Triboron in plaats van tweetaktolie?

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl

Triboron in plaats van tweetaktolie?

Peiling eindigde op 27 aug 2016, 17:29

- Nooit van gehoord.
4
6%
- Heb er van gehoord, maar ik blijf rijden met tweetaktolie.
15
24%
- Ik ben geïnteresseerd en ik wacht meer ervaringen af.
23
37%
- Ik ga binnenkort ook met Triboron rijden.
7
11%
- Ik smeer met Triboron en ik heb er positieve ervaringen mee.
13
21%
- Ik smeer met Triboron en ik zie er het voordeel niet van.
0
Geen stemmen
- Ik smeer met Triboron en ik heb er negatieve ervaringen mee.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 62

Bericht
Auteur
jamojamo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 45 times

Re: Triboron in plaats van tweetaktolie?

#51 Bericht door jamojamo » 24 dec 2018, 12:56

nozems schreef:
24 dec 2018, 12:46
Eric dat gaat alleen op als je relatief gezien veel rijdt. Ik had diezelfde kneppelharde kool ontwikkeling na 3a4000km. Maar als je als veel Kreidler eigenaren zo rond de 400km per jaar rijdt zou je dus om de 10jaar de boel even los moeten makem en de boel grondig schoon moeten maken.

Voor het milieu hoef je het niet te doen, de groenen zullen het op termijn voor echt iedereen verpesten op oldtimer gebied. Je zou dit meer kunnen toepassen om de directe overlast tegen te kunnen gaan zodat je op een zomerdag niet iedereen op het terras iedereen aan het vergassen bent met je ‘geliefde’ oldtimer.

Maar wat je simpelweg ook kunt doen, is er voor te zorgen dat je de hoofdsproeier niet te groot kiest, juiste warmtewaarde bougie en richting de 1op60 smeren met een goede olie, dan stinkt ie ook niet zo erg meer en zal die amper roken.
Klopt Pascal, is ook mijn ervaring. Koude start rookt even bij 1:60 maar eenmaal warm is dat weg.
Gr.,
Eric

Enzo-tvdzijden
Expert
Has thanked: 260 times
Been thanked: 379 times

#52 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 jan 2019, 17:24

Van de importeur

Wij kregen tijdens de beurs ook de nodige vragen over het eerste gebruik van Triboron 2-takt concentraat.

Ons advies:

Tank hoeft niet helemaal leeg te zijn als je op Triboron overgaat, een beetje oude brommermix is geen probleem. Meng Triboron 1:100

Als je een erg verkoolde zuiger, uitlaatpoort of uitlaat hebt, deze bij voorkeur ontkolen.

Na toevoegen de machine 10 minuten stationair laten draaien.

Eerste 15 kilometer rustig rijden zodat de Triboron zich goed kan verdelen in alle hoekjes en gaatjes van het blok. Na 15km kan u zwaarder gaan belasten.

Check altijd of je setup nog klopt, door Triboron ontstaat er een betere en verbranding en een hogere verbrandigstemeratuur. Een te kleine sproeier kan funest zijn voor de temperatuur, benzine is namelijk bij 2-takt de koelende factor. Als bij vol gas de motor neigt te gaan 4-takten is de sproeierbezetting goed, doet hij dat niet dan beter een sproeiermaat groter.

Check ook de verdere setup zoals afstelling ontsteking. Een juiste afstelling zorgt voor betere en schonere verbranding.

Triboron is uitgebreid getest, De frictieafname van Triboron is 50% groter dan bij 2-takt olie, de smering bij Triboron zal dus beter zijn als bij 2-takt olie. Dit betekend niet dat een motor op Triboron niet vast kan lopen. Het warm/vast lopen van een motor kan meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld:

Te kleine sproeier veroorzaakt te weinig koeling waardoor cilinder te warm wordt.

Door een verkeerd afgestelde ontsteking kan de cilinder te warm worden.

Mochten er nog vragen zijn dan zijn wij graag bereid deze te beantwoorden, wij zijn telefonisch bereikbaar op nummer 0317-763661 en per mail info@future2green.eu
These users thanked the author Enzo-tvdzijden for the post:
Maarten (14 jan 2019, 17:32)
Rating: 9.09%

jamojamo
Has thanked: 84 times
Been thanked: 45 times

#53 Bericht door jamojamo » 14 jan 2019, 18:05

De importeur zal uit zichzelf niet vertellen dat de koolopbouw kneiterhard kan zijn. Alle overige genoemde positieve eigenschappen kan ik zeker beamen.
Gr.,
Eric

Ed.P
Has thanked: 83 times
Been thanked: 81 times

#54 Bericht door Ed.P » 14 jan 2019, 20:06

Enzo-tvdzijden schreef:
14 jan 2019, 17:24
Van de importeur

Wij kregen tijdens de beurs ook de nodige vragen over het eerste gebruik van Triboron 2-takt concentraat.

Ons advies:

Als bij vol gas de motor neigt te gaan 4-takten is de sproeierbezetting goed, doet hij dat niet dan beter een sproeiermaat groter. :?: :roll:

Enzo-tvdzijden
Expert
Has thanked: 260 times
Been thanked: 379 times

#55 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 jan 2019, 20:08

Ed.P schreef:
14 jan 2019, 20:06
Enzo-tvdzijden schreef:
14 jan 2019, 17:24
Van de importeur

Ons advies:

Als bij vol gas de motor neigt te gaan 4-takten is de sproeierbezetting goed, doet hij dat niet dan beter een sproeiermaat groter. :?: :roll:

Dat was vroeger bij een 40 km/h begrenst brommertje #-o

Plaats reactie