Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankdag
- kreidler rmx
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
- Locatie: In de tank van mijn dappie
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
een rempedaal is zo verbouwd volgens mij Maarten ik neem aan dat het 'race' doeleinden heeft
Lekker zown droge koppeling leun je iets teveel met je voet in een bocht naar links, ben je je voet opeens kwijt
Lekker zown droge koppeling leun je iets teveel met je voet in een bocht naar links, ben je je voet opeens kwijt
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
En waarom niet een kabel uit 1 stuk van voor naar achteren, is toch een stuk simpeler en je hebt ook hele mooie carbonkabels die ook heel stijf zijn (dus niet sponzig meeveren).
Als ik zo de foto bekijk kan je het rempendaal er ook zo weer op monteren en dan de verbinding tussen de achterkabel en voorste kabel er tussen weg halen en de achterremkabel weer aan je pendaal monteren.
Wat de bedoeling hier van is weet ik niet maar misschien wordt dit frame voor test doeleinden gebruikt wat ik hier volgens mij ook al ergens had gelezen en kan je zo het makkelijk ombouwen.
Dus droge koppeling met handrem en met gewone koppeling de voetrem want dan is de koppeling dicht en kom je er niet met je voet er tegen aan.
Groet Bert
Als ik zo de foto bekijk kan je het rempendaal er ook zo weer op monteren en dan de verbinding tussen de achterkabel en voorste kabel er tussen weg halen en de achterremkabel weer aan je pendaal monteren.
Wat de bedoeling hier van is weet ik niet maar misschien wordt dit frame voor test doeleinden gebruikt wat ik hier volgens mij ook al ergens had gelezen en kan je zo het makkelijk ombouwen.
Dus droge koppeling met handrem en met gewone koppeling de voetrem want dan is de koppeling dicht en kom je er niet met je voet er tegen aan.
Groet Bert
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9765
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 421 keren
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Daar heb je een punt Bert, hoewel een kabel uit 1 stuk van voor naar achter, is ook makkelijk te verwijderen en die gewone korte achterremkabel is dan ook weer zo teruggezet.
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
snap niet waarom er zo een paniek is om een voet in de koppeling.
als zo een machine als zo veel kost kan er ook nog wel een ducati achtige koppelingsdeksel over.
als zo een machine als zo veel kost kan er ook nog wel een ducati achtige koppelingsdeksel over.
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.
- kreidler rmx
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
- Locatie: In de tank van mijn dappie
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Zul je toch moeten met die droge koppeling dus alsnog geen goede redencaveman schreef:je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
kreidler rmx schreef:Zul je toch moeten met die droge koppeling dus alsnog geen goede redencaveman schreef:je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.
ik vraag me af hoe ze dat op racers dan doen,daar zit ook bijna allemaal een droge koppeling op.
maar ook een subframe met het schakelgedeelte naar achteren gebracht.
ik vermoed dat caveman gelijk heeft
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
als dat werkelijk voordelen had hadden ze het in de superbike en dergelijken ook gehad (kabelrem achter)gebben schreef:kreidler rmx schreef:Zul je toch moeten met die droge koppeling dus alsnog geen goede redencaveman schreef:je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.
ik vraag me af hoe ze dat op racers dan doen,daar zit ook bijna allemaal een droge koppeling op.
maar ook een subframe met het schakelgedeelte naar achteren gebracht.
ik vermoed dat caveman gelijk heeft
ik red mij prima met een voetrem ook met de steppen net niet aan de grond.
(en een kreidler remhevel is nou niet bepaald de makkelijkste.)
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Simpel......waarschijnlijk zit de uitlaat in de weg voor het pedaal,technische oplossingen zijn leuk om te maken en de droge koppeling zit bescherming op het deksel voor zodat je voet er niet in komt,als je je voet er wel in krijgt ben je een eikel............
René
René
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
als dit uitlaatje in de weg zit voor het origineel geplaatste rempedaaltje rene dan weet ik het niet
het origineel rempedaaltje kan er zo op
wat je voet in die koppeling aangaat heb je gelijk
wat kreidlerrmx aangaat,als je met je voet DOOR een origineel rempedaaltje wilt duwen om zo in de droge koppeling te ( kunnen ) komen met je voet,dan kun je knap schoppen dan moet je namelijk je voet achter dit rempedaaltje steken..................
ook om met een onderbouw af fabriek met idem rempedaaltje door de bocht gaan,dan te remmen ook trouwens en dan de grond raken tijdens het remmen
ik denk nog steeds dat caveman gelijk heeft
en de bouwer van deze heeft er ongetwijfeld GOED over nagedacht
testdoeleinden...........................en thats itt, heeft helemaal niets met racen te maken,behalve de blokjes testen
en bekijk de foto nog eens goed
das echt geen duimrem....................................
het origineel rempedaaltje kan er zo op
wat je voet in die koppeling aangaat heb je gelijk
wat kreidlerrmx aangaat,als je met je voet DOOR een origineel rempedaaltje wilt duwen om zo in de droge koppeling te ( kunnen ) komen met je voet,dan kun je knap schoppen dan moet je namelijk je voet achter dit rempedaaltje steken..................
ook om met een onderbouw af fabriek met idem rempedaaltje door de bocht gaan,dan te remmen ook trouwens en dan de grond raken tijdens het remmen
ik denk nog steeds dat caveman gelijk heeft
en de bouwer van deze heeft er ongetwijfeld GOED over nagedacht
testdoeleinden...........................en thats itt, heeft helemaal niets met racen te maken,behalve de blokjes testen
en bekijk de foto nog eens goed
das echt geen duimrem....................................
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Ik denk ook dat vooral de technische uitdaging is geweest,eigenlijk moeilijk doen als het makkelijk kan..........
Toen ik nog choppers bouwde was ik hier ook gek op,een hydraulische rempomp onder de tank bouwen die bediend werd door een kabel die door het stuur heen naar een inwaarts gashandle liep(links)die door dit naar achteren te draaien bediende was 1 van de oplossingen.......zinloos maar wel apart.
Ik houd hier wel van............
Toen ik nog choppers bouwde was ik hier ook gek op,een hydraulische rempomp onder de tank bouwen die bediend werd door een kabel die door het stuur heen naar een inwaarts gashandle liep(links)die door dit naar achteren te draaien bediende was 1 van de oplossingen.......zinloos maar wel apart.
Ik houd hier wel van............
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Ik ook! Evenals de overpeinzingen van de techneuten. Dit maakt een forum leerzaam en leuktet schreef:Ik denk ook dat vooral de technische uitdaging is geweest,eigenlijk moeilijk doen als het makkelijk kan..........
Toen ik nog choppers bouwde was ik hier ook gek op,een hydraulische rempomp onder de tank bouwen die bediend werd door een kabel die door het stuur heen naar een inwaarts gashandle liep(links)die door dit naar achteren te draaien bediende was 1 van de oplossingen.......zinloos maar wel apart.
Ik houd hier wel van............
Wat ik alleen niet begrijp, is waarom iemand zo'n mooie special bouwt als testmachine. Dat is niet logisch. Moet je eens kijken naar de optische details en de kleurenkeuze, zelfs het oranje biesje op de velgen is in stijl. Als het puur om de innovatie zou gaan in samenhang met testen op de openbare weg, dan neem je toch een onopvallende fiets !?
Zolang de eigenaar/tuner geen opening van zaken geeft, vrees ik dat we in het duister blijven tasten
- kreidler rmx
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
- Locatie: In de tank van mijn dappie
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Ik zie mezelf zo zonder rempedaal nog wel in de droge koppeling komen hoorgebben schreef:
wat kreidlerrmx aangaat,als je met je voet DOOR een origineel rempedaaltje wilt duwen om zo in de droge koppeling te ( kunnen ) komen met je voet,dan kun je knap schoppen dan moet je namelijk je voet achter dit rempedaaltje steken..................
ook om met een onderbouw af fabriek met idem rempedaaltje door de bocht gaan,dan te remmen ook trouwens en dan de grond raken tijdens het remmen
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
@ TET inderdaad als je je voet daar in krijgt...... dan ben je wel uberstom.
@ Gebben.
wat ik bedoel te zeggen (ik heb trouwens de steps zo een 5,5 cm hoger zitten als de originele kreidler onderbouw aangezien ik de crank gebruik) (ook om die reden)
als ik op een rotonde of haakse bocht hem goed plat leg kan ik de rem nog makkelijk bedienen... (niet dat ik hem dan nodig ben) rem overigens de bocht in. maar ook in de motogp de betere gp500 en ook superbike wordt gewoon gebruik gemaakt van een voetrem...
deze foto bewijst dat een ''duim''rem niet daar voor nodig is.
denk dat het gewoon was om eens iets anders te proberen... is overigen scheel strak gemaakt
zoals anne al zegt wat nou het werkelijke doel van deze machine is moet de eigenaar zelf toelichten anders zullen we het nooit weten.
Gr Joey
@ Gebben.
wat ik bedoel te zeggen (ik heb trouwens de steps zo een 5,5 cm hoger zitten als de originele kreidler onderbouw aangezien ik de crank gebruik) (ook om die reden)
als ik op een rotonde of haakse bocht hem goed plat leg kan ik de rem nog makkelijk bedienen... (niet dat ik hem dan nodig ben) rem overigens de bocht in. maar ook in de motogp de betere gp500 en ook superbike wordt gewoon gebruik gemaakt van een voetrem...
deze foto bewijst dat een ''duim''rem niet daar voor nodig is.
denk dat het gewoon was om eens iets anders te proberen... is overigen scheel strak gemaakt
zoals anne al zegt wat nou het werkelijke doel van deze machine is moet de eigenaar zelf toelichten anders zullen we het nooit weten.
Gr Joey
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
joey
je gaat een beetje kreidler toch niet met je geplaatste foto vergelijken
het ging om de duimrem en missende normale achterrem,niet waarvoor de brommer is toch
ik had het al gezegd,maar zeg het dan nog maar een keer,deze is gebouwd om blokjes te testen op de straat,niet voor het racen.
wat tet (rene ) aangeeft is denk ik de reden,iets maken wat moeilijker is,terwijl het ook makkelijk kan.
de achterem kan er gewoon op,en dan op de originele manier.
wat caveman aangeeft komt ook in de buurt
gezien de andere projecten van deze bouwer zou mij dat niet verbazen,iets moois en aparts bouwen,en dat is hem ruimschoots gelukt
je gaat een beetje kreidler toch niet met je geplaatste foto vergelijken
het ging om de duimrem en missende normale achterrem,niet waarvoor de brommer is toch
ik had het al gezegd,maar zeg het dan nog maar een keer,deze is gebouwd om blokjes te testen op de straat,niet voor het racen.
wat tet (rene ) aangeeft is denk ik de reden,iets maken wat moeilijker is,terwijl het ook makkelijk kan.
de achterem kan er gewoon op,en dan op de originele manier.
wat caveman aangeeft komt ook in de buurt
gezien de andere projecten van deze bouwer zou mij dat niet verbazen,iets moois en aparts bouwen,en dat is hem ruimschoots gelukt
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
denk dat ik het zeker weet. Het verstand zit in de rechterhand....
net als bij de demo's
Maar denk toch echt iets van het beter doseren van de rem of lengte van de rijder.
maar hoe je het went of keert het blijft een leuke machine, had hem graag zelf zo gemaakt.
binnenkort ga ik weer aan de slag met een project dus wie weet is het wel een idee.
net als bij de demo's
Maar denk toch echt iets van het beter doseren van de rem of lengte van de rijder.
maar hoe je het went of keert het blijft een leuke machine, had hem graag zelf zo gemaakt.
binnenkort ga ik weer aan de slag met een project dus wie weet is het wel een idee.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Donderdag 29-12-2011 - definitieve datum S&S kreidlerdag
Parlotti schreef:Nee Enzo, met alle respect voor de Kreidler van Maarten: ik bedoel die oranje eyecatcher met roterende inlaat
k dacht dat ik al is n andere Wisp (?) gezien had ook ,
Heeft waarschijlijk nog niet veel gereden aan de bandjes te zien , maar tot in de perfektie afgewerkt
ieder geval
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Jammer van dat duffe achterspatbord met de lamp naar boven wijzend.
Verder mooi ding.
Enzo
Verder mooi ding.
Enzo
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9765
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 421 keren
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Maakt me niks uit. Zo'n type spatbord verziekt elke Kreidler in mijn ogen.Maarten schreef:Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen.
Origineel in kleur met Mustangbeugel is iets anders
Enzo
- kriegsman
- Berichten: 1635
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
- Locatie: onstwedde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
het allereerste wat ik vroeger deed was dat ouderwetse spatbord erafEnzo-tvdzijden schreef:Maakt me niks uit. Zo'n type spatbord verziekt elke Kreidler in mijn ogen.Maarten schreef:Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen.
Origineel in kleur met Mustangbeugel is iets anders
Enzo
en dan een prachtige verchroomde exemplaar erop van 20 gulden
vind het nog steeds mooi
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Ik was in die tijd toch anders. Originele in kleur spatbord inruilen voor een chroom exemplaar.kriegsman schreef:het allereerste wat ik vroeger deed was dat ouderwetse spatbord erafEnzo-tvdzijden schreef:Maakt me niks uit. Zo'n type spatbord verziekt elke Kreidler in mijn ogen.Maarten schreef:Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen.
Origineel in kleur met Mustangbeugel is iets anders
Enzo
en dan een prachtige verchroomde exemplaar erop van 20 gulden
vind het nog steeds mooi
Dat kostte toen 99 gulden. Klap geld maar wel netjes. Niet zo'n bungel ding.
Enzo
- Bijlagen
-
- RM_GP_4_Speed (Small).jpg (54.59 KiB) 6110 keer bekeken
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
vroegah in die mooie stad achtah de duineEnzo-tvdzijden schreef:Jammer van dat duffe achterspatbord met de lamp naar boven wijzend.
Verder mooi ding.
Enzo
was het juist cool om een voorspatbord achter te monteren met een kleinere buddy. En als je het echt netjes deed, dan zat het achterlicht wel recht. Maar toen hadden we de sportbeugel die iets naar binnen verliep, met de middelste montagepunten boven het achterlicht. Later is dat model beugel gekomen die je aan de zijkant van je spatbord vastzet. Maar je hebt gelijk: ik begrijp niet waarom ik dat vroegah mooi vond Times change
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
Enzo-tvdzijden schreef:Maakt me niks uit. Zo'n type spatbord verziekt elke Kreidler in mijn ogen.Maarten schreef:Hij is zo laag Tjerry, dat het licht wel wat omhoog moet wijzen.
Origineel in kleur met Mustangbeugel is iets anders
Enzo
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Donderdag 29-12-2011 - S&S Hoogeveen Kreidler Testbankda
nee de bovenste is beter hoe mooi ik kreidler ook vindtgebben schreef:joey
je gaat een beetje kreidler toch niet met je geplaatste foto vergelijken
het ging om de duimrem en missende normale achterrem,niet waarvoor de brommer is toch
ik had het al gezegd,maar zeg het dan nog maar een keer,deze is gebouwd om blokjes te testen op de straat,niet voor het racen.
wat tet (rene ) aangeeft is denk ik de reden,iets maken wat moeilijker is,terwijl het ook makkelijk kan.
de achterem kan er gewoon op,en dan op de originele manier.
wat caveman aangeeft komt ook in de buurt
gezien de andere projecten van deze bouwer zou mij dat niet verbazen,iets moois en aparts bouwen,en dat is hem ruimschoots gelukt
een aantal berichten terug werd dit geplaatst
dus vandaar bovenstaande foto die beste man red zich ook met een voetrem net als ieder ander beetje 2 wiel rijder.caveman schreef:je hebt meer controle in de bochten als je, je voetje kan laten staan. anders moet je steeds je voet wat verzetten met remmen en de knie naar buiten.