APK-KEURING voor motoren, brommers en scooters. (Poll)

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Plaats reactie

APK voor motoren, brommers en scooters

Ik ben VOOR die APK keuring
56
18%
Ik ben TEGEN die APK keuring
243
78%
Weet niet/geen mening
11
4%
 
Totaal aantal stemmen: 310

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#151 Bericht door lampie » 10 dec 2008, 15:38

duss luitjes geen cda,pvda,vvd of ander grote partijen stemmen de volgende keer. :D want ze naaien ons toch elke keer :evil:

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#152 Bericht door pax00l » 10 dec 2008, 19:32

Nou jongens het is over een tijdje afgelopen met ons kreidler gebeuren.Hoe zo ?,nou onze kreidler is meer dan 4.5 pk dus op de schroot hoop er mee,daar ga onze hobby,offfffffff er moet een oplossing komen voor oldtimers,mmmaaaar dat zal wel niet. #-o #-o

LOUIS

Gompy
Berichten: 876
Lid geworden op: 04 jul 2008, 21:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#153 Bericht door Gompy » 10 dec 2008, 20:45

Natuurlijk wel, oude auto's hebben ook allemaal uitzonderingen, hoeven geen gordels, mogen meer roetuitstoot, enz enz.

Mvg, Rob

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#154 Bericht door parid001 » 10 dec 2008, 21:08

niet zeuren allemaal naar de apk
incl de scoot mobiel van me oma

Gebruikersavatar
trabbit
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:26
Locatie: delft
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#155 Bericht door trabbit » 10 dec 2008, 22:37

Als dit er doorheen komt, kap ik met de hobby. Had het al overwogen bij dat kenteken gedoe. Maar dit haalt bij mij het plezier eraf. Al die verplichtingen en ze vinden al zo snel iets wat volgens hun niet deugt. Brommers hebben al een meer jaarlijkse keuring. Dat is 1 keer in de twee weken op de rollenbank inclusief controle.

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#156 Bericht door mucke » 11 dec 2008, 15:12

duss luitjes geen cda,pvda,vvd of ander grote partijen stemmen de volgende keer. want ze naaien ons toch elke keer
genaaid wordt je toch

stemmen doe je puur alleen nog op de partij die je het minste naait of net iets minder als die anderen :wink:

mrbillet
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 dec 2005, 20:19
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#157 Bericht door mrbillet » 11 dec 2008, 18:16

Anders gaan we gewoon hier op rijden, geen verzekering, geen helm, geen apk en ook nog goed voor je conditie, en je kan ook je creativiteit kwijt.
En niet te vergeten goed voor het milieu. :D

groeten Rene
Bijlagen
bike.jpg
bike.jpg (94.41 KiB) 5846 keer bekeken

Gompy
Berichten: 876
Lid geworden op: 04 jul 2008, 21:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#158 Bericht door Gompy » 11 dec 2008, 18:20

Inclusief (bier)tank :D

Mvg, Rob

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#159 Bericht door jvr » 11 dec 2008, 18:24

Mooi fietsje, die tank kan je gebruiken als je mot zijken onderweg :D
En die 24 man die voor JA hebben gestemd, hebben die vergeten om hun medycijntjes in te nemen op afdeling M. Neem ze nou ff in vandaag nog helpt eg hoor. :D ](*,) :whistle

Gebruikersavatar
Jekihero
Berichten: 468
Lid geworden op: 23 feb 2005, 17:03
Locatie: Kennemerland
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

#160 Bericht door Jekihero » 11 dec 2008, 18:57


albertjan
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2008, 15:58
Locatie: winterswijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#161 Bericht door albertjan » 11 dec 2008, 19:18

jvr schreef:Mooi fietsje, die tank kan je gebruiken als je mot zijken onderweg :D
En die 24 man die voor JA hebben gestemd, hebben die vergeten om hun medycijntjes in te nemen op afdeling M. Neem ze nou ff in vandaag nog helpt eg hoor. :D ](*,) :whistle
waarom dan wel een "ja" volgens u bij de motorfiets(pag.1). misschien zelf iets te lang aan de medicatie gesnuffeld :wink:

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#162 Bericht door jvr » 11 dec 2008, 19:22

Wat mot je nou lulletje rozenwater, pleurt op :evil:

albertjan
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2008, 15:58
Locatie: winterswijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#163 Bericht door albertjan » 11 dec 2008, 19:27

misschien moet jij ook eens voor een apk, knap je vast van op, hoop dat er geen steekproef komt :mrgreen:

christophe
Berichten: 467
Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
Locatie: gulpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#164 Bericht door christophe » 11 dec 2008, 19:40

nee, geen apk,!!!!!
wordt veel te duur.......
die hoge heertjes moeten blijkbaar nog meer geld hebben..!!! :x :x

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

#165 Bericht door SwiffMeister » 11 dec 2008, 19:49


Gebruikersavatar
Jeroen R.
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 dec 2007, 15:34
Locatie: onderin Zeeland!!
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#166 Bericht door Jeroen R. » 12 dec 2008, 17:35

laat gewoon die oude GOEDE brommers lekker rijde.. :wink:
tis dan nog een ''zorg'' meer.

jeroen

meester pyromaan
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jul 2007, 00:37
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#167 Bericht door meester pyromaan » 12 dec 2008, 21:12

Voordelen
"Er zijn nog meer voordelen", zegt Mang Yuan, de technische man van Yamaha-Nederland, "doordat de 49cc-tweetaktmotoren en dat zijn de meeste straks niet meer gesmoord en geknepen worden, draaien die motoren beter en vooral schoner. Er komt minder vervuiling, omdat verbranding beter wordt. Het rendement van de motoren wordt gewoon hoger en daardoor worden ze zuiniger en minder milieuvervuilend!"

misschien :offtopic maar ik kan mij herinneren dat de fietserbond een onderzoek naar vervuilende brommers heeft gedaan?

is meteen de oorzaak gevonden :roll:

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#168 Bericht door TonK » 12 dec 2008, 21:29


Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

#169 Bericht door Henk 3bakvoet » 12 dec 2008, 22:19

Mijn mening is dat een APK nog niet ver genoeg gaat, let wel, het is natuurlijk een zootje op de weg.

Van mij mag een brommer 49,9 cc met voor mij part 500 pk net als een motor zo hard gaan als hij maar kan, mits de totale techniek van de brommer dat 100% toestaat, zo niet inbeslagname en door de schreder.
ook ben ik van mening dat er slechts één persoon op de brommer mag zitten onder geen beding een duo passagier (die Zwitsers waren nog niet zo gek)
Een echt rijbewijs voor de bestuurder is een must voor de brommer die zo hard kan.
Een brommer die legitiem en binnen de wet ruim 100 kan rijden de droom van vele kreidler rijders, maar dan wel alles keurig voor elkaar hebben, en net als met de auto en motor een ongelofelijk handhaving`s apparaat op en naast de weg zetten.

Niet goed of niet in orde de slijpschijf er door."

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#170 Bericht door dolle aad » 12 dec 2008, 23:16

OOK nog APK voor de oudere bestuurders , Henk :-k ??

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#171 Bericht door parid001 » 13 dec 2008, 00:23

laat ze die keuring maar snel invoeren henk dan blijven de mooie technische ok over. :wink:

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

#172 Bericht door Henk 3bakvoet » 13 dec 2008, 07:17

dolle aad schreef:OOK nog APK voor de oudere bestuurders , Henk :-k ??
Niet alleen voor oudere maar ook voor jongeren zou een periodieke keuring een uitkomst zijn.
Bij een groot gedeelte zit natuurlijk een draadje los, de symptomen van geestelijke onbekwaamheid komen in het verkeer pas echt aan de oppervlakte.
Wisselende stemmingen, korte lontjes en persoonlijke stoornissen die van het individu een gevaar voor zich zelf en zijn omgeving maakt.
De hulpverleners en zorginstellingen zijn niet meer aan te slepen om de jongeren die toevallig een alergie hebben voor een pot pindakaas of hagelslag weer op de rails te krijgen, het kaf moet dus even van het koren gescheiden worden voordat zij aan het verkeer deel gaan nemen.
Dus ja Aad, ook voor de bestuurders, jong en oud een APK

Vaak rijdt het voertuig met de bestuurder, en dat moet andersom.

Gebruikersavatar
Arny
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#173 Bericht door Arny » 13 dec 2008, 07:49

Henk, wel eens gedacht aan een carriere als cabaretier ????

:mrgreen:

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#174 Bericht door parid001 » 13 dec 2008, 08:04

de meniningen van de nederlanderders


Via de jaarlijkse keuring kan de strijd kan worden aangebonden tegen opgevoerde, lawaaierige en slecht onderhouden brommers en scooters. De plannenmakers willen de apk laten gelden voor tweewielers tot 50 cc. Ze gaan er vooralsnog vanuit dat de eigenaren vrijwillig meewerken. Mocht dat niet lukken, dan willen ze wettelijke regels. De Bovag, die de tweewielerwinkels vertegenwoordigt, is bereid over de plannen te praten

Berekeningen van het ministerie van Verkeer en Waterstaat leren dat door deze keuring op jaarbasis elf doden en 362 gewonden minder zullen zijn te betreuren

Motoren en brommers voeren al jaren de lijst aan van meest irritante geluidsoverlast. Veel Nederlanders ergeren zich meer aan blérend motorgeluid dan aan vliegtuigherrie of lawaaiige buren, blijkt uit onderzoek van het RIVM. Negentien procent ondervindt zelfs ernstige hinder van brommers. Bij motoren is dat elf procent.
Voornaamste bron van ergernis: de uitlaat. Europese regels schrijven keurig voor hoeveel geluid elk type mag maken op de openbare weg. Tachtig decibel geldt zo'n beetje als bovengrens, gemeten vlakbij de uitlaat. Dat is te vergelijken met een drukke verkeersweg op ongeveer tien meter afstand.
"Maar sommige malloten vinden het stoer om er illegaal een andere uitlaat op te zetten" , zegt Jan den Waal van de auto- en motorbrancheorganisatie BOVAG. "Die zijn toegestaan op circuits en crossbanen, dus je kunt ze overal kopen. Het is een kleine groep die het verpest voor de rest."
Hetzelfde geldt voor brommers. Opvoersetjes zijn nog steeds overal te koop, in winkels en op internet. "Een brommer zou je eigenlijk niet eens moeten horen" , zegt Jan Kuiper, directeur van de Nederlandse Stichting Geluidshinder (NSG). "Maar ja, als ze er een dikke kachelpijp op zetten, wordt het een ander verhaal."
Afgaande op internetforums is die groep 'malloten' toch aanzienlijk. Het wemelt van berichten over het 'heerlijke geluid' van een bepaald type sportuitlaat. Anderen adviseren de demper te verwijderen, zodat die lekker veel herrie maakt. Een 'open pijp' gromt keihard, valt te lezen. En wie echt een 'blérpijp' wil hebben, boort gewoon gaten in zijn uitlaat.
Angst voor de politie is onnodig. Want, zo staat op de forums, die let er toch niet op. Het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (OM) bevestigt dat. Volgens een woordvoerder wordt er 'niet echt intensief op gelet'. Alle aandacht gaat uit naar de verkeersveiligheid, zoals controles op snelheid en het dragen van een helm. Ondertussen worstelt het kabinet met het dossier knalpijpen. Minister Jacqueline Cramer (Milieu) lanceerde afgelopen najaar het idee een soort geluids-APK in te voeren. De suggestie verdween echter snel van tafel na tussenkomst van Camiel Eurlings (Verkeer). Het zou te veel rompslomp geven. Sindsdien wordt onderzoek verricht.
Volgens BOVAG en de Nederlandse Stichting Geluidshinder is de oplossing eenvoudig: stevige boetes uitdelen. In Duitsland wordt wel scherp gecontroleerd op lawaai, stelt de BOVAG. In Nederland kan dat ook; de politie beschikt over de benodigde apparatuur.
"Waarom hebben we in godsnaam anders die regelgeving?", vraagt Kuiper van de NSG zich af.
Nico Perk, voorzitter van de belangenorganisatie voor motorrijders MAG, wil ook maatregelen tegen de lawaaimakers. Maar een geluids-APK is onzin, zegt hij. Die kan door elke sleutelaar eenvoudig worden ontdoken. Scherpere geluidsnormen zijn ook nutteloos, zolang de politie niet optreedt. Hij zucht eens diep: "Hoe ik me op verjaardagen niet moet verdedigen vanwege een paar randdebielen."
De vijfjaarlijkse lijst die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) publiceert over meest voorkomende geluidshinder wordt al jaren aangevoerd door brommers en motoren.

De ranglijst voor verkeerslawaai , met percentage ernstig gehinderden: 1. Brommers, 19 procent 2. Motoren, 11 procent 3. Vrachtwagens, 10 procent 4. Personenauto's, 6 procent 5. Bestelwagens, 4 procent 6. Snorfietsen, 5 procent 7. Bussen, 3 procent 8. Militaire voertuigen, 1 procent
De politie beschikt al jaren over decibelmeters om overtreders aan te pakken. Bij brommercontroles wordt het geluid nog wel eens gemeten, maar bij motoren gebeurt dat nagenoeg niet.
Vorig jaar werden ruim 1000 boetes uitgeschreven, waarvan 800 voor extreme overschrijdingen van de geluidsnorm.
Het kabinet studeert op een geluids-APK voor brommers en motoren als middel tegen de geluidsoverlast.
Laatst gewijzigd door parid001 op 13 dec 2008, 09:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

#175 Bericht door emilio » 13 dec 2008, 08:37

Wellicht overbodig maar ik word zo moe van dit overgereguleerd land waar vrijheden door de overheid verkwanseld worden alsof het een pennenstreek is. Het meest bedenkelijke vind ik ook nog eens dat het Nederlandse volk er ook nog eens als verslagen bij staat en tijdens de verkiezingen geen blijk geeft dat het geleerd heeft van de oplichtingspraktijken van diezelfde politici. Ze hollen maar achter diegene aan die de beste communicatie adviseur heeft......Draaikont Bos is ineens de redder van Nederland terwijl op de keper beschouwd hij niets anders gedaan heeft dan de adviezen van Wellink opgevolgd heeft (om maar even in mijn vak te blijven). De man weet van toeten noch blazen! Verder is die EU door ons strot geduwd en mag de belastingdienst binnenkort direct zonder mijn toestemming geld van mijn rekening afschrijven. Bovendien mogen ze mijn telefoonverkeer afluisteren en ligt mijn e-mailverkeer voor 1 jaar opgeslagen bij mijn provider klaar om aan de overheid verstrekt te worden. Als laatste zijn ze helemaal doorgeslagen met de regulering van de financiële wereld zodat een adviseur bv. voor een hypotheekverhoging van 20.000 euro 8 uur moet werken (vastleggen dossier etc.)en beloond wordt met een inkomstenverlies van 50% door diezelfde overheid! De verdienste van die adviseur bedragen nog maar...100 euro voor belastingen en premies.....gevolg......financiële dienstverlening is binnenkort buiten bereik voor ons gewone mensen omdat adviseurs weigeren om deze service nog te verlenen. Moet je nu een Einstein zijn om dit te begrijpen?? Niemand werkt voor niets!

Als ik nu het bovenstaande van parid001 weer lees en voor ons hobbyisten de weerzinwekkende regels op me af zie komen vraag ik me daadwerkelijk serieus af of we niet omgevormd worden tot een robot achtige "maatmens" waar "Big Brother is watching us" bepaald welke vrijheden we krijgen binnen een door hen vastgesteld kader. Een uitstapje buiten dit kader wordt dan repressief hardhandig de kop ingedrukt!! Ik heb medelijden met de inwoners van dit land......

Mochten de plannen uitgevoerd worden (en dat zie ik gebeuren gezien de sterke lobby hiervoor) dan zal onze hobby veel van haar attractieve kanten verliezen.....

Amen.

Plaats reactie