Vragen en verslag m.b.t. de restauratie van een NLeitank '65
- Flacko
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hallo Frans e.a,
Ik heb even een vraag voor je :
Op mijn Duitse Ei zitten langere cranks dan op de Nederlandse.
In de onderdeelboeken van 1960 staat ze als 15.10.24 (L) en 15.10.25 (R)
vermeld.
In de boeken vanaf 1962 tot 1966 staan ze als 15.50.20 (L) en 15.50.21 (R) vermeld
Weet jij of deze cranks hetzelfde zijn en/of ze misschien een andere afmeting hebben.
Groetjes Ad.
Ik heb even een vraag voor je :
Op mijn Duitse Ei zitten langere cranks dan op de Nederlandse.
In de onderdeelboeken van 1960 staat ze als 15.10.24 (L) en 15.10.25 (R)
vermeld.
In de boeken vanaf 1962 tot 1966 staan ze als 15.50.20 (L) en 15.50.21 (R) vermeld
Weet jij of deze cranks hetzelfde zijn en/of ze misschien een andere afmeting hebben.
Groetjes Ad.
- Paul Veloce
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 21:49
- Locatie: De Lier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Flacko
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hallo Frans,
De "Nederlandse" cranks zijn 110 mm hard op hard.
Mijn Duitse cranks zijn 130mm hard op hard.
Misschien hebben mijn Duitse cranks wel de juiste afmetingen?
Ik dacht dat je misschien enige documentatie zou hebben waar het misschien in zou kunnen staan.
Ik moet toch van de week bij PH zijn, kan lk het gelijk aan hem vragen.
Groetjes Ad
De "Nederlandse" cranks zijn 110 mm hard op hard.
Mijn Duitse cranks zijn 130mm hard op hard.
Misschien hebben mijn Duitse cranks wel de juiste afmetingen?
Ik dacht dat je misschien enige documentatie zou hebben waar het misschien in zou kunnen staan.
Ik moet toch van de week bij PH zijn, kan lk het gelijk aan hem vragen.
Groetjes Ad
- Paul Veloce
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 21:49
- Locatie: De Lier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Kan dit niet te maken hebben met voetgeschakeld (langere crank om goed bij het schakelpedaal te komen) en handgeschakeld? Ik heb een prijslijst uit '72 waar voor artikel 15.50.20 letterlijk staat ingevuld: 'Crank links handschakeling' (en voor .21 natuurlijk rechts). Prijs was toen trouwens fl. 5,41 inclusief de BTW.
Het andere nummer staat hier niet in.
Het andere nummer staat hier niet in.
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Zo, vandaag een pakketje ontvangen van Paul helaas was hij de instaplijst vergeten maar dat komt wel weer in orde.
M'n typeplaatje wordt nog nagestuurd, dus dan kan mooi de lijst er ook nog bij.
Inmiddels is alles ook al gemonteerd dwz; aanslagrubber voor op de uitlaatsteun, rubberdopjes koelkap, schokbrekerdoppen (niet de juiste, daar heb ik er maar 1 van volgens mij hebben de goede ook op Zundapp gezeten dus wellicht kans dat ik tegen die ene nog wel aanloop) en last but not least de standaard.
Zoals je aan de foto's kunt zien scheelt het wel een berg, heb de nieuwe standaard zelf in de lak gezet om niet nog een paar dagen hoeven te wachten ben iig tevreden over het resultaat ervan, ook nu ik van dat rare hoge instabiele staan af ben.
M'n typeplaatje wordt nog nagestuurd, dus dan kan mooi de lijst er ook nog bij.
Inmiddels is alles ook al gemonteerd dwz; aanslagrubber voor op de uitlaatsteun, rubberdopjes koelkap, schokbrekerdoppen (niet de juiste, daar heb ik er maar 1 van volgens mij hebben de goede ook op Zundapp gezeten dus wellicht kans dat ik tegen die ene nog wel aanloop) en last but not least de standaard.
Zoals je aan de foto's kunt zien scheelt het wel een berg, heb de nieuwe standaard zelf in de lak gezet om niet nog een paar dagen hoeven te wachten ben iig tevreden over het resultaat ervan, ook nu ik van dat rare hoge instabiele staan af ben.
- Bijlagen
-
- bijnaklaar.jpg (88.62 KiB) 11773 keer bekeken
-
- standaard1.jpg (85.65 KiB) 11773 keer bekeken
-
- standaard2.jpg (90.44 KiB) 11773 keer bekeken
- de specialist
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 23:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Paul Veloce
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 21:49
- Locatie: De Lier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Frans,
Ik heb een RAL-waaier naast m'n achterspatbord gehouden. Hier zitten verschilllende kleuren wit in. Ral9001 (cremewit), RAL9003 (signaalwit), RAL9010 (reinwit) RAL9016 (verkeerswit) en RAL9018 (papyruswit).
In zowel zon, schaduw als TL-licht komt RAL9010 het dichtste bij het
origineel.
Ik heb een RAL-waaier naast m'n achterspatbord gehouden. Hier zitten verschilllende kleuren wit in. Ral9001 (cremewit), RAL9003 (signaalwit), RAL9010 (reinwit) RAL9016 (verkeerswit) en RAL9018 (papyruswit).
In zowel zon, schaduw als TL-licht komt RAL9010 het dichtste bij het
origineel.
- Bijlagen
-
- spatbord in fabriekskleuren (nieuw)
- IMG_2098.jpg (83.54 KiB) 11712 keer bekeken
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Een agent waarmee ik bijna een half uur over mijn eitje heb gepraat dacht te weten dat er toen een verplichte kleur was voor het witte gedeelte en dat deze hetzelfde was als de verkeersborden, 1000% zeker wist hij het echter niet.
Want dan zou het er op terecht komen dat het RAL 9016 zou moeten zijn.
Wacht nog even met het witte gedeelte totdat ik echt 100% zeker weet wat de juiste kleur is.
Iedereen bedankt voor de complimenten
Want dan zou het er op terecht komen dat het RAL 9016 zou moeten zijn.
Wacht nog even met het witte gedeelte totdat ik echt 100% zeker weet wat de juiste kleur is.
Iedereen bedankt voor de complimenten
- nicolaas van den heuvel
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 24 jan 2003, 09:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Eitje
Hé die Frans
Mooiiii man.
Het lijkt wel een broertje van mijn Eitje.
Je hebt er echt je best op gedaan en zie het resultaat. Wellicht mooier dan die van mij. En dat mag ook wel, van mij is de restauratie al weer bijna 10 jaar geleden. Nogmaals mijn complimenten, alweer een stukje geschiedenis tot leven gewekt wat betreft ons rijdend erfgoed.
Veel poets, toer en kijk plezier.
Groet Nico H
Mooiiii man.
Het lijkt wel een broertje van mijn Eitje.
Je hebt er echt je best op gedaan en zie het resultaat. Wellicht mooier dan die van mij. En dat mag ook wel, van mij is de restauratie al weer bijna 10 jaar geleden. Nogmaals mijn complimenten, alweer een stukje geschiedenis tot leven gewekt wat betreft ons rijdend erfgoed.
Veel poets, toer en kijk plezier.
Groet Nico H
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Yep, is afgelopen weekend gebeurt.
Was nog een heel uitzoekwerk hoe het witte achterstuk bij mijn model gespoten moest worden.
Ben erachter gekomen dat bij een 64-er slechts een deel van het achtergedeelte wit was en bij een 65-er het hele laatste deel, heb dus ook hiervoor gekozen omdat ik zoveel mogelijk naar het origineel toe wilde.
Zal nog even een up-to-date foto binnenkort plaatsen.
Was nog een heel uitzoekwerk hoe het witte achterstuk bij mijn model gespoten moest worden.
Ben erachter gekomen dat bij een 64-er slechts een deel van het achtergedeelte wit was en bij een 65-er het hele laatste deel, heb dus ook hiervoor gekozen omdat ik zoveel mogelijk naar het origineel toe wilde.
Zal nog even een up-to-date foto binnenkort plaatsen.
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Zo, net wat foto's gemaakt.
Zoals je wel in de sectie gevraagd hebt kunnen zien ben ik 1 rond embleem kwijt, maar als het goed is dan is er alweer 1 naar me onderweg.
Zoals je wel in de sectie gevraagd hebt kunnen zien ben ik 1 rond embleem kwijt, maar als het goed is dan is er alweer 1 naar me onderweg.
- Bijlagen
-
- eitjezw2.jpg (104.1 KiB) 11252 keer bekeken
-
- eitjezw1.jpg (97.73 KiB) 11252 keer bekeken
-
- eitje4.jpg (118.32 KiB) 11252 keer bekeken
-
- eitje3.jpg (111.73 KiB) 11252 keer bekeken
-
- eitje2.jpg (120.48 KiB) 11252 keer bekeken
-
- eitje1.jpg (113.13 KiB) 11252 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren