Kreidler 1965 schuurvondst

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#26 Bericht door KJ » 09 dec 2020, 22:02

Herman, vriend.

Ik vind het een schattig machientje met een heel mooi stuk historie en ik zou hem, met patina en al, zo in mijn toekomstige woonkamer hangen ;-)
Zoals we respect hebben veur de Olle Grieze zo heb ik respect voor deze bijna 56jarige machine in deze staat met alle leeftijdsgetrouwe littekens.

Kom je binnenkort eens een bakje Thee halen? Lijkt me gezellig, zeker gezien het nu alreeds vaststaande feit dat we elkaar niet gaan spreken in Zuidbroek.
Natuurlijk is je vrouw ook van Harte welkom in mijn Kreidler-hok en nee ik ga je geen onderdelen aansmeren :lol:

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#27 Bericht door hermanp » 10 dec 2020, 01:15

KJ schreef: 09 dec 2020, 22:02 Herman, vriend.

Ik vind het een schattig machientje met een heel mooi stuk historie en ik zou hem, met patina en al, zo in mijn toekomstige woonkamer hangen ;-)
Zoals we respect hebben veur de Olle Grieze zo heb ik respect voor deze bijna 56jarige machine in deze staat met alle leeftijdsgetrouwe littekens.

Kom je binnenkort eens een bakje Thee halen? Lijkt me gezellig, zeker gezien het nu alreeds vaststaande feit dat we elkaar niet gaan spreken in Zuidbroek.
Natuurlijk is je vrouw ook van Harte welkom in mijn Kreidler-hok en nee ik ga je geen onderdelen aansmeren :lol:
Lijkt me leuk om binnenkort iets af te spreken. Wat is binnenkort, dit jaar of volgend jaar? Jammer van Zuidbroek, had het al meegekregen.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#28 Bericht door hermanp » 10 dec 2020, 01:22

Henk 3bakvoet schreef: 09 dec 2020, 19:33 Herman,
Wat vind ik er van?
Allereerst is het een Eitank, en dan moet het wel heel beroerd zijn wil je dit exemplaar het predicaat sloper willen geven.
Is het de laatste Eitank in het land is dan de eerste gedachte.
Mocht dat het geval zijn is een top restauratie legitiem gezien het financieel draadloze eindje wat je te wachten staat.

Wij in deze kreidler commune en op andere flora`s wordt de waarheid nog wel eens geminimaliseerd tot iets wat technisch in orde maken heet.
En als je nou weet welke kosten dat met zich mee brengt is dat laagje Chrome en spuitwerk peanuts op het geheel aan kosten.
Op het plaatwerk en kale frame na is alles technisch, en daar Herman, zitten je kosten.

Gevaceerd in delen een Eitank opknappen zo als hij er nu bijstaat gaat niet, mede door zijn constructie ben je verplicht om deze Eitank geheel uit elkaar te halen, wat dan rest zijn twee bananendozen met, Ja met wat eigenlijk? Om hier antwoord op te krijgen zal jij je meissie, je vrouw of vriendin er bij moeten halen en vragen wat zij er van vindt.
Mocht je de Guts en Glory hebben om er bij te vertellen dat je ook van plan bent om in die bananendozen een paar duizend euro te gooien dan zou ik een zeer goede integraalhelm opzetten, echter een ijshockey helm geniet de voorkeur.
Een gedwongen opname op de Hereweg 78a in Groningen ligt ook voor de hand maar dat wil je niet in deze feestmaand.

De marsroute, mijn advies:
Trek de Eitank geheel uit elkaar, frame en plaatwerk laat je stralen, behalve de tank.
Het geheel op transport naar een spuiterij/spuiter die weet wat een Eitank behelst.

Tot zover blijven de kosten beheersbaar, en krijg je een prachtige basis (nieuw) retour die je met plezier beetje bij beetje gaat opbouwen.
Dat opbouwen zal een exercitie worden van de lange adem, mede door de totaal ontspoorde onderdelen markt zal je moeten netwerken en er tegen aan moeten lopen, geluk met zoeken en gunning is een belangrijke factor.

Herman, twee achter schokbrekers laten reviseren en die vervolgens weer terug monteren op een wrak geeft totaal geen voldoening en motiveert absoluut niet, de kans op een gestrand project is dan 99,9% `en al helemaal als de bodemloze put door het hoofd gaat spoken.

Succes, en bedenk, op 6 januari melken de boeren weer met licht.”
Bedankt voor je input Henk, tenslotte ben jij hier de eitank-goeroe! Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen, immers, een 1965 eitank in betere patina heb ik al. Een mooie ernaast is ook leuk.

Van mijn vrouw heb ik centjes gekregen, ik mag ermee doen wat ik wil, zei ze.
Ik heb nog een paar foto's bijgevoegd om een beter oordeel te kunnen vellen. Een sloper zul je mij nooit horen zeggen over een Kreidler, tenzij er iets serieus krom of doorgerot is.
zakgeld.jpg
zakgeld.jpg (79.13 KiB) 2499 keer bekeken
roest1.jpg
roest1.jpg (85.6 KiB) 2499 keer bekeken
roest2.jpg
roest2.jpg (72.23 KiB) 2499 keer bekeken
roest3.jpg
roest3.jpg (74.27 KiB) 2499 keer bekeken
roest4.jpg
roest4.jpg (86.28 KiB) 2499 keer bekeken
roest5.jpg
roest5.jpg (92.18 KiB) 2499 keer bekeken
roest6.jpg
roest6.jpg (70.04 KiB) 2499 keer bekeken

K54/2B
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:38
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#29 Bericht door K54/2B » 10 dec 2020, 18:21

Prachtig toch hoe ze er nu uitziet. AUB zo laten enkel oppoetsen en natuurlijk technisch in orde zetten incl motor revisie. Anders krijg ik op mijn donder :D

Deze prachtige dame in de nieuwe lak zetten = crime

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#30 Bericht door Henk 3bakvoet » 10 dec 2020, 18:45

ik zou hem, met patina en al, zo in mijn toekomstige woonkamer hangen
Ik en een aantal forumleden kennen meerdere mannen die hun brommer aan het plafond hebben hangen.
Echt geweldig :roll:
Nadeel was dat ze vanaf dat moment een zeer eenzaam leven in huis hadden. :D

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#31 Bericht door KJ » 12 dec 2020, 00:08

Henk 3bakvoet schreef: 10 dec 2020, 18:45
ik zou hem, met patina en al, zo in mijn toekomstige woonkamer hangen
Ik en een aantal forumleden kennen meerdere mannen die hun brommer aan het plafond hebben hangen.
Echt geweldig :roll:
Nadeel was dat ze vanaf dat moment een zeer eenzaam leven in huis hadden. :D

Mijn leven in huis is ondanks of juist dankzij een onder de trap geparkeerde kreidler (wisselend) nog steeds niet eenzaam.

Raar is wel om te moeten constateren dat er altijd weer mensen zijn die in mijn bijzijn menen tegen mijn vrouw te moeten gaan zeuren of zij het accepteert dat er een Kreidler in huis, onder te trap staat #-o
Tja....mijn vrouw heeft planten in de vensterbank....heb ik ook geen probleem mee :whistle

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#32 Bericht door wimv8 » 12 dec 2020, 08:48

Je kan afspreken om af en toe te wisselen.
Jij wil ook je spullen wel eens op de vensterbank.
Planten onder de trap.

Gr. Wim.
Deze gebruikers waarderen wimv8 voor dit bericht (totaal 2):
hermanngas (12 dec 2020, 09:36) • KJ (12 dec 2020, 17:57)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
adriline
Berichten: 1392
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
Locatie: zuid limburg
Gegeven waarderingen: 292 keren
Ontvangen waarderingen: 205 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#33 Bericht door adriline » 12 dec 2020, 11:50

Het is altijd iets. 45jaar geleden mijn ford capri bij mensen in de woonkamer geparkeerd, vonden ze niet leuk staan.
Gr. adri

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#34 Bericht door wimv8 » 12 dec 2020, 13:04

Dat was dan wel de mooiste van de drie, een Mk1.

Gr. Wim.
Deze gebruikers waarderen wimv8 voor dit bericht:
adriline (12 dec 2020, 15:08)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2054
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#35 Bericht door gijsvanzanten » 12 dec 2020, 13:30

Henk 3bakvoet schreef: 09 dec 2020, 19:33 Herman,
Wat vind ik er van?
Allereerst is het een Eitank, en dan moet het wel heel beroerd zijn wil je dit exemplaar het predicaat sloper willen geven.
Is het de laatste Eitank in het land is dan de eerste gedachte.
Mocht dat het geval zijn is een top restauratie legitiem gezien het financieel draadloze eindje wat je te wachten staat.

Wij in deze kreidler commune en op andere flora`s wordt de waarheid nog wel eens geminimaliseerd tot iets wat technisch in orde maken heet.
En als je nou weet welke kosten dat met zich mee brengt is dat laagje Chrome en spuitwerk peanuts op het geheel aan kosten.
Op het plaatwerk en kale frame na is alles technisch, en daar Herman, zitten je kosten.

Gevaceerd in delen een Eitank opknappen zo als hij er nu bijstaat gaat niet, mede door zijn constructie ben je verplicht om deze Eitank geheel uit elkaar te halen, wat dan rest zijn twee bananendozen met, Ja met wat eigenlijk? Om hier antwoord op te krijgen zal jij je meissie, je vrouw of vriendin er bij moeten halen en vragen wat zij er van vindt.
Mocht je de Guts en Glory hebben om er bij te vertellen dat je ook van plan bent om in die bananendozen een paar duizend euro te gooien dan zou ik een zeer goede integraalhelm opzetten, echter een ijshockey helm geniet de voorkeur.
Een gedwongen opname op de Hereweg 78a in Groningen ligt ook voor de hand maar dat wil je niet in deze feestmaand.

De marsroute, mijn advies:
Trek de Eitank geheel uit elkaar, frame en plaatwerk laat je stralen, behalve de tank.
Het geheel op transport naar een spuiterij/spuiter die weet wat een Eitank behelst.

Tot zover blijven de kosten beheersbaar, en krijg je een prachtige basis (nieuw) retour die je met plezier beetje bij beetje gaat opbouwen.
Dat opbouwen zal een exercitie worden van de lange adem, mede door de totaal ontspoorde onderdelen markt zal je moeten netwerken en er tegen aan moeten lopen, geluk met zoeken en gunning is een belangrijke factor.

Herman, twee achter schokbrekers laten reviseren en die vervolgens weer terug monteren op een wrak geeft totaal geen voldoening en motiveert absoluut niet, de kans op een gestrand project is dan 99,9% `en al helemaal als de bodemloze put door het hoofd gaat spoken.

Succes, en bedenk, op 6 januari melken de boeren weer met licht.”
En zo is het Henk :thumbsup :eitank

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#36 Bericht door hermanp » 25 dec 2021, 01:30

Opel en zo 018a.jpg
Opel en zo 018a.jpg (88.15 KiB) 1402 keer bekeken
Kreidler 1965-plaatje.jpg
Kreidler 1965-plaatje.jpg (52.15 KiB) 1402 keer bekeken


De schuurvondst staat stil sinds 1979, heeft bij mij in de schuur wel gedraaid, maar ik weet nog niet 100% zeker hoe ik hem ga aanpakken. De methode van Henk is interessant maar zeer kostbaar. Voor de purist waarschijnlijk een gruwel, maar ik heb al de overal verkrijgbare 19" velgen met bijbehorende spaken gekocht. Ook wat chroomdelen die hier en daar verkrijgbaar zijn en de verguisde buddy die bij de handelaar op de hoek verkrijgbaar is... Het straalwerk (is m.i. onvermijdelijk gezien de staat van het frame) kan ik in eigen beheer doen, spuitwerk ga ik nog over nadenken. Aangezien deze Kreidler veruit de slechtste is van mijn Kreidlers, lonkt het wel om deze op korte termijn serieus aan te pakken. Of in ieder geval een goed begin te maken. In principe tijd genoeg, echter de energie ontbreekt regelmatig. Door de ziekte (4 jaar geleden) en het overlijden (twee jaar geleden) van mijn moeder ben ik toch een beetje anders tegen het leven gaan kijken, waarbij prioriteiten verschoven (b)lijken te zijn. Meteen maar een auto voor de toekomst gekocht :-)
Met de vorige eigenaar, tevens de eerste eigenaar, van deze Kreidler de afspraak gemaakt om e.e.a. op schrift te zetten. Deze man heeft af en toe schriftelijke bijdragen aan enkele bladen geleverd en het leek hem wel interessant om iets (van en over deze Kreidler) op papier te zetten en tevens een klein verslag omtrent de restauratie hierbij te betrekken. De tijd zal het leren.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#37 Bericht door Henk 3bakvoet » 25 dec 2021, 09:17

Herman,
De Eitank is in zijn huidige uiterlijk meer een decoratie stuk voor aan de wand of hangend aan het plafond in jou werkplaats.
Niet aan beginnen dus.

Restauratie objecten genoeg in en om huize Herman.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#38 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 dec 2021, 09:30

K54/2B schreef: 08 dec 2020, 18:46 Lekker zo laten enkel technisch in orde zetten en zoals al aangegeven..als de motor goed draait, ook zo laten.
Mijn eitank heb ik ook in zijn jus gelaten enkel technisch helemaal in orde gezet ( kabels, remmen, reiniging Bing, ..)
In ieder geval zo zou ik het doen..
Succes ermee en knappe vondst!

Mvg
Guy
Jij moet weten dat je in België goede schokdemping nodig hebt.

Enzo

KeesR
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 nov 2011, 18:14
Locatie: Hoofddorp
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#39 Bericht door KeesR » 25 dec 2021, 11:49

Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom je deze hebt gekocht. Als jij dat zelf nog weet is de vraag dus: denk ik er nu nog steeds hetzelfde over? In dat geval weet je wat je ermee gaat doen. Denk je er inmiddels anders over dan weet je het ook. Of niet; in dat geval doe je voorlopig niets tot je het wel weet. De vraag blijft wat voegt het toe aan wat je al hebt en is dit in geld uit te drukken. Is deze waarde gelijk of groter dan de kosten die je moet maken: doen, vermits je er zin in hebt, de tijd hebt, en zeker weet dat je niet gaandeweg het proces volstrekt gefrustreerd raakt (wat ik zelf bijna zeker zou worden). Is de waarde kleiner dan moet er wel sprake zijn van iets emotioneels waar ik me niet direct een voorstelling van kan maken. Ik weet het, wat moet je nou met zo’n verhaal. Maar ik liet mijn gedachten even de vrije loop. De verstandige dingen waren hierboven al door de ervaren rotten gezegd.
Groet,
KeesR

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#40 Bericht door Zolenheuvel » 25 dec 2021, 12:12

Ik zou in ieder geval het plaatje laten zitten. :mrgreen:

Groet Kees
Bijlagen
Hermanp
Hermanp
Kreidler 1965-plaatje.jpg (52.14 KiB) 1363 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler 1965 schuurvondst

#41 Bericht door Caspar » 25 dec 2021, 16:47

Tja , ik snap het dilemma.
Zo laten ? totale restauratie ? of alleen het nodige doen met behoud van Patina ?

Plaats reactie