Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2003 10:19 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Kreidler scherpte zijn degen

Aan een Kreidler verandert niet veel. Jarenlang blijft een bestaand model gehandhaafd, terwijl zo af en toe kleine veranderingen worden aangebracht. Zo is enige tijd geleden de schommelarm voorvering vervangen door een telescoopvoorvork en op de RAI-tentoonstelling van dit voorjaar kwam de Florett uit met voetschakeling. Dat was het type SL. Meer nieuws van Kreidler op bromfiets-gebied werd eigenlijk niet verwacht, totdat op de IFMA (begin september van dit jaar) de stadsbromfiets van dit merk uitkwam. Het allerlaatste nieuws is nu, dat Kreidler onmiddellijk gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheid kleinere wielen te monteren, waardoor het model nog stoerder aandoet. Enfin, we vonden het weer tijd worden voor een uitgebreide roadtest en daarvoor kregen wij alle medewerking van Van Veen Import in Amsterdam, die de Kreidler brom- en motorfietsen in ons land importeert.

Sommige mensen beweren, dat Kreidler alleen om z'n naam gekocht wordt. Misschien is dat zo. Maar in elk geval moet die naam dan eerst gemaakt worden en ja, daar kan men soms jarenlang op teren. Maar niet zo lang als Kreidler -vooral bij de jonge bromfietsers -al in de running is. Daar moet dan toch wel iets anders dan alleen maar een naam achter zitten. En gezien het feit dat ook veel oudere bromfietsers en dan vooral zij die grote afstanden rijden vaak op een Florett worden aangetroffen, blijkt al, dat de Kreidler niet zo-maar-een-brommer is. Daar kwamen wij zelf ook spoedig achter. Is dit hem nu of is dit hem nu niet, vroegen wij ons af bij het ophalen van de bromfiets. Er zat een gele plaat op het voorspatbord, dus moest het wel een brommer zijn. Dit werd nogmaals bevestigd, toen het verzekeringsplaatje op het achterspatbord werd geschroefd. Dus toch geen motorfietsje ! De Kreidler Florett SL is een robuuste verschijning, die echter niet iedereen mooi vindt. Maar dat is een kwestie van smaak. Maak nu een wandelingetje om de brommer heen om eens te zien wat er voor bijzonders te ontdekken valt. Het meest opvallende is, dat de motor vrijwel geheel is ingebouwd, waardoor de bromfiets niet alleen gemakkelijk schoon te houden is, maar tevens een strakke lijn heeft verkregen. Uiteraard heeft de Florett geforceerde koeling door middel van een ventilator, want rijwind komt helemaal niet in de buurt van de cilinder. Ondanks de beplating is de motor toch goed bereikbaar, omdat de motorschermen gemakkelijk weg te nemen zijn. Aan de rechterzijde van het motorblok zien we het pedaal van de voetrem, vlak naast de verstelbare crank. De versnellingen worden met het pedaal aan de andere kant van het motorblok bediend. Er zijn drie versnellingen aan boord. Doordat de cranks erg kort zijn, hebben zij slechts in zeer geringe malte de neiging tot slingeren onder de voeten, zodat hiermee de vaste voetsteunen vrij dicht benaderd zijn, met alle voordelen van dien. Bovendien blijft er ook een ruime grondspeling voor het bochtenwerk over, alhoewel het beslist niet onmogelijk is de trappers aan de grond te krijgen- hetgeen een gevolg is van de sublieme wegligging van dit brom-ijzer. Deze wegligging is wéér iets verbeterd (hoewel die al uitstekend was) door de telescoop-voor-vork en de toegenomen stijfheid van het frame. Dit laatste is wellicht ook bereikt door de kleinere wielmaat, die daardoor kortere veerpoten en swingarm mogelijk maakte. Maar we waren bij het motorblok en de trappers gebleven. Binnenin het motorblok is de laatste jaren al niets meer grondig veranderd. Waarom zou men ook? De Kreidler motoren zijn immers bijzonder sterk en uitermate betrouwbaar! Boven het motorblok, als kroon op het plaatframe, zien we de tank en de daarop mooi aansluitende buddyseat. Achter deze buddyseat was op ons test-model een stevig en sierlijk bagagerek gemonteerd, dat echter niet bij de standaard-uitvoering behoort. Dit bagagerek zullen echter vele (zo niet alle) Kreidlerkopers erbij nemen, want het is bijzonder praktisch. Bovendien beschermt het ook nog het vlak eronder geplaatste gecombineerde stop- en achter-licht; dus men slaat twee vliegen in één klap. Zowel in het vóór- als in het achterwiel treffen we in de Kreidler Florett SL een steekas aan, zodat snelle en vooral gemakkelijke dé- en montage van de wielen mogelijk is. Voor het sleutelen aan de bromfiets is gereedschap nodig. Welnu, dat wordt er door Kreidler bijgeleverd. De gereedschapset is zelfs zodanig, dat wij durven zeggen zelden zoveel en zo goed gereedschap als standaarduitrusting bij een bromfiets te hebben aangetroffen. Het gereedschap is, min of meer gewoontegetrouw, ondergebracht in een afsluitbaar kastje aan het einde van de buddyseat, waarop hetzelfde sleuteltje past als op het stuurslot. Nu iets over het rijden zelf. We zullen u eerst de cijfers geven van onze speciale proeven, te weten de acceleratie- en remproeven. Misschien is de overbrengverhouding nog gunstiger geworden door de kleinere wielen en in elk geval kan men met voetschakeling sneller werken dan met handschakeling, zodat het niet verwonderlijk is, dat de acceleratie van de Florett SL in vergelijking tot de Florett, die wij twee jaar geleden testten, nog iets is toegenomen. Bij onze proeven, honderd meter vanuit stilstand af te leggen in de kortst mogelijke tijd, kwamen wij nu tot het ongekend goede resultaat van 13.7 sekonden! Onder de indruk van dit cijfer wilden wij nu ook wel eens weten, wat de Kreidler met zware belasting zou presteren. De totale belasting werd verhoogd tot 185 kg en zelfs toen werd nog een acceleratietijd van 16 sekonden bereikt. Over trekkracht gesproken! Maar nog was onze verbazing niet ten einde, want de remproeven gaven ook aanleiding daartoe. We begonnen met de achterrem-proef. (De remproeven houden in, dat de remweg bij 40 km/uur gemeten wordt). Deze achterrem, bediend door het aparte rempedaal, bracht de bromfiets in 11.60 meter tot stilstand. Toen de voorrem. Wel, die deed ons even de haren te bergen rijzen. Waarom ? Wat zou u denken van een remweg van 5.80 meter met de enkele voorrem, waarbij het achterwiel af en toe los komt van de grond ? Na de eerste schrik komt dan de bewondering voor de remcapaciteit. Gevaarlijk is deze krachtige rem echter niet, want voor het normale remwerk laat de voorrem zich evenals de achterrem heel goed doseren. De remproef met beide remmen tegelijk in werking gaf een resultaat van 5.40 meter te zien! De Kreidler Florett SL is hierdoor niet alleen een der snelste, maar ook een der veiligste bromfietsen. Snelheid en veiligheid hebben echter geen afbreuk gedaan aan het comfort. De Florett SL heeft een "uitgekiende" vering, die voldoende soepel is voor lange ritten, maar ook stug genoeg is voor snel bochtenwerk. De positie van de berijder is zonder meer goed te noemen en ook de duopassagier(e) heeft voldoende ruimte op de buddyseat. Voor het rijden in het donker behoeft men op een Floretlt SL ook niet bang te zijn, want de verlichting is prima. Niets dan lof hebben wij verder voor de doordachte constructie van de gehele bromfiets en ook voor de prima afwerking van alle delen. Resumerend kunnen wij stellen, dat de Kreidler Florett SL een bromfiets van geheel eigen klasse is, die de hoge prijs ten volle waard is...

REVO.


Bromfiets no. 11 1968


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2003 10:57 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Overigens heeft het blad bromfiets de SL per abuis foutief benaamd in zijn bromfiets encyclopedie als zijnde de Sport.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2003 11:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 4:49 pm
Berichten: 1127
Woonplaats: Hilversum
Geweldig Frans :)

Remco


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2003 11:25 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Bedankt voor het compliment :)
Ik had met dit (overdruk) artikel een mazzeltje omdat hij bij een setje folders zat welke ik onlangs heb gekocht.
Heeft naar mijn mening de grootste charme; een artikel geschreven in hetzelfde jaar als dat de bromfiets (in dit geval de SL) uitkwam.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2003 12:08 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2003 4:32 pm
Berichten: 5408
Woonplaats: Gelderland
Leuk stukje, eindelijk eens een stukje van mijn favoriete model :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 3:45 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 28, 2007 5:15 pm
Berichten: 1
jah een hele mooie brommer ik heb hem namelijk.
ben hem nu aant restaureren endas een hele klus.
maar het is het wel waard .
als ik 16 ben kan ik lekker gaan toeren met de brommer in de zomer vakantie heb er nou al zin in.
ondanks dat iedereen mij loopt aftekraken over dat het een oude brommer is.
ik denk nou en ik vindt hem mooi dus klaar
groetjes een jonge kreidler rijder


Bijlagen:
kreidler 1.jpg
kreidler 1.jpg [ 9.39 KiB | 27408 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 2:11 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9246
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Op 18 december 2003 is dit artikel op kreider.nl geplaatst, bedroevend om te constateren dat het mooiste wat ooit uit Kornwestheim is komen rollen zo weinig reacties en aandacht heeft gekregen.
Een artikel wat bijna 7 jaar geleden is geplaatst verdiend als nog de nodige aandacht, ik roep hierbij op om een foto(`s) van uw kreidler SL hier te plaatsen.
Of ik moet de enigste zijn met een SL :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 2:13 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45432
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
De foto hierboven zal jij niet blij van worden.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 2:19 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17949
Henk 3bakvoet schreef:
Op 18 december 2003 is dit artikel op kreider.nl geplaatst, bedroevend om te constateren dat het mooiste wat ooit uit Kornwestheim is komen rollen zo weinig reacties en aandacht heeft gekregen.
Een artikel wat bijna 7 jaar geleden is geplaatst verdiend als nog de nodige aandacht, ik roep hierbij op om een foto(`s) van uw kreidler SL hier te plaatsen.
Of ik moet de enigste zijn met een SL :roll:
je hebt dat ding al genoeg keer omhoog gehemeld [-o<


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 2:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9078
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
volgens mij zijn z,n pillen op,hij krijgt alweer doorlopend last van waanideeen :!: :idea: :wink: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 2:52 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9246
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Ik vraag om een paar foto`s :oops: is dat een ramp :?:

Ik had ook beter om de timing van een bigbore kunnen vragen #-o hoe kan ik zo naïef zijn op 2e kerstdag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 2:54 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45432
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Henk 3bakvoet schreef:
Ik vraag om een paar foto`s :oops: is dat een ramp :?:

Ik had ook beter om de timing van een bigbore kunnen vragen #-o hoe kan ik zo naïef zijn op 2e kerstdag.
Folderfoto


Bijlagen:
SL1968 (Medium).JPG
SL1968 (Medium).JPG [ 64.02 KiB | 22876 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Roadtest SL
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 4:46 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1761
Ik zal je steunen Henk met een foto van mijn Beige SL
Jij kent hem, hij is natuurlijk ongerestaureerd, in deze jas verliet hij destijds ook de fabriek.


Bijlagen:
beigemetkap 002a.JPG
beigemetkap 002a.JPG [ 91.15 KiB | 22824 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 5:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3175
Woonplaats: Heos zeeland
gaaf jan 8) :clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 5:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9078
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo hoort het Henk,niks geen opgelapte lakdelen :!: keurig!maar dat zijn alle machines van Jan wel :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 5:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45432
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Vindt hem geweldig behalve het chromen stuurkuipje.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: roadtest SL
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 6:41 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1761
Chroom kapje vind ik achteraf ook niet zo geslaagd, is inmiddels zelfs verkocht.
Op een eitank met beenscherm staat zo'n kapje mooier vind ik.
Een SL in het rood is ook wel mooi, maar ik zie liever beige of antraciet, is wat klassieker, maar dat is kwestie van smaak en niks anders.
Deze rode is ook nog in zijn 1e jas en als nieuw!


Bijlagen:
rodebuiten 001.jpg
rodebuiten 001.jpg [ 88.35 KiB | 22767 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Roadtest SL
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 6:46 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1761
Ik heb gelukkig alle 3 de kleuren in huis.
Ook 1e jas.


Bijlagen:
antracietbuiten 002.jpg
antracietbuiten 002.jpg [ 74.75 KiB | 22764 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 7:09 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9246
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Ja Jan we zullen ze wel even etaleren, deze uiteraard ook in zijn eerste jas.

Even andere koek, vind ze maar :lol:


Bijlagen:
dealer_stikker_001_195.jpg
dealer_stikker_001_195.jpg [ 44.88 KiB | 22728 keer bekeken ]
TURTLE WAX  evenement 006.jpg
TURTLE WAX evenement 006.jpg [ 97.54 KiB | 22744 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 3:56 am 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4743
Woonplaats: alhier
Hier eentje van mij. Nog in z'n originele jas, helaas is hij in een kinderziekte blijven hangen. De rooie die ik heb is iets minder lelijk, maar heeft ook hier en daar wat verf (de vorige eigenaar had een zwak voor loodmenie en ijzermenie) erop gesmeerd gekregen. Maar ik heb ze aangeschaft waarvoor ze bedoeld waren; rijden in de winter, door weer en wind en pekel. En dan pas in het voorjaar weer schoonmaken.


Bijlagen:
herman3bakvoet.JPG
herman3bakvoet.JPG [ 66.27 KiB | 22630 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: roadtest SL
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 10:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4969
Woonplaats: Metropool Haarlem
Jan schreef:
Deze rode is ook nog in zijn 1e jas en als nieuw!
Gruwelijk mooi Jan............... 8) :clap


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 10:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 01, 2004 5:20 pm
Berichten: 730
Woonplaats: Wog de la mar
Hermanp, ook supermooie machines man!! :clap
Ziet er stukken beter uit als een nieuwe Garelli racer :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 3:15 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4743
Woonplaats: alhier
Leks schreef:
Hermanp, ook supermooie machines man!! :clap
Ziet er stukken beter uit als een nieuwe Garelli racer :thumbsup


Bespeur ik enige ironie in jouw reactie? Dan 1000-maal excuus voor mijn mening. Zo niet, dan toch. :D :D :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: roadtest SL
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 11:46 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1761
Ik heb ook nog een plaatje van mijn beige Kreidler met beenscherm.
Je hebt 2 varianten, deze kleur of de beige kleur zoals Henk heeft.


Bijlagen:
beigemetkap 001c.JPG
beigemetkap 001c.JPG [ 98.98 KiB | 22427 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 1:53 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4743
Woonplaats: alhier
Lijkt haast die van mij wel Jan. Ik heb ook een SL in het rood en een TRS in het rood en grijs.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!