van een handgeschakeld blok ongeveer kosten?
Ps ontsteking heb ik al vervangen voor een elektronisch variant.
Hebben jullie ook een paar adressen van betrouwbare reviseurs?
Grt.Patrick
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Blok drie handversnellingen reviseren
Kijk eens bij de banner onderaan de pagina.
Ontsteking vervangen hoeft geen verbetering te zijn, en als de oude het gewoon goed doet, zou ik zelf die liever laten zitten. De T-Ford van m'n vader doet het ook nog prima met puntjes en een Bosch condensator.
Ontsteking vervangen hoeft geen verbetering te zijn, en als de oude het gewoon goed doet, zou ik zelf die liever laten zitten. De T-Ford van m'n vader doet het ook nog prima met puntjes en een Bosch condensator.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Blok drie handversnellingen reviseren
Hallo,
beter direct een Flory bak erin bouwen...
langere 1e en langere 2e...zelfde 3e..... dus een close 3 bak
http://doczz.com.br/doc/1100494/untersc ... -florett-3
beter direct een Flory bak erin bouwen...
langere 1e en langere 2e...zelfde 3e..... dus een close 3 bak
http://doczz.com.br/doc/1100494/untersc ... -florett-3
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Blok drie handversnellingen reviseren
Rijd inderdaad veel fijner , ik heb er ook een gemaakt voor een vriend .
Hij is getest in het heuvelland en Vielsalm ( B)
Groeten , Leopold .
Hij is getest in het heuvelland en Vielsalm ( B)
Groeten , Leopold .
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Blok drie handversnellingen reviseren
Andere verhoudingen.b.bonk schreef:Mag ik hier uit concluderen dat
Het dames gebeurenblokje beter is als het heren gebeuren
Qua 3bak !!
Heb begrepen dat voor de Florett gekozen is voor een kortere eerste versnelling dan bij de Flory.
Dit omdat de Florett nogal eens beladen werd met 2 personen , een viskoffer of een karretje.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Blok drie handversnellingen reviseren
typisch NLer LF ... met trekhaken en caravanCaspar schreef:
Andere verhoudingen.
Heb begrepen dat voor de Florett gekozen is voor een kortere eerste versnelling dan bij de Flory.
Dit omdat de Florett nogal eens beladen werd met 2 personen , een viskoffer of een karretje.
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 10 mei 2005, 22:24
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Blok drie handversnellingen reviseren
Eifelyeti schreef:Caspar schreef:
Andere verhoudingen.
Heb begrepen dat voor de Florett gekozen is voor een kortere eerste versnelling dan bij de Flory.
Dit omdat de Florett nogal eens beladen werd met 2 personen , een viskoffer of een karretje.
typisch NLer LF ... met trekhaken en caravan