Kreidler Correspondenties (Mededelingen van importeur)

Hier is alle documentatie m.b.t. Kreidler te vinden. - Here you can find all documentations about Kreidler.
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

Kreidler Correspondenties (Mededelingen van importeur)

#1 Bericht door Dimage » 09 feb 2004, 17:09

Kreidler Correspondenties (Mededelingen van importeur aan dealers)



















NR. 11

Betreft: belangrijke controlepunten voor Kreidler Florett RS (motorrijwiel).

1) Het ontstekingstijdstip van de Kreidler RS mag niet vroeger staan dan 0,9 - 1,1 mm. voor het bovenste dode punt (= 15- 17 krukgraden). Veranderen van het ontstekingstijdstip kan oververhitting veroorzaken met alle nare gevolgen van dien. Wanneer de ontsteking te vroeg staat, of wanneer de bougie niet de juiste warmtegraad heeft, zal een gepingel in de cylinder hoorbaar worden.

2) Een regelmatige controle van het ontstekingstijdstip is dus erg belangrijk.
Deze controle vindt plaats bij de eerste service-beurt en dan na iedere 1.500 km. De schroef waarmee de kontaktpuntjes worden bevestigd, moet goed worden aangedraaid. Wanneer dit niet gebeurt zal het ontstekingstijdstip veranderen. Een verandering van 0,1 mm. brengt al een verandering van 5- 8 teweeg. I.p.v. 15- 17° voorontsteking wordt dit dan 20- 25°. Om de juiste afstelling van de ontsteking te bereiken, adviseren wij u het gebruik van een meetklok of een testapparaat, bijv. van het merk Bosch. Bestelnrs. resp. 1 687233011 en 0681169016.

3) Met betrekking tot de bougie kan nog worden opgemerkt dat alleen Beru 260/14 of Bosch 260/M 1 moet worden toegepast. Bougies met een lagere warmtegraad of van een andere constructie, hebben zelfontbranding tot gevolg.

4) Door deze zelfontbranding raakt de motor oververhit, waardoor schade aan de motor kan ontstaan. Wanneer door oververhitting enige schade aan de motor is ontstaan, kan men hierop geen garantie-aanspraken doen gelden.

5) Wanneer er aanleiding bestaat een koppakking te monteren, dan dient men een koppakking van aluminium toe te passen (goede warmte-geleidings-coëfficiënt).

6) De cylinderkopbouten moeten niet kruislings worden aangetrokken, maar eerst de 2 bouten aan de brede zijde en daarna de 2 bouten aan de smalle zijde en wel met 1,5 kgm. (zie tekening)


A = brede carterhelft (eerst aantrekken)
B = smalle carterhelft (daarna aantrekken)

7) Aan de normale benzine moet een niet zelfmengende olie worden toegevoegd en wel SAE 50 !! Verhouding olie: benzine – 1 : 25.
Na iedere 3.000 km. moet de dan eventueel aanwezige koolaanslag die zich in de zuigerveersponningen bevindt, worden verwijderd.

Amsterdam, februari 1971.
Laatst gewijzigd door Dimage op 16 jul 2004, 22:13, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#2 Bericht door Dimage » 09 feb 2004, 18:05

Hierbij nog wat aanvullende info mbt mededeling nr. 11, welke ik van Melvin heb mogen ontvangen, waarvoor dank. :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#3 Bericht door Dimage » 16 jul 2004, 22:01

NR. 10

Afstelling van de ontsteking van de Kreidler Automatic

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#4 Bericht door Dimage » 16 jul 2004, 22:03

NR. 12

Aanslagbeugel om de spanning in de koppelingskabel van de Kreidler Automatic (2 versnellingen automatisch) op te heffen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dimage
Moderator
Berichten: 6634
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis

#5 Bericht door Dimage » 16 jul 2004, 22:05

NR. 13

Veranderingen aan het schakelmechanisme van de Kreidler Florett, 3 versnellingen - voetschakeling.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 7845
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Kreidlercorrespondentie NL Nr. 16

#6 Bericht door Maarten » 05 feb 2005, 11:47

Nr. 16

Onderstaande mededeling nr. 16 gaat over de verandering van het schakelsysteem
van de RS, van indirecte naar directe schakeling.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Gesloten