Mijn Kreidler LF (1977)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Jou conclusie is wel heel erg grmakkelijk gemaakt. Het zou kunnen maar is niet zeker.snoek schreef:dus dat ie soms zwaar schakelt komt doordat er nieuwe versnellingbakolie in moet. Hoe het moet heb ik op het forum al een beetje gelezen. Die olie is overal verkrijgbaar?
Olie verversen moet toch iedere 6.000 km dus ik zou het snel proberen.
De SAE80 is soms bij brommerzaken te koop van het merk Kroon.
Anders vraag bij de Kreidlerspecialisten. Die hebben zeker de juiste olie voor jou blok.
Draai wel de aftapplug los (het dichts bij je standaard) en niet die andere grote zeskant die voor de schakel klik vergrendeling is.
Enzo
- Melvin
- Berichten: 8285
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 126 keren
kan wel, maar dan moet je hem in de 1 zetten en dan verder niet meer aan het schakelpedaal komen.tvdzijden schreef:snoek schreef: Draai wel de aftapplug los (het dichts bij je standaard) en niet die andere grote zeskant die voor de schakel klik vergrendeling is.
Enzo
En zorgen dat als je hem terugplaatst het veertje en het holle buisje er weer goed inzitten.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- doka driekus
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Hoi,
Beetje laat, maar dan heb ik jouw Kreidler wel gezien in Kampen. Volgens mij heb ik 'm ook wel eens gezien bij de Leemkule. Mooie Kreidler, daar moet je zuinig op zijn
In Kampen stond er overigens weer een oud-Kreidler rijder met trots te vertellen dat hij toentertijd met 130 km/u op zijn Kreidler over het fietspad reed. Jawel Gewoon net doen of je zwaar onder de indruk bent en er verder maar niet op in gaan. Is vaak het beste.
Groeten,
Erik
Beetje laat, maar dan heb ik jouw Kreidler wel gezien in Kampen. Volgens mij heb ik 'm ook wel eens gezien bij de Leemkule. Mooie Kreidler, daar moet je zuinig op zijn
In Kampen stond er overigens weer een oud-Kreidler rijder met trots te vertellen dat hij toentertijd met 130 km/u op zijn Kreidler over het fietspad reed. Jawel Gewoon net doen of je zwaar onder de indruk bent en er verder maar niet op in gaan. Is vaak het beste.
Groeten,
Erik
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
- Locatie: Wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hahah, dat blijven toch leuke verhalen
Ja ik ben er inderdaad zuinig op. nou is me verteld... ze vertellen me veel ... dat een tandwiel 13 fijn was, dat viel iets tegen en toen heb ik op een kreidler met 13 + hoge druk kop gereden en dat beviel wel. nu ga ik dat mischien uit proberen op de mijne, als het bevalt dan houdi k het zo. maar eerst zaterdag nog een andere condensator halen dan ga ik ook naar de oltimershow in zuuk, dan ie mijn kreidler natuurlijk weer te bewonderen
Groeten,
Jeroen
Ja ik ben er inderdaad zuinig op. nou is me verteld... ze vertellen me veel ... dat een tandwiel 13 fijn was, dat viel iets tegen en toen heb ik op een kreidler met 13 + hoge druk kop gereden en dat beviel wel. nu ga ik dat mischien uit proberen op de mijne, als het bevalt dan houdi k het zo. maar eerst zaterdag nog een andere condensator halen dan ga ik ook naar de oltimershow in zuuk, dan ie mijn kreidler natuurlijk weer te bewonderen
Groeten,
Jeroen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Er zijn in ieder geval 2 verschillende koppen voor blokmodel.Gek schreef:Een cilinderkop met een kleinere verbrandingsruimte waardoor de compressie hoger wordt.
Met meer compressie krijg je iets meer vermogen
Ik weet alleen niet zeker of er ook een hogedruk kop voor een blokcilinder is.
Het Duitse model heeft meer compressie dan de Nederlandse uitvoering.
Goed te zien aan de hoogte van de rand.
Enzo