RS 1970

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3330
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

Re: RS 1970

#201 Bericht door lazy rider » 02 jun 2014, 01:22

gcge schreef:
Henk 3bakvoet schreef::idea:
Imitatie dus! Inderdaad met het Stanley mes aan de gang geweest om hem passend te krijgen ](*,)

Wat is origineel , ik heb de zelfde aanzuigkokers van JB geleverd gekregen .
JB heeft dan wel de rechten die met kreidler verbonden zijn , en een heleboel oude machines overgenomen uit het kreidler tijdperk .
Maar de kwaliteit die daar mee gemaakt word is ook ver te zoeken .
Vaak genoeg worden er kromme , roestige onderdelen geleverd waar je dik voor moet betalen .
Dan heb ik imitatie onderdelen te liggen die veel beter van kwaliteit en te betalen zijn .
Dus wat is er nu origineel :?: als je een oude fietsenmaker op zoekt die bijna met pensioen gaat , en die toevallig nog wat kreidler onderdelen van 30 jaar geleden op zolder heeft te leggen .
:arrow: Dan heb je origineel .

Johan

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#202 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:07

Volgend jaar zomer gaan we met z'n drieën een weekje de grossglockner in Oostenrijk onveilig maken. Paul en ik op de RS en een vriend leent mijn Honda MB8.

Omdat dan alles tip top moet zijn, vandaag de cilinder eraf gehaald. De verwarming lekker warm gezet en een muziekje erbij
Bijlagen
P1000305 (Medium).JPG
P1000305 (Medium).JPG (140.5 KiB) 13368 keer bekeken
P1000306 (Medium).JPG
P1000306 (Medium).JPG (66.96 KiB) 13368 keer bekeken

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#203 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:10

Ik was altijd in de veronderstelling dat ik een w6 cilinder had, maar blijkt toch een w5 te zijn.
Bijlagen
P1000304 (Medium).JPG
P1000304 (Medium).JPG (112.27 KiB) 13365 keer bekeken
P1000303 (Medium).JPG
P1000303 (Medium).JPG (119.8 KiB) 13365 keer bekeken
P1000302 (Medium).JPG
P1000302 (Medium).JPG (113.24 KiB) 13365 keer bekeken
P1000301 (Medium).JPG
P1000301 (Medium).JPG (92.59 KiB) 13365 keer bekeken
P1000300 (Medium).JPG
P1000300 (Medium).JPG (96.42 KiB) 13365 keer bekeken
P1000299 (Medium).JPG
P1000299 (Medium).JPG (139.66 KiB) 13365 keer bekeken
P1000298 (Medium).JPG
P1000298 (Medium).JPG (133.76 KiB) 13364 keer bekeken

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#204 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:12

Zuiger
Bijlagen
P1000295 (Medium).JPG
P1000295 (Medium).JPG (53.96 KiB) 13364 keer bekeken
P1000294 (Medium).JPG
P1000294 (Medium).JPG (76.6 KiB) 13364 keer bekeken
P1000293 (Medium).JPG
P1000293 (Medium).JPG (61.76 KiB) 13364 keer bekeken
P1000292 (Medium).JPG
P1000292 (Medium).JPG (67.82 KiB) 13364 keer bekeken

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#205 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:13

Kop
Bijlagen
P1000297 (Medium).JPG
P1000297 (Medium).JPG (118.52 KiB) 13362 keer bekeken
P1000296 (Medium).JPG
P1000296 (Medium).JPG (144.24 KiB) 13362 keer bekeken

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4341
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: RS 1970

#206 Bericht door KJ » 29 nov 2014, 13:26

welke 2takt-olie gebruik je?

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#207 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 13:46

Castrol power rs

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 48000
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 29 times
Been thanked: 42 times

Re: RS 1970

#208 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 nov 2014, 14:19

Ziet er goed Gerrit. Flandria Mahle zo te zien.

Enzo

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 5715
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 11 times
Been thanked: 14 times

Re: RS 1970

#209 Bericht door Eifelyeti » 29 nov 2014, 14:43

niet de goede sort kop....

Ma alles goed bij het set.... ook goede spoeling/verbranding op de zuiger ....

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#210 Bericht door gcge » 29 nov 2014, 15:17

Niet de juiste kop? Volgens de onderdelenboeken en lijsten wel


5,3 L 15.43.92 15.43.06 keine 15.63.96 1/18/13 15.63.63 -1968 bis F 5068649
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/13 15.63.63 1968- ab F 5068650
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98-1 1/18/13 15.63.63 1969- M 5069456- 
5101908
6,25 L 15.43.97+ 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/26 15.63.63 1970- M 5101909- 
5116427

Zowel op de 5,3 pk als de 6,25 pk versies

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 5715
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 11 times
Been thanked: 14 times

Re: RS 1970

#211 Bericht door Eifelyeti » 29 nov 2014, 15:38

gcge schreef:Niet de juiste kop? Volgens de onderdelenboeken en lijsten wel


5,3 L 15.43.92 15.43.06 keine 15.63.96 1/18/13 15.63.63 -1968 bis F 5068649
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/13 15.63.63 1968- ab F 5068650
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98-1 1/18/13 15.63.63 1969- M 5069456- 
5101908
6,25 L 15.43.97+ 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/26 15.63.63 1970- M 5101909- 
5116427

Zowel op de 5,3 pk als de 6,25 pk versies
Hi,
niet de juiste geb ik niet geschreven

de 15.43.16 Kop zonder de huivel in de verbrandingskammer maakt wat meer touren....

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6232
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: RS 1970

#212 Bericht door Gijs » 30 nov 2014, 14:50

Volgens mij heeft Frenck destijds de cilinder bij Henk van Kessel gekocht, was een nieuwe cilinder zonder wand, henk heeft de cilinder toen klaargemaakt voor Frenck. Volgens mij nog iets gedaan aan de uitlaat timing.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 2599
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: RS 1970

#213 Bericht door jamojamo » 30 nov 2014, 15:08

Inlaat gelijk gemaakt aan die van een W6?
Eric

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#214 Bericht door gcge » 30 nov 2014, 16:41

Nog wat foto's van de zuiger (rechts een standaard zuiger van een 2 pk cilinder)
Bijlagen
DSC01465 (Large).JPG
DSC01465 (Large).JPG (135.63 KiB) 13245 keer bekeken
DSC01464 (Large).JPG
DSC01464 (Large).JPG (171.04 KiB) 13245 keer bekeken
DSC01463 (Large).JPG
DSC01463 (Large).JPG (132.64 KiB) 13245 keer bekeken
DSC01462 (Large).JPG
DSC01462 (Large).JPG (74.01 KiB) 13245 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 48000
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 29 times
Been thanked: 42 times

Re: RS 1970

#215 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2014, 17:13

Nu heb je het dek schoon gemaakt en is de bevestiging daar. Een Mahle Flandria zuiger en geen standaard Kreidler RS zuiger.
Eigenlijk zag ik het al door de ver uit elkaar staande slot pennetjes van de zuigerveren. Pas op bij montage. Even helpen door de inlaat.
Deze is korter en geeft dus pk winst. :thumbleft :rs
jamojamo schreef:Inlaat gelijk gemaakt aan die van een W6?
Eric
En laat je niet gek maken over W5 en W6.

Ik heb van beide diverse NOS cilinders waar de W5 gelijk is aan de W6 en omgekeerd. Meten is weten.

Enzo
Bijlagen
DSCN1786 (Medium).JPG
Links RS
DSCN1786 (Medium).JPG (89.42 KiB) 13229 keer bekeken
DSCN1785 (Medium).JPG
Links RS
DSCN1785 (Medium).JPG (66.33 KiB) 13229 keer bekeken
DSCN1789 (Medium) (2).JPG
rechts RS
DSCN1789 (Medium) (2).JPG (96.99 KiB) 13229 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 30 nov 2014, 17:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 9057
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: RS 1970

#216 Bericht door Caspar » 30 nov 2014, 17:35

mooi vleermuis-patroon op de zuiger , zo hoort het. Prima spoeling.
Vind wel dat het een vrij dikke koollaag is. Overweeg eens een betere mengsmeer olie.
Of meng je een beetje te vet ?

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#217 Bericht door gcge » 30 nov 2014, 17:37

Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 48000
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 29 times
Been thanked: 42 times

Re: RS 1970

#218 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2014, 17:39

gcge schreef:Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.
Ik heb een W5 van Bernd en Marcel gemeten
175 113 147
178 119 141

Ook W6
178 118 140
173 115 147
176 119 144

Dus zeg het maar :lol:

Enzo

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#219 Bericht door gcge » 30 nov 2014, 18:24

Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.
Ik heb een W5 van Bernd en Marcel gemeten
175 113 147
178 119 141

Ook W6
178 118 140
173 115 147
176 119 144

Dus zeg het maar :lol:

Enzo
Zit toch wel verschil in de timingen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 48000
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 29 times
Been thanked: 42 times

Re: RS 1970

#220 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2014, 18:29

Klopt, maar dit is algemeen bekend. Daarom loopt de ene set lekkerder dan de andere.

Nog een leuke
een 13 ribs 15.43.92
170 119 145
170 119 148

Kunnen in de praktijk ook gelijk presteren aan een 97

Enzo

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#221 Bericht door gcge » 07 dec 2014, 19:54

Goed weer om te poetsen. Gaat toch een hoop rommel op zitten na een seizoen rijden. Nu blinkt het zelfs weer onder de kappen... :D
Bijlagen
20141207_181637 (Medium).jpg
20141207_181637 (Medium).jpg (173.08 KiB) 13065 keer bekeken

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 3669
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: RS 1970

#222 Bericht door Monsma » 07 dec 2014, 19:58

Zeer netjes! Alles ziet er ook piek fijn uit, keurig.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 9057
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: RS 1970

#223 Bericht door Caspar » 08 dec 2014, 18:51

Nou is hij net zo schoon als je sleutelhok.
Netjes

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#224 Bericht door gcge » 12 dec 2014, 13:09

Ik ben gisterenavond bij Claus (LVS) in Naaldwijk geweest. Erg aardige man en ik heb als leek veel opgestoken over de wondere wereld van cilinders. Is echt een vakman! Toch ruim 2 uur bij hem geweest, want hij neemt alle tijd voor je :clap

Mijn 15.43.97 W5 cilinder was gelukkig nog perfect rond en de Flandria Mahle zuiger heeft 0,04 mm speling dus dat was ook nog goed. Kon ook bijna niet anders want het setje is pas een paar 1000 km oud.

De timingen waren 170-111-160. De 160 inlaat komt door de kortere Flandria zuiger. Volgens de boeken heeft een W5 172-113-145.

De cilinder is dus nog goed, dus ik moet verder gaan zoeken waarom ik weinig trekkracht in de 5e versnelling heb. Misschien toch nog testen met andere uitlaten.

gcge
Berichten: 878
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: RS 1970

#225 Bericht door gcge » 14 dec 2014, 17:25

Ik heb de maten van mijn huidige uitlaat eens opgemeten. Dit is een Jamarcol zonder de zichtbare lasnaad:

http://www.kreidlerparts.com/parts/15.2 ... idler-logo

De gaten van het tussenschot zijn inmiddels vergroot naar 11 mm.

Volgens de info die ik op het forum gevonden heb heeft een originele RS pijp tussenschot op 44,5 i.p.v. 41,5 staan. Overige info zoals de afstand van de bevestiging van de eerste bout kan ik nergens terugvinden. Wie kan dit aanvullen?
Bijlagen
Demper maten.jpg
Demper maten.jpg (124.15 KiB) 12819 keer bekeken

Plaats reactie