Bromfietsen moeten in Nederland zijn voorzien van een in Nederland geldig goedkeurmerk.
Dit kan een nationale ( Nederlandse) danwel een europese goedkeuring zijn.Bij een europese goedkeuring behoort nog een "certificaat van overeenstemming " ( ookwel CVO genoemd )
Het goedkeurigsnummer kan zijn ingeslagen op een zgn. vast voertuigdeel, zoals balhoofd of op een eventueel gemonteerde constructieplaat.Bij oudere bromfietsen met een nationale goedkeuring vaak een sticker.
Typegoedkeuring aanvragen.
Wanneer de bromfiets, brommobiel cq bromauto niet van een nationale ( Nederlandse ) danwel EEG-typegoedkeuring is voorzien, dan moet deze eerst worden onderworpen aan een keuring om vast te stellen of deze voldoen aan de typegoedkeurings eisen. Men dient rekening te houden met meerdere Richtlijnen en daar wordt ook op getest.
Men dient rekening te houden met aanzienlijke kosten voor aanvraag van deze typegoedkeuring .Deze aanvraag geldt ook normaal gesproken voor fabrikanten welke meerdere aantallen aanbieden voor typegoedkeuring.
Rare RMC ??
- Danoontje
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
okeej omdat je er naar vroeg:
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
jan-willem schreef:mooh
volgens mij heeft het niets met de jkoeling te maken dat zo'n cilinder andfers klinkt tenminste dat lijkt mijn dan
volgens mij zijn de clilinders van binnen identiek alleen heeft de 1 wel grote koelribben en zit de andere onderkappen
en ik denk dat die kappen een hoop geluid een beetje dempen ...
mzzzl
arie lees die laatste zin van me nog maar eens daar zeg ik toch ook dat het de kappen zijn die het geluid dempen enzo ...........
dus ik weet niet waarom je zo zit te zeiken ok .......
voortaaan ff alles lezen .........