Organisatie evenementen toertjes 2020

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Organisatie evenementen toertjes 2020

#1 Bericht door Henk 3bakvoet » 09 dec 2019, 12:31

Even een vraag aan de organisatie van tour evenementen.

Moedigen jullie de deelnemers aan om met eccomax o.i.d. te gaan rijden?
Of hebben we compleet schijt aan alles en laten we die walmende negatieve aspecten van onze hobby van ons afglijden.

Een tourrit met klassiekers moet iets hebben van een show lijkt mij, overlast in welke vorm dan ook moet geminimaliseerd worden.
Maken we ons hier sterk voor in de aankondiging topic?
Uiteraard is men vrij in dit land om zelf de samenstelling van de mix te bepalen.

Maar!! Welk organisatie talent heeft de “guds” om te zeggen, Only Eccomax, Aspen or Triboron, allowed.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#2 Bericht door nozems » 09 dec 2019, 13:16

Henk ik zal in de door mij georganiseerde ritjes niemand verplichten tot dat soort alternatieven.

Natuurlijk is het een mooi streven. Bij mij was met het gebruik van Triboron de rook en geur weg... ondanks dat heft men gauw de dichtgeknepen neus op m.a.w het negatieve beeld blijft toch wel bestaan.

Op de najaarsklassieker valt het mij op dat de meesten niet extreem roken, ik zie dit juist weer meer bij de bromfietsritjes, vaak in extreme mate zelfs!?

Zelf gebruik ik alweer een tijdje gewone E98 icm Gastrol power nogwat. Alleen koud rook, maar eenmaal warm nagenoeg niks!

Het negatieve beeld van de groenlinkse hipster moeders en andere eco-extremisten veranderd toch niet, ze willen maar een ding en dat is een ban voor het leven van alles wat een verbrandingsmotor!

Grootste winst zit hem in het loslaten van oude gewoonten, dus niet in de jaren 60/70 blijven hangen met 1op25 smeren en ook stoppen met dat gepaniek over een witte bougie in een bromfietsblokhje met 1a2pk.

Dan stopt ook dat zwaar overmatige gerook bij de tamme bromfietsclub en lopen ze er ook nog een stuk beter van:)

Maar das mijn idee

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#3 Bericht door jamojamo » 09 dec 2019, 16:08

nozems schreef: 09 dec 2019, 13:16 Het negatieve beeld van de groenlinkse hipster moeders en andere eco-extremisten veranderd toch niet, ze willen maar een ding en dat is een ban voor het leven van alles wat een verbrandingsmotor!
Wat een bullshit om een groep mensen die voor ons nageslacht een schone planeet willen achterlaten zo weg te zetten Pascal. Dat had ik van jou niet verwacht. Ook al hebben ze het qua redenatie bij het verkeerde eind hun motief is niet om jou dwars te zitten. Groepen mensen in hokjes plaatsen #-o

Ik weet dat jij er ook alles aan doet om een ander niet tot last te zijn met walm, fijnstof en rook en wees blij dat je niet in Peking woont. Dat het hier beter is dan in Peking komt doordat we het milieu hier iets meer serieus nemen.

Om in te gaan op de andere punten van jouw post moet ik zeggen dat ik het met je eens ben. Een RS heeft een betere verbranding dan een brommertje en zal per kilometer waarschijnlijk minder vervuilen. Mensen iets opleggen ligt ook niet in mijn natuur dus neus dicht en dooooorrrrrrr...... ook al kom ik vaak thuis met een rauwe keel en tranende ogen na een toerritje. Maar ja, ik rij dan ook niet de hele rit achter de voorrijder :lol:


Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#4 Bericht door nozems » 09 dec 2019, 17:16

Eric, niet zo stekelig. In mijn ogen worden mensen geïndoctrineerd mbt het milieu. En vaak verzandt het in gedram en niet willen luisteren. Kijk maar in Den Haag, ze staan niet eens open voor discussie. Nee het moet en het zal verboden worden. Ik heb ze niet zo hoog zitten, die fanatiekelingen, waarom? Omdat ze geloven in symboolpolitiek en denken dat de elektrische auto ‘de’ oplossing is.

Ik ben wel voor verduurzaming, en efficiënter gebruik van grondstoffen. Maar zolang ik van het gas of ‘moet’ en de industrie maar doordendert luister ik ook niet meer naar groenlinks.

Om een lang verhaal kort te maken, gebruik een hoofwaardig smeermiddel, smeer volgens opgave, stel de motor goed af en je heb geen gewalm meer👍

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#5 Bericht door Ed.P » 09 dec 2019, 17:23

jamojamo schreef: 09 dec 2019, 16:08
nozems schreef: 09 dec 2019, 13:16 Het negatieve beeld van de groenlinkse hipster moeders en andere eco-extremisten veranderd toch niet, ze willen maar een ding en dat is een ban voor het leven van alles wat een verbrandingsmotor!
Wat een bullshit om een groep mensen die voor ons nageslacht een schone planeet willen achterlaten zo weg te zetten Pascal.
Over bullshit gesproken.

nozems schreef: 09 dec 2019, 17:16 Eric, niet zo stekelig. In mijn ogen worden mensen geïndoctrineerd mbt het milieu. En vaak verzandt het in gedram en niet willen luisteren. Kijk maar in Den Haag, ze staan niet eens open voor discussie. Nee het moet en het zal verboden worden. Ik heb ze niet zo hoog zitten, die fanatiekelingen, waarom? Omdat ze geloven in symboolpolitiek en denken dat de elektrische auto ‘de’ oplossing is.

Ik ben wel voor verduurzaming, en efficiënter gebruik van grondstoffen. Maar zolang ik van het gas of ‘moet’ en de industrie maar doordendert luister ik ook niet meer naar groenlinks.

Om een lang verhaal kort te maken, gebruik een hoofwaardig smeermiddel, smeer volgens opgave, stel de motor goed af en je heb geen gewalm meer👍
Helemaal mee eens !!

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#6 Bericht door jamojamo » 09 dec 2019, 17:46

nozems schreef: 09 dec 2019, 17:16 Eric, niet zo stekelig. In mijn ogen worden mensen geïndoctrineerd mbt het milieu. En vaak verzandt het in gedram en niet willen luisteren. Kijk maar in Den Haag, ze staan niet eens open voor discussie. Nee het moet en het zal verboden worden. Ik heb ze niet zo hoog zitten, die fanatiekelingen, waarom? Omdat ze geloven in symboolpolitiek en denken dat de elektrische auto ‘de’ oplossing is.

Ik ben wel voor verduurzaming, en efficiënter gebruik van grondstoffen. Maar zolang ik van het gas of ‘moet’ en de industrie maar doordendert luister ik ook niet meer naar groenlinks.

Om een lang verhaal kort te maken, gebruik een hoofwaardig smeermiddel, smeer volgens opgave, stel de motor goed af en je heb geen gewalm meer👍
Hier kan ik me 100% in vinden. Het lijkt echter soms wel of we ongenuanceerd mensen die voor een beter milieu strijden wegzetten als mensen die doelbewust andere mensen uit/van hun hobby willen pesten.
Ik vind mensen die strijden voor een beter milieu minder egoïstisch dan de mensen die zich niet willen aanpassen.

Ik zal nevernooit van mijn leven Groenlinks stemmen. Ik zal me inzetten om met argumenten onzin te weerleggen. Ik wens een ander geen kwaad toe en ik wens iedereen veel plezier met onze hobby. Tot zo ver mijn “10 geboden” en ik ken jou goed genoeg om te weten dat je misschien ook wel een klein beetje geschrokken van hoe je je mening hierboven verwoordde :wink:
Gr.,
Eric

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#7 Bericht door brommer » 09 dec 2019, 19:45

Ben het met Henk eens, kunnen best rekening houden met een ander en is ook nog eens goed voor het imago van de oldtimers.
Rij nu een jaar (4000 km) met Triboron zonder problemen en rook is veel minder en de uitlaat is brandschoon, geen kool en oliedrap,

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 943
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#8 Bericht door rene albers 2takt » 09 dec 2019, 20:42

brommer schreef: 09 dec 2019, 19:45 Ben het met Henk eens, kunnen best rekening houden met een ander en is ook nog eens goed voor het imago van de oldtimers.
Rij nu een jaar (4000 km) met Triboron zonder problemen en rook is veel minder en de uitlaat is brandschoon, geen kool en oliedrap,
Het is een goed initiatief, maar ik denk niet dat de meeste mensen erop zitten te wachten om 4 euro per liter te betalen. (als ze het al kunnen)

Wij hebben een aardig grote brommer club bij ons in de buurt (Groesbeek) +- 80 man. 4 grote georganiseerde ritten per jaar.

Misschien dat 5 man hiervan Aspen gebruiken omdat ze het herkennen van eventueel werk. Bij het overige deel hoeft je niet aan te komen met deze liter prijzen

De meeste zijn blij om simpel bij het tankstation hier in de buurt te tanken (ja deze heeft nog ouderwets bromfiets mix 1:50)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 dec 2019, 21:02

Als ik donderdagavond met onze veel km rijders weg ga zou ik alleen met Ben (Aspen-2) weg kunnen rijden. Anderen vinden het te duur. Al hoewel er een aantal bij zitten die overwegen om te schakelen.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#10 Bericht door Caspar » 09 dec 2019, 21:08

Ik heb kinderen en probeer mede daarom een beetje zuinig te zijn op onze planeet.
Ben ook tegen energie verspilling en milieu vervuiling , maar je moet het wel in de juiste context zien:
Natuurlijk helpt het als ik mijn brommer laat staan en met de fiets ga , maar de échte grote vervuilers blijven vooralsnog buiten schot. En dat ziet Jan met de Pet ook !

Enne : ook al rij ik met ecomaxx , dan nóg houden mensen een zakdoek voor hun mond als ik voorbij kom.
Diezelfde mensen nemen wel mooi het vliegtuig naar de Kerstmarkt in Londen #-o

Als we nou allemaal gewoon ons eigen straatje vegen , dan komt het goed.

Misschien een tip voor onze regering : maak brandstoffen als Ecomaxx , Aspen etc. vrij van BTW en accijns , net als de kerosine voor vliegtuigen , daar zit ook €0,0 belasting op.

Gebruikersavatar
Nico Ha
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 aug 2004, 18:35
Locatie: Hazerswoude dorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#11 Bericht door Nico Ha » 09 dec 2019, 21:34

Met een weekend weg met OBC de Bollenstreek, rijden we, verplicht, met Ecomax.
Veel leden rijden de andere ritten ook met Ecomax, Triboron of Aspen.
Mijn brommers rijden met Triboron.
Ook de Kreidler RS en Cagiva 350. 1:100

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#12 Bericht door brommer » 09 dec 2019, 21:52

Zou best Aspen willen tanken maar voor mij is het grote nadeel dat ik vaak tochten maak van 2 - 300 km en dan onderweg niet kan tanken, voor mij is Triboron een prima alternatief.

janmoser
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2014, 20:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#13 Bericht door janmoser » 09 dec 2019, 22:48

Aanvullend op Caspar zijn 3 na laatste opmerking , kan ik zeggen, dat in Zweden de overheid zelfs Triboron en andere milieu-vriendelijke brandstoffen die ontdaan zijn van Benzeen, Tolueen, stikstof, stank en rook toevoegingen, voor zowel bromfietsen als motoren en auto's, sterk gesubsidieerd worden. Kan de nederlandse regering nog een voorbeeld aan nemen.

Afz. Jan Moser Alkmaar

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 dec 2019, 22:55

janmoser schreef: 09 dec 2019, 22:48 Aanvullend op Caspar zijn 3 na laatste opmerking , kan ik zeggen, dat in Zweden de overheid zelfs Triboron en andere milieu-vriendelijke brandstoffen die ontdaan zijn van Benzeen, Tolueen, stikstof, stank en rook toevoegingen, voor zowel bromfietsen als motoren en auto's, sterk gesubsidieerd worden. Kan de nederlandse regering nog een voorbeeld aan nemen.

Afz. Jan Moser Alkmaar
Stikstof uit benzine :?: Wel zwavel.

Enzo

janmoser
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 nov 2014, 20:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#15 Bericht door janmoser » 09 dec 2019, 23:00

Je hebt gelijk Tjerry, te voortvarend van me af geschreven, sorry hiervoor.

Afz. Jan Moser Alkmaar

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#16 Bericht door Andy » 09 dec 2019, 23:24

Nico Ha schreef: 09 dec 2019, 21:34 Met een weekend weg met OBC de Bollenstreek, rijden we, verplicht, met Ecomax.
Veel leden rijden de andere ritten ook met Ecomax, Triboron of Aspen.
Mijn brommers rijden met Triboron.
Ook de Kreidler RS en Cagiva 350. 1:100
De cagiva was vroeger geducht om de warmlopers :roll: En dat gaat goed met triboron ???

Meeste vieze rook komt van de brommers met slechte afstelling en te vet gesmeerd, zie vaak met de rs ritten dat de rs'jes minder roken en stinken.

Andy,

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#17 Bericht door hermanp » 10 dec 2019, 00:37

Mocht ik aan toertochtjes gaan meedoen, laat ik mij niet verplichten om een bepaalde benzine te moeten gebruiken, of juist niet meer. Bij mij is het al jaren (had ik maar een tanker met loodhoudende superbenzine staan...) euro 98 met Castrol RS. Als ik lees dat één zo'n supertanker per week goed is voor meer uitstoot dan ik in m'n hele leven veroorzaak, Schiphol wil gaan uitbreiden van 50.000 naar 60.000 vluchten per jaar, de vervuilende industrie gewoon kan uitbreiden of op z'n minst op dezelfde voet kan doorgaan, voel ik mij niet schuldig (hoezo duurzaam) dat ik al meer dan 20 jaar op dezelfde Kreidler(s) mijn 50 km per week rijd.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#18 Bericht door Ed.P » 10 dec 2019, 10:23

jamojamo schreef: 09 dec 2019, 17:46
nozems schreef: 09 dec 2019, 17:16 Eric, niet zo stekelig. In mijn ogen worden mensen geïndoctrineerd mbt het milieu. En vaak verzandt het in gedram en niet willen luisteren. Kijk maar in Den Haag, ze staan niet eens open voor discussie. Nee het moet en het zal verboden worden. Ik heb ze niet zo hoog zitten, die fanatiekelingen, waarom? Omdat ze geloven in symboolpolitiek en denken dat de elektrische auto ‘de’ oplossing is.

Ik ben wel voor verduurzaming, en efficiënter gebruik van grondstoffen. Maar zolang ik van het gas of ‘moet’ en de industrie maar doordendert luister ik ook niet meer naar groenlinks.

Om een lang verhaal kort te maken, gebruik een hoofwaardig smeermiddel, smeer volgens opgave, stel de motor goed af en je heb geen gewalm meer👍
Hier kan ik me 100% in vinden. Het lijkt echter soms wel of we ongenuanceerd mensen die voor een beter milieu strijden wegzetten als mensen die doelbewust andere mensen uit/van hun hobby willen pesten.
Ik vind mensen die strijden voor een beter milieu minder egoïstisch dan de mensen die zich niet willen aanpassen.

Gr.,
Eric


Dus jij vind mensen die strijden voor een beter milieu minder egoïstisch ? over mensen in hokjes plaatsen gesproken #-o
Natuurlijk geef ik om het milieu maar heb een bloedhekel aan betutteling en bemoeizucht.
Misschien eens stoppen met hectares aan kassen met "groenten" dat op Polystyreen groeit..en er na smaakt.
Misschien eens stoppen met mega stallen vol met dierenleed waarvan wij de uitgeknepen producten vol antibiotica en andere troep bij de laatst lachende supermarkten moeten kopen.
Misschien eens stoppen met ladingen gif over alles wat groeit te gooien voordat er een beestje de kop op duikt.
Misschien eens stoppen om alles wat leeft en groeit voor grotere winsten uit te knijpen.

Ronvanderstelt
Berichten: 812
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Gegeven waarderingen: 69 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#19 Bericht door Ronvanderstelt » 10 dec 2019, 17:51

Ik woon toevallig in het rivierengebied waar dagelijks schepen vol steenkool uit Amerika voorbijkome om vervolgens opgestookt te worden in Duitse kolencentrales en waar megakassen staan die enkel en alleen werk bieden aan werknemers uit het Oostblok voor woekerlonen.
Vervolgens worden alle starterswoningen in de regio door de werkgevers opgekocht voor huisvesting van deze arbeidsmigranten die daarbij nog een keer een poot wordt uitgedraaid.
Ook komen er hier tijdens het seizoen leuke bootjes voorbij.
Speedboten die in 1 middagje voor 150 tot 200 euro aftikken voor brandstof en jachten die gemiddeld per tankbeurt 1000 euro aftikken.
Dan nog het volgende feit.
Er wordt ons bij de pomp brandstof door de strot geduwd die schade veroorzaakt aan onze motoren (zowel van onze motor als wel ook van auto,s).
Gevolg van motorslijtage is meestal hoger olie en brandstofverbruik.
Maar ik zeg altijd leven en laten leven.
Wat me wel opvalt is dat altijd en eeuwig de hardwerkende jan met de pet die het zich net kan veroorloven om onze hobby uit te oefenen moet boeten.
Wie wordt er dan in een hokje geplaatst?

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#20 Bericht door jamojamo » 10 dec 2019, 18:06

Als uitschrijver, bedenker en voortrekker van een ritje mag je best wat eisen stellen aan de deelnemers qua rook en walm. Hoe dat het best te bereiken is kun je ook aan de deelnemers overlaten. Zolang het maar geen vergunningwerk is want dan zou het wel eens anders kunnen worden.
Dat is geen betutteling maar gezond verstand. Dat is ook niet tegemoetkomen aan groenlinkse hipstermoeders en ecoextremisten die alles met een verbrandingsmotor willen verbannen maar gewoon redelijk en acceptabel voor iedereen. En ja, mensen die voor een goed milieu strijden doen dit doorgaans niet alleen voor zichzelf en degene die zich niet wil aanpassen is alleen maar met zichzelf bezig. Simpele definitie is egoïsme.

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#21 Bericht door nozems » 10 dec 2019, 20:11

jamojamo schreef: 10 dec 2019, 18:06 Als uitschrijver, bedenker en voortrekker van een ritje mag je best wat eisen stellen aan de deelnemers qua rook en walm. Hoe dat het best te bereiken is kun je ook aan de deelnemers overlaten. Zolang het maar geen vergunningwerk is want dan zou het wel eens anders kunnen worden.
Dat is geen betutteling maar gezond verstand. Dat is ook niet tegemoetkomen aan groenlinkse hipstermoeders en ecoextremisten die alles met een verbrandingsmotor willen verbannen maar gewoon redelijk en acceptabel voor iedereen. En ja, mensen die voor een goed milieu strijden doen dit doorgaans niet alleen voor zichzelf en degene die zich niet wil aanpassen is alleen maar met zichzelf bezig. Simpele definitie is egoïsme.

Gr.,
Eric
Eric, gaan we het op de spits drijven? Nu voel ik me in een hokje geplaatst :lol:
Slaan we niet een beetje door nu?
Jij hebt zeker ook nooit gevlogen, of met de auto naar Zuid Frankrijk gereden? Of zomaar de trein of bus ergens naartoe gepakt, je doet alles op een fiets zonder trapondersteuning? Het liefste wel een fiets van je overgrootvader, niet eentje van 10jaar oud, denk aan de grafietregens.
Als je het milieu zo hoog in het vaandel hebt staan kun je ook overwegen om alles met een verbrandingsmotor te verkopen, en ook niet meer de trein of bus ergens naartoe te pakken.

Want die lopen ook nog steeds niet op water! Nee gewoon ouderwets op je fiets op vakantie in eigen land. (ook nog eens goed voor de lokale economie) Je koopt zeker ook niks van allieexpress, dat word namelijk overgevlogen uit China, en anders gaat het wel met de boot mee die op ruwe stookolie al lekker walmend z'n werk doet.

Of lopen we nu een beetje te overdrijven? Ben ik nu een wereldvernietger op mijn 40jaar oude rokende Kreidler die met mooi en droog weer eindelijk weer eens uitgelaten wordt? Ben ik dus zo'n egoïst zoals jij zegt?
Het zal, ik geloof er niet in dat die paar honderd oude brommertjes hier in Nederland de doorslag gaan geven naar milieu verontreinig en met als diens gevolg klimaat verandering.



Maar ff terug op aarde, Henk heeft het over rook en herrie op (bromfiets)ritjes, niet de bloementjes en de bijtjes.
En ja ik ben daar wel mee bezig en scheidt keurig m'n afval. Ik rijdt altijd in rugpukketjes van auto's met een bromfiets motor erin, ik hoef geen dikke bak voor mij alleen, het scheelt me ook nog in de portemonnee ... daarbij benut ik altijd het volledig leven van zo'n auto, niet elke 3jaar weer een ander gebakje omdat de kleur me niet meer aanstaat en hij niet binnen 6 seconden op de 100 zit.

Maar nee ik ben de boeman, ik moet betalen omdat schiphol wil uitbreiden en krijg gelijk te horen dat ik een milieu onvriendelijke egoïst ben met m'n oude Florretje :? :shock:

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#22 Bericht door jamojamo » 11 dec 2019, 07:55

Prima toch Pascal en Ed? Wij passen ons aan en houden rekening met anderen. Ik heb nooit gezegd dat brommer of motor rijders egoïsten zijn en wilde ook niet de indruk wekken dat ik jou daar mee bedoel hoor. In tegendeel maar daarom viel het me des te meer op dat jij in je eerste reactie mensen die voor een beter milieu strijden benoemt zoals je deed. Zo krijg je in de rest van dit topic niet de eerlijke reacties die Henk zou willen.
Ik merk dat de polarisering in dit topic ook al een beetje plaatsvindt. Alsof mensen die een ritje uitschrijven met het verzoek Ecomaxx of Aspen te stoken betuttelaars en ecoextremisten zijn.
Snap je mijn motief nu een beetje? Ik denk dat je door dit soort kreten de reacties beinvloed terwijl je er zelf niet ongevoelig voor bent.

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#23 Bericht door Henk 3bakvoet » 11 dec 2019, 12:27

Wat ik eigenlijk heb willen aangeven is dat iemand die een rit organiseert niet alleen kijkt naar het aantal deelnemers maar ook de intenties van de tourrit vermeld, en maak geen onderscheid tussen brommers en motor.
Ik plaats niemand in een hokje, behalve als je willens en wetens met een bijvoorbeeld zwaar rokende blerpijp acte préséance geeft op een georganiseerd tourevenement die door mooie dorpen dijkjes of landerijen gaan.
Plezier toertochten over de A7 A9 A2 of A1 heb ik nog nimmer gelezen in de aankondiging van evenementen, maar dat terzijde.

Wat is er mis mee om in de aankondiging topic te vermelden dat je als deelnemer zorgt voor een goed afgestelde kreidler, dat je als organisatie niet zit te wachten op overmatig lawaai en rook en dat je dat als organisator niet accepteert, blijf dan thuis, of ga je zelf onmogelijk maken met een eigen ritje, en sleep niet het hele gezelschap mee in je tweetact misère.

Maak elkaar bewust van de ernst, de oogkleppen moeten af willen wij als liefhebber van tweetact motoren die heden aan een zijdendraad hangt nog 0.1% kans hebben om te overleven in onze hobby.

Maatschappelijk wordt dit niet meer geaccepteerd, waarom dan wel bij de organisatie van toer evenementen?
Het gebruik van alle voorhanden eigen mengsels of kant en klaar kan gewoon natuurlijk, maar wel op een goed afgestelde setup.

Of vraag je dan iets onmogelijks?

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#24 Bericht door jamojamo » 11 dec 2019, 13:02

Henk 3bakvoet schreef: 11 dec 2019, 12:27 Wat ik eigenlijk heb willen aangeven is dat iemand die een rit organiseert niet alleen kijkt naar het aantal deelnemers maar ook de intenties van de tourrit vermeld, en maak geen onderscheid tussen brommers en motor.
Ik plaats niemand in een hokje, behalve als je willens en wetens met een bijvoorbeeld zwaar rokende blerpijp acte préséance geeft op een georganiseerd tourevenement die door mooie dorpen dijkjes of landerijen gaan.
Plezier toertochten over de A7 A9 A2 of A1 heb ik nog nimmer gelezen in de aankondiging van evenementen, maar dat terzijde.

Wat is er mis mee om in de aankondiging topic te vermelden dat je als deelnemer zorgt voor een goed afgestelde kreidler, dat je als organisatie niet zit te wachten op overmatig lawaai en rook en dat je dat als organisator niet accepteert, blijf dan thuis, of ga je zelf onmogelijk maken met een eigen ritje, en sleep niet het hele gezelschap mee in je tweetact misère.

Maak elkaar bewust van de ernst, de oogkleppen moeten af willen wij als liefhebber van tweetact motoren die heden aan een zijdendraad hangt nog 0.1% kans hebben om te overleven in onze hobby.

Maatschappelijk wordt dit niet meer geaccepteerd, waarom dan wel bij de organisatie van toer evenementen?
Het gebruik van alle voorhanden eigen mengsels of kant en klaar kan gewoon natuurlijk, maar wel op een goed afgestelde setup.

Of vraag je dan iets onmogelijks?
Ik vind dat je het weer beter verwoord hebt dan sowieso ikzelf Henk. Het is ook al lang niet meer een klein gedeelte van de burgerij die een schone leefomgeving wil en daar kunnen we in ons democratisch landje niet omheen. Willen we nog een toekomst voor de Kreidlers op een openbare weg zullen we ons moeten gedragen.
Onmogelijk? ik hoop het niet. Positiviteit en een charme offensief zullen beter werken dan een narrig inkerig wij-zij verhaaltje.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
RuudvanWijk
Berichten: 1250
Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
Locatie: Bovenkarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#25 Bericht door RuudvanWijk » 11 jan 2020, 17:03

Goed initiatief Henk. Een "overdenkertje" voor iedere 2 takt berijder en zeker voor organisatoren om "niet dwingend" naar te verwijzen. Rijd zelf met de eitank en buffel op triboron. Niet omdat het moet, maar omdat het kan en misschien inderdaad zou moeten als we willen blijven rijden. En de meer kosten met onze kilometers ? Verwaarloosbaar. En mensen die zeggen dat het te duur wordt omdat ze dagelijks met een tweetakt rijden zouden zich helemaal iets moeten gaan afvragen !!! Is dat nog verantwoord ? En blijven verwijzen naar andere vervuilers daar zal het milieu ook niet beter van worden. Er zijn mensen die gooien allerlei troep op straat. Moet ik dat dan ook doen ?
Groet,
Ruud

Plaats reactie