Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc heroveren! (2013 - 2014)

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl

Ik geef een bijdrage voor verbreken snelheidsrecord

Peiling eindigde op 02 apr 2013, 11:02

Ja, zeker weten een mooi bedrag
6
23%
Ja, een klein bedragje
6
23%
Misschien
4
15%
Nee, maar ik volg het wel
6
23%
Nee, geen interesse
4
15%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Bericht
Auteur
Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove

#76 Bericht door Jupke » 18 aug 2014, 22:51

Het team van Aalt Toersen is op dit moment met de kleine tulp onder weg naar Bonneville.
http://www.groene-tulp.nl/cms/index.php ... den-gepakt.
Veel succes !

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 2843
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 12 times
Contacteer:

Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove

#77 Bericht door Theove » 22 aug 2014, 21:09

Ik begrijp dat er dit jaar geen recordpoging komt?
Een paar weken geleden werd duidelijk dat we de 50cc Streamliner (“de sigaar”) niet op tijd klaar zouden krijgen en onvoldoende gelegenheid hebben gehad om te testen. Toen is besloten om toch naar de Bonneville Motorcycle Speed Trials te gaan, waar de wereldrecords gereden kunnen worden op de zoutvlakte, maar dan met de oude Kreidler wegracer van Aalt met de volgende hoofddoelen:

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove

#78 Bericht door Jupke » 23 aug 2014, 00:58

Niet met de streamliner, maar er wordt getest met de blokjes van de streamliner.
Deze hangen dan onder de oude racer van Aalt,die nu de kleine groene tulp is gedoopt.
Maar het WR van de klasse{ 50cc halve stoomlijn) waaronder de kleine tulp valt, staat op 134 kmh
En bij de laatste test werd 180 kmh gehaald.
Dus een nieuw wr in deze klasse is zeker mogelijk.
Ik zal het zeker volgen.
Grt Jupke

M3GTDRIVER
Berichten: 284
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:24
Locatie: Gemert
Has thanked: 0
Been thanked: 0

De eerste is een feit!

#79 Bericht door M3GTDRIVER » 28 aug 2014, 17:48

Het is al weer even stil vanuit het Groene Tulp kamp. De Bonneville Motorcycle Speed Trials zijn/waren van 23 tot en met 28 augustus 2014 en ik heb al vaker hun site (Groene Tulp, Bonneville Motorcycle Speed Trials, enz.) bezocht in de hoop iets te kunnen vinden maar vandaag was het dan zover, na goed zoeken: Aalt en zijn team hebben hun eerste record geboekt afgelopen zondag.
Op de heenweg haalde Aalt op de kilometer, 99,282 MpH en op de terugweg 97,202 MpH. Gemiddeld dus 98,242 Mph ofwel 158,07 Km/h.
"A long way to go", om met de sigaar harder te gaan dan 234Km/h maar dit record hebben ze in ieder geval en veel ervaringen en contacten rijker, wat dan weer mooi is voor de voorbereidingen om volgend jaar met de sigaar een serieuze aanval op dat record te doen.
Op http://www.dedemsvaartinvogelvlucht.nl/ ... otor-sport staan wat verslagen.

Als ik het goed heb is er woensdag niet gereden dus eventueel is er vandaag, donderdag, nog een kans om te rijden.
Het is momenteel in Wendover zo'n 08:45 dus hebben ze nog de hele dag!
Even afwachten dus.........





Aanval 50cc Wereld Snelheidsrecord door Aalt Toersen. (Update5)
Geschreven op 26 augustus 2014.


Maandag 22 aug. 2014: niet gereden, maar wel veel geleerd.
Voor de middag:
Dank jullie wel voor de vele felicitaties en leuke reacties. We hadden gisteren een super goede dag, maar vandaag is het weer helaas spelbreker.Gisterenavond is er nog tot laat, in de koplampen van de auto’s, door gesleuteld op de KOA camping in Wendover.
Gelukkig is het merendeel van de kampeerders ook deelnemer aan de Speed Trials zodat we de motor ook nog even konden starten zonder heibel. De tank is voorzien van een laagje zilverpapier om er voor te zorgen dat de brandstof niet al te warm wordt in de felle zon. Verder is de hoofdsproeier veranderd en er is een andere cilinderkop
gemonteerd. Vanmorgen zijn we eerst weer naar de machinekeuring geweest, want die boodschap hadden we gisteren van de officials meegekregen. Sleutelen aan je motor mag wel, maar kom daarna altijd even langs de machinekeuring. Ze controleren dan vooral of alles weer goed geborgd is met borgdraad. De keuring verliep goed en
snel. We zijn niet naar onze pit gereden, maar direct met de racer achterop de pick-up naar de voorstart om daar plaats te nemen in een heel lange rij wachtenden. We was toen ca. 8.00 u. ’s morgens en we staan daar nu nog steeds, weliswaar een klein eindje verder naar voren. De wind is te hard om veilig te kunnen rijden. Er was even een
momentje dat het wat mider woei en er mochten toen een beperkt aantal deelnemers starten. Het is nu 25 graden C (erg laag voor de zoutvlakte) maar het voelt wat fris aan door de stevige wind. Af en toe komt het zonnetje er door, maar er is veel hoge bewolking. Gelukkig regent het niet en er hangen ook geen buien in de lucht. Het is nu 12.30 u. en iedereen wacht nog steeds geduldig in de rij. Er zijn heel interessante vehikels te zien en iedereen heeft wel een praatje. Publiek is er zeer weinig dit jaar. Er komen er anders veel met hun motor, maar dan moeten ze dit jaar een heel eind door de pekel rijden en ik kan me voorstellen dat je datr niet graag doet. Gelukkig hebben we brood, water en fruit bij ons zodat we niet verhongeren hier midden op het zout. We leren snel!
Na de middag:
De wind is niet gaan liggen en we hebben vandaag niet kunnen racen. Heel erg jammer, maar laten we het positief bekijken: het heeft niet geregent, de banen liggen er nog steeds prima bij, de weerverwachtingen zijn beter voor de komende dagen en we hebben vandaag veel geleerd. Terwijl de pick-up met de racer netjes in de rij bleef staan hebben onze technische mannen les van Eva gehad. Ze is in het begin van de dag nog wel van de voorstart naar de
start area gestuurd, maar is van daar ook weer teruggestuurd en is toen meteen naar haar pit gegaan. Ze kwam op haar superlichte electrische fiets bij ons en nodigde ons uit om bij haar te komen kijken naar haar streamliner, waarbij ze ons dan veel tips kon geven. Bovendien had ze bij de technische staf een checklist voor de keuring
gebietst, voor ons erg waardevol en een document dat eigenlijk geheim is voor de deelnemers.
Aalt mocht plaatsnemen in racer waarna haar veiligheidsgordels, arm restraints, neck restraints, enz. werden geprobeerd en waarbij zij aangaf waar de keurmeesters op letten. Ook cockpit, de brandblus installatie, de parachute lancering, enz. werden uitvoerig besproken, waarbij Maarten steeds foto’s maakte van de details en de
certificeringscodes van kleding, enz.. Zo hoefden we ons niet zo te vervelen en hebben weer een heleboel kennis opgedaan. Bedankt Eva en Bill! Wat een fijne mensen. Ondertussen had Dik zijn Indian makker Bob uit Las Vegas weer opgezocht en kwam weer terug in het T-shirt van het “Laughing Indian Racing Team” dat hij van Bob had gekregen (de overloper!). Het was wel lachen. Bob had een Nationaal AMA record gereden met zijn 1946 Indian Chief 1200cc uit 1946. Hij had een snelheid van 87 mph terwijl Aalt met z’n 50 cc-tje 12 mph sneller had gereden. Op de terugweg moesten we nog steeds door het water voordat we van het zout af gaan. De schattingen van dat
“randmeer liepen uiteen van 1 tot 3 km breedte en ongeveer 10 tot 15 cm diepte, dus maar weer auto wassen bij terugkomst op de camping. We hopen dat we morgen weer kunnen racen. Inmiddels hebben we ontdekt dat er op de volgende website ook iets over ons is gepubliceerd: www.motor.nl/niews/toersen-pakt-record


We zijn nog druk bezig met nieuwe foto's toetevoegen. Maar van de zoutvlakte valt dat niet mee.





Aanval 50cc Wereld Snelheidsrecord door Aalt Toersen. (Update8)
Geschreven op 29 augustus 2014.

Donderdag 28 aug. 2014: de laatste racedag.
Voor de middag: Eerste run mislukt.
Helaas kwam Aalt vanmorgen maar tot 94 Mph en dat is niet genoeg. Er wordt al weer volop gesleuteld achtrerop de pick-up en we staan weer in de rij bij de pre-start area.
Gisteren is er tot kwart voor elf doorgewerkt. Er kwam nog een Amerikaan langs die vroeg: “What the hell are you doing guys”. Gelukkig was hij ook deelnemer en begripvol. Het zuigerveertje bleek een beetje vast te zitten. Cilinder, zuiger en uitlaat zijn vervangen, maar bij het proefdraaien op de camping werd een beetje koelwater lekkage geconstateerd. Aalt D. En Gerrit ging laat nog succesvol op jacht naar wat kit om dit probleem te verhelpen. In de loop van de avond hadden we nog twee keer vuurwerk. Eerst waren Aalt D. En Gerrit bezig met een slijptol, wat een mooie vonkenregen op de camping veroorzaakte en even later was er een echt vuurwerk in de stad vanwege de viering van Laborday. Om kwart voor elf werd het signaal “brand meester” gegeven waarna we veel te laat naar bed gingen want om vijf ging de wekker al weer af.
Om ruim voor zeven stonden we okselfris in de rij te wachten. Hennie had gisteren de T-shirts gewassen in de prullebak met een sopje van haarshampoo. Niet dat we nu mooie schone T-shirts dragen, maar we stinken niet meer zo erg. Hoewel we bijna vooraan in de “Slow” rij bij de pre-start stonden, duurde het toch nog erg lang voordat we mochten oprijden naar de start op de Short Course. De “Intermediates” (sneller dan 125 MPH) voor de Short Course gingen dit keer voor. Bij de start werd al snel duidelijk dat er iets niet helemaal 100% in orde was. Er was te weinig vermogen aan boord en Aalt moest tijdens de run zelfs een keer terugschakelen naar vijf. De tijd was 94 Mph, dus onvoldoende en we zijn als een speer terug gereden naar pre-start. Met wat geluk krijgen we vandaag nog een startkans .

Na de middag: Tweede run lukt ook niet.
De accu was nog eens goed opgeladen en de carburateur vervangen. Proefdraaien op de pick-up in de wachtrij ging prima, dus vol goede moed wachten op de tweede run. Dat duurde heel erg lang. Het was uiteindelijk drie uur toen Aalt mocht starten. Om vier uur zou het evenement eindigen, dus twijfelachtig of we nog een return run zouden kunnen maken. Bij het starten van de motor ging het meteen al mis. Het luistert allemaal zo nauw en als er maar iets hapert, dan kun je het het wel shaken. Voor een record moet alles perfect zijn. De tijd viel nog niet eens tegen: 97 mph en dat was niet genoeg. We hebben alles maar snel ingepakt en zijn naar de camping vertrokken voor de grote schoonmaak.

Planning.
Volgens ons Roadbook is het vanmiddag om drie uur afgelopen en gaan we later deze dag al beginnen aan de terugreis naar LA, maar dat gaat niet lukken. De racedag is een uur langer gemaakt, we moeten de auto’s grondig schoonmaken want overal zit zout en we zijn allemaal bekaf. We blijven nog een nachtje in Wendover en zullen
morgen vertrekken naar Las Vegas. Dat is een heel eind, maar daarvoor is erop onze route geen camping, dus we moeten wel. Zaterdag komen we dan aan in LA. Aalt,Gerrit en Maarten moeten zondagochtend al weer heel vroeg opstaan om het vliegtuig te kunnen pakken. Hennie en Dik (de kwartiermakers) moeten zaterdagmiddag hun huurauto ophalen want zij blijven nog een weekje vakantie vieren. Zij moeten de racer weer inkratten en zorgen dat alles weer thuis in Zwolle komt. Aalt D. en Jan zullen daarbij helpen. Aalt T. heeft wel de boodschap meegegeven dat alles zo goed mogelijk schoongemaakt moet worden en waar we niet bij kunnen moet WD40 in gespoten worden. Het beetje rek dat in de planning zat is daarmee helemaal op. Het is vrijwel zeker dat dit de laatste nieuwsbrief is, want In Las Vegas konden we de vorige keer ook niet op internet. Thuis bij Aalt D. in LA zal het wel weer lukken om op onze website te komen. Eerst zal ik dan weer alle Oost Eropeese spam van het gastenboek moeten halen (helaas, zoals gebruikelijk) en daarna zal ik kijken of ik iets op de site kan zetten. We zouden het leuk vinden als jullie een reactie in het gastenboek op onze site zetten. Wij hebben hebben de tijd hier afgewisseld met wachten en keihard werken onder moeilijke omstandigheden, maar er wel heel erg van genoten. We hebben tot op het laatst gewerkt aan een nog beter resultaat, dat is niet gelukt
maar we zijn wel dik tevreden met wat we bereikt hebben: 2 Wereldrecords! We hopen dat jullie in Nederland er ook van genoten hebben en dat jullie ons blijven steunen voor net zo’n goed resultaat volgend jaar met de Groene Tulp 50cc Streamliner. Dat record in die streamliner klasse moet terug naar Nederland en als er een team is dat in staat is om dat te realiseren, dan is het dit Groene Tulp Team! We kennen nu de klappen van de zweep en hebben aangetoond dat we in staat zijn om zo’n missie goed voor te bereiden en te doen slagen. Ieder die denkt dat het ee makkie is, die moet dat maar eens proberen. Ook al rij je in Nederland 200 km/u, doe het dan maar eens hier op de zoutvlakte. We zien hele hordes zware machines met cilinderinhouden van meer dan 30 keer onze 50cc en die nog niet aan onze snelheid komen.

Bedankt!
We willen besluiten met dank te zeggen aan alle sponsors die ons geholpen hebben met deze records en dan beginnen we natuurlijk met Cees Lubbers. Cees was de eerste die geloofde in de droom van Aalt en hem de helpende hand toestak. Super van jou Cees en je kunt trots zijn op jouw team!
Hieronder de namen van onze andere sponsoren in willekeurige volgorde:
Aspen Brouwer Motors Foekema Ultrasap
Koers Polyester Techniek De Sprong Metaal Kreidler.nl website
Kingsbergen Bouwbedr. Kon. Luchtmacht Professional Welders
Salland Hosting Motul BCCP fuel systems
Buitenhuis Straal en Spuitbedrijf Topham vergasertechnik De Ruiter metaal
KDM 50 Ten Kate Motoren Emot.nl
JMPB parts Sticker Zwolle Alle leden club van 50
Alle leden club van 100
Kijk komende weken ook op http://www.groene-tulp.nl

Aalt en het hele team namens Dedemsvaart in vogelvlucht gefeliciteerd, en bedankt voor de foto's en verslagen

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove

#80 Bericht door Jupke » 28 aug 2014, 23:17

Bedankt voor je link!
Ik heb ook al dagen tevergeefs op de groene tulp site gekeken.
Grt Jupke

wilhelmus
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove

#81 Bericht door wilhelmus » 08 sep 2015, 18:52

sterft een stille dood

grt wim

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 8846
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Has thanked: 274 times
Been thanked: 237 times
Contacteer:

Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove

#82 Bericht door Maarten » 08 sep 2015, 19:03

Ja, dat denk ik ook Wim. Dat is jammer, maar het is praktisch en financieel ook bijna onmogelijk om weer een heel team naar de VS te sturen.
Of het moet nog gaan gebeuren, wil niet negatief doen.....

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 9242
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove

#83 Bericht door Henk 3bakvoet » 09 sep 2015, 07:15

158 km/u een nieuw record voor Alt Toersen las ik een jaar geleden.

Nou ging ik in 2011-2012 als beginnend video hobbybobber nog vol enthousiasme (nu niet meer) door Nederland.

De twee heren in deze infothement video hadden geen sigaar of zoutvlakte nodig. (drie knipogen)



Deel 1 (de link) en deel 2 zijn toen der tijd door Maarten verwijderd van het forum, dit onder druk van schreeuwende en totaal gefrustreerde forumleden.
Ze kregen hun zin.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 9242
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc herove

#84 Bericht door Henk 3bakvoet » 26 sep 2016, 07:23

Hoe is het nu met de groene Tulp?

Gaat dat record nog terug naar Nederland, of blijft het bij een gesponsord familie uitje naar de VS.

De 1000 euro van Maarten, en talloze forumleden die behoorlijk in de bus hebben geblazen met hun financiële bijdrage zijn toch ook wel benieuwd lijkt mij.

Misschien kan Tjerry (mede sponsor groene Tulp) tijdens de Tribute van Jaap Voskamp op 8 oktober hier eens naar informeren.

Aalt Toersen is vast aanwezig op dit eerbetoon.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 8846
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Has thanked: 274 times
Been thanked: 237 times
Contacteer:

Re: Uitdaging voor Aalt Toersen: Snelheidsrecord 50cc heroveren!

#85 Bericht door Maarten » 20 feb 2019, 21:51


Plaats reactie