Poll: Hoe hard loopt jouw Kreidler

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl

Hoe hard loopt jouw Kreidler?

zachter dan 40 km/h
1
1%
tussen de 40 en 50 km/h
9
5%
tussen de 50 en 60 km/h
23
14%
tussen de 60 en 70 km/h
29
17%
tussen de 70 en 80 km/h
28
17%
tussen de 80 en 90 km/h
26
16%
tussen de 90 en 100 km/h
23
14%
harder dan 100 km/h
27
16%
 
Totaal aantal stemmen: 166

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#101 Bericht door Kreidler4Life » 19 jul 2003, 11:23

me 3 :P .

word wel leuwk dan.

jommeke73
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2002, 13:17
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#102 Bericht door jommeke73 » 24 jul 2003, 23:29

mijn kreidler (moped racer model 1968/69) loopt ongeveer 115/125 km per uur top afhankelijk van de gearing , 5 bak close ratio ,rechtvertande koppeling, 24 mm dell orto, homoet pijp, 6 poorts homoet breidwant met hoge druk kop , motoplat ontsteking met vervroeging , ben nu bezig met een roterende want op deze ben ik uitgespeelt
jommeke 73 :P

tjarlie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jun 2003, 13:46
Locatie: stegeren
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#103 Bericht door tjarlie » 24 jul 2003, 23:36

kreidler4live waar blijf je nou met je koplamp

tjarlie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jun 2003, 13:46
Locatie: stegeren
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#104 Bericht door tjarlie » 24 jul 2003, 23:44

jeromeke waarom staat er geen foto van die alle moeileke woorden kreidler van je

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#105 Bericht door Burning Tyre » 25 jul 2003, 00:12

Ja want het klinkt wel heel stoer allemaal, maar een foto doet wonderen :)

Is wel vet die setup...!

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#106 Bericht door Kreidler4Life » 25 jul 2003, 12:42

tjarlie schreef:kreidler4live waar blijf je nou met je koplamp
uuuuhhhh jou koplamp????? , ik heb hem gerolen voor een andere koplamp omdat ik niks te horen kreeg over de prijs.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#107 Bericht door Mario TT » 28 jul 2003, 12:05

een vervroeger op een 2 takt machine?? klinkt goed.. vertel er eens meer over ! =D>

Gebruikersavatar
JohanDennis
Berichten: 290
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:56
Locatie: Tilburg!
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#108 Bericht door JohanDennis » 30 jul 2003, 09:54

http://www.geocities.com/lucfoekema/IgnitionNL.html Hier wordt gesproken onstekingvervroeger Groeten uit Tilburg

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#109 Bericht door Mario TT » 30 jul 2003, 10:11

hier word gesproken over verlaten en vertragen , bij hoge toerentallen heeft ie 0,83mm voorontsteking.

dit staat er :

"Waarom ontstekings verlater?
De verlaters zoals op deze pagina beproken hebben alleen effect op snelle tweetact motoren. De viertakt motor heeft zelfs het omgekeerde nodig. Wat te maken heeft met de ontbrandingstijd van de brandstof.
Met tweetakt motoren spelen andere factoren een nog belangrijkere rol voor de noodzaak om de ontstekingstijd te vertragen naarmate het toerental oploopt. Het heeft alles te maken met het principe van een expansieuitlaat in combinatie met de temperatuur. Wanneer het principe van de expansieuitlaat bekend is zul je het ook snel begrijpen. De expansieuitlaat is berekent op een bedrijfstemperatuur van ca 500 graden C. Maar wanneer het toerental hoger oploopt zou de terugkerende geluidsschokgolf steeds eerder terug moeten komen. Je zou dus de uitlaatlengte variabel moeten maken, maar dat is niet eenvoudige te realiseren. Door nu het ontstekingstijdstip te verlaten, wordt de verbrandingstemperatuur hoger en zal de geluidsgolf zich sneller voortplanten.
Hiermee is alles gezegd en verklaard dus ook waarom het niet op alle tweetacten effectief is.
Er moet een goed berekende expansieuitlaat aanwezig zijn en ook zal een vertraging effectiever zijn naarmate het verloop in toerental groter is."

en als de bovenstaande meneer een vervroeger gebruikt tja... dan rijdt ie echt achteraan het veld (mocht ie de eerste ronde weten uit te rijden)

Plaats reactie