RS 1970

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: RS 1970

#201 Bericht door lazy rider » 02 jun 2014, 01:22

gcge schreef:
Henk 3bakvoet schreef::idea:
Imitatie dus! Inderdaad met het Stanley mes aan de gang geweest om hem passend te krijgen ](*,)

Wat is origineel , ik heb de zelfde aanzuigkokers van JB geleverd gekregen .
JB heeft dan wel de rechten die met kreidler verbonden zijn , en een heleboel oude machines overgenomen uit het kreidler tijdperk .
Maar de kwaliteit die daar mee gemaakt word is ook ver te zoeken .
Vaak genoeg worden er kromme , roestige onderdelen geleverd waar je dik voor moet betalen .
Dan heb ik imitatie onderdelen te liggen die veel beter van kwaliteit en te betalen zijn .
Dus wat is er nu origineel :?: als je een oude fietsenmaker op zoekt die bijna met pensioen gaat , en die toevallig nog wat kreidler onderdelen van 30 jaar geleden op zolder heeft te leggen .
:arrow: Dan heb je origineel .

Johan

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#202 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:07

Volgend jaar zomer gaan we met z'n drieën een weekje de grossglockner in Oostenrijk onveilig maken. Paul en ik op de RS en een vriend leent mijn Honda MB8.

Omdat dan alles tip top moet zijn, vandaag de cilinder eraf gehaald. De verwarming lekker warm gezet en een muziekje erbij
Bijlagen
P1000305 (Medium).JPG
P1000305 (Medium).JPG (140.5 KiB) 15565 keer bekeken
P1000306 (Medium).JPG
P1000306 (Medium).JPG (66.96 KiB) 15565 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#203 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:10

Ik was altijd in de veronderstelling dat ik een w6 cilinder had, maar blijkt toch een w5 te zijn.
Bijlagen
P1000304 (Medium).JPG
P1000304 (Medium).JPG (112.27 KiB) 15562 keer bekeken
P1000303 (Medium).JPG
P1000303 (Medium).JPG (119.8 KiB) 15562 keer bekeken
P1000302 (Medium).JPG
P1000302 (Medium).JPG (113.24 KiB) 15562 keer bekeken
P1000301 (Medium).JPG
P1000301 (Medium).JPG (92.59 KiB) 15562 keer bekeken
P1000300 (Medium).JPG
P1000300 (Medium).JPG (96.42 KiB) 15562 keer bekeken
P1000299 (Medium).JPG
P1000299 (Medium).JPG (139.66 KiB) 15562 keer bekeken
P1000298 (Medium).JPG
P1000298 (Medium).JPG (133.76 KiB) 15561 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#204 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:12

Zuiger
Bijlagen
P1000295 (Medium).JPG
P1000295 (Medium).JPG (53.96 KiB) 15561 keer bekeken
P1000294 (Medium).JPG
P1000294 (Medium).JPG (76.6 KiB) 15561 keer bekeken
P1000293 (Medium).JPG
P1000293 (Medium).JPG (61.76 KiB) 15561 keer bekeken
P1000292 (Medium).JPG
P1000292 (Medium).JPG (67.82 KiB) 15561 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#205 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:13

Kop
Bijlagen
P1000297 (Medium).JPG
P1000297 (Medium).JPG (118.52 KiB) 15559 keer bekeken
P1000296 (Medium).JPG
P1000296 (Medium).JPG (144.24 KiB) 15559 keer bekeken

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: RS 1970

#206 Bericht door KJ » 29 nov 2014, 13:26

welke 2takt-olie gebruik je?

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#207 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:46

Castrol power rs

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: RS 1970

#208 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 nov 2014, 14:19

Ziet er goed Gerrit. Flandria Mahle zo te zien.

Enzo

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: RS 1970

#209 Bericht door Eifelyeti » 29 nov 2014, 14:43

niet de goede sort kop....

Ma alles goed bij het set.... ook goede spoeling/verbranding op de zuiger ....

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#210 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 15:17

Niet de juiste kop? Volgens de onderdelenboeken en lijsten wel


5,3 L 15.43.92 15.43.06 keine 15.63.96 1/18/13 15.63.63 -1968 bis F 5068649
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/13 15.63.63 1968- ab F 5068650
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98-1 1/18/13 15.63.63 1969- M 5069456- 
5101908
6,25 L 15.43.97+ 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/26 15.63.63 1970- M 5101909- 
5116427

Zowel op de 5,3 pk als de 6,25 pk versies

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: RS 1970

#211 Bericht door Eifelyeti » 29 nov 2014, 15:38

gcge schreef:Niet de juiste kop? Volgens de onderdelenboeken en lijsten wel


5,3 L 15.43.92 15.43.06 keine 15.63.96 1/18/13 15.63.63 -1968 bis F 5068649
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/13 15.63.63 1968- ab F 5068650
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98-1 1/18/13 15.63.63 1969- M 5069456- 
5101908
6,25 L 15.43.97+ 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/26 15.63.63 1970- M 5101909- 
5116427

Zowel op de 5,3 pk als de 6,25 pk versies
Hi,
niet de juiste geb ik niet geschreven

de 15.43.16 Kop zonder de huivel in de verbrandingskammer maakt wat meer touren....

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6356
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: RS 1970

#212 Bericht door Gijs » 30 nov 2014, 14:50

Volgens mij heeft Frenck destijds de cilinder bij Henk van Kessel gekocht, was een nieuwe cilinder zonder wand, henk heeft de cilinder toen klaargemaakt voor Frenck. Volgens mij nog iets gedaan aan de uitlaat timing.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: RS 1970

#213 Bericht door jamojamo » 30 nov 2014, 15:08

Inlaat gelijk gemaakt aan die van een W6?
Eric

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#214 Bericht door gcge » 30 nov 2014, 16:41

Nog wat foto's van de zuiger (rechts een standaard zuiger van een 2 pk cilinder)
Bijlagen
DSC01465 (Large).JPG
DSC01465 (Large).JPG (135.63 KiB) 15442 keer bekeken
DSC01464 (Large).JPG
DSC01464 (Large).JPG (171.04 KiB) 15442 keer bekeken
DSC01463 (Large).JPG
DSC01463 (Large).JPG (132.64 KiB) 15442 keer bekeken
DSC01462 (Large).JPG
DSC01462 (Large).JPG (74.01 KiB) 15442 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: RS 1970

#215 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2014, 17:13

Nu heb je het dek schoon gemaakt en is de bevestiging daar. Een Mahle Flandria zuiger en geen standaard Kreidler RS zuiger.
Eigenlijk zag ik het al door de ver uit elkaar staande slot pennetjes van de zuigerveren. Pas op bij montage. Even helpen door de inlaat.
Deze is korter en geeft dus pk winst. :thumbleft :rs
jamojamo schreef:Inlaat gelijk gemaakt aan die van een W6?
Eric
En laat je niet gek maken over W5 en W6.

Ik heb van beide diverse NOS cilinders waar de W5 gelijk is aan de W6 en omgekeerd. Meten is weten.

Enzo
Bijlagen
Links RS
Links RS
DSCN1786 (Medium).JPG (89.42 KiB) 15426 keer bekeken
Links RS
Links RS
DSCN1785 (Medium).JPG (66.33 KiB) 15426 keer bekeken
rechts RS
rechts RS
DSCN1789 (Medium) (2).JPG (96.99 KiB) 15426 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 30 nov 2014, 17:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: RS 1970

#216 Bericht door Caspar » 30 nov 2014, 17:35

mooi vleermuis-patroon op de zuiger , zo hoort het. Prima spoeling.
Vind wel dat het een vrij dikke koollaag is. Overweeg eens een betere mengsmeer olie.
Of meng je een beetje te vet ?

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#217 Bericht door gcge » 30 nov 2014, 17:37

Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: RS 1970

#218 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2014, 17:39

gcge schreef:Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.
Ik heb een W5 van Bernd en Marcel gemeten
175 113 147
178 119 141

Ook W6
178 118 140
173 115 147
176 119 144

Dus zeg het maar :lol:

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#219 Bericht door gcge » 30 nov 2014, 18:24

Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.
Ik heb een W5 van Bernd en Marcel gemeten
175 113 147
178 119 141

Ook W6
178 118 140
173 115 147
176 119 144

Dus zeg het maar :lol:

Enzo
Zit toch wel verschil in de timingen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: RS 1970

#220 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2014, 18:29

Klopt, maar dit is algemeen bekend. Daarom loopt de ene set lekkerder dan de andere.

Nog een leuke
een 13 ribs 15.43.92
170 119 145
170 119 148

Kunnen in de praktijk ook gelijk presteren aan een 97

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#221 Bericht door gcge » 07 dec 2014, 19:54

Goed weer om te poetsen. Gaat toch een hoop rommel op zitten na een seizoen rijden. Nu blinkt het zelfs weer onder de kappen... :D
Bijlagen
20141207_181637 (Medium).jpg
20141207_181637 (Medium).jpg (173.08 KiB) 15262 keer bekeken

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4804
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 669 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

Re: RS 1970

#222 Bericht door Monsma » 07 dec 2014, 19:58

Zeer netjes! Alles ziet er ook piek fijn uit, keurig.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: RS 1970

#223 Bericht door Caspar » 08 dec 2014, 18:51

Nou is hij net zo schoon als je sleutelhok.
Netjes

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#224 Bericht door gcge » 12 dec 2014, 13:09

Ik ben gisterenavond bij Claus (LVS) in Naaldwijk geweest. Erg aardige man en ik heb als leek veel opgestoken over de wondere wereld van cilinders. Is echt een vakman! Toch ruim 2 uur bij hem geweest, want hij neemt alle tijd voor je :clap

Mijn 15.43.97 W5 cilinder was gelukkig nog perfect rond en de Flandria Mahle zuiger heeft 0,04 mm speling dus dat was ook nog goed. Kon ook bijna niet anders want het setje is pas een paar 1000 km oud.

De timingen waren 170-111-160. De 160 inlaat komt door de kortere Flandria zuiger. Volgens de boeken heeft een W5 172-113-145.

De cilinder is dus nog goed, dus ik moet verder gaan zoeken waarom ik weinig trekkracht in de 5e versnelling heb. Misschien toch nog testen met andere uitlaten.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#225 Bericht door gcge » 14 dec 2014, 17:25

Ik heb de maten van mijn huidige uitlaat eens opgemeten. Dit is een Jamarcol zonder de zichtbare lasnaad:

http://www.kreidlerparts.com/parts/15.2 ... idler-logo

De gaten van het tussenschot zijn inmiddels vergroot naar 11 mm.

Volgens de info die ik op het forum gevonden heb heeft een originele RS pijp tussenschot op 44,5 i.p.v. 41,5 staan. Overige info zoals de afstand van de bevestiging van de eerste bout kan ik nergens terugvinden. Wie kan dit aanvullen?
Bijlagen
Demper maten.jpg
Demper maten.jpg (124.15 KiB) 15016 keer bekeken

Plaats reactie