Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni 2012

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni 2012

#1 Bericht door emilio » 20 okt 2011, 20:36

Vrijdag 29 juni 2012: eindelijk een dagje circuit rijden met jouw Kreidler.

METTET UPDATE: definitieve datum bekend: vrijdag 29 juni 2012!

Zojuist heb ik de definitieve datum voor Mettet doorgekregen van Coeno. De definitieve datum is vrijdag 29 juni 2012. Het is mogelijk om op donderdag 28 juni al aan te reizen.

Het was onmogelijk om een dag in mei te krijgen maar ik ben al heel blij dat we de 29ste juni terecht kunnen. Onder het Motto: "Back on Track" zijn alle Oldtimer 2 en 4 takt van 1965 tot 1990 welkom op het circuit. Zo zullen er o.a. Yamaha TZR's en Ducati's te zien zijn. Zoals reeds eerder geschreven zullen wij starten in een eigen klasse.

Ik ga een link krijgen die ik naar alle deelnemers zal doorzetten. Via die link kom je op een speciale website. Daar vul je jouw digitale aanvraagformulier in. Er volgen ook aanwijzingen voor wat betreft betaling. Je zult je voor een bepaalde datum betaald en ingeschreven moeten hebben. Zodra je de bevestiging binnen hebt laat je het me dan even weten? Ik teken dat dan aan in mijn administratie. Het definitieve bedrag voor de inschrijving verwacht ik ieder moment te horen. Mocht je nu al weten dat je niet kunt laat het me dan aub ff weten. Ik zal de deelnemerslijst binnenkort publiceren. Ik wacht namelijk nog even op de lijst van onze Zündapp collega's .

's Morgens vind er een briefing plaats. Daar moet iedereen bij aanwezig zijn. Je krijgt namelijk een sticker uitgereikt die je op jouw brommer moet plakken. Anders kom je het circuit niet op. Mogelijk zal er ook een 2de briefing volgen ook daar krijg je een sticker en ook hier geld zonder 2 stickers kom je het circuit niet op.

Voor ongeveer 10 euro extra krijg je een lesje in het rijden van lijnen en het inhalen op een circuit. De eerste sessie is het rijden met een voorrijder daarna is het volle petoet voor iedereen

Er is een benzine verkrijgbaar bij een lokaal tankstation in de buurt. Er is ook voldoende catering verkrijgbaar.

Een tent met stokken plaatsen is onmogelijk. Het is raadzaam een gesloten aanhangertje te pakken om een goede nacht te hebben.

De aanvullende verzekering kost 17 euro en dekt de volgende zaken:
8.2. Individuele verzekering
Voor de gebruikers (piloten) bestaat er een individuele verzekering die zowel de piloten als passagiers
dekken. Deze kan onderschreven worden voor de prijs van 17€ per persoon en per sessie. De
dagpremie dekt volgende punten:
Verzekerde bedragen :
- overlijden : 50.000 €
- Permanente invaliditeit : 100.000 € - franchise 5%
- Medische kosten : 2.500 €


De meest gestelde vragen vind je hier:
http://www.circuitdagen.be/faqnl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De voorwaarden van Mettet vind je hier:
http://www.circuitdagen.be/reglmettetnl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb je algemene vragen? Stel ze dan gewoon hier in het topic. Coeno kijkt mee en als ik het niet kan beantwoorden dan zal Coeno me zeker aanvullen .... Heb je persoonlijke vragen dan kun je me altijd via PB bereiken!

Groetjes,

Johan.


Door de jaren heen heb ik een voorliefde gekregen voor de snelle RS waarbij de voorkeur duidelijk bij het sturen is komen te liggen in plaats van de topsnelheden die op de snelweg worden behaald alhoewel ook dit een enorme kick bij me oplevert. Ik was dan ook erg in mijn nopjes toen Martijn (snel) de mogelijkheid opperde om eens op Assen te rijden. Stel je eens een sessie op een echt circuit voor! Voor mij persoonlijk altijd een enorme droom geweest! En dus kon en wilde ik deze handschoen niet laten liggen. Vooruit de stoute schoenen ( die me altijd wel op één of ander wonderbaarlijke manier perfect schijnen te passen) dan maar aangetrokken en Martijn een PBtje gestuurd.


Martijn schijnt erg “well connected„ te zijn want ik werd vanmiddag gebeld door een enthousiaste Coeno van Houten. Coeno organiseert regelmatig voor 2 Takt motoren (voornamelijk Yamaha's) rijsessies op circuits en hij had van Martijn begrepen dat er een stel Kreidler enthousiastelingen waren die wel eens op een echt circuit zouden willen rijden. Wat de meeste lezers niet weten is dat ik eerst de meningen gepeild had van de snelle mannen waar ik regelmatig contact mee had. De reacties van hen waren overwegend positief tot zeer positief te noemen. Zelfs vanuit Duitsland hebben een aantal zeer snelle coureurs laten weten erbij te willen zijn.


Waar?

Coeno informeerde me dat het circuit rijden in Nederland niet erg bevorderd werd en dat Assen tot zijn spijt met zeer grote mate van waarschijnlijkheid geen optie was. Zelf schijnen ze jaarlijks een tekort aan startplaatsen te hebben om iedereen op het circuit te laten rijden. Ze moeten hierdoor vaak uitwijken naar het buitenland waarbij het Circuit van Mettet in (geopend in 2010) een uitermate goed alternatief voor Assen is. Mettet ligt bij Charleroi in België. http://www.circuit-mettet.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Om de afstand in te kunnen schatten heb ik onderstaand een aantal indicaties gegeven:

Afstand vanaf Aachen: 151 km
Afstand vanaf Amsterdam: 276 km
Afstand vanaf Arnhem: 288 km
Afstand vanaf Assen: 400 km
Afstand vanaf Den Haag: 241 km
Afstand vanaf Eindhoven: 210 km
Afstand vanaf Osnabrück 395 km
Afstand vanaf Utrecht 240 km


Het Circuit


Het circuit van Mettet kent een lengte van 2310 meter en kent een breedte van 12 meter. Het rechte stuk is 609 meter lang. En verder bevat het circuit 10 bochten waaronder de corkscrew: een hoogteverval van 4,5 meter in slechts 15 meter! Op de start/finish positie is het circuit 14 meter breed. Ter vergelijking is het circuit in Pottendijk 1050 meter en dus slechts een 45% van de lengte van Mettet. Het toegestane geluidsniveau bedraagt 95 DB. Doordat het geluid naast de baan gemeten wordt dan zou het maximale niveau 102 DB mogen zijn. Rij hier maar eens een rondje mee over dit wonderschone circuit:


[youtube]1QZG-iU6Cn0[/youtube]


Wat is de bedoeling?

De bedoeling is dat we een eigen klasse gaan creëren. We hebben daarvoor 30 rijders nodig. Naast de Kreidler rijders zal er een enkele Duitse (snelle) Hercules aanwezig zijn. Tijdens de dag zullen er meerdere klassen te zien en te horen zijn. Allemaal gillende 2 takt motoren. Indien we een paar mensen tekort zouden komen dan kan het zijn dat we een paar mensen uit een ander klasse toegewezen krijgen. Bv een classic 50 of 80 cc racer. Mochten we veel meer mensen aan de start brengen dan krijgen we één grote klasse…


Wat mag ik verwachten?


We gaan in sessies van 20 minuten rijden en dit 6 x op die dag. In totaliteit rijden we dus 2 uur. Voor die rijders die nog nooit op een circuit gereden hebben betekent dat gedurende de eerste sessie de circuitregels worden uitgelegd en de betekenis van de diverse circuittekens.
In de tweede sessie wordt nader ingegaan op het rijden van lijnen en zal een voorrijder met groepjes het circuit gaan verkennen.
Vanaf de derde sessie is het volle bak!


Waar moet mijn Kreidler aan voldoen?

In principe zal er geen motorkeuring plaats vinden. Ik wijs je er echter op dat je ervoor zorgt dat jouw Kreidler technisch 100% in orde hebt. Goede banden en remmen zijn een absolute must! Zorg ook dat de rest van jouw rijwielgedeelte in optima forma is.
Verder is het een vereiste dat je een leren motorpak draagt. Deze mag uit 2 delen bestaan. Tevens moet je in het bezit zijn van motorlaarzen en motorhandschoenen.
Vergeet ook je gezond verstand niet want de dag daarna moeten we allemaal weer gaan werken ;).


Mogen snelle bromfietsen ook het circuit op?

Mochten er snelle bromfietsers mee willen doen dan dienen we dit bij de organisatie voor te leggen. Het kan dus zijn dat deze welkom zijn. Meld je dus gewoon bij me aan en dan kan ik dit met de organisatie bespreken.


Wat zijn de kosten?

Afgelopen seizoen bedroegen de kosten 95 euro per persoon per dag. Verder is het van belang dat je een dagverzekering afsluit. Deze kosten bedragen 15 euro en geeft dekking in geval van overlijden en of invaliditeit. Wat de kosten voor volgend jaar zijn weet ik nog niet domweg omdat deze niet bekend zijn.
De kosten zijn zeer acceptabel te noemen. Een dagje Zandvoort kost ons in die periode 8.500,00 euro.


Wanneer vind de circuitdag plaats?

De circuitdag zal op een maandag plaats vinden in de maand mei. (Dit is veranderd in vrijdag 29 juni 2012!) De officiële datum zal pas begin volgend jaar bekend worden gemaakt. Ik heb je aanmelding voor 15 december echter al wel nodig om onze plaatsen zeker te stellen. We dienen dan onze startbewijzen al in te kopen bij de organisatie.


Hoe aan te melden?

Via dit forum via dit topic of bij mij via Pb. Ik hou dan in het topic een lijst van deelnemers bij. Denk goed na wanneer je je aanmeldt of je dit ook echt wilt. Niet dat je je aanmeldt uit impulsiviteit en we achteraf moeten constateren dat we met slechts 15 mensen aan de start verschijnen. Overmacht kan altijd gebeuren maar maak de keuze heel bewust.


Diversen

Ik rij op zondag al aan. Het rennerskwartier is dan al open. Het is toegestaan om de BBQ op te zetten. Het lijkt me fantastisch om er een gezellige 2 dagen van te maken met gelijkgestemden! Ik kan dan in ieder geval uitgeslapen aan de start verschijnen omdat ik graag van iedere seconde heel bewust wens te zijn en wil genieten van deze mogelijkheid die ons geboden wordt!
Verder treedt ik op als coördinator en niet als organisator. Dit betekent dat je me niet aansprakelijk stelt voor eventuele geleden schade die je op die dag zou mogen oplopen.

In ieder geval hoop op een sportieve maar vooral veilige manier de degens eens te kruisen met al die mannen met die enorm grote mond die zeggen dat ze de snelste Kreidler hebben en ook nog het beste kunnen sturen. Probeer die Brabo maar eens te pakken mannen! :wink:

Door de gezonde onderlinge verstandhouding weet ik één ding absoluut: HET WORDT KEI GEZELLIG!!

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#2 Bericht door erik de l » 20 okt 2011, 21:08

Hmm, Dit is leuk!!

Ik denk dat ik er zondag op de kreid naar toe rij.. naggie slape daar.. Maandag kijken en luisteren.. Enn dinsdag weer terugrijden..
Ik kan me vervelender dingen bedenken ;)
Ben benieuwd naar de datum!

Greetz Erik

Gebruikersavatar
stephan de r.
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Berichten: 516
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:30
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#3 Bericht door stephan de r. » 20 okt 2011, 22:27

Ik heb mij alvast aangemeld bij Johan :D

Dit kan alleen maar een topdag worden.

Gr Steef

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#4 Bericht door Theove » 20 okt 2011, 22:43

Hallo Johan,

Wat een mooi initiatief! Een super kans om in een relatief veilige omgeving jezelf en je motorfiets te leren kennen en grenzen te verleggen.

Uiteraard ben ik even op Google gedoken om wat meer te vinden over dit circuit.
Het volgende kwam ik tegen:
Comment dois-je être habillé ?
Combinaison en cuir
Casque intégral homologué
Bottes en cuir
Gants en cuir
Plaque dorsale conseillée
Niveaux routier et débutant : vêtements spécifiques motard 2 piéces en cuir ou synthétiques tolérés.
Niveaux intermédiaires, confirmés, et racing : cuir intégral et plaque dorsale obligatoires. Sliders conseillés (en vente sur place)

Quels conseils pour la moto ?
Il est impératif de disposer d'une moto en parfait état de fonctionnement, pneus en ordre, pressions vérifiées et plaquettes de frein en bon état.
Pour les stages, il est recommandé de conserver la béquille latérale.
Prévoyez de démarrer la journée le plein d'essence fait, une station service se trouve à 200m du circuit
Sur le circuit de Mettet, le bruit est limité à 95 DB. Vous devez donc rouler avec l'échappement d'origine ou utiliser des DB killer pour les échappement spéciaux (selon les nouvelles normes FIM, informations sur site http://www.fmb-bmb.be" onclick="window.open(this.href);return false;). Des contrôles seront effectués, il en va de la survie du circuit …
Bij het eerste deel over het leren pak (heb je al beschreven) lees ik als toevoeging dat een rugprotector nodig is.

In het tweede deel staat vrij expliciet dat je motor max. 95DB "herrie" mag maken en een originele uitlaat verplicht is. Is dit iets om nader na te vragen om evt. teleurstellingen te voorkomen?

Gebruikersavatar
Willem de Groot
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#5 Bericht door Willem de Groot » 20 okt 2011, 23:40

De ex-Boss is er met de Lama bij. Dit wil je toch niet missen. Ook als je achteraan rijdt heb je een geweldige ervaring en met een beetje mazzel heb je dan ook een aandenken die je thuis kan ophangen haha.

groet, willem

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#6 Bericht door emilio » 21 okt 2011, 07:27

@Theove
Hoi Theo,

Dank je wel voor jouw opmerking! Alle input wordt zeer op prijs gesteld. Ook via mail worden de vragen op me afgevuurd -). Die worden door me verzameld en zal ik aan Coeno voorleggen. We hebben nog 7 weken te gaan voordat we een definitieve beslissing moet maken. Voor die tijd zal ik alles in dit topic gepubliceerd hebben...

Op dit moment zijn er al 5 toezeggingen :!: :D ...

@ Steef
Top dat je mee gaat! Wist alleen niet dat je vroeger op circuits geraced had man oh man... positieve verrassingen komen hier uit de lucht vallen hahaha!

@Willem
Natuurlijk had ik al met je gerekend als Ex-Boss! Eens kijken of ik de huidige Boss kan bereiken dat hij zijn agenda kan blokkeren.. :wink:

Gebruikersavatar
Tissue
Berichten: 790
Lid geworden op: 14 jul 2004, 16:00
Locatie: Epe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#7 Bericht door Tissue » 21 okt 2011, 09:05

Hoi Johan,


Dit is een geweldig initiatief!!! Hopelijk krijg je veel aanmeldingen, lijkt mij leuk om als toeschouwer te kijken naar al die coureurs.

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4804
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 669 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#8 Bericht door Monsma » 21 okt 2011, 09:20

Hallo Johan,

Ik wil mij zelf ook graag aanmelden voor dit aankomend spektakel!

Mvgr Anne

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#9 Bericht door oz » 21 okt 2011, 10:02

We hadden al kontakt via de pb maar natuurlijk zijn de ozzie,s erbij 2 stuks dus op de lijst erbij aub incl de BBQ want wij zouden ook graag op zondag al komen ik zal dan tevens zorgen voor een aanhanger van mijn befaamde spare ribs........... :wink: betreft het leren motorpak, ik heb wel een 2 delig motorpak maar die is niet van leer geeft dat problemen zoja dan geen probleem dan slachten we ff een koe voor een opmaat pakkie.......... :mrgreen:
Ik ga alvast aftellen............. :P

(Is dit eigenlijk niet de perfekte dag om de boss titel te rijden, wel zo veilig in ieder geval en veel eerlijker ook.......... :-k )

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#10 Bericht door dolle aad » 21 okt 2011, 11:50

Leuk gedaan Emilio/Snel :clap

Heb vervoers problemen .... :( maar zou graag even meekijken bij jullie en `s met anderen kennis maken

Weet overigens nog niet waar het ligt ,
maar lijk me wel n overnachting waard.

Er zijn dus wat onzekerheden welke eerst bekeken moeten worden .

..nogmaal moooooi idee .
Laatst gewijzigd door dolle aad op 22 okt 2011, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#11 Bericht door emilio » 21 okt 2011, 13:17

Mannen,

Het gaat voorspoedig met de aanmeldingen! We zitten al bijna op de helft -)).

Ik krijg ook veel verzoekjes van jongens die graag willen komen kijken en bovendien willen overnachten. Een andere veel gestelde vraag is of het rennerskwartier toegankelijk is voor bezoekers zodat we met elkaar een praatje kunnen maken. De komende weken ga ik daar via dit topic antwoord op geven...
Voor wat betreft vervoersproblemen kunnen we wellicht iets met elkaar afspreken zodat iedereen erbij kan zijn. Ook dit coördineren we later...

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#12 Bericht door emilio » 21 okt 2011, 13:21

We zijn zojuist de helft gepasseerd en zitten op 16 aanmeldingen.... :D

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#13 Bericht door Tijmen104 » 21 okt 2011, 13:35

Ik ben al diverse malen op het circuit geweest dus kan wel enige duidelijkheid verschaffen betreffende een aantal zaken. Een standaart uitlaat is absoluut geen must, voordat je de baan op gaat wordt er afhankelijk van de motor specificaties bij een x aantal toeren gemeten wat het het geluids nivo is en als je dan aan de vereiste geluidsnorm voldoet is er niks aan de hand. Wel kan kan het voorkomen dat er gedurende een sessie nog gemeten wordt langs de baan. Waneer dat het geval is en je twijfelt over het geluid gewoon aan de andere kant van de baan gaan rijden op het punt waar ze meten ( meestal start/finish ). Wat betrefd toegang tot de paddock voor mensen die willen komen kijkenen overnachten is dit naar mijn weten geen probleem.

Gr Tijmen

yamaha-tz
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 okt 2011, 15:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#14 Bericht door yamaha-tz » 21 okt 2011, 16:27

Hallo,

Reeds enige malen heb ik dus voor onze groep met zwaardere 2-takten maar ook snelle 4-takten op dit circuit "bemiddeld". Nog nooit hebben wij een probleem gehad betreffende het geluid of andere zaken. Geluidsmeetingen slechts onder het rijden aan de pitstraat gemeten, nog nooit statisch op het rennerskwartier.

Overnachten is geen probleem alleen zijn de faciliteiten zeer beperkt. Op de dag zelf is er een beperkte catering aanwezig, maar er is voldoende in de buurt te vinden.

Het is echt een heel leuk circuit om te rijden, maar ook omdat er hoofdzakelijk 2-takten rijden is het ook technisch een erg intressant dag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#15 Bericht door emilio » 21 okt 2011, 16:50

Dit is het echte werk :D .Schitterende machines! Krijg er helemaal zin in :mrgreen: ..

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#16 Bericht door Henk 3bakvoet » 21 okt 2011, 19:00

oz schreef: (Is dit eigenlijk niet de perfekte dag om de boss titel te rijden, wel zo veilig in ieder geval en veel eerlijker ook.......... :-k )
Absoluut Oz daar heb je helemaal gelijk in, behalve dat eerlijk, laat dat er maar af.

De snelste kreidler gaat het dan niet worden, op een circuit komen er andere vaardigheden om de hoek kijken. :lol:

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#17 Bericht door oz » 21 okt 2011, 19:59

Henk 3bakvoet schreef:
oz schreef: (Is dit eigenlijk niet de perfekte dag om de boss titel te rijden, wel zo veilig in ieder geval en veel eerlijker ook.......... :-k )
Absoluut Oz daar heb je helemaal gelijk in, behalve dat eerlijk, laat dat er maar af.

De snelste kreidler gaat het dan niet worden, op een circuit komen er andere vaardigheden om de hoek kijken. :lol:
Wat dan toch weer klopt want het is de mens en zijn machine die gaat winnen en dan spelen de cc enz niet meer mee........... :mrgreen:

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#18 Bericht door snel » 21 okt 2011, 20:09

Nou heren ,
Volgens mij gaan jullie een paar leuke dagen beleven.
Als de datum mij past kom ik ook meerijden ,met mijn bescheiden 50cctje...

Betr. geluid ,mijn ervaring is "als er maar een nette demper op zit ,komt het wel goed"

Gebruikersavatar
Willem de Groot
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#19 Bericht door Willem de Groot » 21 okt 2011, 20:27

oz schreef:
Henk 3bakvoet schreef:
oz schreef: (Is dit eigenlijk niet de perfekte dag om de boss titel te rijden, wel zo veilig in ieder geval en veel eerlijker ook.......... :-k )
Absoluut Oz daar heb je helemaal gelijk in, behalve dat eerlijk, laat dat er maar af.

De snelste kreidler gaat het dan niet worden, op een circuit komen er andere vaardigheden om de hoek kijken. :lol:
Wat dan toch weer klopt want het is de mens en zijn machine die gaat winnen en dan spelen de cc enz niet meer mee........... :mrgreen:
Wat als de machine een andere Jockey heeft?
Nee, als het eerlijk moet kunnen we wel stoppen.

Het uitgangspunt van de Boss trofee is wie er het eerst op de afslag is. Tja dan is de kans het grootst dat degene met de dikste knip wint. Is dat eerlijk? Degene die toevallig het lichtste is en dus minder pk's nodig heeft om de topsnelheid te halen. Is dat eerlijk? Degene die toevallig met zijn matties in de slipstream op top komt en de ultime stroomlijn weet je maken met alle risico's van dien. Is dat eerlijk? Degene die toevallig geen motorkenteken heeft kan niet meedoen. Is dat eerlijk? Al die snelle mannen die hele snelle machine's hebben maar niet meedoen. Is dat eerlijk?

Al die mannen die meedoen weten van te voren dat het niet eerlijk is maar willen het wel graag meemaken. De grote verscheidenheid aan mensen en machines maken het juist zo interessant om er bij te zijn.
Degene die wint heeft de trofee voor een jaar en mag zich de snelste noemen. Her en der steekt dat natuurlijk maar al die mannen krijgen het jaar daarop de herkansing. Is de houder van de trofee nu meer dan een ander? Nee natuurlijk niet maar hij heeft wel gewonnen. Is hij de beste tuner? Nee natuurlijk niet maar hij heeft wel gewonnen. Is hij de beste coureur? Nee natuurlijk niet maar hij heeft wel gewonnen etc etc

Het wordt pas een probleem als er iemand boven uit steekt die elk jaar met overmacht wint. Dan komt wellicht de klad erin en moeten we de spelregels aanpassen denk ik.
Voorlopig worden er mooie snelle 'oldtimers' in elkaar gesleuteld die ons allen gaan verrassen. Dat is naar mijn mening het feest. De onderlinge aftasting wie waar mee bezig is om de snelste te worden is ook heel interessant. Welk gerucht is waar en wat is de afleidingen manoeuvre.
De intriganten staan spontaan op en maken het spel nog mooier. Nog 6 maanden te gaan.

wat een feest :mrgreen:

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#20 Bericht door oz » 21 okt 2011, 20:33

Het wordt pas een probleem als er iemand boven uit steekt die elk jaar met overmacht wint. Dan komt wellicht de klad erin en moeten we de spelregels aanpassen denk ik.
Voorlopig worden er mooie snelle 'oldtimers' in elkaar gesleuteld die ons allen gaan verrassen. Dat is naar mijn mening het feest. De onderlinge aftasting wie waar mee bezig is om de snelste te worden is ook heel interessant. Welk gerucht is waar en wat is de afleidingen manoeuvre.
De intriganten staan spontaan op en maken het spel nog mooier. Nog 6 maanden te gaan.

wat een feest :mrgreen:
Tsja als je het zo verwoord is het inderdaad niet anders............ 8) ik ben inmiddels in alle staten om alle machine,s te verkopen en 1 dikke klapper te gaan bouwen om die beker in beslag te gaan nemen.............. :twisted:

Gebruikersavatar
Willem de Groot
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#21 Bericht door Willem de Groot » 21 okt 2011, 20:43

oz schreef: Tsja als je het zo verwoord is het inderdaad niet anders............ 8) ik ben inmiddels in alle staten om alle machine,s te verkopen en 1 dikke klapper te gaan bouwen om die beker in beslag te gaan nemen.............. :twisted:
Haha, die is al besteld en een goeie die daar overheen gaat :^o

:mrgreen: :mrgreen:

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#22 Bericht door snel » 21 okt 2011, 21:35

Hallo blufferts,
Mogen er ook Simsons meedoen aan dat grote-beker-ritje van jullie ?
De eigenaar van dit bouwsel (ik niet) had ook even niks beters te doen in de werkplaats.
200cc ,44pk.
Bijlagen
simson ace2.jpg
simson ace2.jpg (98.96 KiB) 17048 keer bekeken
simson ace1.jpg
simson ace1.jpg (99.02 KiB) 17048 keer bekeken

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#23 Bericht door gebben » 21 okt 2011, 21:43

mooi ding martijn :clap knap stukkie huisvlijt :wink:

tja.....ik vraag me ook wel een af of een frame met op naam het merk kreidler,ook een kreidler is :?:
big bore is uiteraard mooi en interesant,maar als er b.v een aprillia RS250 blok onder hangt :?: :mrgreen:
doe mij maar en ouderwetse 50 cc :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

yamaha-tz
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 okt 2011, 15:54
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#24 Bericht door yamaha-tz » 21 okt 2011, 23:14

gebben schreef:mooi ding martijn :clap

SNEL = De heer EMOT???


Afbeelding

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Mei 2012: dagje circuit rijden met jouw Kreidler!!

#25 Bericht door freaky_ferry » 21 okt 2011, 23:56

doet mij ook maar liever zo een zware 2 takt 250 :D

Plaats reactie