Mijn Kreidler LF (1977)

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Bericht
Auteur
snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#76 Bericht door snoek » 16 mar 2007, 17:31

maar ik weet niet of het die excentermoer is, want de ene keer moet je harder tikken dan de andere keer.

@Eric11
Met de voet bedoel ik...

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#77 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 mar 2007, 18:16

snoek schreef: Heeft dat te
maken met te weinig versnellings
bak olie???
Wat een vraag. Natuurlijk moet altijd het blok op peil staan

Enzo

Gebruikersavatar
Bart1989
Berichten: 314
Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
Locatie: wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#78 Bericht door Bart1989 » 16 mar 2007, 21:55

Dat is toch dat het uit het gat moet lopen dan de schroef erop?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#79 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 mar 2007, 23:13

bartus schreef:Dat is toch dat het uit het gat moet lopen dan de schroef erop?
Yep, die in de rechter carterdeksel zit.

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#80 Bericht door snoek » 17 mar 2007, 00:39

dus dat ie soms zwaar schakelt komt doordat er nieuwe versnellingbakolie in moet. Hoe het moet heb ik op het forum al een beetje gelezen. Die olie is overal verkrijgbaar?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#81 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 mar 2007, 08:59

snoek schreef:dus dat ie soms zwaar schakelt komt doordat er nieuwe versnellingbakolie in moet. Hoe het moet heb ik op het forum al een beetje gelezen. Die olie is overal verkrijgbaar?
Jou conclusie is wel heel erg grmakkelijk gemaakt. Het zou kunnen maar is niet zeker.
Olie verversen moet toch iedere 6.000 km dus ik zou het snel proberen.

De SAE80 is soms bij brommerzaken te koop van het merk Kroon.
Anders vraag bij de Kreidlerspecialisten. Die hebben zeker de juiste olie voor jou blok.

Draai wel de aftapplug los (het dichts bij je standaard) en niet die andere grote zeskant die voor de schakel klik vergrendeling is.

Enzo

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8285
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 126 keren

#82 Bericht door Melvin » 17 mar 2007, 10:35

tvdzijden schreef:
snoek schreef: Draai wel de aftapplug los (het dichts bij je standaard) en niet die andere grote zeskant die voor de schakel klik vergrendeling is.

Enzo
kan wel, maar dan moet je hem in de 1 zetten en dan verder niet meer aan het schakelpedaal komen.
En zorgen dat als je hem terugplaatst het veertje en het holle buisje er weer goed inzitten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#83 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 mar 2007, 10:56

Laagste punt in het blok met hete olie net na eer rit is de beste optie.

Enzo

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8285
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 126 keren

#84 Bericht door Melvin » 17 mar 2007, 10:56

klopt, moet het meeste eruit.

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#85 Bericht door snoek » 17 mar 2007, 12:29

Bedankt voor de tips...
Zal het zeker gaan doen ;)

Gebruikersavatar
Bart1989
Berichten: 314
Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
Locatie: wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#86 Bericht door Bart1989 » 17 mar 2007, 13:40

Snoek, die olie kun je bij de antiloop halen!

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#87 Bericht door snoek » 17 mar 2007, 15:28

bartus schreef:Snoek, die olie kun je bij de antiloop halen!
Ok, bedankt, dan ga ik daar heen ;)

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#88 Bericht door snoek » 26 apr 2007, 13:35

de olie is inmiddels al vervangen
Ook zijn de contactpunten iets bijgesteld
Het verschil was meteen te merken :D
Hij loopt weer Top en schakelt Top!!

Nu misschien tandwiel 13 voorop er nog op :D

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#89 Bericht door snoek » 14 mei 2007, 10:54

Tandwiel 13 zit er op.
Met 12 ging ie windstil ong 55
Nu met 13 alsnog... volges mij klopt dat niet
Weten jullie wat dat kan zijn...?

Gebruikersavatar
Bart1989
Berichten: 314
Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
Locatie: wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#90 Bericht door Bart1989 » 14 mei 2007, 20:05

Je brommer moet nu wel iets meer kracht zetten he.. trekttie in zun 2 wel verder door? 'k heb dit ook zo, alleen als je wind mee hebt kun je harder gaan.. en hij rijd wel rustiger nu toch?

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#91 Bericht door snoek » 16 mei 2007, 09:32

ja das waar, mijn 2e en 3e versnellingen zijn iets langer en hij maakt minder toeren...

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#92 Bericht door snoek » 02 jul 2007, 18:53

Zaterdag (7 juli) is de kreidler te bewonderen in kampen :)
Gaan daar nog meer mensen uit de regio heen?

Gebruikersavatar
Bart1989
Berichten: 314
Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
Locatie: wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#93 Bericht door Bart1989 » 10 jul 2007, 21:23

Snoek kan het zijn dat ik je gister zag rijden naar zwolle? vlak voor de bui uit? potver wat is jou brommer mooi!

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#94 Bericht door snoek » 10 jul 2007, 21:49

Nee, zat in Duitsland
Maar ik heb jouw vorige week maandag nog wel gezien bij Coelenhage, was denk ik rond half 10 ofzo, je stopte nog ff.
Maar mijn condensator is blijkbaar kapot daarvoor komt een nieuwe
Daarna komt er misschien nog een hoge druk kop op :D

Gebruikersavatar
doka driekus
Berichten: 1393
Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#95 Bericht door doka driekus » 10 jul 2007, 22:09

Hoi,

Beetje laat, maar dan heb ik jouw Kreidler wel gezien in Kampen. Volgens mij heb ik 'm ook wel eens gezien bij de Leemkule. Mooie Kreidler, daar moet je zuinig op zijn :thumbleft

In Kampen stond er overigens weer een oud-Kreidler rijder met trots te vertellen dat hij toentertijd met 130 km/u op zijn Kreidler over het fietspad reed. Jawel :mrgreen: Gewoon net doen of je zwaar onder de indruk bent en er verder maar niet op in gaan. Is vaak het beste.

Groeten,
Erik

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#96 Bericht door snoek » 10 jul 2007, 22:19

hahah, dat blijven toch leuke verhalen
Ja ik ben er inderdaad zuinig op. nou is me verteld... ze vertellen me veel :P ... dat een tandwiel 13 fijn was, dat viel iets tegen en toen heb ik op een kreidler met 13 + hoge druk kop gereden en dat beviel wel. nu ga ik dat mischien uit proberen op de mijne, als het bevalt dan houdi k het zo. maar eerst zaterdag nog een andere condensator halen dan ga ik ook naar de oltimershow in zuuk, dan ie mijn kreidler natuurlijk weer te bewonderen ;)

Groeten,
Jeroen

Gebruikersavatar
Bart1989
Berichten: 314
Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
Locatie: wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#97 Bericht door Bart1989 » 11 jul 2007, 10:34

Wat is een hoge druk kop dan?

Gebruikersavatar
Gek
Berichten: 1097
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:11
Locatie: Dronten, Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#98 Bericht door Gek » 11 jul 2007, 10:54

Een cilinderkop met een kleinere verbrandingsruimte waardoor de compressie hoger wordt.
Met meer compressie krijg je iets meer vermogen :wink:
Ik weet alleen niet zeker of er ook een hogedruk kop voor een blokcilinder is.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#99 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 jul 2007, 11:00

Gek schreef:Een cilinderkop met een kleinere verbrandingsruimte waardoor de compressie hoger wordt.
Met meer compressie krijg je iets meer vermogen :wink:
Ik weet alleen niet zeker of er ook een hogedruk kop voor een blokcilinder is.
Er zijn in ieder geval 2 verschillende koppen voor blokmodel.
Het Duitse model heeft meer compressie dan de Nederlandse uitvoering.
Goed te zien aan de hoogte van de rand.

Enzo

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#100 Bericht door snoek » 11 jul 2007, 14:07

Die kop moet er wel zijn want iemand liet hem laatst aan mij zien. Hij zij dat die op de mijne zou moeten passen. Ik ga het gewoon proberen, word het niks, dan gaat ie er weer af ;)

Plaats reactie