Rare RMC ??

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Rare RMC ??

#1 Bericht door tombo » 07 jan 2003, 18:00

Kijk deze RMC, een RMC heeft toch normaal gewone luchtkoeling? Deze heeft geforceerde koeling! Is dit een zelfbouw of een productie model? Ik denk zelf een zelfbouw. Jullie?
Bijlagen
rarermc.jpg
rarermc.jpg (37.58 KiB) 8526 keer bekeken

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1634
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 103 keren

#2 Bericht door Richard B » 07 jan 2003, 18:26

100% zeker zelfbouw,aangezien het vrij simpel is zo'n ding geforceerd gekoeld te maken... ik vat het nut er alleen niet van,ik vind een open cilinder 10keer beter staan maarja smaken verschillen nou eenmaal

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door Arjen » 07 jan 2003, 19:01

geforceerde koeling is (als je het goed doet) ook 10 keer beter :P

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#4 Bericht door tombo » 07 jan 2003, 19:51

Hmm jah, ff om in te verdiepen, wat is beter? Geforceerd of gewoon luchtkoeling? En hetzelfde als richard, normale koeling is echt veeel beter, ziet er mooier uit dan! 8)

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door Arjen » 07 jan 2003, 20:32

geforceerde koeling heeft veel betere koeling, bij lage snelheden.

Gebruikersavatar
RMC groen
Berichten: 594
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door RMC groen » 07 jan 2003, 20:40

kvind ut in ieder geval wel dik te leip staan ! :D

maar zo'n geforceerde heeft altijd koeling t.o.v een open cilinder, kun je tenminste lange burn-outs mee trekken zonder dat je cilinder vastloopt :P

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door jan-willem » 07 jan 2003, 22:25

Moh

geforseerd heb je natuurlijk wel het voordeel dat hij altijd koelt ja ...

maar rijwind is weer veel mooier en als je brommer goed afgesteld is kan hij heel wat hebben voor hij echt te warm word ... :lol: :lol:

rijwind koeling is in iedergeval 10 keer mooier vink dan

mzzzl j-w

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door jan-willem » 07 jan 2003, 22:26

Moh

geforseerd heb je natuurlijk wel het voordeel dat hij altijd koelt ja ...

maar rijwind is weer veel mooier en als je brommer goed afgesteld is kan hij heel wat hebben voor hij echt te warm word ... :lol: :lol:

rijwind koeling is in iedergeval 10 keer mooier vink dan

mzzzl j-w

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

#9 Bericht door hermanp » 08 jan 2003, 22:03

Geforceerd koelt altijd, maar de fan neemt een beetje vermogen waardoor hij ook een beetje langzamer is.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Mario TT » 09 jan 2003, 21:20

als je een tourrit met mij gaat rijden dan merk je wat het verschil is , als ik met mijn TM naast een RS ga rijden dan hoor ik bijna alleen maar die RS , een geforceerde koelingscilinder is veel rustiger , stiller en heeft veel betere koeling. en volgens mij hebben geforceerde koelingscilinder (met name de 5+pk versies veel meer kracht onderin) en die weerstand van de vliegwiel tja volgens mij zijn er ook kreidler racers geweest met geforceerde koeling , geforceerde koeling is ook veel beter om mee te gaan crossen , altijd koeling ook bij lage snelheden.. maar dat word naar mijn mening niet gedaan met deze ! 8)

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door jan-willem » 13 jan 2003, 16:05

mooh

volgens mij heeft het niets met de jkoeling te maken dat zo'n cilinder andfers klinkt tenminste dat lijkt mijn dan
volgens mij zijn de clilinders van binnen identiek alleen heeft de 1 wel grote koelribben en zit de andere onderkappen

en ik denk dat die kappen een hoop geluid een beetje dempen ...

mzzzl

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#12 Bericht door Arjen » 13 jan 2003, 16:44

niet denken jw :wink:

Royke
Berichten: 469
Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door Royke » 13 jan 2003, 19:46

dezelfde persoon bied nog een kreidler aan,weer een rmc met geforceerd.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#14 Bericht door tombo » 13 jan 2003, 20:51

Hoi badeend! Idd zeer curieus.. een oplichter?????? Wie zal het zeggen!!!

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#15 Bericht door Arjen » 13 jan 2003, 21:25

Foutje...
Laatst gewijzigd door Arjen op 13 jan 2003, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door Arjen » 13 jan 2003, 21:25

Hoezo oplichter???? :?

Maja hij is in ieder geval van mening dat deze brommer origineel is:
Kreidler rmc 50 bj.1978 km stand 22635 duitse import,papieren aanwezig deze brommer verkeert in super originele staat.
Maar je moet natuurlijk niet alles geloven wat ze zeggen :!:

950 euro vind ik trouwens ook aan de prijzige kant

Royke
Berichten: 469
Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#17 Bericht door Royke » 13 jan 2003, 22:05

aan een duitser heb je niks,want bij een duitse brommer wordt niks uitgekeerd bij ene ongeluk,lees je voorwaarden maar eens...

dusja.. vrijwel een nutteloze advertentie

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#18 Bericht door tombo » 14 jan 2003, 12:13

Idd, ong ff over die duitse brommers, veel van jullie hebben een duitse, kan je die verzekeren, LEGAAL dan, alles kan je verzekeren, maar als je een ongeluk krijgt krijg je nix betaald omdat hij niet RDW goedgekeurd is.... Of zijn er uitzonderingen?

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#19 Bericht door Danoontje » 14 jan 2003, 12:26

Door het vervangen van een voorvork met een andere type, zodat de wielbasis wijzigt, zal de bromfiets niet meer overeenkomen met de typegoedkeuring.
Deze wijzigen worden niet door de RDW getoetst, omdat bromfietsen niet
kentekenplichtig zijn.
U bent zelf verantwoordelijk voor de aangebrachte wijzingen aan uw voertuig, deze moeten deugdelijk uitgevoerd worden.
RDW heeft dus niets met brommers te maken, het gaat volgens mij om de type goedkeuring...

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#20 Bericht door tombo » 14 jan 2003, 17:31

Ja dat dus.... Wat een mierenneuker :D, je weet wat ik bedoel! Kan je een Duitse brommer hier in Nederland legaal als nederlandse brommer laten rijden?

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#21 Bericht door Arjen » 14 jan 2003, 17:34

Uiteraard....

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#22 Bericht door tombo » 14 jan 2003, 17:41

Nee toch? Echt legaal, en niet van, oohw ze keren toch wel uit, maar gewoon LEGAAL!! Iemand zei iets van (waar ik eerst een Kreidler van wilde open, een RM, was duits, origineel liep steeds harder naarmate we langer praatte, eerst 60, toen 60/70, later rond de 75, en het bleek dat hij 80 liep :P), die man zei dat je een soort sticker op het frame moest plakken, en dat hij dan goedgekeurd is, en hij had dan wel teveel vermogen, maar dat maakte niks uit, als je maar niet te hard rijd (;)). Klopt dit?

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#23 Bericht door Danoontje » 14 jan 2003, 19:46

Nou, ik kan je zeggen, iemand is zijn duitse dapp afgenomen omdat deze geen NL typegoedkeuring had...

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#24 Bericht door tombo » 14 jan 2003, 20:56

Iemand die er echt verstand van heeft? No offence danoontje :P

jan-willem
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door jan-willem » 14 jan 2003, 21:05

wat bedoel je kanarie piet

Plaats reactie