Daarop aansluitend kan ik zeggen dat er in Nederland flink wat zijn die serieus kunnen rijden met een 50cctje.
Maar het is helaas in Nederland bijna onmogelijk om op een serieuze baan te kunnen rijden.
Assen en Zandvoort ,daar mag je alleen met en elektrische step rijden.
Er is nog een circuitje in Nederland (Lelystad) maar dat is dus weer exclusief voor de politie...(tuurlijk..zij wel...)
En dan zijn er een paar drukbezette straatmogelijkheden.
Rijden jullie in Rockanje op 24 mei?
Groet; Kees V.
Oss ,Hengelo ,Tolbert ,Eemshaven.
We dachten dat we het leuk voor elkaar hadden met Tolbert.
Maar ,je ziet het weer...Nederland.
Dus gaan we maar naar Duitsland ,Zweden ,Denemarken ,Tsjechie of Frankrijk.
Daar kan het dus wel...
Classic 50cc European Cup
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Rijden?????in Rockanje????als ik het programma van Rockanje bekijk kom je nauwelijks aan rijden toe!!!snel schreef:Ja ,persoonlijk ben ik wel van plan in Rockanje te rijden.
ik wil daar meerijden bij de HMV in de 50cc klasse ,en in de speciale klasse met mijn 175cc Kovrovets.
Maar dit staat dus even los van de SOBW classics.
veel plezier Martijn,ik neem de moeite niet meer om er heen te gaan en als bladvulling te fungeren.
Vorig jaar was er al bedroevend weinig rijders,de HMV geeft al dubbele kampioenschapspunten als je in godsnaam maar in Rockanje wilt rijden
niemand heeft nog zin om uren te wachten en dan 2 rondjes te rijden en afgevlagd te worden omdat er zo nodig auto,s moeten driften.........
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ja ,jij kunt er vast wel eentje in de schuur vinden die kan driften...
Mijn bus kan ook driften ,maar dan moet ik een knopje uitzetten.
Hoewel ,ik kan me niet voorstellen dat daar iemand naar komt kijken.
Even over Staphorst...zoals het er nu uitziet komen bijna alle Nederlandse leden die een rijklare racer hebben aan de start.
Een aantal leden is nog aan het bouwen.
Wie wil kan natuurlijk dit weekeinde al stiekum gaan oefenen in Arkel.
Arkel is best aardig rijdbaar. Beter dan bijv. Lelystad ,denk ik.
ps. Ed ,nog in Lelystad geweest..?
Mijn bus kan ook driften ,maar dan moet ik een knopje uitzetten.
Hoewel ,ik kan me niet voorstellen dat daar iemand naar komt kijken.
Even over Staphorst...zoals het er nu uitziet komen bijna alle Nederlandse leden die een rijklare racer hebben aan de start.
Een aantal leden is nog aan het bouwen.
Wie wil kan natuurlijk dit weekeinde al stiekum gaan oefenen in Arkel.
Arkel is best aardig rijdbaar. Beter dan bijv. Lelystad ,denk ik.
ps. Ed ,nog in Lelystad geweest..?
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
toen ik met de classic race begon was rockanje HET evenement van het jaar,met een man of 50 aan de start in de 50cc,geweldig.Ed.P schreef:Het is goed dat ik het weet , ik was al stiekum aan het kijken of ik daar kon rijden....schijfrem wat een gezeik , dan neem ik me auto wel mee
een baan met historie is altijd leuk,helaas gaat de organisatie voor het grote geld en worden de classic motoren steeds verder weggedrukt,inmiddels hebben zelfs de meest verstokte rijders dit ook in de gaten en laten ze Rokanje voor wat het is.
vorig jaar moesten we al 2 uur wachten op de avond ervoor voor we de pits in konden,er moest met sponsors rondjes worden gereden met rally-auto,s.
het heet nog steeds Rockanje classic motorraces maar dat kunnen ze ook wel veranderen in auto en motorfestival...........jammer.
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Je bedoelt zeker Staphorst...?Ed.P schreef:Ik ben gister even wezen kijken op de Duc , dat baantje is wel heel erg kort...t/m 3e versnelling ?
Dit weekend zit ik op Zandvoort met vier wielen
Ja ,lang is echt wel wat anders.
Maar ik heb er al eens gereden ,en dat ging best wel.
Zelfs wel in zijn 5 ,schat ik. (6-bak)
't is een goed opwarmertje voor het echte werk komt.
En onze broodheer SOBW doen we er een enorm plezier mee.
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Hallo Luc,
Volgens mij was iedereen na afloop tevreden.
Natuurlijk is het een heel kort baantje ,maar de organisatie was heel meegaand ,wij wilden een andere route tijdens onze manche -geen probleem ,werd geregeld.
Vanaf dat moment was het een snel te rijden baantje.
Er waren 14 rijders aan de start.
De meesten daarvan zaten binnen 7 seconden van elkaar ,er werd dus lekker geracet.
Aalt Toersen was op zij "thuisbaan" ijzersterk onderweg. Daarachter waren Jaap Groot ,Barry Kramer Will Doodeman en Wiebe Plantinga goed onderweg.
Zelf reed ik met een Uhl-Stein KREIDLER ,wat voor mij een heel nieuwe situatie is. Ik heb 'm pas en het is wel een lief brommertje.
Helaas stond ie nog op vreselijk oude Avon bandjes ,en zitten de stepjes te snel aan de grond ,dus ik heb zelf wat lafjes rondgereden.
De uitslagen staan binnenkort op www.sobw.nl
Volgens mij was iedereen na afloop tevreden.
Natuurlijk is het een heel kort baantje ,maar de organisatie was heel meegaand ,wij wilden een andere route tijdens onze manche -geen probleem ,werd geregeld.
Vanaf dat moment was het een snel te rijden baantje.
Er waren 14 rijders aan de start.
De meesten daarvan zaten binnen 7 seconden van elkaar ,er werd dus lekker geracet.
Aalt Toersen was op zij "thuisbaan" ijzersterk onderweg. Daarachter waren Jaap Groot ,Barry Kramer Will Doodeman en Wiebe Plantinga goed onderweg.
Zelf reed ik met een Uhl-Stein KREIDLER ,wat voor mij een heel nieuwe situatie is. Ik heb 'm pas en het is wel een lief brommertje.
Helaas stond ie nog op vreselijk oude Avon bandjes ,en zitten de stepjes te snel aan de grond ,dus ik heb zelf wat lafjes rondgereden.
De uitslagen staan binnenkort op www.sobw.nl
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
snel schreef:Hallo Luc,
Volgens mij was iedereen na afloop tevreden.
Natuurlijk is het een heel kort baantje ,maar de organisatie was heel meegaand ,wij wilden een andere route tijdens onze manche -geen probleem ,werd geregeld.
Vanaf dat moment was het een snel te rijden baantje.
Er waren 14 rijders aan de start.
De meesten daarvan zaten binnen 7 seconden van elkaar ,er werd dus lekker geracet.
Aalt Toersen was op zij "thuisbaan" ijzersterk onderweg. Daarachter waren Jaap Groot ,Barry Kramer Will Doodeman en Wiebe Plantinga goed onderweg.
Zelf reed ik met een Uhl-Stein KREIDLER ,wat voor mij een heel nieuwe situatie is. Ik heb 'm pas en het is wel een lief brommertje.
Helaas stond ie nog op vreselijk oude Avon bandjes ,en zitten de stepjes te snel aan de grond ,dus ik heb zelf wat lafjes rondgereden.
De uitslagen staan binnenkort op www.sobw.nl
Martijn,
Hebben julli dat stuk op dat soort parkeerterein over geslagen, waar de baan met een touw wordt uitgezet?
'n beetje jammer want dat is wel een leuk stuk om te sturen, maar idd wel erg kort herinner ik mij.
groeten,
Luc
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Ja die Kreidler was echt wel ingereden, daar kan ik ook van meepraten en 16.7pk aan het achterwiel blijken dus voorlopig voldoende.snel schreef:Hallo,
Hij reed de Kreidler ,die was soepeler.
Het is meer een combinatie ,zeer goede rijder en dito brommer.
Wie het puur op rijden doet ,dat is Barry Kramer. Petje af..!
Pk's zijn ook op deze baan erg leuk om te hebben ,maar geven niet de doorslag.
Groeten,
luc
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Testbanken zijn erg verschillend en ook iets simpels als bandendruk maakt al veel verschil ,hoef ik je niet te vertellen.
De baanaanpassingen betroffen de cirkelbocht bovenop de heuvel (ruimer) en de scherpe chicane die volgt nadat je de parkeerplaats op komt.
In die chicane voelde ik mijn stuuraanslag..!
De baan was nu zoals de vorige keer dat we er met de oudjes reden.
De baanaanpassingen betroffen de cirkelbocht bovenop de heuvel (ruimer) en de scherpe chicane die volgt nadat je de parkeerplaats op komt.
In die chicane voelde ik mijn stuuraanslag..!
De baan was nu zoals de vorige keer dat we er met de oudjes reden.
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Nee ,de stroomlijn is gewoon symmetrisch gemaakt.
Er zit nu een 5 bak met V.V. Kitcilinder in.
Origineel had ie een Kreidler carter met 6v trekspiebak ,eigenbouw cilinder ,krukas en koppeling.
Vandaar die achterzijde die uitpuilt ,daar schoof het schakelmechaniek in.
PS..ter vergelijk...de man op de foto achter de racer is ongeveer een kop kleiner dan ik ben.
Er zit nu een 5 bak met V.V. Kitcilinder in.
Origineel had ie een Kreidler carter met 6v trekspiebak ,eigenbouw cilinder ,krukas en koppeling.
Vandaar die achterzijde die uitpuilt ,daar schoof het schakelmechaniek in.
PS..ter vergelijk...de man op de foto achter de racer is ongeveer een kop kleiner dan ik ben.
- Bijlagen
-
- uhlstein.jpg (39 KiB) 4679 keer bekeken
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
De stroomlijn deed mij 'n beetje denken aan die van een 125cc Bridgstone.
En ik zie ook 'n paar flinke remnaven zitten, dat wil zeker wel stoppen?
Verder idd een mooi gebouwde racer.
Demper is niet zo groot, waren daarmee nog problemen bij de classic rijders? of was men nog niet zo streng.
Ik hoorde van Aalt dat zijn caburateur meer herrie maakte dan z'n uitlaat, zo stil had hij hem gedempt.
Groeten,
luc
En ik zie ook 'n paar flinke remnaven zitten, dat wil zeker wel stoppen?
Verder idd een mooi gebouwde racer.
Demper is niet zo groot, waren daarmee nog problemen bij de classic rijders? of was men nog niet zo streng.
Ik hoorde van Aalt dat zijn caburateur meer herrie maakte dan z'n uitlaat, zo stil had hij hem gedempt.
Groeten,
luc
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
De achterrem is heel erg fijn ,en de voorste ook ruim in orde ,maar niet zo sterk als je zou denken. Hij blijft wel goed koel ,zitten schoepen in het midden.
Het zijn MZ 125 RE naven uit magnesium.
Ik heb met deze kleine demper gereden ,die was duidelijk te luid ,maar niet zo erg dat onmiddellijke uitsluiting zou volgen.
Aalts Kreidler was ook te luid ,maar nog wat dichter bij de OK zone.
Aalts Jamathi was voorzien van een stofzuiger geluid.
Baserend op de diverse dempers is te zeggen dat een korte dikke meer doet dan een langere dunne.
Ca 15cm lang is voldoende ,als ie maar dik is.
Het zijn MZ 125 RE naven uit magnesium.
Ik heb met deze kleine demper gereden ,die was duidelijk te luid ,maar niet zo erg dat onmiddellijke uitsluiting zou volgen.
Aalts Kreidler was ook te luid ,maar nog wat dichter bij de OK zone.
Aalts Jamathi was voorzien van een stofzuiger geluid.
Baserend op de diverse dempers is te zeggen dat een korte dikke meer doet dan een langere dunne.
Ca 15cm lang is voldoende ,als ie maar dik is.