Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#101 Bericht door rs-r » 06 aug 2022, 17:35

Prachtig verslag weer Kees, heb er van genoten.
Weetje; De Collegiale Onze-Lieve-Vrouw van Dinant kerk daar aan de Maas heeft een enorm glasraam en behoort tot de grootste in Europa.
Echt wel eens de moeite om te zien. Maar meestal is het drummen om de kerk binnen te geraken..

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#102 Bericht door Zolenheuvel » 06 aug 2022, 21:28

rs-r schreef: 06 aug 2022, 17:35 Prachtig verslag weer Kees, heb er van genoten.
Weetje; De Collegiale Onze-Lieve-Vrouw van Dinant kerk daar aan de Maas heeft een enorm glasraam en behoort tot de grootste in Europa.
Echt wel eens de moeite om te zien. Maar meestal is het drummen om de kerk binnen te geraken..
Ja, ik heb even opgezocht. Schitterend, bedankt. :clap
Ik had het graag bekeken, maar er stonden inderdaad drommen toeristen in de rij en bovendien laat ik de Hondekop niet graag onbeheerd achter. Een gestolen powerbank en adapter vind ik wel genoeg. #-o
Deze zijn voor zes tientjes te vervangen, de Hondekop is onvervangbaar. :mrgreen:
Raam CollegialeOLV van Dinant
Raam CollegialeOLV van Dinant
Dinant_Collegiale_Onze-Lieve-Vrouw_van_Dinant_glasraam_Gustave_Ladon_2-02-2013_11-00-051.JPG (90.69 KiB) 1172 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht:
rs-r (07 aug 2022, 10:36)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
paulus
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
Locatie: Drachten
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#103 Bericht door paulus » 07 aug 2022, 12:58

welkom thuis
heb je de hele reis gevolgd en geweldig om te lezen en foto's te bekijken.
zie nu al uit naar de volgende vakantiereis.
gr Paulus

Gebruikersavatar
kilometerfresser
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 nov 2011, 22:42
Locatie: Bad Honnef (D)
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 20 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#104 Bericht door kilometerfresser » 07 aug 2022, 17:27

Hallo Kees, Glückwunsch zu der gelungenen Tour und willkommen im Kreis der Kilometerfresser! Das bist Du auf jeden Fall, ich kenne eine Menge Leute mit deutlch mehr PS, die noch nie 300 km gefahren sind. Du hast ja wirklich in den zwei Wochen eine Menge erlebt, gesehen und interessante Leute kennen gelernt. Steigungen bis 20 % schaffst Du ohne Probleme und Regen kann Dir auch nicht den Spaß verderben. Ich habe jeden Tag bis Mitternacht immer wieder ins Forum geguckt, um Deine unterhaltsamen Tagesberihte zu lesen.

Wir sollten öfter mal zusammen fahren. Gegend gibt es hier noch reichlich, Mittelrhein, Eifel, Hunsrück, Ardennen, Luxemburg, Pfälzer Wald, Schwarzwald und Vogesen. Genug Zeit haben wir ja jetzt eigentlich beide.

Gruß

Bernd

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#105 Bericht door Zolenheuvel » 07 aug 2022, 18:56

Bernd bedankt, vergeet niet dat ik dankzij jou veel meer interessante delen van de Eifel heb gezien dan ik in m'n eentje had kunnen ontdekken.
Tja..., en degenen die nog nooit 300 kilometer op een dag hebben gereden zouden dit gewoon een keer moeten doen; het is een belevenis.

Gruß Kees

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#106 Bericht door Zolenheuvel » 07 aug 2022, 19:00

Terugblik
Hachenburg bezoeken was mijn doel. In deze stad ligt - voor zover we kunnen nagaan - de oorsprong van mijn familie. Eigenlijk was mijn plan vorig jaar deze rit te maken, maar door de rampzalige overstromingen in het gebied was dit onmogelijk. Tijdens de rit met Bernd door de Eifel hebben we de verwoestende sporen gezien,die het kolkende water heeft nagelaten. Het is onbeschrijflijk. Wat ben ik blij dat ik het vorig jaar serieus heb genomen en van het voornemen heb afgezien.
Het was een goed idee van Tjerry om mij met Bernd in contact te brengen. Bernd is in de Eifel geboren en lijkt alle weggetjes te kennen. Ik heb er erg van genoten en er mijn voordeel mee gedaan. Hannelore en Bernd ben ik ontzettend dankbaar voor de gastvrijheid die ik heb ervaren in de drie dagen bij hen. Ik heb de Eifel kunnen verkennen zoals ik dit zelf nooit had gekund. De beklimming van de Valwigerberg was steil, maar spectaculair om met de Hondekop omhoog te rijden.
Het bezoek aan Hachenburg was de moeite waard. De prachtige authentieke Fachwerkhäuser die rond Schoss Hackenburg zijn gebouwd zijn schitterend. De burcht, Schloss Hachenburg, is niet door mijn voorouders gebouwd, maar tussen 1180 – 1212 door ene graaf Heinrich II van Sayn. Helaas ik stam niet uit een adellijke familie…
Ik heb op de plaatselijke begraafplaats gezocht naar namen die herinneren uit deze tijd, maar helaas niets gevonden. Familieleden hebben de oorsprong van de familie uitgezocht, deze ligt in Naurod, Kriberg en Hachenburg. De vroegst bekende stamvader is Gottfried Hachenberger, hij is rond 1600 geboren. Deze gegevens hebben zij voornamelijk in de kerkelijke doopregisters gevonden.

Wat levert zo’n trip nu verder op? Vooral veel rij- en reisplezier. Rijdend met een brommer door het afwisselende landschap zie en beleef je veel. Het contact met mensen is er bij iedere stop, want er is altijd wel iemand die zijn waardering uitspreekt, of vraagt hoe oud hij is en waar je vandaan komt.
Van verschillende Duitsers heb ik complimenten gekregen over die Niederlande(r). Veel Duitsers zijn op vakantie in Nederland geweest en ik krijg af en toe de indruk dat ze ons land beter kennen dan ikzelf. De schoonheid en van het afwisselende landschap wordt geprezen en ook de bijzondere huizenbouw (“Je kan bij de Nederlandse huizen gewoon van voor naar achter door het huis kijken. Dat kan in Duitsland niet.”). Ook over de Nederlanders zelf waren de mensen die ik gesproken heb lovend. Ze vinden hen toegankelijk, hun directheid prettig en kunnen de humor waarderen. Ik vertel de Witz die ik ooit hoorde: Wat is het dunste boekje? …, honderd jaar Duitse humor! :D Zelfs deze grap kan men waarderen en er smakelijk om lachen.
De terugreis heb ik de door Bernd aanbevolen route langs de Sauer, Semois en Maas gevolgd. Het voordeel is dat je langs de rivieren betrekkelijk vlak rijdt, wat met een brommer wel zo prettig is. Ik ben door Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en België gereden. De delen van noord Frankrijk en België zijn in mijn beleving achtergebleven, deprimerende gebieden. Uitzondering vormen de Ardennen. Hier heb ik het geluk heb gehad dat het niet regende. Het was er wel opvallend groen en niet zo dor en droog als in de andere streken. Ardennen staan bij mij synoniem voor regen…
W.b. de Hondekop; deze is weer oersterk gebleken en heeft de heuvels zonder mankementen doorstaan. Het motortje heeft het zwaar te verduren gehad, maar kan het geweld blijkbaar goed hebben.
De laatste dag ben ik vanuit Zuid-Limburg in één keer 325 kilometer naar huis gereden. Na een regenachtige nacht en ochtend, heb ik mijn tent nat tent ingepakt. Tijdens het rijden groeide het plan om door te rijden tot huis. Ik had geen zin meer om een camping op te zoeken en een natte tent op te zetten. Op zich een beetje spannend, want ik moest goed doorrijden om voor het echt donker zou zijn, thuis te komen. Mijn verlichting is niet best en op onverlichte stukken heb ik dan een probleem. Het liep allemaal goed. Het pontje bij Bergambacht vaart nog tot 23.00 uur. Hier was ik om 21.00 uur, ruim op tijd. De pont was echter net onderweg naar de overkant, waardoor het nog een kwartier zou duren voor ik zelf goed en wel aan de overkant stond. Hiervandaar is het nog ongeveer 30 kilometer naar huis. Een uurtje rijden dus nog. Het laatste pontje bij Moordrecht had om 19.30 u gevaren. Pech dus, waardoor ik enigszins moest omrijden via Gouda. Op zich niets mis mee, want ik rijd door bekend gebied en kan de weg zonder navigatie vinden. Ondertussen is de zon ondergegaan, de schemer gaat langzaam over in donker. Om 22.15 ben ik veilig thuis.
Ik heb een kleine 1730 kilometer gereden. Totaal 39 liter getankt => 1: 44 gereden.
Een prachtige tijd heb ik achter de rug. Mijn hoofd heb ik helemaal leeg gemaakt. De tank is niet leeg geweest…
Volgend jaar weet ik nog niet of ik weer zo’n grote toer kan maken. De planning is om in augustus/september met een neef naar Santiago de Compostella te fietsen. In mijn hoofd rijpt wel langzaam het plan om dit met de Hondekop te herhalen. We gaan het zien…

Groet Kees
Bijlagen
Op weg naar Vianden
Op weg naar Vianden
20220801_144806.jpg (204.99 KiB) 1093 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht (totaal 6):
Enzo-tvdzijden (07 aug 2022, 19:07) • PC-72GrandPrix (07 aug 2022, 20:20) • rs-r (07 aug 2022, 20:40) • Andre54 (07 aug 2022, 22:03) • hermanngas (07 aug 2022, 22:17) • Flocke (07 aug 2022, 22:25)
Waardering: 54.55%

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#107 Bericht door rs-r » 07 aug 2022, 20:53

Zoals je zegt Kees, wie nog nooit met een snelle Kreidler meer dan 300km gereden heeft aan een stuk moet dat zeker eens doen.
Ikzelf ben in het verleden naar de Pyreneeën gereden met mijn TM en stond na drie dagen in het Zuiden. Heb dan de TM niet gespaard, ttz dat ik toen meestal meer dan 70/u gereden heb en als het bergaf was liet ik 'm gaan. Ik moest ook wel gassen want mijn vriend reed mee met zijn 125cc tweecilinder Motobecane (welke op de terugreis een vastloper had).

Deze reis blijft me erg bij want het was de mooiste dat ik in mijn motorgeschiedenis gedaan heb.
Doen ! zou ik zeggen dus.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#108 Bericht door Zolenheuvel » 07 aug 2022, 21:24

paulus schreef: 07 aug 2022, 12:58 welkom thuis
heb je de hele reis gevolgd en geweldig om te lezen en foto's te bekijken.
zie nu al uit naar de volgende vakantiereis.
gr Paulus
Paulus, bedankt.
Her is ook weer fijn om thuis te zijn.
...en dit jaar heb ik me niet verbaasd over bespuitingen :clap

Groet Kees

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#109 Bericht door Zolenheuvel » 07 aug 2022, 21:25

rs-r schreef: 07 aug 2022, 20:53 Zoals je zegt Kees, wie nog nooit met een snelle Kreidler meer dan 300km gereden heeft aan een stuk moet dat zeker eens doen.
Ikzelf ben in het verleden naar de Pyreneeën gereden met mijn TM en stond na drie dagen in het Zuiden. Heb dan de TM niet gespaard, ttz dat ik toen meestal meer dan 70/u gereden heb en als het bergaf was liet ik 'm gaan. Ik moest ook wel gassen want mijn vriend reed mee met zijn 125cc tweecilinder Motobecane (welke op de terugreis een vastloper had).

Deze reis blijft me erg bij want het was de mooiste dat ik in mijn motorgeschiedenis gedaan heb.
Doen ! zou ik zeggen dus.
Dit zijn mooie herinneringen :clap
Inderdaad een aanrader.

Groet Kees

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#110 Bericht door Flocke » 07 aug 2022, 22:36

Hallo Kees,

das war doch mal wieder eine Super-Aktion ! :clap
Glückwunsch an Dich und den Hundekopf, dass ihr die Reise so gut überstanden habt, insbesondere doch auch ein Zeichen für die gute Qualität Deiner Kreidler.

Klasse, dass Du so eine Reise mit Zelt, Offenheit und Spontanität jedes Jahr durchziehst. :thumbsup
Schön auch, dass sich die Gelegenheit mit Bernd ergeben hat und er Deine Reise mit Gastfreundschaft und schönen Touren bereichern konnte. :clap

Ich habe auch jeden Abend Deine Berichte verfolgt, war immer sehr interessant, danke dafür !

Du weißt das Leben in jedem Fall zu leben, finde ich 1a ... :clap

Alles Gute, weiter so, Gruß

Carsten
Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
Henk 3bakvoet (08 aug 2022, 22:11)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#111 Bericht door Zolenheuvel » 07 aug 2022, 22:57

Flocke schreef: 07 aug 2022, 22:36 Hallo Kees,

das war doch mal wieder eine Super-Aktion ! :clap
Glückwunsch an Dich und den Hundekopf, dass ihr die Reise so gut überstanden habt, insbesondere doch auch ein Zeichen für die gute Qualität Deiner Kreidler.

Klasse, dass Du so eine Reise mit Zelt, Offenheit und Spontanität jedes Jahr durchziehst. :thumbsup
Schön auch, dass sich die Gelegenheit mit Bernd ergeben hat und er Deine Reise mit Gastfreundschaft und schönen Touren bereichern konnte. :clap

Ich habe auch jeden Abend Deine Berichte verfolgt, war immer sehr interessant, danke dafür !

Du weißt das Leben in jedem Fall zu leben, finde ich 1a ... :clap

Alles Gute, weiter so, Gruß

Carsten
Casten, danke für dein positiv kommentaar. Es freut mir.
Ich versuche das Leben auf verschiedene Weise positv zu leben.

Gruß Kees
Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht:
Andre54 (08 aug 2022, 11:14)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#112 Bericht door pimvandongen » 11 aug 2022, 15:13

Mooi avontuur Kees, stiekem wel een beetje jaloers.
Lovenswaardig dat Bernd zich zo uitslooft, fijn om te zien dat in de laatste jaren de Nederlandse en Duitse Kreidlerwereld steeds meer dingen samen doet.

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#113 Bericht door Leopold Hogenhuis » 12 aug 2022, 15:23

Super avontuur en zéér leuk topic .
Ik heb het met veel plezier gevolgd , respect !
Groeten , Leopold .

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Toer 2022; Met de Hondekop naar Hachenburg

#114 Bericht door Zolenheuvel » 12 aug 2022, 23:45

Pim en Leopold, bedankt voor jullie reacties.
@Pim, het is gewoon een kwestie van doen. En het is fijn dat het forum ook een middel is om in contact te komen met andere liefhebbers.
@Leopold, jij weet als geen ander hoe sterk twee paarden zijn. Onderweg heb ik weleens gedacht; stel dat het motortje er de brui aan geeft, dan span ik er gewoon twee paarden voor. Moeten ze natuurlijk wel goed beslagen zijn :mrgreen:

Groet Kees
Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht:
Andre54 (13 aug 2022, 15:44)
Waardering: 9.09%

Plaats reactie