Verhaaltje over Kreidler in AutoMotorKlassiek
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 10 mar 2004, 20:41
- Locatie: Oosterbeek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Verhaaltje over Kreidler in AutoMotorKlassiek
Hallo allemaal,
In het maandblad AutoMotorKlassiek van septmber 2004 (no 9) staat een verhaaltje van 4 pagina's over Kreidler. Geen zware kost, maar gewoon een luchtig artikel. Bij deze wil in Maarten en Frans (dimage) bedanken voor hun op- en aanmerkingen op het conceptartikel. Zonder hun reacties waren er toch een paar fouten in het verhaal komen te staan. Uiteraard noem ik https://www.kreidler.nl in het artikel.
En ik wil Melvin nogmaals bedanken voor het opknappen van de John Bos Kreidler die in het artikel wordt beschreven. Het was toch nog een hele klus, vooral die uitlaat waarvan de schroeven rondgedraaid waren (bij de cilinder). Achteraf zat er meer werk aan de Kreid dan in het artikel beschreven wordt.
Het lijkt mij leuk om een serie te gaan schrijven in AMK over diverse Kreidler modellen (eitank, RS, RM/RMC, Mustang, etc.). Als dat doorgaat doe ik graag een beroep op de leden van het forum.
groet,
Remi
In het maandblad AutoMotorKlassiek van septmber 2004 (no 9) staat een verhaaltje van 4 pagina's over Kreidler. Geen zware kost, maar gewoon een luchtig artikel. Bij deze wil in Maarten en Frans (dimage) bedanken voor hun op- en aanmerkingen op het conceptartikel. Zonder hun reacties waren er toch een paar fouten in het verhaal komen te staan. Uiteraard noem ik https://www.kreidler.nl in het artikel.
En ik wil Melvin nogmaals bedanken voor het opknappen van de John Bos Kreidler die in het artikel wordt beschreven. Het was toch nog een hele klus, vooral die uitlaat waarvan de schroeven rondgedraaid waren (bij de cilinder). Achteraf zat er meer werk aan de Kreid dan in het artikel beschreven wordt.
Het lijkt mij leuk om een serie te gaan schrijven in AMK over diverse Kreidler modellen (eitank, RS, RM/RMC, Mustang, etc.). Als dat doorgaat doe ik graag een beroep op de leden van het forum.
groet,
Remi
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Melvin
- Berichten: 8298
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
pim scan hem, ik wil het lezen
ja die bocht en flens waren helemaal verrot en gaar. De moertjes van de uitlaatbocht waren zo ongeveer rond gedraait en die heb ik er dus af moeten slijpen. Toen in de kolomboor m5 geboord en m6 getapt. Omdat het een beetje scheef ging nog een keer gedaan maar dan m6 geboord en m7 getapt en toen ging het wel goed. Verder was de voetpakking helemaal weg en zo kan ik nog wel even doorgaan.
ja die bocht en flens waren helemaal verrot en gaar. De moertjes van de uitlaatbocht waren zo ongeveer rond gedraait en die heb ik er dus af moeten slijpen. Toen in de kolomboor m5 geboord en m6 getapt. Omdat het een beetje scheef ging nog een keer gedaan maar dan m6 geboord en m7 getapt en toen ging het wel goed. Verder was de voetpakking helemaal weg en zo kan ik nog wel even doorgaan.