Classic 50cc European Cup

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4518
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Classic 50cc European Cup

#1 Bericht door KJ » 28 okt 2007, 10:06

KCNN is reeds enkele jaren in gesprek met de organisatie van de St. CC races in Tolbert over het uitbreiden van dit evenement met een 50cc Classic onderdeel.
Voor de invulling hiervoor is contact onderhouden met de 50cc rijders die in het verleden heben meegewerkt aan activiteiten van deze klasse.

Hiernaast is met onze vriend "snel" conact onderhouden over de mogelijkheden op een echt oud stratencircuit. Martijn is met enkele andere mensen met een mooi aansluitend initiatief gekomen voor een Europees Classic 50cc Kampioenschap voor 2008. Zie http://www.emot.nl/forum/index.php?board=22.0

Enkele maanden geleden hebben we een concreet aanbod gehad van de organisatie, de baan is voorzien van een bypass & nieuwe chicane, goedgekeurd door de KNMV, waardoor het rijden in Tolbert dichterbij is gekomen. Zie http://www.ccracestolbert.nl/

Op dit moment lijken dus enkele puzzelstukken heel mooi in elkaar te gaan vallen...


Wat willen we op dit moment nog?

- Voor het financieel rondbreien van het geheel zoeken we nog enkele sponsors....
- meerdere rijders die gaan participeren in het startveld.....(max 35 in Tolbert)

KCNN contactpersoon over dit onderwerp ben ik. Heb je vragen\opmerkingen of anderzins een postivieve bijdrage, neem dan ff contact met mij op.
T. 06 26548317 (of spreek de voicemeel in)
Bijlagen
wil doodeman.jpg
wil doodeman.jpg (22.57 KiB) 15121 keer bekeken
willie.jpg
willie.jpg (45.24 KiB) 15121 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#2 Bericht door Luc » 28 okt 2007, 12:16

Goed idee van Martijn om op deze manier wat van de grond te krijgen. Ik denk dat de tijd voor een dergelijk initiatief gekomen is. Ik hoorde het een paar weken geleden van Aalt.
Voor de 250cc/350cc bestaat ook al zo'n classic 3 landen competitie. (Duitsland/Belgie/Nederland)
Tijdens de 40jarig jubileum/reunie viewtopic.php?t=22552&highlight=hengelo
in Hengelo heb ik met Hamove ook al gesproken over deze mogelijkheid voor een 50cc classic en daar was men ook direct enthousiast.
Mooi circuit ook om weer te rijden.

Groeten,
Luc
Bijlagen
Hengelo50cc1967i.JPG
Hengelo50cc1967i.JPG (70.77 KiB) 14601 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Luc op 31 okt 2007, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18930
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#3 Bericht door dijk » 28 okt 2007, 12:48

dat zal prachtig wezen als er met 50cc wordt gereden op tolbert en hengelo :mrgreen: :clap

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren

#4 Bericht door Ed.P » 28 okt 2007, 14:30

Gaat dit ook op voor 50cc met schijfrem en gegoten wielen ? :roll:

Ed

ep
Berichten: 549
Lid geworden op: 07 jan 2007, 16:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door ep » 28 okt 2007, 15:10

*****
Laatst gewijzigd door ep op 23 nov 2009, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#6 Bericht door Luc » 28 okt 2007, 18:31

Ed, het gaat om de gehele 50cc periode tot en met het laatste 50cc jaar 1983. Dus Ed je kan meedoen, je hebt het goed getimed.
De machines van 1983 hadden ca 21.5 pk bij 16.000rpm.
Ik heb begrepen dat nu niets nog zeker is, maar ik ga ervan uit dat het er toch een keer van gaat komen.
Op m'n website staat terug naar GP niveau, nu dat zal wel niet meer gebeuren, maar dit is wel een eerste stap in de goede richting.
Ik verwacht juist uit die laatste periode weer oud rijders in actie. Die zijn toch 10-15 jaar jonger dan wij en gaan ook aan hun oude racedag denken.
Ook hebben de huidige organisaties de groep na 1972 in mijn ogen veel te lang in de kou laten staan.
Misschien leuk voor de mensen uit de periode daarvoor die konden zich aardig in de kijker rijden, maar het wordt nu wel eens tijd voor de vergeten groep.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1390
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door tet » 28 okt 2007, 21:49

Luc,ik neem aan dat je met de huidige organisaties HMV en CRT bedoeld?
deze clubs hebben nu eenmaal een bouwjaargrens waaraan niet wordt getornt,in het geval van het CRT wordt 1972 aangehouden en dit wordt gedaan om de snelheden beheersbaar te houden,na 72 kwamen natuurlijk de fietsen met schijfremmen e.d. en werden de snelheden fors hoger,
dit geldt nietzozeer voor de 50cc alswel voor de zwaardere klasses en het is nu eenmaal een club voor alle raceklassen,dus daar wordt geen onderscheid in gemaakt.
Het initiatief van Martijn is een goed alternatief om de nieuwere motoren ook een kans te geven om in nederland te rijden en ik steun dit ook van harte....ik heb mij natuurlijk ook ingeschreven #-o
@ed p.
je kan nog inschrijven,had ik je al gezegt.....

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8603
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 16 keren

#8 Bericht door Andy » 28 okt 2007, 21:59

Komen de cuppers ook weer in actie in tolbert :idea:

Heb daar vorig jaar gereden met mijn cuppertje.

Andy,

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren

#9 Bericht door Ed.P » 28 okt 2007, 22:27

Luc schreef:Ed, het gaat om de gehele 50cc periode tot en met het laatste 50cc jaar 1983. Dus Ed je kan meedoen, je hebt het goed getimed.
De machines van 1983 hadden ca 21.5 pk bij 16.000rpm.
Ik heb begrepen dat nu niets nog zeker is, maar ik ga ervan uit dat het er toch een keer van gaat komen.
Op m'n website staat terug naar GP niveau, nu dat zal wel niet meer gebeuren, maar dit is wel een eerste stap in de goede richting.
Ik verwacht juist uit die laatste periode weer oud rijders in actie. Die zijn toch 10-15 jaar jonger dan wij en gaan ook aan hun oude racedag denken.
Ook hebben de huidige organisaties de groep na 1972 in mijn ogen veel te lang in de kou laten staan.
Misschien leuk voor de mensen uit de periode daarvoor die konden zich aardig in de kijker rijden, maar het wordt nu wel eens tijd voor de vergeten groep.
Groeten,
Luc
Die timing is meer geluk dan wijsheid Luc :wink: maar eindelijk is het dan misschien zo ver dat de jongere modellen weer te voorschijn gehaald kunnen worden.

Tet,

Ik heb Martijn vanavond een mailtje gestuurd , ik stond nog een beetje in dubio omdat het allemaal nog zo onzeker is , geen data,s vooralsnog bekent zijn , en waarschijnlijk een paar straten circuits :cry: maar als je wilt rijden moet je door de zure appel heen bijten (straten circuits).

Gr,

Ed

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#10 Bericht door Luc » 28 okt 2007, 22:37

tet schreef:Luc,ik neem aan dat je met de huidige organisaties HMV en CRT bedoeld?
deze clubs hebben nu eenmaal een bouwjaargrens waaraan niet wordt getornt,in het geval van het CRT wordt 1972 aangehouden en dit wordt gedaan om de snelheden beheersbaar te houden,na 72 kwamen natuurlijk de fietsen met schijfremmen e.d. en werden de snelheden fors hoger,
dit geldt nietzozeer voor de 50cc alswel voor de zwaardere klasses en het is nu eenmaal een club voor alle raceklassen,dus daar wordt geen onderscheid in gemaakt.
Het initiatief van Martijn is een goed alternatief om de nieuwere motoren ook een kans te geven om in nederland te rijden en ik steun dit ook van harte....ik heb mij natuurlijk ook ingeschreven #-o
@ed p.
je kan nog inschrijven,had ik je al gezegt.....
Alle begrip natuurlijk en misschien kon het, gezien de belangstelling, ook niet anders.
Maar je kunt ook niet oneindig aan dat jaartal 1972 vasthouden, doe je dit wel dat ontstaan er vanzelf weer nieuwe organisaties.
De KNMV liet vroeger ook een gat vallen door te weinig wedstrijden te organiseren, gevolg de NMB werd opgericht.
Het worden ook echte wedstrijden heb ik begrepen en geen demo's, maar net zoals nu de classic 250/350cc maar dat maakt voor mij geen enkel verschil.
Dit gegeven en ook de snelheid horen de veiligheid niet te bepalen.
De man die erop zit is de bepalende factor, dat was vroeger niet anders.

Groeten,
Luc

snel
Berichten: 1967
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#11 Bericht door snel » 29 okt 2007, 00:04

Zo dat gaat hard van stapel hier....
Even een paar opmerkingen:

Er is nog niets zeker ,maar met zoveel welwillende rijders is er een prachtig "startkapitaal" voorhanden ,waar circuits en organisaties naar luisteren.

De races zullen open staan voor alle racers tot het eind van de GP periode.
Eigenbouw mag ,maar het moet historisch enigszins verantwoord zijn.
Wat niet mag is dikke banden ,twin spar frames en kompleet foute motoren.

We gaan racen ,maar wel met een knipoog. Het moet niet doorschieten.
Dat betekent ook dat er een handicapreglement komt waarin de oudere ,technisch wat benadeelde racers bonuspunten krijgen.
Luc krijgt dus meer punten als Ed...
Zodoende is/blijft het voor iedereen leuk om te doen ,en krijgen we geen scheefgroei dat iedereen hetzelfde gaat rijden.
We moeten interessant blijven voor het publiek ,want dat is waarmee we ons kunnen aanbieden aan organisaties

En we gaan niet op krappe straatbaantjes rijden.
We gaan op permanente circuits en op grote gelegenheidscircuits zoals bijvoorbeeld Schleizer Dreieck.
Tolbert en Hengelo zijn ook duidelijk ruimer als Eext of Ameide ,hoor..

Wat nog uitgespit moet worden is het licentieverhaal ,misschien is hier iemand met verstand van zaken...?

meer info /inschrijven voorlopig op; www.emot.nl zie forum aldaar.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#12 Bericht door Luc » 31 okt 2007, 15:32

Voor 250 en 350 bestaat reeds zo'n classic competitie zoals ik eerder schreef.
Hier de vermelding uit het programma van Hengelo mei 2007.
En het stratencircuit, dat echt geheel als circuit gemaakt wordt voor de races.
Dus alle verkeers aanwijzigingen worden verwijderd en na de races weer geplaatst.
De startfoto van de 50cc is genomen vanaf punt 11 richting 10 de Boschbocht.
Het rennerskwartier lag toen ook daar en is later naar de huidige lokatie verplaatst.
Je ziet ook hoe ongelooflijk veel toeschouwers er in die tijd naar zo'n wedstrijd toekwamen.
En vergeet de televisie niet die bij internalionale wedstrijden er altijd was en direct 's avonds in sport in beeld kon je jezelf zien rijden.

Groeten,
Luc
Bijlagen
HengeloClassicGP250_350.JPG
HengeloClassicGP250_350.JPG (91.19 KiB) 14593 keer bekeken
HengeloCircuit2007.JPG
HengeloCircuit2007.JPG (39.67 KiB) 14595 keer bekeken
Hengelo50cc1967ia.JPG
Hengelo50cc1967ia.JPG (48.82 KiB) 14596 keer bekeken

snel
Berichten: 1967
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door snel » 31 okt 2007, 21:40

Heren rijders:
Ik was eerst even met Duitsland bezig ; de Schleizer Dreieck.
Het aanbod van deze organisatie is binnen.
Omdat zij de waarschijnlijk mooiste baan van Duitsland hebben (voor ons classic rijders) zitten ze in de luxe positie dat ze hun programma sowieso prima kunnen vullen.
Ze willen wel graag de 50ers ,maar niet tegen elke prijs.
Konkreet:
Ze vragen 150 euro de man startgeld als er 30 rijders komen.
Dat is voor 2 trainingen een tijdtraining en 2 wedstrijden.
Eigenlijk heb ik als limiet 125 euro gesteld.
Aan de andere kant is dit wel een prachtige baan. En 150 euro is nog steeds niet hoog vergeleken met de prijzen op Spa-Fr.
Let wel: 150 euro inschrijfgeld. We zullen ook nog wat kwijt zijn aan licentie (per jaar of per dag) en transponders (daar huren of zelf kopen)

Graag uw mening...:
Bijlagen
schleiz downhill.jpg
schleiz downhill.jpg (30.86 KiB) 14486 keer bekeken

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1390
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door tet » 31 okt 2007, 22:20

150E voor schleiz moet kunnen,wanneer is dat?

motocup
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 jun 2005, 20:20
Locatie: limburg belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door motocup » 01 nov 2007, 11:26

Hallo,
In Belgie (Franstalig gedeelte) is er een kampioenschap,
bestaande uit drie of vier wedstrijden.
Deze worden verreden op stratencircuits zoals vroeger.
Hier bestaat al een 50cc klasse maar met een onderbemand veld.
Het is mischien intressant hier rekening mee te houden.
Voor informatie kan je op de site van de crmb terrecht.
Ik ben zelf van plan hier volgend jaar in mee te rijden .
Een europees kampioenschap zie ik ook wel zitten.
Ben een racer aan het bouwen naar het 62er model.

mvg Oldrich.

snel
Berichten: 1967
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door snel » 01 nov 2007, 11:55

Ja ,dat is bekend.

Heb al met een Belgische 50cc rijder gesproken.
We gaan kijken of we wat kunnen bereiken.
We denken zelf aan Gedinne.

snel
Berichten: 1967
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#17 Bericht door snel » 01 nov 2007, 11:56

tet schreef:150E voor schleiz moet kunnen,wanneer is dat?
Schleizer Dreieck Classic 20-21-22 Juni

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door Sander. » 01 nov 2007, 15:20

Ik bedoel dit niet verkeerd maar zijn dat soort circuits niet levensgevaarlijk?

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2713
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren
Contacteer:

#19 Bericht door LVS » 01 nov 2007, 17:26

Sander. schreef:Ik bedoel dit niet verkeerd maar zijn dat soort circuits niet levensgevaarlijk?
---------------------

met 70 km over een fietspad rijden , en waar om de 50 meter een uitrit is . :oops:

dat is pas gevaarlijk :?

#

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door bas mostert » 01 nov 2007, 17:34

Sander. schreef:Ik bedoel dit niet verkeerd maar zijn dat soort circuits niet levensgevaarlijk?
het is natuurlijk geen moto gp, niet dat ze er niet tegen aan gaan. Maar meestal zijn gevaarlijke opstakels verwijderd of beschermd. In nederland is het vaak op industrie tereinen of op het platte land. Ik denk dat de organisatie het ook niet toelaat als het niet veilig is..

snel
Berichten: 1967
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#21 Bericht door snel » 01 nov 2007, 23:16

Sander. schreef:Ik bedoel dit niet verkeerd maar zijn dat soort circuits niet levensgevaarlijk?
Nee beslist niet.
De circuits worden gekeurd door de motorsportbonden.
Ze zijn niet zo veilig als Assen ,maar wel vrij van dodelijke obstakels en op kritieke punten zijn grintbakken.
Ik denk dat de SOBW er nog jaloers op zou zijn.

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Sander. » 01 nov 2007, 23:35

Oke Martijn, was gewoon ter nieuwschierigheid overigens. Ik kreeg deze nieuwschierigheid als ik kijk naar bijvoorbeeld die oude foto
die Luc plaatste en als ik zo nadenk over de circuits uit die tijd.

Claus, je hebt helemaal gelijk, maar oude GP machines gaan natuurlijk harder dan 70 :wink: Volgas over de grote achterweg knallen is
inderdaad niet helemaal veilig :oops:

Sander

snel
Berichten: 1967
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#23 Bericht door snel » 01 nov 2007, 23:55

Ja ,maar je moet ook die kleurenfoto van Schleiz bekijken.
Niet die oude foto's van Luc.
Dat zijn heel andere tijden.
Toen had een auto geen gordels ,een bromfietser geen helm ,en een circuit geen uitloopzones.

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Jan. K » 02 nov 2007, 11:56

Een mening...

Het bedrag is zo een evenement zeker waard toch...

In iedergeval deze datum`s alvast maar geprikt, wil het graag meemaken.

sidecarracing
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 nov 2007, 19:06
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door sidecarracing » 04 nov 2007, 19:15

snel schreef:
Sander. schreef:Ik bedoel dit niet verkeerd maar zijn dat soort circuits niet levensgevaarlijk?
Nee beslist niet.
De circuits worden gekeurd door de motorsportbonden.
Ze zijn niet zo veilig als Assen ,maar wel vrij van dodelijke obstakels en op kritieke punten zijn grintbakken.
Ik denk dat de SOBW er nog jaloers op zou zijn.
Tja, je laat hier geloof ik Jehonville dan maar even buiten beschouwing neem ik aan...? :wink:
Maar zonder gekheid: dat gezeur over gevaarlijke circuits ook altijd, Isle of Man is misschien wel het meest gevaarlijke ter wereld maar elk jaar overinschrijvingen terwijl het voor geen enkel kampioenschap meetelt!
Lijkt me wel wat die Classic Euro Cup.
Mag er ook een bakkie aanhangen...?!?@#? :lol: :lol:

Plaats reactie