Een paar jaar terug in de tijd.

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Een paar jaar terug in de tijd.

#1 Bericht door Henk 3bakvoet » 30 nov 2014, 20:34

Een paar jaar terug in de tijd.
1995 om precies te zijn dus al weer zo een 20 jaar geleden, de tijd vliegt aan je voorbij.
Bij het opruimen van de zolder en het doorspitten van stapels foto`s kwam ik nog wat oude herinneringen tegen.

Eigenlijk om je dood te schamen, alles wat maar fout kon zijn aan de Kreidler was ook echt fout.
We wisten het wel, maar het boeide ons toen nog niet, dat kwam pas in 1997 aan de orde.
De beige kreidler op de foto heb ik toen terug gebracht naar origineel, dat terug brengen naar origineel was in 1997 een fluitje van een cent.
Een bezoek toen aan de bromfietsbeurs (eierenhal in Barneveld) was genoeg om alles origineel te kunnen scoren.
Een bezoek aan een beurs was toen nog een feest, mede door dat alles nog in oud Hollandse Florijnen werd afgerekend, en de hype nog niet echt tot volle wasdom was gekomen.
Van 1995 t/m 1999 hadden wij met z`n drieën zo ons eigen kreidlerclubje incl. een eigen clubblad vol onzin artikelen.
Een brug hadden we niet, de buurman had als alternatief twee kratjes bier om zijn RMC op te bouwen, eigenlijk de mooiste periode als het om de brommer hobby gaat.
De RMC is ook nog steeds in bezit van de inmiddels ex buurman, deze kreidler staat al sinds 1999 buiten onder een afdakje maar verder alles open en bloot, ik ga van de week langs om een foto te nemen, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij er bij staat na 15 jaar, het schouwen heeft hij ook aan zich voorbij laten gaan, dus geen kenteken.
Toen in 1999 brak er periode aan van andere zaken, geen tijd meer voor Kreidlers, de beige Kreidler heeft tot 2004 in de hoek gestaan en in een vlaag van verstandsverbijstering verkocht.
De Kreidler was weg, slik. Gelukkig kwam vrij kort hierna mijn huidige beige Kreidler sl voorbij, die inmiddels al weer 10 jaar in mijn bezit is.
In 2005 de kreidler hobby weer vol opgepakt samen met mijn broer, ik ben mij toen te pletter geschrokken bij aanvang, Op alle fronten was het een zootje, de hype had genadeloos toe geslagen in mijn mooie en vooral betaalbare hobby.
Een spoor van verwoesting onder aanvoering van bijvoorbeeld dit kreidler forum miste zijn uitwerking niet, de zelf benoemde kreidler experts uit die tijd, meestal pukkelpuistjes die snuivend en ejaculerend rijend op hun stoel vol op het orgel gingen waren niet te tellen op het forum.
10mm en 2 pk? laat ons niet lachen was de tendens, en er werd wat af gelachen, 8 moderators waren er nodig om het zootje ongeregeld in bedwang te houden, heden is er nog slechts één, Theov.

Ik heb de foto`s even door de scanner gehaald, we gaan terug in de tijd dat Kreidler geluk nog heel gewoon was.
Bijlagen
beige 1968.jpg
beige 1968.jpg (154.86 KiB) 11637 keer bekeken
Henk 3bakhand.jpg
Henk 3bakhand.jpg (155.31 KiB) 11637 keer bekeken
De buurman.jpg
De buurman.jpg (136.51 KiB) 11637 keer bekeken
De buurman2.jpg
De buurman2.jpg (156.51 KiB) 11637 keer bekeken
Theo LH.jpg
Theo LH.jpg (170.89 KiB) 11637 keer bekeken
Zaanse Kreidler krant.JPG
Zaanse Kreidler krant.JPG (83.44 KiB) 11637 keer bekeken

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
Locatie: Huijbergen
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#2 Bericht door Stephan1978 » 30 nov 2014, 21:07

Die goeie ouwe tijd komt niet meer terug ben ik bang...

Gebruikersavatar
RuudvanWijk
Berichten: 1250
Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
Locatie: Bovenkarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 26 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#3 Bericht door RuudvanWijk » 30 nov 2014, 21:12

Prachtig verhaal. En leuk dat zo,n hobby later weer helemaal terug komt. En inderdaad, wat was komt niet meer terug.
gr.
Ruud

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2014, 21:17

Zo ook de gele kratjes en bruine flesjes :beer :mrgreen:

Enzo

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#5 Bericht door erik de l » 30 nov 2014, 21:23

Hahah Henk, Leuke foto,s man! En idd beursjes zijn nu niet zo leuk meer vind ik ook. Of misschien beter gezegd; Je kan niet zo makkelijk meer leuke spulletjes scoren.

,Erik

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2290
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#6 Bericht door Zolenheuvel » 30 nov 2014, 21:33

Leuk verhaal Henk en als ik dit zo lees, wat een gedoe toch in die Kreidler wereld.
Geweldig dat deze foto's nog bewaard gebleven zijn (gezien jouw passie voor filmen misschien niet zo gek).
Ik ben erg benieuwd naar de staat waarin de RMC zich nu bevindt.
Zou wel mooi zijn als je daar nog foto's van plaatst.

Lekker werkplaatsje trouwens, is dit nog steeds dezelfde?
Zie ik het goed en was de beige met terugtraprem?

Gr Kees
p.s. de kerstfilm is zeker af, want anders heb je toch geen tijd voor dit soort bijdragen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rein
Berichten: 300
Lid geworden op: 09 mar 2010, 22:30
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#7 Bericht door Rein » 30 nov 2014, 23:08

Henk 3bakvoet schreef: meestal pukkelpuistjes die snuivend en ejaculerend rijend op hun stoel vol op het orgel gingen waren niet te tellen op het forum.
Ik heb de foto`s even door de scanner gehaald, we gaan terug in de tijd dat Kreidler geluk nog heel gewoon was.
Haha hoe kom je er op maar ik herken het wel er zitten hier natuurlijk ook wel pukkelpuistjes met benzine in hun bloed.
Mooi verhaal en heel mooie foto`s.
Enzo-tvdzijden schreef:Zo ook de gele kratjes en bruine flesjes :beer :mrgreen:

Enzo
Had ik nog niet eens gezien maar lekker nostalgie.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#8 Bericht door Caspar » 01 dec 2014, 07:46

Zelfs Henk is jong geweest zie ik: een hoop foute onderdelen op de beige parel.
Verstand komt met de jaren ;-)

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#9 Bericht door Henk 3bakvoet » 01 dec 2014, 10:13

Zolenheuvel schreef: p.s. de kerstfilm is zeker af, want anders heb je toch geen tijd voor dit soort bijdragen? :mrgreen:
Ja de Kerst video op het forum? van de zomer heb ik de eerste beelden al gemaakt bij Wietze in Opende (Groningen) incl. de Kerstboom.
Een mooie en gezellige dag gehad, ik kon het hele draaiboek afwerken, een mooi interview en portret van en met Wietze, echt prachtig en een genot om te bekijken.

Wietze was natuurlijk niet de enigste tuner/reviseur die op de rol stond, voor een compleet overzicht had ik er nog drie op mijn verlanglijstje staan, o.a. Johan (Lazy rider) uit Scharendijke.
Bij Johan was ik van harte welkom maar ook niet direct naast de deur, weer 300 kilometer rijden, dus was het voor mij belangrijk om een tuner die op de route naar Scharendijke lag mee kon nemen voor een video portret.
Tot het laatst toe geprobeerd om hem over de streep te trekken, helaas.

Om voor ieder tuner apart ruim 300 km te rijden ging mij dit keer te ver Kees, ingegeven door de twijfel die ik voel op het Kreidlerforum vroeg ik mij oprecht af of men hier wel op zit te wachten, Een video over tuners en reviseren?.
Voor een “bruisend” Maarten`s Kreidler Club loop je nou eenmaal harder en is de bereidheid tot welke inspanning dan ook vele malen groter.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#10 Bericht door jamojamo » 01 dec 2014, 10:47

Beste Henk,
Jouw inspanning wordt zeer gewaardeerd en dat Maarten's Kreidlerforum nog bestaat ondanks dat *&^%$#@facebook is mede dankzij jouw posts.
Stop daar aub niet mee! [-o< . Je mag af en toe wel eens wat liever zijn voor sommige mede forummers maar alles afwegende krijg je van mij een dikke :thumbsup
Eric

Gebruikersavatar
gerriedeperry
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 nov 2009, 20:37
Locatie: De Krim Overijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#11 Bericht door gerriedeperry » 01 dec 2014, 16:04

jamojamo schreef:Beste Henk,
Jouw inspanning wordt zeer gewaardeerd en dat Maarten's Kreidlerforum nog bestaat ondanks dat *&^%$#@facebook is mede dankzij jouw posts.
Stop daar aub niet mee! [-o< . Je mag af en toe wel eens wat liever zijn voor sommige mede forummers maar alles afwegende krijg je van mij een dikke :thumbsup
Eric

Sluit ik mij helemaal bij aan... moet vaak vreselijk om je lachen...... ga vooral door Henk!

Gerrie

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#12 Bericht door Caspar » 01 dec 2014, 16:27

Ik kan de " kritiek" van Henk ook niet missen.
Maar misschien kunnen we voor nieuwe forum leden een Henk-manual schrijven. :-)

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#13 Bericht door De Snavelaar » 01 dec 2014, 16:28

Henk,

Ik heb even met een brede grijns op mijn waffel het voorblad van de Zaanse Kreidler Florett Krant gelezen :clap
Leuk als je dit leest en je terloops even meldt dat er 3 leden waren... Dat met die blauwe pilletjes wist ik trouwens niet #-o Mag je die wel gebruiken bij elk ander merk gemotoriseerd rijwiel?

PS Henk, gewoon doorgaan met je postings hier. :clap Wellicht de krant weer laten herleven in een nieuwe topic/colomn. Ik neem direct een abonnementje...

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#14 Bericht door hermanngas » 01 dec 2014, 17:15

Oh Henk....ga door!

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#15 Bericht door Henk 3bakvoet » 01 dec 2014, 23:00

Natuurlijk ga ik door, ik stop nergens mee, alleen de kerst video zie ik nu even niet zitten.

Ik ben bij de ex buurman geweest, de kreidler is verhuist van afdak naar een volgestouwde schuur annex volière.
De deur zat niet gewoon op slot maar met diverse draadnagels.
De reden was een renovatie van de totale woning een jaar geleden, waarbij hij toen tijdelijk een wisselwoning kreeg.
Belangrijkste is, hij heeft hem nog, en is niet te koop.

Een foto kon helaas nog niet gemaakt worden.

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Een paar jaar terug in de tijd.

#16 Bericht door Jupke » 02 dec 2014, 21:11

Henk ik zal je kerstvideo zeker missen!!
En ik vind een video over Johan en Wietse meer als de moeite waard.
Lijkt me leuk om deze mannen via beeld en geluid nog beter te leren kennen.
Trouwens als je een video maakt over wanneer de boer zijn koeien weer bij licht kan melken kijk ik ook. :mrgreen:
Een fan.

Plaats reactie