walmende uitlaat.
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 30 jun 2010, 12:49
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
walmende uitlaat.
Beste kreidlervrienden,
mijn RMC-S rookt nogal wanneer ik een ritje maak, hij is voorzien van een standaard cilinder en een 17 mm carburateur. snelheid tussen de 60-65 km. brandstof is normale mengsmering zonder extra toevoegingen.
Wanneer ik in de (schuine)uitlaat kijk zie ik de olie liggen.
verder rijd de brommer prima.
wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Zouden de zuigerveren het probleem kunnen veroorzaken?
Ik hoop zoals gewoonlijk op een goede tip van jullie.
Alvast bedankt
Chris
mijn RMC-S rookt nogal wanneer ik een ritje maak, hij is voorzien van een standaard cilinder en een 17 mm carburateur. snelheid tussen de 60-65 km. brandstof is normale mengsmering zonder extra toevoegingen.
Wanneer ik in de (schuine)uitlaat kijk zie ik de olie liggen.
verder rijd de brommer prima.
wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Zouden de zuigerveren het probleem kunnen veroorzaken?
Ik hoop zoals gewoonlijk op een goede tip van jullie.
Alvast bedankt
Chris
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: walmende uitlaat.
Nee , het is geen 4 takt.
Ik denk dat de rechtse krukas keerring lek is.
Hij drinkt dan olie uit de versnellingsbak.
ps: Ik denk dat je topic in het verkeerde deel van het forum staat: dit is geen evenement
Ik denk dat de rechtse krukas keerring lek is.
Hij drinkt dan olie uit de versnellingsbak.
ps: Ik denk dat je topic in het verkeerde deel van het forum staat: dit is geen evenement
Laatst gewijzigd door Theove op 21 jul 2011, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topic verplaatst
Reden: topic verplaatst
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 30 jun 2010, 12:49
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: walmende uitlaat.
Ben me er nu van bewust dat ik op het verkeerde deel sta ,maar weet niet hoe ik hte moet verplaatsen.
Als het inderdaad een lekkende keerring is, dan moet het blokje zeker uit elkaar?
Ik ga er naar kijken, dank je wel
groet Chris
Als het inderdaad een lekkende keerring is, dan moet het blokje zeker uit elkaar?
Ik ga er naar kijken, dank je wel
groet Chris
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
- Locatie: gulpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: walmende uitlaat.
als je echt per se niet de carters wilt splitsen kun je ook alleen het koppelingsdeksel eraf halen, primair tandwiel verwijderen en dan met een haakje de keerring eruit pulken.
maar.. als je toch bezig bent doe het dan goed, tik dan meteen overal nieuwe keerringen en o ringen in,
verzekerd van jarenlang rijplezier!
groetn christophe
maar.. als je toch bezig bent doe het dan goed, tik dan meteen overal nieuwe keerringen en o ringen in,
verzekerd van jarenlang rijplezier!
groetn christophe
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: walmende uitlaat.
De truuk met het haakje kan ook fout gaan: Meestal is de lekke keerring hard geworden. Als je met het haakje aan het peuteren bent breekt er nog wel eens een stukje af. Of het veertje valt in het carter
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
- Locatie: gulpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: walmende uitlaat.
klopt! en je bekrast de passing ook makkelijk..?
een inspectie binnenin kan toch nooit kwaad.
zelf gebruik ik die pulk methode niet, is voor de fietsenmaker die snel iemand weer aan het rijde wil hebben.
een inspectie binnenin kan toch nooit kwaad.
zelf gebruik ik die pulk methode niet, is voor de fietsenmaker die snel iemand weer aan het rijde wil hebben.
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 30 jun 2010, 12:49
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: walmende uitlaat.
goedenavond kreidlervrienden,
Ik wil nog even een reactie geven op de vraag aangaande mijn rokende RMC-S uit 1977.
Dank voor de reacties en eventuele oplossingen, maar ik heb het lek boven.
Een vriend vertelde mij dat de mengsmering die we aan de pomp kopen van een mindere kwaliteit is( lees te veel olie ).
Ik heb de tank afgetapt en gevuld met een goede kwaliteit benzine ( ultimate of V-power) en zelf een tweetakt olie toegevoegd van Castrol ( RS ).
verhouding 1 : 50, resultaat : een veel beter rijdende brommer en nagenoeg geen rook.
Ik zie geen olie meer in de uitlaat liggen en er lekt geen olie meer uit het luchtfilter, deze was geheel vervuild door de te vette benzine.
Bougie ziet niet meer zwart en nat , maar heeft nu een lichtbruine / droge kleur.
Dus als er meer mensen zijn die dit probleem herkennen, probeer het en je zult zien dat het werkt.
Groeten Chris
Ik wil nog even een reactie geven op de vraag aangaande mijn rokende RMC-S uit 1977.
Dank voor de reacties en eventuele oplossingen, maar ik heb het lek boven.
Een vriend vertelde mij dat de mengsmering die we aan de pomp kopen van een mindere kwaliteit is( lees te veel olie ).
Ik heb de tank afgetapt en gevuld met een goede kwaliteit benzine ( ultimate of V-power) en zelf een tweetakt olie toegevoegd van Castrol ( RS ).
verhouding 1 : 50, resultaat : een veel beter rijdende brommer en nagenoeg geen rook.
Ik zie geen olie meer in de uitlaat liggen en er lekt geen olie meer uit het luchtfilter, deze was geheel vervuild door de te vette benzine.
Bougie ziet niet meer zwart en nat , maar heeft nu een lichtbruine / droge kleur.
Dus als er meer mensen zijn die dit probleem herkennen, probeer het en je zult zien dat het werkt.
Groeten Chris
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: walmende uitlaat.
Wij mengen al jaren zelf thuis met kwaliteit olie zoals jij nu hebt gebruikt.Firefighter schreef:goedenavond kreidlervrienden,
Ik wil nog even een reactie geven op de vraag aangaande mijn rokende RMC-S uit 1977.
Dank voor de reacties en eventuele oplossingen, maar ik heb het lek boven.
Een vriend vertelde mij dat de mengsmering die we aan de pomp kopen van een mindere kwaliteit is( lees te veel olie ).
Ik heb de tank afgetapt en gevuld met een goede kwaliteit benzine ( ultimate of V-power) en zelf een tweetakt olie toegevoegd van Castrol ( RS ).
verhouding 1 : 50, resultaat : een veel beter rijdende brommer en nagenoeg geen rook.
Ik zie geen olie meer in de uitlaat liggen en er lekt geen olie meer uit het luchtfilter, deze was geheel vervuild door de te vette benzine.
Bougie ziet niet meer zwart en nat , maar heeft nu een lichtbruine / droge kleur.
Dus als er meer mensen zijn die dit probleem herkennen, probeer het en je zult zien dat het werkt.
Groeten Chris
Enzo