Kentekening bromfietsen 1 september 2005 (kenteken brommer)
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Kentekening bromfietsen 1 september 2005 (kenteken brommer)
Er zijn in het verleden al aardig wat discussies gevoerd over de kentekening van de bromfietsen. Tot dan toe waren er echter alleen nog maar speculaties en geruchten, maar nog geen officiële items aanwezig waaruit bleek hoe de kentekening er in zijn geheel uit zou zien. Daar is nu echter verandering in gekomen, ik heb namelijk van een lid een aantal scans mogen ontvangen afkomstig van de RDW hoe de kenteking straks in ruime lijnen in zijn werk zal gaan.
Lees hier verder ---->
Lees hier verder ---->
Laatst gewijzigd door Dimage op 05 dec 2005, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
o dus het is eigenlijk meer voor de veiligheid enzo dan voor de snelheid want een kreidler is der wel op gebouwd om 85/90 te gaan want een RMC bromfiets frame is wel anders dan een RMC-S/RS/TM motorframe.
want bij de kreidler motorfietsen(RS/RMC-S/TM) daar zit een stalen plaat aan de binnenkant en bij een brommer niet
ik heb een duits motorframe maar dat zal wel problemen geven ,maar een kreidler is der tog wel op gebouwd om snelheden tot de 100 te halen denk?!
want bij de kreidler motorfietsen(RS/RMC-S/TM) daar zit een stalen plaat aan de binnenkant en bij een brommer niet
ik heb een duits motorframe maar dat zal wel problemen geven ,maar een kreidler is der tog wel op gebouwd om snelheden tot de 100 te halen denk?!
- Melvin
- Berichten: 8293
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 129 keren
oke, nu is er dus eindelij kduidelijkheid over het bromfietskenteken. En wat blijkt dus: geen echte keuring, alleen een fietsenmaker die het framenummer en het merk en dat soort dingen doorgeeft aan de rdw.
Ik vind dus eigenlijk dat het nog niet veel zin heeft. Opgevoerde brommers kunnen immers egwoon door de schouwing heen komen...
Ik vind dus eigenlijk dat het nog niet veel zin heeft. Opgevoerde brommers kunnen immers egwoon door de schouwing heen komen...
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Inderdaad, ik kan nu niet echt begrijpen waar ze met het begrip veiligheid op duiden.
Het enige wat er gedaan wordt is de gegevens van je typeplaatje opnemen en van daaruit controleerd de RDW of er niet gesjoemeld is met het framenr, of hij niet gestolen is en of er een typegoedkeuring aan vast hangt.
Er wordt totaal niet gekeken naar de technische staat van de bromfiets...
Degenen met een buitenlands frame (waaronder ik) krijgen straks een probleem, want daar ontbreekt een NL typegoedkeuring voor.
Ze zullen ongetwijfeld nog een oude database hebben met NL framenrs, maar ben benieuwd hoe dit met het motornr in z'n werk gaat.
Er zou later dit jaar gedetaileerdere info verschijnen, wanneer iemand hier bezit van krijgt, gaarne ook in deze topic plaatsen.
Het enige wat er gedaan wordt is de gegevens van je typeplaatje opnemen en van daaruit controleerd de RDW of er niet gesjoemeld is met het framenr, of hij niet gestolen is en of er een typegoedkeuring aan vast hangt.
Er wordt totaal niet gekeken naar de technische staat van de bromfiets...
Degenen met een buitenlands frame (waaronder ik) krijgen straks een probleem, want daar ontbreekt een NL typegoedkeuring voor.
Ze zullen ongetwijfeld nog een oude database hebben met NL framenrs, maar ben benieuwd hoe dit met het motornr in z'n werk gaat.
Er zou later dit jaar gedetaileerdere info verschijnen, wanneer iemand hier bezit van krijgt, gaarne ook in deze topic plaatsen.
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ach er zijn vast wel genoeg fietsenmakers die wel "vergeten" naar het NL keurmerk te kijken hoor... zeker als je met een oldtimer aankomt die voor de rest gewoon prima in elkaar zit en die gewoon deugt...
kom je aan met een RS met brommerplaatje en een homoetje of iets dergelijks er onder dan word het toch vrij lastig om een oogje dicht te knijpen...
maar voor een middagje is het prima om je kreidler eventjes 45 te laten lopen met een sloom cilindertje of iets dergelijks
laat die brommerkeuring maar komen hoor!
kom je aan met een RS met brommerplaatje en een homoetje of iets dergelijks er onder dan word het toch vrij lastig om een oogje dicht te knijpen...
maar voor een middagje is het prima om je kreidler eventjes 45 te laten lopen met een sloom cilindertje of iets dergelijks
laat die brommerkeuring maar komen hoor!
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Er komt helemaal geen keuring, blijft gewoon bij een administratieve kentekening
Als je ook verder leest, dan zie je dat de RDW alleen maar het merk, type en framenr nodig heeft en indien mogelijk mogen er ook andere gegevens worden genoteerd.
De RDW kan aan de hand van het framenr controleren of daar een typegoedkeuring is op uitgebracht.
Oogjes dichtknijpen is er dus niet bij en zelfs al zou hier een mogelijkheid toe zijn en je krijgt een nacontrole van de politie, dan zal degene die een oogje heeft dichtgeknepen daarna nog een aardige douw na krijgen.
Buiten dat de bromfiets straks minder diefstal gevoelig zal zijn, is het denk ik ook wat makkelijker m.b.t. bekeuringen uitschrijven
Als je ook verder leest, dan zie je dat de RDW alleen maar het merk, type en framenr nodig heeft en indien mogelijk mogen er ook andere gegevens worden genoteerd.
De RDW kan aan de hand van het framenr controleren of daar een typegoedkeuring is op uitgebracht.
Oogjes dichtknijpen is er dus niet bij en zelfs al zou hier een mogelijkheid toe zijn en je krijgt een nacontrole van de politie, dan zal degene die een oogje heeft dichtgeknepen daarna nog een aardige douw na krijgen.
Buiten dat de bromfiets straks minder diefstal gevoelig zal zijn, is het denk ik ook wat makkelijker m.b.t. bekeuringen uitschrijven
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Lees het verhaal nog eens goedRambo schreef:maar als je hem dan origineel laat keuren en dat hij dus 45 m/u loopt en de volgende dag houden ze je aan als je snelle cil. er weer onder krijgt de keurder dan dus een bekeuring want dan kan je hem dus nooit meer opvoren anders krijg de keurder ook problemen
Staat allemaal in het verhaal...Administratief kentekenen betekent dat er geen technische keuring van te kentekenen bromfietsen komt. Het is dus niet uitgesloten dat een motorisch opgevoerde bromfiets voorzien wordt van een kenteken.
- nonserviam
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 31 jul 2003, 12:46
- Locatie: Oudkarspel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nou ik vraag me echt af af dit nou zoveel zin heeft. je krijg er alleen maar papier rompslomp door. plus als ze de wrakken nogsteeds laten rijden dan schieten we geen kloot op.
en straks wil je je brommer verkopen die je gereviseerd heb en dan moet je hem zekers eerst laten keuren?
ik denk dat een bekeuring nogsteeds de btere oplossing is.
groeten jordie
en straks wil je je brommer verkopen die je gereviseerd heb en dan moet je hem zekers eerst laten keuren?
ik denk dat een bekeuring nogsteeds de btere oplossing is.
groeten jordie
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Remco
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ik ben voor de invoering van het kenteken..
Dan kan je eindelijk met een gerust hard je brommer ergens neerzetten zonder dat hij makkelijk gejat kan worden. Door het kenteken is het vele malen makkelijker om gestolen bromfietsen op te sporen en ook word het asociale weggedrag van sommige bromfietsers makkelijker te bestraffen. Denk hierbij zelf aan malloten op een zelfmoormachiene die met dik 90 door jouw woonwijk scheuren.
Ook is het dan moglijk om overtreders van bijvoorbeeld een rood licht of een max snelheid een bon te geven. Denk dat het een grote stap voorwaarts is in de bevordering van de veiligheid, hoop dat ze gaan inzien dat de max snelheid dan ook iets omhoog moet.
Alleen jammer dat het weer kosten met zich meebrengt, maar goed dat is bijzaak. Had zelf ook graag een technische keuring gezien om alle halfgare en doorgeroeste bromfietsen van de weg te laten halen, er zal maar net zown jojo met gare remmen tegen je aan klappen.
Groetjes,
Remco
Dan kan je eindelijk met een gerust hard je brommer ergens neerzetten zonder dat hij makkelijk gejat kan worden. Door het kenteken is het vele malen makkelijker om gestolen bromfietsen op te sporen en ook word het asociale weggedrag van sommige bromfietsers makkelijker te bestraffen. Denk hierbij zelf aan malloten op een zelfmoormachiene die met dik 90 door jouw woonwijk scheuren.
Ook is het dan moglijk om overtreders van bijvoorbeeld een rood licht of een max snelheid een bon te geven. Denk dat het een grote stap voorwaarts is in de bevordering van de veiligheid, hoop dat ze gaan inzien dat de max snelheid dan ook iets omhoog moet.
Alleen jammer dat het weer kosten met zich meebrengt, maar goed dat is bijzaak. Had zelf ook graag een technische keuring gezien om alle halfgare en doorgeroeste bromfietsen van de weg te laten halen, er zal maar net zown jojo met gare remmen tegen je aan klappen.
Groetjes,
Remco
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ben ik het zeker mee eens, je zou binnen de bebouwde kom voor bromfietsers in ieder geval 40 moeten maken en daarbuiten 50, als ik met 30 in de spits in zwolle rij en ik wordt aan alle kanten voorbijgescheurd voel ik me niet veilig hoor..Remco schreef:Ook is het dan moglijk om overtreders van bijvoorbeeld een rood licht of een max snelheid een bon te geven. Denk dat het een grote stap voorwaarts is in de bevordering van de veiligheid, hoop dat ze gaan inzien dat de max snelheid dan ook iets omhoog moet.
misschien verdwijnen de rollerbanken ook wel en kunnen we overgaan op flitspalen voor brommers o.i.d.
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
daarom zal een kerumeester [om het zo even te noemen] daar wel overhene kijken.. dat hoop ik teminste.. en anders zijn het een stel lelijke ballenbijters als ze me eitank niet goed genoed vinden voor een kentekenMelvin schreef:word alleen lastig voor iedereen die met een duits frame rondrijd. En toch bind ik het raar. Het zijn PRECIES dezelfde frames als de nederlandse , en toch mag het niet
- nonserviam
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 31 jul 2003, 12:46
- Locatie: Oudkarspel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
tja qua diefstal is het wel een goede zaak voor bromfietsend nederland. maar ik dacht dat het ze ook om de veiligheid ging. en dat is iets wat ik mis in het verhaal. oke het wordt wel aangegeven als 1 van de aspecten. maar ik denk dat er ook vrij veel ongelukken gebeuren omdat we niet egt mee kunne stromen in het verkeer. en oke heleboel bromfietsers rijden harder dan dat is toegestaan. maar de automobilist ergert zich te pletter als je 40 ga rijden. ik denk dat ze voor die frame´s eerst eens gaan kijken hoe zoiets is opgebouwd en dat ze misschine toch iets meer merk bewust gaan kijken
groeten jordie
groeten jordie
- kuuk
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
- Locatie: amstelveen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
De keurmeester zal er wel overheen kijken maar de computer van de RDW niet. Er staat duidelijk in het schrijven dat er on-line gewerkt wordt. Als er iets dus niet in orde is zal de registratie niet mogelijk zijn.Flip Oude Weernink schreef: daarom zal een kerumeester [om het zo even te noemen] daar wel overhene kijken.. dat hoop ik teminste.. en anders zijn het een stel lelijke ballenbijters als ze me eitank niet goed genoed vinden voor een kenteken :roll:
Ga er maar van uit dat alle in Nederland toegelaten framenummers in de database zitten, gekoppeld aan de daarbij behorende toelatingsnummers(VIN).
Net als bij de APK bij auto's. Je mag pas weg als de RDW via de computer meld dat het mag.
- Zunflappie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
- Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Juist... dus staat je framenummer niet in hun computer kom je er mooi niet in.
Snel op zoek naar een NL-nummer dus. En dat inslaan dan...
Toch ben ik ook voor het 'kenteken'. Bovendien vind ik een grote plaat ook wel mooi staan. En daarbij is het ook veel beter. Geen geouwehoer ieder jaar met een nieuwe plaat.
Wel vind ik de procedure nogal moeilijk. Eerst keuren, papier opsturen naar de RWD, papier ontvangen van RWD, kenteken kopen (wordt niet opgestuurd dus) en dan gaan rijden.
En bovendien moet je dan alsnog zelf een verzekering zoeken ....
Krijg je dan ook oldtimers-nummerplaten? Zoals die blauwe op auto's die geen wegenbelastiging meer hoeven te betalen?
Dat zou wel beter zijn!
Snel op zoek naar een NL-nummer dus. En dat inslaan dan...
Toch ben ik ook voor het 'kenteken'. Bovendien vind ik een grote plaat ook wel mooi staan. En daarbij is het ook veel beter. Geen geouwehoer ieder jaar met een nieuwe plaat.
Wel vind ik de procedure nogal moeilijk. Eerst keuren, papier opsturen naar de RWD, papier ontvangen van RWD, kenteken kopen (wordt niet opgestuurd dus) en dan gaan rijden.
En bovendien moet je dan alsnog zelf een verzekering zoeken ....
Krijg je dan ook oldtimers-nummerplaten? Zoals die blauwe op auto's die geen wegenbelastiging meer hoeven te betalen?
Dat zou wel beter zijn!
- Arjen
- Berichten: 1653
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ja stuur mensen meteen het criminele pad op ja!! Goedzo,Juist... dus staat je framenummer niet in hun computer kom je er mooi niet in.
Snel op zoek naar een NL-nummer dus. En dat inslaan dan...
Weetje wat ze met je brommertje doen als ze zien dat er ook maar iets aan je frame nr is gedaan?
DOEI DOEI KREIDLERTJEEE!!!!
Oftewel doe dit niet, en als je op zeker wilt zitten,
koop voor een leuk prijsje een NL-frame en bouw alles over!!