Bromfietsfanaten van heinde en verre naar Mierlo: ‘Als ik een mooier onderdeeltje tegenkom, wil ik het hebben’ (2019)

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Bromfietsfanaten van heinde en verre naar Mierlo: ‘Als ik een mooier onderdeeltje tegenkom, wil ik het hebben’ (2019)

#1 Bericht door Maarten » 14 jul 2019, 19:32

Bromfietsfanaten van heinde en verre naar Mierlo: ‘Als ik een mooier onderdeeltje tegenkom, wil ik het hebben’ (2019)


Bron: Eindhovens Dagblad, 24-03-2019
Tekst: Vivianne van Bijsterveld
Foto: © Dave Hendriks - Foto Meulenhof

Beurs Mierlo 2019
Beurs Mierlo 2019
mierlo-2019.jpg (159.55 KiB) 1690 keer bekeken

MIERLO - Van heinde en ver kwamen bromfietsfanaten naar Mierlo, op zoek naar dat ene ontbrekende achterlichtje, spatbord, koplamp of tankdop voor hun oude Kreidler, Zündapp, Puch, Tomos of andere grote liefde op twee wielen. Oldtimer bromfietsclub Op Ons Gemekske uit Mierlo organiseerde zondag voor de veertiende keer een bromfietsbeurs.

,,Naast tientallen brommerfanaten die hun oldtimer bromfiets showen en/of te koop aanbieden, kunnen bezoekers ook kramen met onderdelen, folders, boeken en allerlei oldtimerrariteiten afstruinen, op zoek naar dat ene ontbrekende onderdeel voor hun oude Kreidler, Zündapp, Puch of Tomos”, leggen Frans Manders (67) en Hans van Bokhoven (65) namens de organisatie uit.

Het opzetten van de beurs was nog een hele klus, maar de leden van Op Ons Gemekske zijn trots op het resultaat en het bezoekersaantal. ,,Er is voor iedere bromfietsliefhebber wel wat wils.” Het evenement vond plaats in de hal van veiling De Kerseboom, aan de Loeswijk 41 in Mierlo.

Zündapp

Mari van Rijen (72) uit Bladel is samen met zijn zoon Stephan van Rijen uit Geldrop op zoek naar onderdelen voor zijn Zündapp. ,,Mijn brommer is helemaal compleet en gerestaureerd. Maar als ik een nog mooier onderdeeltje tegenkom, wil ik het toch hebben.”

Van Rijen is lid van bromfietsclub De oude Bromfiets in Bladel. ,,Het is heerlijk om in de zomer tochten te maken. Voor mij is brommer rijden een stuk jeugdsentiment.”

Casal

Annika (16) en Jolanda Maas zijn op de fiets vanuit Lierop naar de beurs gekomen. Moeder en dochter neuzen enthousiast door de kramen met gereedschap, boeken en allerlei oldtimeronderdelen. Ze zijn geïnteresseerd in techniek in het algemeen en brommers in het bijzonder. ,,Annika heeft een Casal. Dat is, zeg maar, een Portugese Zundapp. Best zeldzaam. We hebben al een binnenpoot voor de voorvork kunnen scoren.”

Zegening

Bezoekers konden tijdens de oude bromfietsenbeurs ook kennismaken met de Mierlose Oldtimer Bromfietsenclub ‘Op Ons Gemekske’, de organisator van de hobbybeurs. Van maart tot en met oktober hebben de leden jaarlijks op de eerste zondag van de maand een tourrit op hun programma staan. Een andere activiteit is de jaarlijkse zegening van oude bromfietsen op het kerkplein van Mierlo.

,,Het is leuk om andere liefhebbers te ontmoeten op de beurs, die ook dit jaar prima is georganiseerd”, aldus enkele leden van ‘collega’ bromfietsclub De Vette Bougie uit Deurne.

,,We maken vandaag van de gelegenheid gebruik om kennis en informatie uit te wisselen, een praatje te maken, en misschien nog een mooi onderdeel tegen te komen.”

Plaats reactie