Kreidler RMC.
- Mark.
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:26
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Kreidler RMC.
Hooi
begin november werd ik 16 en na anderhalve maand wat afgekeken te hebben vooral hier in de buurt (wat op niks uitliep) toch maar richting Gelderland gegaan gisteren. Daar heb ik deze RMC gekocht.
De minpuntjes zijn dat de remmen binnenkort moeten worden vervangen, maar gelukkig zijn het geen schijven.
En de kilometer-teller doet het ook niet, iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
alleen nog ff een helmpie en verzekering en dan kan ik de weg op!
en ik had nog een vraagie, in welke standen staat de benzinekraan open, dicht en reserve?
Groeten,
Mark
begin november werd ik 16 en na anderhalve maand wat afgekeken te hebben vooral hier in de buurt (wat op niks uitliep) toch maar richting Gelderland gegaan gisteren. Daar heb ik deze RMC gekocht.
De minpuntjes zijn dat de remmen binnenkort moeten worden vervangen, maar gelukkig zijn het geen schijven.
En de kilometer-teller doet het ook niet, iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
alleen nog ff een helmpie en verzekering en dan kan ik de weg op!
en ik had nog een vraagie, in welke standen staat de benzinekraan open, dicht en reserve?
Groeten,
Mark
- Thijs Leuven
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Standaard ook venieuwen. Lijkt nu Meneer Wijtbeens.
De benzinekraan staat naar voren dicht, naar onder open en naar achter op reserve.
Km teller kan je controleren door kabel los te halen.
- eerste controle is of hij gebroken is
- alleen in de teller doen en draaien aan de binnekabel, wijzer moet uitslaan
- voorwiel loshalen en kijken of de aandrijver netjes met de twee meenemers in de binnenring met 2 keepjes valt.
- een stukje binnenkabel of luciferhoutje in de aandrijver steken, wiel draaien en kijken of het gaat draaien
- als dat allemaal in orde is een andere km tellerkabel kopen. De binnenkabel is wel eens te kort of te lang. (slechte immi). Zijn ook mensen die hem aanpassen door de buitenkabel in te korten.
Enzo
De benzinekraan staat naar voren dicht, naar onder open en naar achter op reserve.
Km teller kan je controleren door kabel los te halen.
- eerste controle is of hij gebroken is
- alleen in de teller doen en draaien aan de binnekabel, wijzer moet uitslaan
- voorwiel loshalen en kijken of de aandrijver netjes met de twee meenemers in de binnenring met 2 keepjes valt.
- een stukje binnenkabel of luciferhoutje in de aandrijver steken, wiel draaien en kijken of het gaat draaien
- als dat allemaal in orde is een andere km tellerkabel kopen. De binnenkabel is wel eens te kort of te lang. (slechte immi). Zijn ook mensen die hem aanpassen door de buitenkabel in te korten.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 07 dec 2008, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 87 keren
Wat een mooi brommertje ik begon ook zo ( een paar jaar geleden ) met precies zo 1
Als je handig bent zou ik wel ( of met hulp van het forum )de harmonicarubbers op de voorvork ( terug )plaatsen en de kabels van o.a. de kilometer teller en gas ( zoals het hoort ) plaatsen.
Eerste lak , en wat een top wielen, klasse
Grt, Rolando
Als je handig bent zou ik wel ( of met hulp van het forum )de harmonicarubbers op de voorvork ( terug )plaatsen en de kabels van o.a. de kilometer teller en gas ( zoals het hoort ) plaatsen.
Eerste lak , en wat een top wielen, klasse
Grt, Rolando
- Mark.
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:26
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Heb wat familie die er allemaal erg handig in zijn (ook forumgebruikers).Roland schreef:Wat een mooi brommertje ik begon ook zo ( een paar jaar geleden ) met precies zo 1
Als je handig bent zou ik wel ( of met hulp van het forum )de harmonicarubbers op de voorvork ( terug )plaatsen en de kabels van o.a. de kilometer teller en gas ( zoals het hoort ) plaatsen.
Eerste lak , en wat een top wielen, klasse
Grt, Rolando
En het is niet de eerste lak, hij is vorig jaar opnieuw overgespoten.
En nog ff over dat bouwjaar, die link van maloud werkt niet (meer). dus hoe kan ik het alsnog te weten komen.
Eerste toelating volgens kentekenbewijs was in 2005, (2006 in Nederland). Bij bijzonderheden staat ook: brommer is eerder in gebruik genomen dan onder datum eerste toelating staat vermeld.