Vragen en verslag m.b.t. de restauratie van een NLeitank '65

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#301 Bericht door Flacko » 07 jun 2005, 17:08

Hallo Frans e.a,

Ik heb even een vraag voor je :
Op mijn Duitse Ei zitten langere cranks dan op de Nederlandse.
In de onderdeelboeken van 1960 staat ze als 15.10.24 (L) en 15.10.25 (R)
vermeld.
In de boeken vanaf 1962 tot 1966 staan ze als 15.50.20 (L) en 15.50.21 (R) vermeld
Weet jij of deze cranks hetzelfde zijn en/of ze misschien een andere afmeting hebben.

Groetjes Ad.

Gebruikersavatar
Paul Veloce
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2003, 21:49
Locatie: De Lier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#302 Bericht door Paul Veloce » 07 jun 2005, 20:46

Hoi Frans,

Ik zal een RAL-waaier meenemen van m'n werk om de kleur wit op te nemen. Wat mij betreft mag je het spatbord trouwens ook wel even lenen als voorbeed voor je spuiter, het ligt toch nog los in het rek. :idea:
Stuur me maar een pb-tje.

groeten,
Paul

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#303 Bericht door Dimage » 07 jun 2005, 21:09

@ Flacko; Ik heb de mijne bij PH vandaan en volgens mij op zolder ook nog de originele roestige liggen.
Zal ze eens nameten of er verschil in zit (denk het niet, Paul kennende).

@ Paul: De ralkleur op zich is al voldoende voor mij :wink:

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#304 Bericht door Flacko » 07 jun 2005, 21:47

Hallo Frans,
De "Nederlandse" cranks zijn 110 mm hard op hard.
Mijn Duitse cranks zijn 130mm hard op hard.
Misschien hebben mijn Duitse cranks wel de juiste afmetingen?
Ik dacht dat je misschien enige documentatie zou hebben waar het misschien in zou kunnen staan.
Ik moet toch van de week bij PH zijn, kan lk het gelijk aan hem vragen.

Groetjes Ad

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#305 Bericht door Dimage » 07 jun 2005, 22:04

Ik moet nog meten/nakijken, maar die 110 mm klinken mij vrij bekend in de oren.

Gebruikersavatar
Paul Veloce
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2003, 21:49
Locatie: De Lier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#306 Bericht door Paul Veloce » 07 jun 2005, 22:49

Kan dit niet te maken hebben met voetgeschakeld (langere crank om goed bij het schakelpedaal te komen) en handgeschakeld? Ik heb een prijslijst uit '72 waar voor artikel 15.50.20 letterlijk staat ingevuld: 'Crank links handschakeling' (en voor .21 natuurlijk rechts). Prijs was toen trouwens fl. 5,41 inclusief de BTW.
Het andere nummer staat hier niet in.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#307 Bericht door Dimage » 07 jun 2005, 22:52

De Duitse eitjes met voetpedalen, hadden allemaal handschakeling.
Wellicht is later geleken dat een korte cranck ook voldeed en wat minder hinder in de bochten gaf.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#308 Bericht door Dimage » 09 jun 2005, 19:21

Zo, vandaag een pakketje ontvangen van Paul helaas was hij de instaplijst vergeten maar dat komt wel weer in orde.
M'n typeplaatje wordt nog nagestuurd, dus dan kan mooi de lijst er ook nog bij.
Inmiddels is alles ook al gemonteerd dwz; aanslagrubber voor op de uitlaatsteun, rubberdopjes koelkap, schokbrekerdoppen (niet de juiste, daar heb ik er maar 1 van volgens mij hebben de goede ook op Zundapp gezeten dus wellicht kans dat ik tegen die ene nog wel aanloop) en last but not least de standaard.
Zoals je aan de foto's kunt zien scheelt het wel een berg, heb de nieuwe standaard zelf in de lak gezet om niet nog een paar dagen hoeven te wachten ben iig tevreden over het resultaat ervan, ook nu ik van dat rare hoge instabiele staan af ben.
Bijlagen
bijnaklaar.jpg
bijnaklaar.jpg (88.62 KiB) 11773 keer bekeken
standaard1.jpg
standaard1.jpg (85.65 KiB) 11773 keer bekeken
standaard2.jpg
standaard2.jpg (90.44 KiB) 11773 keer bekeken

Thomasss
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 mei 2004, 21:46
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#309 Bericht door Thomasss » 09 jun 2005, 21:31

Ow, ow, ow, wat een geweldig mooi ding!
Echt super! :clap :clap
Thomas.

Gebruikersavatar
ramone
Berichten: 599
Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 17 keren

#310 Bericht door ramone » 09 jun 2005, 21:34

echt een super mooie kreidler.
netjes gedaan :clap

Gebruikersavatar
de specialist
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 jan 2004, 19:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 8 keren

#311 Bericht door de specialist » 09 jun 2005, 21:38

Ik heb hem in het echt kunnen bewonderen, en is hij nog mooier als op de foto's.
Frans grote klasse :clap

maccie1969
Berichten: 155
Lid geworden op: 23 feb 2004, 23:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#312 Bericht door maccie1969 » 09 jun 2005, 21:40

de specialist schreef:Ik heb hem in het echt kunnen bewonderen, en is hij nog mooier als op de foto's.
Frans grote klasse :clap
dat is ook toevallig, ik heb hem ook in het echt gezien.
Een PLAAAAAATTTTTJJJJEEEEEEEEE. :lol:

Gebruikersavatar
Paul Veloce
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2003, 21:49
Locatie: De Lier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#313 Bericht door Paul Veloce » 09 jun 2005, 21:42

Frans,

Ik heb een RAL-waaier naast m'n achterspatbord gehouden. Hier zitten verschilllende kleuren wit in. Ral9001 (cremewit), RAL9003 (signaalwit), RAL9010 (reinwit) RAL9016 (verkeerswit) en RAL9018 (papyruswit).
In zowel zon, schaduw als TL-licht komt RAL9010 het dichtste bij het
origineel.
Bijlagen
spatbord in fabriekskleuren (nieuw)
spatbord in fabriekskleuren (nieuw)
IMG_2098.jpg (83.54 KiB) 11712 keer bekeken

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#314 Bericht door Dimage » 09 jun 2005, 22:20

Een agent waarmee ik bijna een half uur over mijn eitje heb gepraat dacht te weten dat er toen een verplichte kleur was voor het witte gedeelte en dat deze hetzelfde was als de verkeersborden, 1000% zeker wist hij het echter niet.
Want dan zou het er op terecht komen dat het RAL 9016 zou moeten zijn.

Wacht nog even met het witte gedeelte totdat ik echt 100% zeker weet wat de juiste kleur is.

Iedereen bedankt voor de complimenten 8)

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8274
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 121 keren

#315 Bericht door Melvin » 09 jun 2005, 22:30

Melvin schreef:ik weet niet of de kleur hetzelfde is als bij een 71er, maar marcel van ami lakken heeft het spatbord van de oranje rm in ''verkeersbordenwit'' gespoten
:roll: :wink:

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#316 Bericht door Dimage » 09 jun 2005, 22:35

Melvin schreef:
Melvin schreef:ik weet niet of de kleur hetzelfde is als bij een 71er, maar marcel van ami lakken heeft het spatbord van de oranje rm in ''verkeersbordenwit'' gespoten
:roll: :wink:
Heb ik daar overheen gelezen, tss schandalig :oops:

tnx Melvin :wink:

Gebruikersavatar
nicolaas van den heuvel
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jan 2003, 09:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Eitje

#317 Bericht door nicolaas van den heuvel » 10 jun 2005, 08:10

Hé die Frans

Mooiiii man.
Het lijkt wel een broertje van mijn Eitje.
Je hebt er echt je best op gedaan en zie het resultaat. Wellicht mooier dan die van mij. En dat mag ook wel, van mij is de restauratie al weer bijna 10 jaar geleden. Nogmaals mijn complimenten, alweer een stukje geschiedenis tot leven gewekt wat betreft ons rijdend erfgoed.
Veel poets, toer en kijk plezier.
Groet Nico H

Gebruikersavatar
Maarten/sbargh
Berichten: 726
Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
Locatie: 's-heerenberg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#318 Bericht door Maarten/sbargh » 10 jun 2005, 16:58

alle GRIJZE eitjes zijn bommooi als ze gerestaureerd zijn. Wil er ook nog eentje kopen. Weet al waar alleen nog even geen geld.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

#319 Bericht door Henk 3bakvoet » 10 jun 2005, 18:09

Het snoepje van de week, prachtig!!! dit moet een liefhebber zijn die zijn gameboy al jaren geleden met het vuil heeft meegegeven.
Was een ieder maar zo bezig met zijn of haar kreidler.

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#320 Bericht door brolli21 » 06 sep 2005, 13:11

Schop!!!

Frans,heb je inmiddels het witte gedeelte al op je achterspatbord laten spuiten???
Voorderest hartstikke mooi geworden.

Mzzl Sander

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#321 Bericht door Dimage » 06 sep 2005, 13:21

Yep, is afgelopen weekend gebeurt.

Was nog een heel uitzoekwerk hoe het witte achterstuk bij mijn model gespoten moest worden.
Ben erachter gekomen dat bij een 64-er slechts een deel van het achtergedeelte wit was en bij een 65-er het hele laatste deel, heb dus ook hiervoor gekozen omdat ik zoveel mogelijk naar het origineel toe wilde.

Zal nog even een up-to-date foto binnenkort plaatsen.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#322 Bericht door Dimage » 06 sep 2005, 14:27

Zo, net wat foto's gemaakt.
Zoals je wel in de sectie gevraagd hebt kunnen zien ben ik 1 rond embleem kwijt, maar als het goed is dan is er alweer 1 naar me onderweg.
Bijlagen
eitjezw2.jpg
eitjezw2.jpg (104.1 KiB) 11252 keer bekeken
eitjezw1.jpg
eitjezw1.jpg (97.73 KiB) 11252 keer bekeken
eitje4.jpg
eitje4.jpg (118.32 KiB) 11252 keer bekeken
eitje3.jpg
eitje3.jpg (111.73 KiB) 11252 keer bekeken
eitje2.jpg
eitje2.jpg (120.48 KiB) 11252 keer bekeken
eitje1.jpg
eitje1.jpg (113.13 KiB) 11252 keer bekeken

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#323 Bericht door brolli21 » 06 sep 2005, 14:50

Heel erg mooi geworden frans,echt een waardige winnaar van de mooiste kreidler verkiezingen.

Mzzl Sander

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#324 Bericht door Flacko » 06 sep 2005, 17:47

Nu het achterspadbord een wit achterstuk heeft is de Eitank nog mooier.
Ik ben trouwens zeer benieuwd welke kleurnummer er voor het achterstuk gebruikt is.



Groetjes Ad

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#325 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 sep 2005, 18:00

Flacko schreef:Nu het achterspadbord een wit achterstuk heeft is de Eitank nog mooier.
Ik ben trouwens zeer benieuwd welke kleurnummer er voor het achterstuk gebruikt is.



Groetjes Ad
Dat staat hoger in de topic.

Enzo

Plaats reactie