Mijn eerste Kreidler: K54 32d

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Bericht
Auteur
Mauritio
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:57
Locatie: Velddriel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#76 Bericht door Mauritio » 07 nov 2011, 13:46

Hallo iedereen, ik denk ik reageer maar weer in dit topic aangezien ik toch alles een beetje bij elkaar wil houden..

De afgelopen tijd ben ik niet veel bezig geweest met men kreidler maar met 2 dappies. (goudhaan perfect maken en een blauwe dapp 3-bak ombouwen naar een 3-bak goudhaan, men vader en ik willen 2 gouden haantjes :) )
Nu heb ik afgelopen weekend lekker rond gereden op de Dapp van men vader maar toch wilde ik weer verder met men eigen
kreidler.
Na vanaf dit forum het advies op te volgen om een andere sproeier te installeren heb ik vooruitgang gehad, de brommer liep!!! Geen gas geven is uitvallen en hij rookte zwaar. Ook kon ik er wel een stukje op rijden, alleen stotterde de brommer dan erg, (heb geprobeerd de topsnelheid te bereiken, 60 op een stotterende brommer doe ik nooit meer.. :shock: :lol: )
Daarvanuit denk ik dus dat het probleem nog in de ontsteking zit.

Had de lokale brommerboer gebeld, die wilde wel even de ontsteking goed zetten. Voor dit grapje wilde hij 4x 45 euro. (Dat verwachtte hij minimaal nodig te hebben) Ik ben helaas nog steeds een arme student en wil het dus zelf gaan doen.
Afbeelding

Netjes het kapje dat hier zat weggehaald, nu moet ik om bij de ontsteking te komen de 6kant moer los te draaien. Moet je hiervoor een poelietrekker/vliegwieltrekker gebruiken of hoe gaat dit precies in zijn werk?
Ook een nieuwe boutenset RVS besteld, werd hoog tijd aangezien er best wel wat begon te roesten.

Ik wilde ook wel eens even de cilinder van binnen bekijken
Afbeelding
Ik weet niet of die "putjes" de bedoeling zijn, maar zo ziet het er wel naar uit.

Afgelopen weekend ook naar de Dapp Beurs in Wijchen geweest, was wel erg leuk. Weer wat nieuwe dingetjes gekocht! :)
Afbeelding
Hoop snel van iemand te horen!!
Maurits

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#77 Bericht door hermanp » 07 nov 2011, 13:52

Er is speciaal gereedschap om het vliegwiel te demonteren, geen poelietrekker, alhoewel het daar ook wel mee kan. Maar om de ontsteking af te stellen, moet je het vliegwiel laten zitten. Ook de kop hoeft er daarvoor niet af.
Het stotteren kan ook als oorzaak carburatie hebben. Is de carburateur schoon, is de hele weg die de benzine moet nemen vrij van obstakels? Dus van tank tot uitlaat?

Mauritio
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:57
Locatie: Velddriel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#78 Bericht door Mauritio » 07 nov 2011, 14:52

hermanp schreef:Er is speciaal gereedschap om het vliegwiel te demonteren, geen poelietrekker, alhoewel het daar ook wel mee kan. Maar om de ontsteking af te stellen, moet je het vliegwiel laten zitten. Ook de kop hoeft er daarvoor niet af.
Het stotteren kan ook als oorzaak carburatie hebben. Is de carburateur schoon, is de hele weg die de benzine moet nemen vrij van obstakels? Dus van tank tot uitlaat?
Beste Herman,

Carburateur is meerdere keren schoongemaakt, hij lekt na het starten en even lopen ook olie uit de uitlaat + een hoop witte rook. Als hij warm is is het iets minder, de rook dan want de olie blijft komen. Lijkt mij duiden op een onvolledige verbranding. Verders heb ik het blok ed. niet in elkaar gezet, het betrof een gereviseerd blok. Verder heb ik er nooit iets aan veranderd!
De weg van carburateur tot uitlaat is naar mijn weten compleet vrij van obstakels

Het beste voorbeeld van het stotteren:
Lamp aan, rijden, lamp valt uit. lamp gaat weer aan en ik kan weer gassen. En zo gaat het hele riedeltje constant.
Wat me wel opviel is dat dit vaak gebeurde als ik schakelde (dus gas even los, koppeling en weer gas)
Ook kon het soms ook gewoon helemaal willekeurig gebeuren.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60284
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#79 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 nov 2011, 16:02

De smeerputjes horen in deze chroomwand cilinders

Een carburateur mag nooit zo maar overstromen!
Dus vlotter en vlotternaald vervangen

Cilinder demonteren heeft alleen maar zin als je zuigerveer slotspeling gaat controleren of eventueel de inbouwspeling.

Je inbusboutjes zou ik een likje vet geven op het schroefdraad.

Je koelvin zou ik een ander opzetten ( gebroken koelribben geven onbalans)

Voor de ontsteking te stellen zou ik met een bougiegatmicrometer kijken of je markering van de voorontsteking op je vliegwiel in orde is. Je kan dan punten/voorontsteking stellen zonder het vliegwiel te demonteren.

Voor de olieaftapplug zou ik ander gereedschap gebruiken. Deze is onnodig beschadigd

Enzo

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#80 Bericht door hermanp » 07 nov 2011, 16:46

Het stotteren zou ook een probleempje met de kortsluitdraad kunnen zijn, dat die ergens af en toe contact maakt.
De vele rook en olie in de uitlaat zouden kunnen duiden op een lekke krukaskeerring, aan de koppelingskant.

bij de weg, mooie Zündapp.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60284
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#81 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 nov 2011, 16:48

hermanp schreef:Het stotteren zou ook een probleempje met de kortsluitdraad kunnen zijn, dat die ergens af en toe contact maakt.
De vele rook en olie in de uitlaat zouden kunnen duiden op een lekke krukaskeerring, aan de koppelingskant.

bij de weg, mooie Zündapp.
Was een gereviseerd blok. Dus neem aan dat het door een vakman is gedaan..

Enzo

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#82 Bericht door hermanp » 07 nov 2011, 16:49

Tja, dat kun je aannemen, de praktijk leert dat er ook bij een vakman wel eens iets fout kan gaan. Dus bekijken en uitsluiten, of repareren.

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#83 Bericht door drika » 07 nov 2011, 18:12

hoi maurits
je hebt een mooie brommer maar een mooie brommer verdient eigenlijk een baas die spijkers met koppen slaat en laat het duidelijk zijn dat bedoel ik echt niet rot,maar jij hebt dit topic begin julie geplaatst nu zijn we 4 maanden verder en nog rijd jou kreidler niet goed terwijl roy jou spontaan heeft aangeboden om jou te helpen en jij blijft maar aan klooien(hoe is het eigenlijk afgelopen met die man die meerdere kreidlers heeft en jou zou helpen?),natuurlijk moet jij dat zelf weten maar ik vind het erg stom om zoiets af te slaan jij had al lang en goed met de kreidler kunnen rijden,kom op man stuur roy een berichtje en maak een afspraak roy knijst dat wel hoor,op deze manier bedenkt roy zich waarschijnlijk nog wel een keer of wat voor dat hij het opnieuw aanbied
ook denk ik dat de tip die jij kreeg wat het stotteren betreft,de kortsluit draad,een waardevolle kan zijn dat zou kunnen verklaren waarom er zoveel troep uit jou uitlaat komt want telkens als jou brommer gaat stotteren valt waarschijnlijk de vonk weg maar de motor blijft brandstof aanzuigen dat hij onverbrand je uitlaat in kiepert
als ik jou was dan wist ik wel wat ik moest doen,spijkers met koppen slaan!
veel plezier met de hobby
grt
dirk

Mauritio
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:57
Locatie: Velddriel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#84 Bericht door Mauritio » 07 nov 2011, 19:25

drika schreef:hoi maurits
je hebt een mooie brommer maar een mooie brommer verdient eigenlijk een baas die spijkers met koppen slaat en laat het duidelijk zijn dat bedoel ik echt niet rot,maar jij hebt dit topic begin julie geplaatst nu zijn we 4 maanden verder en nog rijd jou kreidler niet goed terwijl roy jou spontaan heeft aangeboden om jou te helpen en jij blijft maar aan klooien(hoe is het eigenlijk afgelopen met die man die meerdere kreidlers heeft en jou zou helpen?),natuurlijk moet jij dat zelf weten maar ik vind het erg stom om zoiets af te slaan jij had al lang en goed met de kreidler kunnen rijden,kom op man stuur roy een berichtje en maak een afspraak roy knijst dat wel hoor,op deze manier bedenkt roy zich waarschijnlijk nog wel een keer of wat voor dat hij het opnieuw aanbied
ook denk ik dat de tip die jij kreeg wat het stotteren betreft,de kortsluit draad,een waardevolle kan zijn dat zou kunnen verklaren waarom er zoveel troep uit jou uitlaat komt want telkens als jou brommer gaat stotteren valt waarschijnlijk de vonk weg maar de motor blijft brandstof aanzuigen dat hij onverbrand je uitlaat in kiepert
als ik jou was dan wist ik wel wat ik moest doen,spijkers met koppen slaan!
veel plezier met de hobby
grt
dirk
Vind dit een beetje een loze reactie van je, ik ben nou eenmaal een fulltime student en ik moet er hard voor werken (ik betaal immers alles zelf, collegegeld, boeken, uitstapjes voor school, zorgverzekering. Dat is nog al wat voor een jongen van 19 al zeg ik het zelf :!: Het kost me dus klauwen met geld en ik heb deze brommer voor zeer weinig kunnen kopen, ik vind het dan ook asociaal ik deze brommer volgens jou niet "verdien". Het is en blijft voor mij een hobby waar ik niet dagelijks mee bezig moet zijn. Ik zit 5 dagen per week op school en ik moet al blij zijn als ik naast werken/school een biertje kan gaan drinken met men vrienden. Verder stel ik mijn prioriteit op school en niet op een brommer, mijn toekomst vind ik toch iets belangrijker :lol:
Ik blijf niet aanklooien maar ik vraag gewoon netjes om uitleg, ik wil het gewoon zelf doen en ik geef niet graag dingen uit handen. Als je dit soort commentaar levert en alleen maar kan herhalen wat anderen zeggen kun je in mijn optiek beter gewoon niet reageren, dat geeft namelijk geen meerwaarde!

Aan de reacties van Herman en Enzo heb ik veel meer. Dus bij deze dank mannen!

drika
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Mijn eerste Kreidler: K54 32d

#85 Bericht door drika » 07 nov 2011, 19:50

hoi maurits jij begrijpt het toch echt anders dan dat ik het hebt bedoeld,ik bedoel het op zeker niet rot en begrijp het echt wel goed hoor
natuurlijk snap ik dat jij als student niet zoveel hebt om uit te geven maar jij ging toch zelf naar de plaatselijke brommer boer die zeker niet voor studenten prijsjes werkt en jij wilt het allemaal zelf doen en geeft niet graag dingen uit handen prima toch niks mis mee maar jij wilde toch ook de man van de meerdere kreidlers erbij halen dat zijn in ieder geval toch jou eigen worden,roy had jou willen helpen en daar had jij toch gelijk veel van kunnen leren ,en natuurlijk is jou toekomst veel belangrijker,als jij op roy zijn aanbod was ingegaan had jij al lang fijn kunnen rijden en dat is het enige wat ik bedoelde
en natuurlijk gun ik jou deze brommer wel en natuurlijk verdien jij die brommer
ik herhaal niet wat anderen zeggen,ik gaf een uitleg waarom ik denk dat er troep in jou uitlaat komt
maar goed ik denk dat wij elkaar verkeerd hebben begrepen
heel veel plezier met jou mooie kreidler
grt
dirk

Plaats reactie