restauratie RS 73 K54/53 CH
- albert72
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 22:10
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
restauratie RS 73 K54/53 CH
Hallo Heren,
Deze tweede kerstdag leek mij het ideale moment om een topic te openen over de restauratie/opfris beurt van mijn RS.
Een half jaartje kijk ik nu mee op dit forum en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van wat sommige van jullie klaarspelen,chapeau!
Wel kreeg ik in de gaten als ik eens kontakt had met één van jullie dat een restauratie verslag welkom zou zijn,bij deze dus.
Allereerst hoe het begon:
Enthousiast gemaakt door een kameraad in de buurt ging ik op zoek naar een kreidler voor mijzelf.
Welk type?,aangezien ik toch wel wat snelheid wil mar geen zin meer heb om achterom te moeten kijken naar evt. blauwe vrienden was ik er al snel uit dat het een kreidler een RS moest worden met motor kenteken.
Het type 73/74 stond me erg aan en dus begon ik met zoeken (jan 2007)
Affijn,tegenvallers genoeg gehad (wat zijn ze toch mooi op sommige fotos...)en andere in mijn ogen weer veels te duur.
Toen ik na de Kreidler meeting in Lexmond vroeg thuis was en nog even snel op MP keek stond hij daar,een RS,bovenaan en 0 keer gezien.
De begleidende tekst was summier,wel een tel.nr.
Toen ging het snel,met kameraad naar Haarlem,en binnen twee uur een kreidler rijker.
Thuis nog eens een keer een uitgebreide inspectie en wat bleek,een koopje voor een kreidler in die staat.
Affijn inmiddels is hij ingevoerd (bedankt voor de tips,kostte me maar 68 euro) en geheel gedemonteerd.
Een aantal delen zijn weggebracht/stuurd en komen hopelijk snel terug:
Buddy naar classic covers,tank via DB naar tollenaar,wat andere delen naar metamorfose.
Het frame was/is een apart verhaal.
De kleur is oranje over een witte basis wat normaal onder een fluor zit.
Meegenomen naar AMI en wat bleek,de lak was orgineel en deze was nog niet bekend.
Dus laten reproduceren en de framedelen liggen nu bij de spuiter.
Goed tot zover zijn jullie bij,let wel bij dit project is geen haast en dus kan het best even duren voor weer een update.
Hier nog een paar fotos
Deze tweede kerstdag leek mij het ideale moment om een topic te openen over de restauratie/opfris beurt van mijn RS.
Een half jaartje kijk ik nu mee op dit forum en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van wat sommige van jullie klaarspelen,chapeau!
Wel kreeg ik in de gaten als ik eens kontakt had met één van jullie dat een restauratie verslag welkom zou zijn,bij deze dus.
Allereerst hoe het begon:
Enthousiast gemaakt door een kameraad in de buurt ging ik op zoek naar een kreidler voor mijzelf.
Welk type?,aangezien ik toch wel wat snelheid wil mar geen zin meer heb om achterom te moeten kijken naar evt. blauwe vrienden was ik er al snel uit dat het een kreidler een RS moest worden met motor kenteken.
Het type 73/74 stond me erg aan en dus begon ik met zoeken (jan 2007)
Affijn,tegenvallers genoeg gehad (wat zijn ze toch mooi op sommige fotos...)en andere in mijn ogen weer veels te duur.
Toen ik na de Kreidler meeting in Lexmond vroeg thuis was en nog even snel op MP keek stond hij daar,een RS,bovenaan en 0 keer gezien.
De begleidende tekst was summier,wel een tel.nr.
Toen ging het snel,met kameraad naar Haarlem,en binnen twee uur een kreidler rijker.
Thuis nog eens een keer een uitgebreide inspectie en wat bleek,een koopje voor een kreidler in die staat.
Affijn inmiddels is hij ingevoerd (bedankt voor de tips,kostte me maar 68 euro) en geheel gedemonteerd.
Een aantal delen zijn weggebracht/stuurd en komen hopelijk snel terug:
Buddy naar classic covers,tank via DB naar tollenaar,wat andere delen naar metamorfose.
Het frame was/is een apart verhaal.
De kleur is oranje over een witte basis wat normaal onder een fluor zit.
Meegenomen naar AMI en wat bleek,de lak was orgineel en deze was nog niet bekend.
Dus laten reproduceren en de framedelen liggen nu bij de spuiter.
Goed tot zover zijn jullie bij,let wel bij dit project is geen haast en dus kan het best even duren voor weer een update.
Hier nog een paar fotos
- Bijlagen
-
- eerste inspectie
- 124_2455 klein.jpg (80.15 KiB) 19703 keer bekeken
-
- 124_2453 klein.jpg (78.97 KiB) 19703 keer bekeken
- gerwinskreidler
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Prachtige basis. Komt het ori Zwitserse bagagerek er weer op of een sportbeugel. En heb je nu een puntenontsteking? Er hoort een 4-polige MHKZ op.
Ik vindt een zwarte Superbreitwand bij dit model passen. En geen rubbers. Het pure geluid. De Zwitsers hadden zelfs een 18mm carburateur.
Succes met de restauratie.
Enzo
Ik vindt een zwarte Superbreitwand bij dit model passen. En geen rubbers. Het pure geluid. De Zwitsers hadden zelfs een 18mm carburateur.
Succes met de restauratie.
Enzo
- Kreidler Arthur
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
- Locatie: Voorhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- albert72
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 22:10
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Hoi Enzo,
Ik heb zowel een bagagerek alsook een sportbeugel,ben er nog niet uit.
Op dit moment zit er een puntenonsteking op,loop ik ooit tegen een mooie MHKZ aan dan wordt deze vervangen.
De cylinder die er opzit is een hele mooie 15.33.86 met daarachter een bing 20.
Was de 15.33.86 trouwens orgineel ook zwart,daarlijkt het bij mij nl. wel op.
Albert
Ik heb zowel een bagagerek alsook een sportbeugel,ben er nog niet uit.
Op dit moment zit er een puntenonsteking op,loop ik ooit tegen een mooie MHKZ aan dan wordt deze vervangen.
De cylinder die er opzit is een hele mooie 15.33.86 met daarachter een bing 20.
Was de 15.33.86 trouwens orgineel ook zwart,daarlijkt het bij mij nl. wel op.
Albert
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Voor zover ik weet was deze standaard niet zwart;
http://www.kreidler-museum.de/zylind.htm
Je kan hem uiteraard wel zelf zwart maken.
Mooie aankoop zo te zien.
Wens je er veel plezier mee.
grt Frans
http://www.kreidler-museum.de/zylind.htm
Je kan hem uiteraard wel zelf zwart maken.
Mooie aankoop zo te zien.
Wens je er veel plezier mee.
grt Frans
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Roel RM
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
- Locatie: Midden-Drenthe
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 80 keren
Hallo Albert,
ik heb er ook zo eentje, ik heb hem niet gerestaureerd, alleen gecleanerd gepoetst en schoongemaakt. (zie foto).
Ik wens je succes met de restauratie, de basis is in iedergeval goed. Wat betreft de keuze sportbeugel/bagagerek; dat is wat je mooi vind. Persoonlijk vind ik een bagagerek mooier, dan is de RS beter in balans qua uiterlijk.
Ben nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat.
Groet'n Roel
ik heb er ook zo eentje, ik heb hem niet gerestaureerd, alleen gecleanerd gepoetst en schoongemaakt. (zie foto).
Ik wens je succes met de restauratie, de basis is in iedergeval goed. Wat betreft de keuze sportbeugel/bagagerek; dat is wat je mooi vind. Persoonlijk vind ik een bagagerek mooier, dan is de RS beter in balans qua uiterlijk.
Ben nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat.
Groet'n Roel
- Bijlagen
-
- RS
- rest RS 242 (Custom).JPG (93.61 KiB) 19415 keer bekeken
- albert72
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 22:10
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Hallo heren,
alvast bedankt voor de positieve reacties,dat de vorige eigenaar geen Jilles heette weet ik overigens zeker.
Wat betreft de opbouw,sommige dingen worden door mij anders ingevuld dan hoe het orgineel zou moeten.
Sportoren,ik weet het nog niet..en zo kom ik misschien nog wel meer tegen.
Hoop niet dat ik er voor wordt afgeschoten als een kerstkonijn
Albert
alvast bedankt voor de positieve reacties,dat de vorige eigenaar geen Jilles heette weet ik overigens zeker.
Wat betreft de opbouw,sommige dingen worden door mij anders ingevuld dan hoe het orgineel zou moeten.
Sportoren,ik weet het nog niet..en zo kom ik misschien nog wel meer tegen.
Hoop niet dat ik er voor wordt afgeschoten als een kerstkonijn
Albert
- albert72
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 22:10
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ja,die tank.....
Had idd een nieuw verchroomde tank op de kop getikt.
Transfers met heel veel liefde en geduld overgeplakt,gemonteerd en gevuld met bezine.
Toen rijden,verrek allemaal benzine over de tank.
Bij nader inzien bleek de tank lek,5 miniscule gaatjes bovenop die ik over het hoofd had gezien.
Gelukkig was de verkoper zo sportief om de tank terug te nemen.
Trouwens Roel dat is in ieder geval ook een mooi exemplaar,super !
albert
Had idd een nieuw verchroomde tank op de kop getikt.
Transfers met heel veel liefde en geduld overgeplakt,gemonteerd en gevuld met bezine.
Toen rijden,verrek allemaal benzine over de tank.
Bij nader inzien bleek de tank lek,5 miniscule gaatjes bovenop die ik over het hoofd had gezien.
Gelukkig was de verkoper zo sportief om de tank terug te nemen.
Trouwens Roel dat is in ieder geval ook een mooi exemplaar,super !
albert
- albert72
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 22:10
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ook de wielen onder handen genomen,ontspaakt om eea eens goed te kunnen polijsten.
De orginele silverseal velgen waren van buiten nog in prima staat.
Alleen de binnenkant daar schrok ik toch wel van (foto)is er iemand met een goed advies om deze toch te behouden?
En de (klaver)spaken,90% was prima,de rest beschadigd en/of krom dus maar eens kijken of er ergens nog een paar te krijgen zijn.
De orginele silverseal velgen waren van buiten nog in prima staat.
Alleen de binnenkant daar schrok ik toch wel van (foto)is er iemand met een goed advies om deze toch te behouden?
En de (klaver)spaken,90% was prima,de rest beschadigd en/of krom dus maar eens kijken of er ergens nog een paar te krijgen zijn.
- Bijlagen
-
- 127_2741_r1klein.jpg (54.37 KiB) 19348 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Kreidler Arthur
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
- Locatie: Voorhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Machtig mooie machinemiller schreef:De mijne. RS 1973, 6 bak Van-Veen, 6-poorter Homoet.
Zo heb je met al deze foto's toch mooie voorbeelden voor je eigen project. Succes met de opbouw. Zal zeker goedkomen.
De mijne is bijna het zelfde, op de 6-bak en het zadel na dan
Blijft 1 van de mooiste modellen van kreidler, vind ik teminste.
gr. arthur