Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni 2012
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Goedemorgen, ja zo laat is het al.
Ik ben eindelijk thuis , weer panne helaas.
Ga nu slapen morgen verslag en foto's.
Was wel een top dag!!
Ik ben eindelijk thuis , weer panne helaas.
Ga nu slapen morgen verslag en foto's.
Was wel een top dag!!
- eitje22
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 26 sep 2009, 14:28
- Locatie: arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Monsma schreef:Goedemorgen, ja zo laat is het al.
Ik ben eindelijk thuis , weer panne helaas.
Ga nu slapen morgen verslag en foto's.
Was wel een top dag!!
Met de auto ?
- oz
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
- Locatie: utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Zo oz is weer op aarde, ik zal proberen een kleine indruk te geven hoe ik het gister op mettet heb mogen ervaren, vrijdagochtend om 3 uur uit de veren, bakkie/sjakkie en op weg naar belgie, rond de klok van 7uur aangekomen met mijn ouwe trouwe renault 5 epressoz en werden bij het het hek ontvangen door emilio die er enigzins verkreukeld uit zag maar weliswaar wel met een brede glimlach........
Aangekomen in de paddock reed ik bijna over 2 mummies heen (marinus en zn) die bikkels lagen gewoon in de buitenlucht te slapen....... Vervolgens uitgeladen en ff het duitse kamp bekeken waar de snelle herculesjes stonden , ook deze heren waren goed voorbereid maar hebben niet allemaal de laatste sessie gehaald helaas want deze met deze heren kun je lekker sporten, jammer volgende keer weer......
Langzamerhand stroomde alle strijders binnen en na de nodige bluf verhalen op voorhand zijn we begonnen aan een waanzinnige race dag waar de nodige stukken rubber om je oren vloog want er werd gestreden als romeinen........
De kreidler van wilco in combi met de kleine vis (vd zalm) erop was simpelweg niet te verslaan, de vliegende hollander was hier op zijn plaats.........
Ook wilco op zijn dappie leerde snel, in den beginne reed hij niet bepaald de sterren vd hemel af maar naarmate de dag vorderde werd hij steeds meer 1 met zijn machine en heeft grote stappen gemaakt die dag...........
Natuurlijk zijn er hier en daar wat kreidlers stuk gegaan, vooral de oude gp machine,s die zijn op zijn zachts gezegd helemaal niet aan de beurt geweest , jammer ik had graag meegemaakt wat zo,n machine doet op het circuit.
Zelf ben ik de dag zeer goed doorgekomen en toen het ging regenen stond ik te trappelen want dat vind ik heerlijk , zeker omdat ik met mijn zero pk machine alle snelle jongens een draai om hun oren heb kunnen geven want regen vinden hun niet fijn zeg maar.............. Op http://www.im-design.be" onclick="window.open(this.href);return false; staan vandaag alle foto,s.......
Wel heb ik vreselijk genoten van de battle die ik de hele dag ben aangegaan met onze monsma, deze jonge god kon het simpelweg niet verkroppen dat oz steeds in het bochtenwerk er vandoor ging en is vervolgens een strijd op leven en dood met mij aangegaan waar zo hier en daar de vonken/rubber en ledematen vanaf vlogen...........anne mijn dank nog hiervoor...
Ik kan nog wel een paar blz volschrijven maar zo,n dag is simpelweg niet ff samen te vatten op papier, de anderen zullen mij wel aanvullen denk ik.
Ik ieder geval een ieder en alle die deze dag op touw hebben kunnen zetten bedank ik uit de grond van mijn hart want alles was klasse en helemaal te gek, op naar de volgende battle........
Aangekomen in de paddock reed ik bijna over 2 mummies heen (marinus en zn) die bikkels lagen gewoon in de buitenlucht te slapen....... Vervolgens uitgeladen en ff het duitse kamp bekeken waar de snelle herculesjes stonden , ook deze heren waren goed voorbereid maar hebben niet allemaal de laatste sessie gehaald helaas want deze met deze heren kun je lekker sporten, jammer volgende keer weer......
Langzamerhand stroomde alle strijders binnen en na de nodige bluf verhalen op voorhand zijn we begonnen aan een waanzinnige race dag waar de nodige stukken rubber om je oren vloog want er werd gestreden als romeinen........
De kreidler van wilco in combi met de kleine vis (vd zalm) erop was simpelweg niet te verslaan, de vliegende hollander was hier op zijn plaats.........
Ook wilco op zijn dappie leerde snel, in den beginne reed hij niet bepaald de sterren vd hemel af maar naarmate de dag vorderde werd hij steeds meer 1 met zijn machine en heeft grote stappen gemaakt die dag...........
Natuurlijk zijn er hier en daar wat kreidlers stuk gegaan, vooral de oude gp machine,s die zijn op zijn zachts gezegd helemaal niet aan de beurt geweest , jammer ik had graag meegemaakt wat zo,n machine doet op het circuit.
Zelf ben ik de dag zeer goed doorgekomen en toen het ging regenen stond ik te trappelen want dat vind ik heerlijk , zeker omdat ik met mijn zero pk machine alle snelle jongens een draai om hun oren heb kunnen geven want regen vinden hun niet fijn zeg maar.............. Op http://www.im-design.be" onclick="window.open(this.href);return false; staan vandaag alle foto,s.......
Wel heb ik vreselijk genoten van de battle die ik de hele dag ben aangegaan met onze monsma, deze jonge god kon het simpelweg niet verkroppen dat oz steeds in het bochtenwerk er vandoor ging en is vervolgens een strijd op leven en dood met mij aangegaan waar zo hier en daar de vonken/rubber en ledematen vanaf vlogen...........anne mijn dank nog hiervoor...
Ik kan nog wel een paar blz volschrijven maar zo,n dag is simpelweg niet ff samen te vatten op papier, de anderen zullen mij wel aanvullen denk ik.
Ik ieder geval een ieder en alle die deze dag op touw hebben kunnen zetten bedank ik uit de grond van mijn hart want alles was klasse en helemaal te gek, op naar de volgende battle........
- Bijlagen
-
- IMG0810A.jpg (92.74 KiB) 5190 keer bekeken
-
- IMG0809A.jpg (83.86 KiB) 5190 keer bekeken
-
- IMG0808A.jpg (85.12 KiB) 5190 keer bekeken
Laatst gewijzigd door oz op 30 jun 2012, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Wat een geweldige dag
Helaas was mijn eigen kreidler niet op tijd klaar.
Dus was ik aangewezen op een standaard brommertje van mn maatje Patroes
ik heb van elke seconde op het circuit genoten.
Hopelijk komt er snel een vervolg
dan zij we er weer bij
Dit is veel leuker dan een ritje, ik begin er zelfs serieus over te denken om er kreidler voor te bouwen speciaal voor op het circuit
Ik wil iedereen nog bedanken die deze dag mogelijk hebben gemaakt
Helaas was mijn eigen kreidler niet op tijd klaar.
Dus was ik aangewezen op een standaard brommertje van mn maatje Patroes
ik heb van elke seconde op het circuit genoten.
Hopelijk komt er snel een vervolg
dan zij we er weer bij
Dit is veel leuker dan een ritje, ik begin er zelfs serieus over te denken om er kreidler voor te bouwen speciaal voor op het circuit
Ik wil iedereen nog bedanken die deze dag mogelijk hebben gemaakt
- hannes
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
- Locatie: arnhem-holland
- Gegeven waarderingen: 88 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Ik wil jullie niet zo lang laten wachten op de mooie beelden van de battle van mettet.
Deze beelden heb ik met mijn ipad gemaakt.
Anne was op dit moment assitent/cameraman.
Korte Impressie.
[youtube]8BoqM3VzMHo[/youtube]
Deze beelden heb ik met mijn ipad gemaakt.
Anne was op dit moment assitent/cameraman.
Korte Impressie.
[youtube]8BoqM3VzMHo[/youtube]
- oz
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
- Locatie: utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
hannes schreef:Ik wil jullie niet zo lang laten wachten op de mooie beelden van de battle van mettet.
Deze beelden heb ik met mijn ipad gemaakt.
Anne was op dit moment assitent/cameraman.
Korte Impressie.
Heren het bewijs staat op deze video, je hoort me niet maar oz in de regen op zijn slakkie slaat gewoonweg een gat van bijna een halve ronde op de snelle jongens............. wat ik ermee wil zeggen (behalve dat ik natuurlijk ook ontzettend trots ben op mezelf ) is dat je met een low budget brommer net zoveel fun en kans kan hebben als op een big bore etc.......
- Blin de Vink
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 05 okt 2011, 09:40
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
regen rijden is een vak appart gaaf dat kleine ozz dat zo onder de knie heeft .
nou heeft Herr jonge god Monsma vorige week redelijk kunnen trainen in de regen achter de blinde vink aan..
maar mooie beelden helemaal top
nou heeft Herr jonge god Monsma vorige week redelijk kunnen trainen in de regen achter de blinde vink aan..
maar mooie beelden helemaal top
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Ja Oz, maar jij durft een bocht te nemen.
Hoe waren de ronde tijden dus de snelheid over het gehele parcour? op mijn meting, film van Hannes, 37 km/u dit zal wel niet kloppen, of toch wel
Jullie hebben een mooie race dag gehad en voor de liefhebbers voor herhaling vatbaar, natuurlijk was het voor de lol en de beleving van het circuit rijden.
Vandaag de TT van Assen, bij jullie vergeleken is dit een Bassie en Adriaan evenement.
Hoe waren de ronde tijden dus de snelheid over het gehele parcour? op mijn meting, film van Hannes, 37 km/u dit zal wel niet kloppen, of toch wel
Jullie hebben een mooie race dag gehad en voor de liefhebbers voor herhaling vatbaar, natuurlijk was het voor de lol en de beleving van het circuit rijden.
Vandaag de TT van Assen, bij jullie vergeleken is dit een Bassie en Adriaan evenement.
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Jongens ben ook weer wakker en vond het een prachtige dag. Ongelofelijk dat het kreidlertje heel gebleven is want wat heeft die moeten werken Johan TOP weer 100 punten!! Allemaal bedankt voor de gezelligheid. groetje Huib
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3053
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 248 keren
- Ontvangen waarderingen: 54 keren
- Contacteer:
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Een ronde duurt zo'n 1 minuut 50 (?). Lengte circuit is 2310m. Gem. snelheid is dan zo'n 75 km/hr.Henk 3bakvoet schreef:..Hoe waren de ronde tijden dus de snelheid over het gehele parcour? op mijn meting, film van Hannes, 37 km/u dit zal wel niet kloppen, of toch wel
...
- oz
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
- Locatie: utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
huib schreef:Jongens ben ook weer wakker en vond het een prachtige dag. Ongelofelijk dat het kreidlertje heel gebleven is want wat heeft die moeten werken.....(om oz bij te blijven )...... Johan TOP weer 100 punten!! Allemaal bedankt voor de gezelligheid. groetje Huib
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Mettet 28-29 juni 2012
Voor mij begon het Mettet avontuur op donderdag ik ben om 8 uur vertrokken vanuit het hoge noorden richting Namen (Belgie) waar ik op internet een leuk hotel had gezien. Helaas na Utrecht barste mijn achterband van de kar er af. Sta je dan langs kant zonder dopsleutel 19. Dan maar met ring-steeksleuten en schroevendraaier o nee de wiel draaid door dan maar een slot erom heen na heel wat gedonder kreeg ik hem eraf reserve band van de opel erom heen en gassen maar. Maar een nadeel de kar staat scheef dan maar wat minder hard doorrijden. Vervolgens is mijn reis vlekkeloos verlopen en kwam ik rond 3 uur aan in Namen. Prachtige stad. Ik kwam aan bij een leuk hotel. Reserveer gemaakt bij de receptioniste en vervolgens de kamer gezien waar ze nog druk waren met schoonmaken dus heb ik de kreidler van de kar gehaald en ben ik even van de omgeving gaan genieten. Hieronder wat pics.
Voor mij begon het Mettet avontuur op donderdag ik ben om 8 uur vertrokken vanuit het hoge noorden richting Namen (Belgie) waar ik op internet een leuk hotel had gezien. Helaas na Utrecht barste mijn achterband van de kar er af. Sta je dan langs kant zonder dopsleutel 19. Dan maar met ring-steeksleuten en schroevendraaier o nee de wiel draaid door dan maar een slot erom heen na heel wat gedonder kreeg ik hem eraf reserve band van de opel erom heen en gassen maar. Maar een nadeel de kar staat scheef dan maar wat minder hard doorrijden. Vervolgens is mijn reis vlekkeloos verlopen en kwam ik rond 3 uur aan in Namen. Prachtige stad. Ik kwam aan bij een leuk hotel. Reserveer gemaakt bij de receptioniste en vervolgens de kamer gezien waar ze nog druk waren met schoonmaken dus heb ik de kreidler van de kar gehaald en ben ik even van de omgeving gaan genieten. Hieronder wat pics.
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Vervolg foto;s omgeving Mettet
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Mettet 015.jpg (97.39 KiB) 5023 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 007.jpg (84.33 KiB) 5023 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 006.jpg (81.33 KiB) 5023 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 005.jpg (90.25 KiB) 5023 keer bekeken
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Vervolg foto;s omgeving Mettet
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Mettet 014.jpg (85.89 KiB) 5022 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 010.jpg (85.82 KiB) 5022 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 009.jpg (99.2 KiB) 5022 keer bekeken
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Eenmaal aangekomen bij het Hotel , staat er in een keer een Opel met een aanhangwagen erachter vol met kreidlers het zal toch niet jawel de groep uit Zuidholland (Wilco, Huib, Stephan, Ferry en Marco)zitten in hetzelfde hotel.Kei gezellig. Even later zijn we gezamenlijk naar het circuit gereden waar we de anderen hebben begroet. We hebben de kreidlers neergezet en zijn niet gek veel later terug gegaan naar het hotel waar we later op de avond nog even de stad in zijn gegaan en een beste zak met patat hebben gehad. En nog bij restaurantje gedronken was super gezellig avondje. De volgende morgen zijn we vroeg vertrokken na een heerlijk ontbijt richting Mettet wat ongeveer op 30 km afstand van het hotel lag. Daar heb ik een super tijd beleefd heerlijk gereden en ook een manche gekeken naar de anderen. Hele leuke battle gevoerd met OZ zoals hij heeft beschreven ging het met bloed zweet en tranen. Prachtig. Eigenlijk was alles wederom gelaagd. Zeker voor herhaling vatbaar! Johan en alle anderen super bedankt voor dit knots gekke (weekend?). !!!!!!!!!!!(Ps leuk dat je nog even langs kwam Hannes om te filmen en foto;s te maken) (En ook wil ik Wilco bedanken voor de uitlaat veertjes)
Heb nog een aantal foto;s van het circuit.
Heb nog een aantal foto;s van het circuit.
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Gaaf, best een lang circuit, hier kun je dus veel goed maken op de rechte stukken als je een snelle machine hebt. Dit is wel de uitgelezen plek/manier om elkaar echt bij de 'maat' te nemen.....als het hier misgaat steken er geen vangrail's, bomen, lantaarnpalen, vrachtwagens en ander verkeer over....als ik dit zo allemaal lees gaat het vervolg krijgen
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Foto;s circuit Mettet:
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Mettet 021.jpg (97.66 KiB) 5010 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 020.jpg (92.69 KiB) 5010 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 019.jpg (87.47 KiB) 5010 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 018.jpg (98.95 KiB) 5010 keer bekeken
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Foto;s circuit Mettet:
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Mettet 025.jpg (99.43 KiB) 5006 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 024.jpg (85.29 KiB) 5006 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 023.jpg (91.84 KiB) 5006 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 022.jpg (88.89 KiB) 5006 keer bekeken
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Foto;s circuit Mettet:
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Mettet 031.jpg (95.71 KiB) 5003 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 028.jpg (82.88 KiB) 5003 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 027.jpg (74.48 KiB) 5003 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 026.jpg (83.52 KiB) 5003 keer bekeken
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Foto;s circuit Mettet:
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Mettet 033.jpg (91.27 KiB) 5000 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 032.jpg (91.41 KiB) 5000 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 030.jpg (87.68 KiB) 5000 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 029.jpg (94.2 KiB) 5000 keer bekeken
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Foto;s circuit Mettet:
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Mettet 037.jpg (96.32 KiB) 4997 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 036.jpg (94.36 KiB) 4997 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 035.jpg (99.83 KiB) 4997 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 034.jpg (85.17 KiB) 4997 keer bekeken
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Foto;s circuit Mettet:
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Mettet 041.jpg (92.11 KiB) 4996 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 040.jpg (98.44 KiB) 4996 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 039.jpg (95.87 KiB) 4996 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 038.jpg (79.34 KiB) 4996 keer bekeken
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Wat ben ik blij dat de afgelopen week met de Bergische Landtour en Mettet zo goed verlopen zijn! Het was een super fijne en toffe periode wat toch wel wat zorgen, tijdsdruk en stress met zich meebracht. Die is er vandaag een beetje aan het uitkomen...De Zuid Afrikaners zouden zeggen: Ek is n bietjie brak. Belangrijkste is echter dat alle deelnemers aan welke activiteit ook van een superdag of dagen heeft mogen genieten!
In de tussenliggende periode van de 2 evenementen ben ik 's avonds tot diep in de nacht bezig geweest de RMCS van het vrouwtje circuit klaar te maken. Alles tot in detail gecontroleerd om er maar zeker van te zijn dat ik alle 6 de heads zou kunnen starten.
De 28ste juni ben ik om 13.00 uur aangereden om de Expi racer van Pieter in Geldermalsen op te halen. Pieter zou met de eigen auto later volgen. Via Breda, Antwerpen, Brussel, Namen de reis naar Mettet in gang gezet. Draai ik de snelweg naar Antwerpen op zie ik ineens in mijn ooghoeken een aanhanger met 3 Kreidlers die, zoals het leek gereed waren gemaakt voor de complete oorlog, voorbij flitsen. Dit zal toch wel niet waar zijn! Wie zijn die malloten? Gas erop gezet en al gauw bleek de colonne al aangevoerd te worden door het grijs/groene busje van onze Appie Dappie. Hoezo oorlogskleuren haha! Ff toeten en je had die verdwaaste blikken eens moeten zien toen ze naast de RMCS van mijn vrouw een expi racer zagen. Blikken die ik mijn hele leven zal koesteren . Met nog al wat oponthoud in ANtwerpen en Brussel uiteindelijk aangekomen bij het circuit. Daar stond Hannes, Marinus, Martjan en een auto met Duits kenteken met een mooie gele KTM op de aanhanger mij al op te wachten. Wili en Jörg waren al op tijd aangereden en het ontvangst was zeer hartelijk. Van Hannes kreeg ik direct een ijskoud blikje bier in mijn handen gedrukt welke ik zeer dankbaar aannam met temperaturen van 30 graden plus . Één voor één druppelde onze classic deelnemers van de 50cc groep binnen. Frank met zijn Big Game Hunter Hercules en de broer van Petzy (de andere Jörg) met zijn KTM sloten al snel aan. De groep Duitse vrienden werd gecomplementeerd door ALex en zijn vader die beiden een mooie CUP racer bezaten. Eigenlijk mochten we pas om 19.00 uur de paddock op maar al snel hadden de laatste Ferrari's het circuit verlaten en werd het sein veilig gegeven .
Het circuit lag er enorm mooi bij. We zijn met zijn alle direct te voet het circuit gaan verkennen. Je hebt van te voren wel een indruk van een dergelijk circuit van de foto's en video's maar in werkelijkheid ziet het er toch allemaal veel indrukwekkend uit met de hoogteverschillen etc.. Vooral de kurketrekkerbocht boezemde toch wel ontzag bij me in alhoewel ik in een later stadium soms met beide wielen los kwam .
Hannes had een grote braadplaat bij zich met carbonaatjes en ondergetekende had ook diverse BBQ spulletjes meegebracht zodat we al snel aan het bikkelen waren. Tja en toen begon het te regenen en dus met zijn alle in de tent van de Duitse vrienden waar het gesprek al snel ging over cilinders tunen etc... en dat kunnen die mannen. Dat zouden ze da dag erna wel laten zien en niet alleen dat. Ze reden de sterren van de hemel met hun Herculesjes. Ik heb in ieder geval een mooi lesje van Petzy gehad!
's Morgens om 6 uur werd ik al gewekt door levendige gesprekken die uit de Duitse tent kwamen. Der Wili en Jörg hadden al prima veel lol en dus ook maar uit de slaapzak gerold en de brommers van de aanhanger gehaald en race klaar gemaakt. Om 7 uur ging dan de telefoon: Oz en Henkie Oskamp konden het circuit niet op. Het hek was gesloten... Deze snel los gemaakt zodat de eerste heren zich al bij ons konden voegen. Om 8 uur zijn we ons gaan inschrijven waarna om 8.30 de briefing volgde. Na de briefing ontvingen we een sticker welke als bewijs diende dat we de briefing hadden bijgewoond en die tevens als toegangsbewijs tot het circuit diende. Ik maakte me wel zorgen over het feit of ik de maximale geluidsnormen met de RMCS zou overtreden. 95 DB is niet heel erg veel en aangezien ik mijn motor zonder filter reed kwam er een nogal karakteristiek geluid uit . Ik heb de filmpjes van onze cameraman Hannes in het bezit en inmiddels al vluchtig bekeken. Je haalt de RMCS er al vrij snel uit ..
Eindelijk kond de dag beginnen maar na 10 minuten werd alles al stil gelegd. Een deelnemer vergat op tijd voor een bocht te remmen en reed recht de vangrail in met hoge snelheid. 3 tot 4 ambulances erbij en wij vreesden voor het ergste. Gelukkig bleek het achteraf allemaal erg mee te vallen! Ik heb het echter als een waarschuwing gezien en ben dus erg weifelend aan de eerste head begonnen. Eerlijk gezegd had ik gewoon een beetje schrik. Al snel kreeg ik meer en meer vertrouwen in de machine en heb ik haar niet gespaard. Met iedere head werden de ronde tijden sneller en sneller. Je zag grote verschillen tussen de vermogens van de machines en de stuurcapaciteiten van de rijders maar dat was geen enkel probleem. Alles is op een hele veilige manier verlopen. Er was een moment dat ik in een natte bocht aan de binnenkant dor Oz helemaal verrast werd. Verdorie wat kon die kerel sturen! Gelukkig had die Honda niet het vermogen om met me te kunnen sporten. Dit zal volgend jaar wel anders zijn! Kan ik me dus nog een jaar op voorbereiden .
Veel respect heb ik ook voor de Puch jongens met hun automaatjes. 50 cc en slechts 1 versnelling bergop moet wel erg zwaar voor de machientjes geweest zijn. Ze hebben het allemaal volgehouden. Er was er echter eentje bij die van GOd en gebod verlaten was. Met een 80cc ging hij als een zot te keer op die baan. Soms totaal driftend door de natte bochten en iedere keer dacht ik:"die gaat er nu onderuit". Iedere keer wist hij echter de Puch op het Asfalt te houden. Groot respect voor de man!
Tja en dan de Boss machine van Wilco met die Freaky erop. Boaahhh ondanks dat ik met Mamba motor 2011 reed vlogg hij me voorbij alsof ik stil stond. Dat manneke durfde niet alleen op het rechte stuk hard te gaan. Nee ook door de bochten legde hij de racer helemaal plat. Volgens mij is hij alleen dor Pieter voorbij gereden in de bochten met zijn racer. Je merkt dan wel de verschillen van rijwielgedeelte. Zo'n straat Kreidler is gewoon een tank die je door de bocht moet duwen. Voor je het weet raak je met de steunen de grond en lig je op apengapen.
Ik war ook erg benieuwd naar de performance van de Classis racers. Ik heb even kunnen sporten met een voormalige Garelli fabrieksmachine. Qua sturen leg je het gewoon af maar qua vermogen was ik de machine de baas. Vooral op het lange rechte stuk liep ik ervan weg. Het was een mooie strijd. Toen begon het te regenen en ondanks het toegenomen zelfvertrouwen toch wat gas weggenomen tot het moment dat me daar ineens Ricus Foekema voorbij vloog. Jezus wat kon die man sturen!! Bovendien heeft zijn machine een ongelooflijk vermogen aan boord. Was erg leuk om achter deze icoon aan te jagen!
Dankzij Petzy en zijn snelle K50 Hercules heb ik erg veel geleerd over hoe plat je met de machine dor de bocht kon gaan. Op een gegeven moment kregen we van Jörg een witte streep op de band. Op die manier konden we zien tot hoever we gebruik maakte van de band. Nou... ik kan je vertellen dat er na afloop van de head bij geen van ons drietjes nog ergens iets wits te bekennen was. We hadden tot op het randje van de band gereden haha. Petzy gaf me het goede voorbeeld en na de 5de head liep hij niet meer ver bij me weg in het bochtenwerk waardoor ik op de rechte stukken door het grote motorvermogen van de RMCS weer op zijn achterwiel kon aanhaken..... Petzy bedankt voor de lessen. De volgende keer om je er niet zo gemakkelijk van af hahaha !
In de laatste head ben ik naar de kant gemoeten. Ik had een rammeltje en ik wist niet waar hij zat. Binnenkort maar alles opendraaien. Ben nu echter helemaal kapot en doe voorlopig helemaal niks meer behalve slapen!
Cameraman Hannes heeft al zijn materiaal aan me afgestaan. Ik zal morgen een mooie film van het geheel proberen te maken.
Conclusie
Topdag! Ongelooflijk goed verlopen dankzij de persoonlijke instelling van alle deelnemers! Het maakt niet uit of je een Dapp, Kreidler, Puch of Herculers reed. We waren één grote familie op het circuit! Dit biedt de beste basis voor de toekomst. Jullie gaan dus nog snel weer van me horen hoe we één en ander gestalte gaan geven voor 2013. Ik zal hiervoor en speciaal topic openen.
Een bijzonder woord van Dank is voor Coeno van Houten van de Yamaha 2 takt Club. Via Martijn Stehouwer ben ik aan zijn gegevens kunnen komen. Coeno heeft met grote inzet alles voor ons mogelijk gemaakt en ik hoop dat we in de toekomst nog vaak met hem van doen zullen hebben!!
Groetjes,
Johan.
In de tussenliggende periode van de 2 evenementen ben ik 's avonds tot diep in de nacht bezig geweest de RMCS van het vrouwtje circuit klaar te maken. Alles tot in detail gecontroleerd om er maar zeker van te zijn dat ik alle 6 de heads zou kunnen starten.
De 28ste juni ben ik om 13.00 uur aangereden om de Expi racer van Pieter in Geldermalsen op te halen. Pieter zou met de eigen auto later volgen. Via Breda, Antwerpen, Brussel, Namen de reis naar Mettet in gang gezet. Draai ik de snelweg naar Antwerpen op zie ik ineens in mijn ooghoeken een aanhanger met 3 Kreidlers die, zoals het leek gereed waren gemaakt voor de complete oorlog, voorbij flitsen. Dit zal toch wel niet waar zijn! Wie zijn die malloten? Gas erop gezet en al gauw bleek de colonne al aangevoerd te worden door het grijs/groene busje van onze Appie Dappie. Hoezo oorlogskleuren haha! Ff toeten en je had die verdwaaste blikken eens moeten zien toen ze naast de RMCS van mijn vrouw een expi racer zagen. Blikken die ik mijn hele leven zal koesteren . Met nog al wat oponthoud in ANtwerpen en Brussel uiteindelijk aangekomen bij het circuit. Daar stond Hannes, Marinus, Martjan en een auto met Duits kenteken met een mooie gele KTM op de aanhanger mij al op te wachten. Wili en Jörg waren al op tijd aangereden en het ontvangst was zeer hartelijk. Van Hannes kreeg ik direct een ijskoud blikje bier in mijn handen gedrukt welke ik zeer dankbaar aannam met temperaturen van 30 graden plus . Één voor één druppelde onze classic deelnemers van de 50cc groep binnen. Frank met zijn Big Game Hunter Hercules en de broer van Petzy (de andere Jörg) met zijn KTM sloten al snel aan. De groep Duitse vrienden werd gecomplementeerd door ALex en zijn vader die beiden een mooie CUP racer bezaten. Eigenlijk mochten we pas om 19.00 uur de paddock op maar al snel hadden de laatste Ferrari's het circuit verlaten en werd het sein veilig gegeven .
Het circuit lag er enorm mooi bij. We zijn met zijn alle direct te voet het circuit gaan verkennen. Je hebt van te voren wel een indruk van een dergelijk circuit van de foto's en video's maar in werkelijkheid ziet het er toch allemaal veel indrukwekkend uit met de hoogteverschillen etc.. Vooral de kurketrekkerbocht boezemde toch wel ontzag bij me in alhoewel ik in een later stadium soms met beide wielen los kwam .
Hannes had een grote braadplaat bij zich met carbonaatjes en ondergetekende had ook diverse BBQ spulletjes meegebracht zodat we al snel aan het bikkelen waren. Tja en toen begon het te regenen en dus met zijn alle in de tent van de Duitse vrienden waar het gesprek al snel ging over cilinders tunen etc... en dat kunnen die mannen. Dat zouden ze da dag erna wel laten zien en niet alleen dat. Ze reden de sterren van de hemel met hun Herculesjes. Ik heb in ieder geval een mooi lesje van Petzy gehad!
's Morgens om 6 uur werd ik al gewekt door levendige gesprekken die uit de Duitse tent kwamen. Der Wili en Jörg hadden al prima veel lol en dus ook maar uit de slaapzak gerold en de brommers van de aanhanger gehaald en race klaar gemaakt. Om 7 uur ging dan de telefoon: Oz en Henkie Oskamp konden het circuit niet op. Het hek was gesloten... Deze snel los gemaakt zodat de eerste heren zich al bij ons konden voegen. Om 8 uur zijn we ons gaan inschrijven waarna om 8.30 de briefing volgde. Na de briefing ontvingen we een sticker welke als bewijs diende dat we de briefing hadden bijgewoond en die tevens als toegangsbewijs tot het circuit diende. Ik maakte me wel zorgen over het feit of ik de maximale geluidsnormen met de RMCS zou overtreden. 95 DB is niet heel erg veel en aangezien ik mijn motor zonder filter reed kwam er een nogal karakteristiek geluid uit . Ik heb de filmpjes van onze cameraman Hannes in het bezit en inmiddels al vluchtig bekeken. Je haalt de RMCS er al vrij snel uit ..
Eindelijk kond de dag beginnen maar na 10 minuten werd alles al stil gelegd. Een deelnemer vergat op tijd voor een bocht te remmen en reed recht de vangrail in met hoge snelheid. 3 tot 4 ambulances erbij en wij vreesden voor het ergste. Gelukkig bleek het achteraf allemaal erg mee te vallen! Ik heb het echter als een waarschuwing gezien en ben dus erg weifelend aan de eerste head begonnen. Eerlijk gezegd had ik gewoon een beetje schrik. Al snel kreeg ik meer en meer vertrouwen in de machine en heb ik haar niet gespaard. Met iedere head werden de ronde tijden sneller en sneller. Je zag grote verschillen tussen de vermogens van de machines en de stuurcapaciteiten van de rijders maar dat was geen enkel probleem. Alles is op een hele veilige manier verlopen. Er was een moment dat ik in een natte bocht aan de binnenkant dor Oz helemaal verrast werd. Verdorie wat kon die kerel sturen! Gelukkig had die Honda niet het vermogen om met me te kunnen sporten. Dit zal volgend jaar wel anders zijn! Kan ik me dus nog een jaar op voorbereiden .
Veel respect heb ik ook voor de Puch jongens met hun automaatjes. 50 cc en slechts 1 versnelling bergop moet wel erg zwaar voor de machientjes geweest zijn. Ze hebben het allemaal volgehouden. Er was er echter eentje bij die van GOd en gebod verlaten was. Met een 80cc ging hij als een zot te keer op die baan. Soms totaal driftend door de natte bochten en iedere keer dacht ik:"die gaat er nu onderuit". Iedere keer wist hij echter de Puch op het Asfalt te houden. Groot respect voor de man!
Tja en dan de Boss machine van Wilco met die Freaky erop. Boaahhh ondanks dat ik met Mamba motor 2011 reed vlogg hij me voorbij alsof ik stil stond. Dat manneke durfde niet alleen op het rechte stuk hard te gaan. Nee ook door de bochten legde hij de racer helemaal plat. Volgens mij is hij alleen dor Pieter voorbij gereden in de bochten met zijn racer. Je merkt dan wel de verschillen van rijwielgedeelte. Zo'n straat Kreidler is gewoon een tank die je door de bocht moet duwen. Voor je het weet raak je met de steunen de grond en lig je op apengapen.
Ik war ook erg benieuwd naar de performance van de Classis racers. Ik heb even kunnen sporten met een voormalige Garelli fabrieksmachine. Qua sturen leg je het gewoon af maar qua vermogen was ik de machine de baas. Vooral op het lange rechte stuk liep ik ervan weg. Het was een mooie strijd. Toen begon het te regenen en ondanks het toegenomen zelfvertrouwen toch wat gas weggenomen tot het moment dat me daar ineens Ricus Foekema voorbij vloog. Jezus wat kon die man sturen!! Bovendien heeft zijn machine een ongelooflijk vermogen aan boord. Was erg leuk om achter deze icoon aan te jagen!
Dankzij Petzy en zijn snelle K50 Hercules heb ik erg veel geleerd over hoe plat je met de machine dor de bocht kon gaan. Op een gegeven moment kregen we van Jörg een witte streep op de band. Op die manier konden we zien tot hoever we gebruik maakte van de band. Nou... ik kan je vertellen dat er na afloop van de head bij geen van ons drietjes nog ergens iets wits te bekennen was. We hadden tot op het randje van de band gereden haha. Petzy gaf me het goede voorbeeld en na de 5de head liep hij niet meer ver bij me weg in het bochtenwerk waardoor ik op de rechte stukken door het grote motorvermogen van de RMCS weer op zijn achterwiel kon aanhaken..... Petzy bedankt voor de lessen. De volgende keer om je er niet zo gemakkelijk van af hahaha !
In de laatste head ben ik naar de kant gemoeten. Ik had een rammeltje en ik wist niet waar hij zat. Binnenkort maar alles opendraaien. Ben nu echter helemaal kapot en doe voorlopig helemaal niks meer behalve slapen!
Cameraman Hannes heeft al zijn materiaal aan me afgestaan. Ik zal morgen een mooie film van het geheel proberen te maken.
Conclusie
Topdag! Ongelooflijk goed verlopen dankzij de persoonlijke instelling van alle deelnemers! Het maakt niet uit of je een Dapp, Kreidler, Puch of Herculers reed. We waren één grote familie op het circuit! Dit biedt de beste basis voor de toekomst. Jullie gaan dus nog snel weer van me horen hoe we één en ander gestalte gaan geven voor 2013. Ik zal hiervoor en speciaal topic openen.
Een bijzonder woord van Dank is voor Coeno van Houten van de Yamaha 2 takt Club. Via Martijn Stehouwer ben ik aan zijn gegevens kunnen komen. Coeno heeft met grote inzet alles voor ons mogelijk gemaakt en ik hoop dat we in de toekomst nog vaak met hem van doen zullen hebben!!
Groetjes,
Johan.
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Ciruitdag Mettet (B) Definitieve datum: Vrijdag 29 juni
Ja helaas 3 afgeknapte wielbouten linksvoor.eitje22 schreef:Monsma schreef:Goedemorgen, ja zo laat is het al.
Ik ben eindelijk thuis , weer panne helaas.
Ga nu slapen morgen verslag en foto's.
Was wel een top dag!!
Met de auto ?
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Mettet 043.jpg (87.11 KiB) 4993 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Mettet 042.jpg (94.57 KiB) 4993 keer bekeken