Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankdag

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kreidler rmx
Berichten: 649
Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
Locatie: In de tank van mijn dappie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#651 Bericht door kreidler rmx » 04 jan 2012, 10:46

een rempedaal is zo verbouwd volgens mij Maarten ik neem aan dat het 'race' doeleinden heeft

Lekker zown droge koppeling leun je iets teveel met je voet in een bocht naar links, ben je je voet opeens kwijt :shock: :mrgreen:

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#652 Bericht door bertRS » 04 jan 2012, 13:35

En waarom niet een kabel uit 1 stuk van voor naar achteren, is toch een stuk simpeler en je hebt ook hele mooie carbonkabels die ook heel stijf zijn (dus niet sponzig meeveren).

Als ik zo de foto bekijk kan je het rempendaal er ook zo weer op monteren en dan de verbinding tussen de achterkabel en voorste kabel er tussen weg halen en de achterremkabel weer aan je pendaal monteren.
Wat de bedoeling hier van is weet ik niet maar misschien wordt dit frame voor test doeleinden gebruikt wat ik hier volgens mij ook al ergens had gelezen en kan je zo het makkelijk ombouwen.
Dus droge koppeling met handrem en met gewone koppeling de voetrem want dan is de koppeling dicht en kom je er niet met je voet er tegen aan.

Groet Bert

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9750
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 826 keren
Ontvangen waarderingen: 416 keren
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#653 Bericht door Maarten » 04 jan 2012, 16:21

Daar heb je een punt Bert, hoewel een kabel uit 1 stuk van voor naar achter, is ook makkelijk te verwijderen en die gewone korte achterremkabel is dan ook weer zo teruggezet.

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#654 Bericht door Kreidler freak » 04 jan 2012, 19:35

snap niet waarom er zo een paniek is om een voet in de koppeling.

als zo een machine als zo veel kost kan er ook nog wel een ducati achtige koppelingsdeksel over.

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#655 Bericht door caveman » 04 jan 2012, 20:21

je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.

Gebruikersavatar
kreidler rmx
Berichten: 649
Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
Locatie: In de tank van mijn dappie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#656 Bericht door kreidler rmx » 05 jan 2012, 10:36

caveman schreef:je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.
Zul je toch moeten met die droge koppeling dus alsnog geen goede reden :oops:

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#657 Bericht door gebben » 05 jan 2012, 20:43

kreidler rmx schreef:
caveman schreef:je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.
Zul je toch moeten met die droge koppeling dus alsnog geen goede reden :oops:

:-k
ik vraag me af hoe ze dat op racers dan doen,daar zit ook bijna allemaal een droge koppeling op.
maar ook een subframe met het schakelgedeelte naar achteren gebracht.
ik vermoed dat caveman gelijk heeft :wink:

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#658 Bericht door Kreidler freak » 05 jan 2012, 21:29

gebben schreef:
kreidler rmx schreef:
caveman schreef:je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.
Zul je toch moeten met die droge koppeling dus alsnog geen goede reden :oops:

:-k
ik vraag me af hoe ze dat op racers dan doen,daar zit ook bijna allemaal een droge koppeling op.
maar ook een subframe met het schakelgedeelte naar achteren gebracht.
ik vermoed dat caveman gelijk heeft :wink:
als dat werkelijk voordelen had hadden ze het in de superbike en dergelijken ook gehad (kabelrem achter)

ik red mij prima met een voetrem ook met de steppen net niet aan de grond.

(en een kreidler remhevel is nou niet bepaald de makkelijkste.)

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#659 Bericht door tet » 08 jan 2012, 14:42

Simpel......waarschijnlijk zit de uitlaat in de weg voor het pedaal,technische oplossingen zijn leuk om te maken en de droge koppeling zit bescherming op het deksel voor zodat je voet er niet in komt,als je je voet er wel in krijgt ben je een eikel............
René

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#660 Bericht door gebben » 08 jan 2012, 18:30

als dit uitlaatje in de weg zit voor het origineel geplaatste rempedaaltje rene dan weet ik het niet :-k
het origineel rempedaaltje kan er zo op :wink:
wat je voet in die koppeling aangaat heb je gelijk :wink:

wat kreidlerrmx aangaat,als je met je voet DOOR een origineel rempedaaltje wilt duwen om zo in de droge koppeling te ( kunnen ) komen met je voet,dan kun je knap schoppen :wink: dan moet je namelijk je voet achter dit rempedaaltje steken..................
ook om met een onderbouw af fabriek met idem rempedaaltje door de bocht gaan,dan te remmen ook trouwens en dan de grond raken tijdens het remmen :wink:

ik denk nog steeds dat caveman gelijk heeft :mrgreen:
en de bouwer van deze heeft er ongetwijfeld GOED over nagedacht :lol:
testdoeleinden...........................en thats itt, heeft helemaal niets met racen te maken,behalve de blokjes testen :idea:

en bekijk de foto nog eens goed :?:
das echt geen duimrem.................................... :wink:

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#661 Bericht door tet » 08 jan 2012, 19:48

Ik denk ook dat vooral de technische uitdaging is geweest,eigenlijk moeilijk doen als het makkelijk kan..........
Toen ik nog choppers bouwde was ik hier ook gek op,een hydraulische rempomp onder de tank bouwen die bediend werd door een kabel die door het stuur heen naar een inwaarts gashandle liep(links)die door dit naar achteren te draaien bediende was 1 van de oplossingen.......zinloos maar wel apart.
Ik houd hier wel van............

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#662 Bericht door Parlotti » 08 jan 2012, 23:09

tet schreef:Ik denk ook dat vooral de technische uitdaging is geweest,eigenlijk moeilijk doen als het makkelijk kan..........
Toen ik nog choppers bouwde was ik hier ook gek op,een hydraulische rempomp onder de tank bouwen die bediend werd door een kabel die door het stuur heen naar een inwaarts gashandle liep(links)die door dit naar achteren te draaien bediende was 1 van de oplossingen.......zinloos maar wel apart.
Ik houd hier wel van............
Ik ook! Evenals de overpeinzingen van de techneuten. Dit maakt een forum leerzaam en leuk :clap
Wat ik alleen niet begrijp, is waarom iemand zo'n mooie special bouwt als testmachine. Dat is niet logisch. Moet je eens kijken naar de optische details en de kleurenkeuze, zelfs het oranje biesje op de velgen is in stijl. Als het puur om de innovatie zou gaan in samenhang met testen op de openbare weg, dan neem je toch een onopvallende fiets !?

Zolang de eigenaar/tuner geen opening van zaken geeft, vrees ik dat we in het duister blijven tasten #-o

Gebruikersavatar
kreidler rmx
Berichten: 649
Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
Locatie: In de tank van mijn dappie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#663 Bericht door kreidler rmx » 08 jan 2012, 23:56

gebben schreef:

wat kreidlerrmx aangaat,als je met je voet DOOR een origineel rempedaaltje wilt duwen om zo in de droge koppeling te ( kunnen ) komen met je voet,dan kun je knap schoppen :wink: dan moet je namelijk je voet achter dit rempedaaltje steken..................
ook om met een onderbouw af fabriek met idem rempedaaltje door de bocht gaan,dan te remmen ook trouwens en dan de grond raken tijdens het remmen :wink:
Ik zie mezelf zo zonder rempedaal nog wel in de droge koppeling komen hoor :idea: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#664 Bericht door Kreidler freak » 09 jan 2012, 09:25

@ TET inderdaad als je je voet daar in krijgt...... dan ben je wel uberstom.

@ Gebben.

wat ik bedoel te zeggen (ik heb trouwens de steps zo een 5,5 cm hoger zitten als de originele kreidler onderbouw aangezien ik de crank gebruik) (ook om die reden)

als ik op een rotonde of haakse bocht hem goed plat leg kan ik de rem nog makkelijk bedienen... (niet dat ik hem dan nodig ben) rem overigens de bocht in. maar ook in de motogp de betere gp500 en ook superbike wordt gewoon gebruik gemaakt van een voetrem...

deze foto bewijst dat een ''duim''rem niet daar voor nodig is.
ScrapingF1152.jpg
ScrapingF1152.jpg (46.26 KiB) 6176 keer bekeken
denk dat het gewoon was om eens iets anders te proberen... is overigen scheel strak gemaakt

zoals anne al zegt wat nou het werkelijke doel van deze machine is moet de eigenaar zelf toelichten anders zullen we het nooit weten.

Gr Joey

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#665 Bericht door gebben » 09 jan 2012, 10:07

joey :?:
je gaat een beetje kreidler toch niet met je geplaatste foto vergelijken :lol: :wink:

het ging om de duimrem en missende normale achterrem,niet waarvoor de brommer is toch :?:

ik had het al gezegd,maar zeg het dan nog maar een keer,deze is gebouwd om blokjes te testen op de straat,niet voor het racen.
wat tet (rene ) aangeeft is denk ik de reden,iets maken wat moeilijker is,terwijl het ook makkelijk kan.
de achterem kan er gewoon op,en dan op de originele manier.
wat caveman aangeeft komt ook in de buurt :wink:
gezien de andere projecten van deze bouwer zou mij dat niet verbazen,iets moois en aparts bouwen,en dat is hem ruimschoots gelukt :clap

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#666 Bericht door caveman » 09 jan 2012, 11:40

denk dat ik het zeker weet. Het verstand zit in de rechterhand.... :mrgreen:

net als bij de demo's :lol: :lol:

Maar denk toch echt iets van het beter doseren van de rem of lengte van de rijder.

maar hoe je het went of keert het blijft een leuke machine, had hem graag zelf zo gemaakt.

binnenkort ga ik weer aan de slag met een project dus wie weet is het wel een idee.

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Donderdag 29-12-2011 - definitieve datum S&S kreidlerdag

#667 Bericht door dolle aad » 09 jan 2012, 15:24

Parlotti schreef:Nee Enzo, met alle respect voor de Kreidler van Maarten: ik bedoel die oranje eyecatcher met roterende inlaat



Afbeelding


k dacht dat ik al is n andere Wisp (?) gezien had ook , :idea:

Heeft waarschijlijk nog niet veel gereden aan de bandjes te zien , maar tot in de perfektie afgewerkt
ieder geval :clap

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#668 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 jan 2012, 16:11

Jammer van dat duffe achterspatbord met de lamp naar boven wijzend. #-o
Verder mooi ding.

Enzo

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9750
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 826 keren
Ontvangen waarderingen: 416 keren
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#669 Bericht door Maarten » 09 jan 2012, 16:19

Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen. ;-)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#670 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 jan 2012, 16:23

Maarten schreef:Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen. ;-)
Maakt me niks uit. Zo'n type spatbord verziekt elke Kreidler in mijn ogen.

Origineel in kleur met Mustangbeugel is iets anders :idea:

Enzo

Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#671 Bericht door kriegsman » 09 jan 2012, 16:40

Enzo-tvdzijden schreef:
Maarten schreef:Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen. ;-)
Maakt me niks uit. Zo'n type spatbord verziekt elke Kreidler in mijn ogen.

Origineel in kleur met Mustangbeugel is iets anders :idea:

Enzo
het allereerste wat ik vroeger deed was dat ouderwetse spatbord eraf :lol:
en dan een prachtige verchroomde exemplaar erop van 20 gulden :mrgreen:
vind het nog steeds mooi

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2278 keren

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#672 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 jan 2012, 16:50

kriegsman schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Maarten schreef:Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen. ;-)
Maakt me niks uit. Zo'n type spatbord verziekt elke Kreidler in mijn ogen.

Origineel in kleur met Mustangbeugel is iets anders :idea:

Enzo
het allereerste wat ik vroeger deed was dat ouderwetse spatbord eraf :lol:
en dan een prachtige verchroomde exemplaar erop van 20 gulden :mrgreen:
vind het nog steeds mooi
Ik was in die tijd toch anders. Originele in kleur spatbord inruilen voor een chroom exemplaar.
Dat kostte toen 99 gulden. Klap geld maar wel netjes. Niet zo'n bungel ding.

Enzo
Bijlagen
RM_GP_4_Speed (Small).jpg
RM_GP_4_Speed (Small).jpg (54.59 KiB) 6098 keer bekeken

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#673 Bericht door Parlotti » 09 jan 2012, 17:41

Enzo-tvdzijden schreef:Jammer van dat duffe achterspatbord met de lamp naar boven wijzend. #-o
Verder mooi ding.

Enzo
:-k vroegah in die mooie stad achtah de duine :wink:
was het juist cool om een voorspatbord achter te monteren met een kleinere buddy. En als je het echt netjes deed, dan zat het achterlicht wel recht. Maar toen hadden we de sportbeugel die iets naar binnen verliep, met de middelste montagepunten boven het achterlicht. Later is dat model beugel gekomen die je aan de zijkant van je spatbord vastzet. Maar je hebt gelijk: ik begrijp niet waarom ik dat vroegah mooi vond :-({|= Times change :?

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#674 Bericht door Kreidler freak » 09 jan 2012, 17:47

Enzo-tvdzijden schreef:
Maarten schreef:Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen. ;-)
Maakt me niks uit. Zo'n type spatbord verziekt elke Kreidler in mijn ogen.

Origineel in kleur met Mustangbeugel is iets anders :idea:

Enzo
:lol: :mrgreen: :roll: :oops:

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda

#675 Bericht door Kreidler freak » 09 jan 2012, 17:51

gebben schreef:joey :?:
je gaat een beetje kreidler toch niet met je geplaatste foto vergelijken :lol: :wink:

het ging om de duimrem en missende normale achterrem,niet waarvoor de brommer is toch :?:

ik had het al gezegd,maar zeg het dan nog maar een keer,deze is gebouwd om blokjes te testen op de straat,niet voor het racen.
wat tet (rene ) aangeeft is denk ik de reden,iets maken wat moeilijker is,terwijl het ook makkelijk kan.
de achterem kan er gewoon op,en dan op de originele manier.
wat caveman aangeeft komt ook in de buurt :wink:
gezien de andere projecten van deze bouwer zou mij dat niet verbazen,iets moois en aparts bouwen,en dat is hem ruimschoots gelukt :clap
nee de bovenste is beter :roll: hoe mooi ik kreidler ook vindt :wink:

een aantal berichten terug werd dit geplaatst
caveman schreef:je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.
dus vandaar bovenstaande foto die beste man red zich ook met een voetrem net als ieder ander beetje 2 wiel rijder.

Plaats reactie