Veel zijn daar al tevreden mee
Jij gelukkig niet.
Enzo
Veel zijn daar al tevreden mee
Toch heeft hij daar járenlang zo gestaan maar inderdaad met een knagend gevoel van ontevredenheid.
Ik had vroeger al een hoop opgeschreven (kwam dus dingen tegen die ik zelf niet meer wist) en daarbij heb ik een nogal apart geheugen voor detail. De foto's die had bewaard helpen ook. Na het posten van de berichten komen er ook steeds meer details naar voren toen ik daar over na lag te denken in bed.nozems schreef: ↑09 mar 2021, 09:03 Prachtige verhalen Dion! Wat detailrijk beschreven jouw kreidler geschiedenis, knap dat je dat allemaal zo duidelijk voor de geest kunt halen!
Je bent nogal veranderlijk kwa smaak en wensen, wat je zelf al schreef. Wat natuurlijk heel veel leuk projecten heeft opgeleverd en veel leergeld. Aldoende leer je steeds meer zo.
Zelf ben ik heel standvastig, als iets eenmaal naar wens is veranderd er niks meer, ja eens een sproeier of bougie maar totaal niet interessant.
Ik lees dit met veel plezier in ieder geval.
Aftermarket uitvindingsuperstar schreef: ↑12 mar 2021, 10:46 En het chromen kettingrandje; is dat ooit door Kreidler zelf in welk land dan ook gemonteerd? Of is dit echt een uitvinding van de after market boys? Ik heb een verchroomde achterbrug en die wil je eigenlijk laten zien maar ja; dat gespetter van die ketting is natuurlijk wel een enorme pretbederver. Daarbij is het zicht op het tandwiel en ketting ook niet echt mooi. En de zwarte volledige kettingkast geeft een mooi massief geheel. Gelukkig heb ik ooit een keer door een ruilactie een kettingkast in bezit gekregen welke geschikt is voor een achterbrug met penslot, want dat was in het verleden ook een reden te kiezen voor een kettingrandje; kettingkast bleek niet te passen.
Das halte ich für einen guten Gedanken und Ansatz.superstar schreef: ↑12 mar 2021, 00:04 Dus een combinatie van dicht tegen elkaar schurende modellen met zoveel mogelijk origineel spul. Hoeft overigens niet nieuw te zijn, sterker nog; liever niet. Twee redenen; het is toch een historisch iets wat mij betreft; terug naar de jeugd en in mijn jeugd waren Kreidlers ouwe dingen. Helemaal nieuw/perfect c.q. alles poetsen/polijsten; zo was het niet vroegah.
De andere reden is dat als je daar eenmaal aan begint dat je dan echt het door moet trekken tot in detail, vind ik. Kan wel mijn tank laten uitdeuken en nieuw verchromen maar valt dat schuurplekkie op de koplamp ineens meer op en die cockpit met deukies en schaafwondjes … Dus; patina, je moet de indruk krijgen dat ie al die jaren goed overleefd heeft. Niet alsof hij uit een tijdmachine ongeschonden naar het heden geprojecteerd is. Scheelt wat centen ook, maar dat ter zijde.
Maar wel technisch goed en betrouwbaar; ik durfde vroeger de stad niet uit met de brommer, bang voor pech. En terecht overigens. Had toen nog wel bezemwagens tot mijn beschikking in de vorm van Bode Scholten maar die tijden zijn lang vervlogen.
Tatsächlich eine schöne optische Verbesserung der Weinmann-Räder, die mir schon öfters aufgefallen war, sehen sie doch so mehr aus einem Guss aus und sind optisch halbwegs akzeptabel.superstar schreef: ↑12 mar 2021, 11:38 "Poor man's gietwielen look" dat is hoe ik het noem. Het zwartspuiten van hart en velg van de Weimann verbundräder met alleen een zijkantje kaal houden. Door oogharen bekeken lijken het net de dure, zeldzame en kwetsbare gietwielen.
Stevigheid van Weimann en de looks van de gietwielen; best of both worlds.
De 7-spaaks gietwielen met trommelrem (ook voorzijde dus) vind ik overigens de mooist denkbare wielen voor op een Kreidler met de zesspaaks op een goede tweede, misschien wel gedeelde eerste plek.