Classic 50cc European Cup

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#276 Bericht door snel » 15 apr 2009, 20:44

Dat is een frame van Hein Drost.
Met een gewone Kreidler motor eronder.
Laatst gewijzigd door snel op 28 apr 2009, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#277 Bericht door tet » 25 apr 2009, 23:01

De uitslagen van de wedstrijd in Berghem en de stand in het kampioenschap staat vanaf nu te lezen op:
www.classic50cc.eu

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#278 Bericht door tet » 26 apr 2009, 21:22

Verslagje......................... #-o

Het was ondanks de soms dreigende lucht en stevige wind droog en
redelijk warm tijdens de races op het kartcircuit van Berghem.
De opkomst was ook beter dan in Brakel ,en er bleek een heel aantal
bezoekers van Brakel ook weer in Berghem te zijn ,om ons te zien rijden.

In Berghem was Ed Poland erbij als nieuwkomer.
Sybren Wind (ex.50cc EXPI ,momenteel 600cc Ned kampioenschap) deed ook
mee als gastrijder op "leenracers" van Uleke Hoogeveen en Jan Bok.
Daarnaast was ook Peter Müller helemaal uit het Oosten van Duitsland
komen rijden.
En Luc Foekema had zijn broer Ricus meegelokt.

Na de eerste training werd in overleg besloten om het circuit in te
korten ,en daardoor van enige scherpe bochten te ontdoen.
De beide nieuwelingen gingen opvallend hard rond .
Ed had het over het opzoeken van de grenzen van zijn machine ,die heeft
hij helaas reeds gevonden.
Een onfortuinlijke buiteling beschadigde zowel rijder als motorfiets
zodanig dat de dag erop zat.

Tijdens de eerste race werd er ook nogal gevallen/uitgevallen.
Sybren kwam erachter dat de smalle bandjes en geringe veerweg soms
onverwachte dingen kunnen doen. Wil Doodeman tuimelde om ,en Wiebe
Plantinga reed een band lek.
De tweede race werden deze fouten niet meer gemaakt.
Jaap deed goede zaken voor zijn punten in het kampioenschap ,maar het
was gastrijder Sybren die als eerste over de streep kwam.


Weet iemand hoe het met Ed P. is?
rené

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#279 Bericht door Luc » 26 apr 2009, 22:38

Ed is niet zo snel uit het veld te slaan, dit was zijn reactie op mijn e-mail:

hallo luc,

ik doe het even zonder hooftletters ,

sleutelbeen gebroken , pijn in de ribben , het hoort er bij zeggen ze ?

het klopt , ik rij nog te wild omdat ik zo,n kleine machine niet gewend ben , en omdat hij zo kort is is het lastig om een vloeiende beweging te maken.
vanochtend even naar de machine gekeken , nu blijkt dat de carterontl. slang eraf is waardoor er olie op de achterband is komen...had ik 2 jaar terug in rheine ook al maar daar waren geen bochten..haha.


Toen ik vervolgens vroeg of hij er nog wel mee door wilde gaan

ik ga er zeker mee door, ik wil dit kunstje goed onder de knie krijgen...ik kan niet wachten.

gr,
ed

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#280 Bericht door dijk » 26 apr 2009, 22:46

Luc schreef:Ed is niet zo snel uit het veld te slaan, dit was zijn reactie op mijn e-mail:

hallo luc,

ik doe het even zonder hooftletters ,

sleutelbeen gebroken , pijn in de ribben , het hoort er bij zeggen ze ?

het klopt , ik rij nog te wild omdat ik zo,n kleine machine niet gewend ben , en omdat hij zo kort is is het lastig om een vloeiende beweging te maken.
vanochtend even naar de machine gekeken , nu blijkt dat de carterontl. slang eraf is waardoor er olie op de achterband is komen...had ik 2 jaar terug in rheine ook al maar daar waren geen bochten..haha.


Toen ik vervolgens vroeg of hij er nog wel mee door wilde gaan

ik ga er zeker mee door, ik wil dit kunstje goed onder de knie krijgen...ik kan niet wachten.

gr,
ed
ed zei al vrijdagavond ik ga de grenzen op zoeken :wink:

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#281 Bericht door snel » 26 apr 2009, 23:40

Het was ook overigens wel een beetje "de bocht from hell"
Ik denk dat van de hele dag 70% van de schuivers ,klappers en buitelingen in die bocht te vinden waren.
Ook Sybren Wind ging daar liggen.
En met hem vele anderen in de overige klassen.
Een scooter sprong bijna over het hek heen....het rotding deed het daarna overigens nog steeds.

Mooi om te horen dat Ed er nog niet mee klaar is.
(Hoewel...we hebben het hier wel over zeeer zware concurrentie om de puntjes :wink: )

voor de info:
Wij reden de buitenomtrek van de baan ,de bewuste bocht is linksonder.
Bijlagen
berghem.jpg
berghem.jpg (43.44 KiB) 4948 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#282 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 apr 2009, 05:41

Super baan om er te karten :wink: Vooral de genoemde bocht en de bocht na start finisch.

Ed, jij hebt de juiste wedstrijd mentaliteit. Opstaan en weer doorgaan.

Enzo

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#283 Bericht door Tijmen104 » 27 apr 2009, 10:57

Het was ook overigens wel een beetje "de bocht from hell"
Ik denk dat van de hele dag 70% van de schuivers ,klappers en buitelingen in die bocht te vinden waren.
ook ik ben daar een keer gaan liggen helaas :roll: maarja dat hoord er bij :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#284 Bericht door Luc » 27 apr 2009, 11:00

snel schreef:Het was ook overigens wel een beetje "de bocht from hell"
Ik denk dat van de hele dag 70% van de schuivers ,klappers en buitelingen in die bocht te vinden waren.
Ook Sybren Wind ging daar liggen.
En met hem vele anderen in de overige klassen.
Een scooter sprong bijna over het hek heen....het rotding deed het daarna overigens nog steeds.

Mooi om te horen dat Ed er nog niet mee klaar is.
(Hoewel...we hebben het hier wel over zeeer zware concurrentie om de puntjes :wink: )

voor de info:
Wij reden de buitenomtrek van de baan ,de bewuste bocht is linksonder.
De beruchte bocht is net iets meer dan haakse en daar verkijk je jezelf bijna automatisch op.
Bovendien vind ik het jammer dat de binnenzijde van de bochten niet duidelijker gemarkeerd zijn. Dan kost het minder moeite om direct de juiste rijlijn te kiezen. Mogelijk dat het aan mijn oude ogen ligt, maar ik denk dat er dan nog snellere tijden gereden zouden worden..

Verder een mooi baantje, waarop ik voor de eerste keer in elk geval wel meer tijd nodig had. Ik voelde me in de 1e training zo'n beetje 85 jaar, vooral toen EdP binnendoor kwam zeilen en in de 2e wedstrijd Sybren het ook nog eens over deed.

Ed heeft zeker de goede mentaliteit, maar hij heeft ook tijd nodig om aan zo'n lichte machine te wennen en het mag ook niet ten koste van alles gaan. Dus een klein beetje reserve is beter voor lijf, leden en je mooie racer.

Groeten,
Luc

Eddy
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:07
Locatie: nijmegen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#285 Bericht door Eddy » 27 apr 2009, 13:09

Ik ben wezen kijken en heb de tijdtraining gezien. Er wordt nu toch wel wat serieuzer geracet en dat is mooi om te zien. Sybren is jong , ervaren en goed getraint, fraai om te zien hoe hard ook een klassieker op smalle bandjes nog door een bocht kan, dat je er snel mee rechtuit kan was me wel duidelijk.
Ed reed inderdaad nogal wild, ik kon vanaf de kant zien dat de achterkant
grote problemen had in de bewuste bocht(schokbreker/veren/ rijhoogte?).
Wel flinke pech dat je bij de eerste de beste schuiver gelijk met een gebroken sleutelbeen zit.

hoogeveen
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mei 2004, 21:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#286 Bericht door hoogeveen » 27 apr 2009, 14:56

hallo Ed hier nog even een foto kon hem niet bij de Email krijgen
Bijlagen
lllde.JPG
lllde.JPG (62.36 KiB) 4759 keer bekeken
ik en siberen.JPG
ik en siberen.JPG (53.63 KiB) 4759 keer bekeken

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#287 Bericht door tet » 27 apr 2009, 18:26

:o
Bijlagen
tn_dat kon niet lang goed gaan meer Ed en Jaap.jpg
tn_dat kon niet lang goed gaan meer Ed en Jaap.jpg (29.51 KiB) 4716 keer bekeken
tn_ed poland nog rijdend.JPG
tn_ed poland nog rijdend.JPG (25.22 KiB) 4716 keer bekeken

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#288 Bericht door snel » 27 apr 2009, 18:56

Eddy schreef:Er wordt nu toch wel wat serieuzer geracet en dat is mooi om te zien.
Ed reed inderdaad nogal wild, ik kon vanaf de kant zien dat de achterkant
grote problemen had in de bewuste bocht(schokbreker/veren/ rijhoogte?).
Het ligt voor de hand om onze prestaties tegen die van bijv. de Expi klasse te gaan afwegen.
Maar die vergelijking gaat zo verschrikkelijk mank.
Zij hebben slicks van 12cm breed ,wij profielbanden van 4cm.
Die zitten bij de meeste om slappe spaakwielen.
En die spaakwielen zitten in een slappe achterbrug van bijv. 25mm buis.
De schokdempers en voorvork hebben een veerweg van hooguit 5cm.
Een fatsoenlijke schokdemper zit er ook niet in ,meer een olieverplaatser.
En dan hebben de meesten een paar vage en zware trommelremmen aan boord.
Er word door de hele kopgroep behoorlijk serieus geracet ,geloof me.
Dat dit zo is kun je ook zien aan het feit dat een jonge en ondertussen zeer ervaren coureur als Sybren weliswaar winnen kan ,maar ondanks de zeer spectaculaire rijstijl gewoon in de 44seconden voor een rondje blijft net als Jaap en Wil.

Kortom een zooitje toeristen zijn we volgens mij niet...dat ziet er alleen maar zo uit. :wink:

Eddy
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:07
Locatie: nijmegen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#289 Bericht door Eddy » 27 apr 2009, 23:48

Yep, rondetijden gaan vergelijken met de andere klasse's is onterecht, al hebben we dat allemaal
toch wel even gedaan. Ik vindt het prachtig dat de klassiekers uit de showroom komen om te rijden, en nu ik zie dat er wat (meer) competitie ontstaat wordt het nog leuker om te volgen.
Ik ben benieuwt welke kant het in de toekomst opgaat. Bij de KNMV classics heeft de competitie drang gezorgt voor mooie wedstrijden maar technisch is het een spagaat geworden: high tech in een oud jasje. Ik vindt dat wel mooi, maar een beetje dubbel is wel.

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#290 Bericht door snel » 28 apr 2009, 00:18

Dat met de spagaat-techniek komt bij ons ook al voor.
Veel racers zijn nieuw opgebouwde "replicas"
In de "oude cilinders" zitten moderne derbi racekits ,en ook worden er moderne ontstekingen gebruikt.
Maar zover als bij de KNMV of IHRO laten we het niet komen.
Aan de bandenmaat bijvoorbeeld word niet getornd.
En een nieuw toegelaten racer word gecontroleerd op zijn juiste uitstraling.
Zie ook het reglement: op www.classic50cc.eu
Dat het met origineel oud spul trouwens ook best aardig lukt bewijst mijn eigen Uhl-Steintje.
Die heeft een gewoon oud 5bak Kreidler van Veen kitblok met de cilinder met 4 spoelers en zelfs de krukas met afgedraaide wang zit er nog in.
Bijlagen
uhlstein berghem.jpg
uhlstein berghem.jpg (99.46 KiB) 4606 keer bekeken

hoogeveen
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mei 2004, 21:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#291 Bericht door hoogeveen » 01 mei 2009, 08:09

modern spul zit er bij mij ook niet op , een oude kit cilinder en een oude krube ontsteking 16 .3 pk , de machine waar siberen op reed had maar 14 pk wel een moderne ontsteking en een moderne cilinder en weinig gewicht latten we dat niet vergeten,

maar ik ben al nieuw talent aan het kweken.

gr uleke
Bijlagen
douwe wilm.JPG
douwe wilm.JPG (64.88 KiB) 4472 keer bekeken

Plaats reactie