Kreidler 1973 Fluor van Black RMC

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Black Rmc
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 sep 2021, 18:58
Locatie: Tilburg
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Kreidler 1973 Fluor van Black RMC

#101 Bericht door Black Rmc » 07 feb 2022, 17:27

\:D/ Update mysterie opgelost.

Verkeerde gasnaald van 3.5 cm lang En niet vast gezet..
Hoe komen ze daar nou op ongelofelijk :shock:

Gasnaald vervangen 4 cm orgineel 16 bing
Verstopte bezine zeefje schoon gemaakt.
Vuile luchtfilter
Tank was al brandschoon

Caspar had helemaal gelijk.
Loopt op sproeier 78 perfect sproeier 80 net iets te veel Dus tog 4/5 pk cilinder

bougie NGK B8HS voor 4/5 pk cilinder ?
Wand er zat een ngk b7hs in
Bijlagen
20220207_171124.jpg
20220207_171124.jpg (145.69 KiB) 1013 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Black Rmc op 07 feb 2022, 23:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Kreidler 1973 Fluor van Black RMC

#102 Bericht door Caspar » 07 feb 2022, 17:37

Ik hoef geen gelijk , ik ben blij dat je het gevonden hebt!

Een B7HS hield het bij mij niet lang uit.
Ging meestal kapot als ik doorhaalde in de 3e versnelling.
B8HS bleef heel.
Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
Black Rmc (07 feb 2022, 17:44)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Black Rmc
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 sep 2021, 18:58
Locatie: Tilburg
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Kreidler 1973 Fluor van Black RMC

#103 Bericht door Black Rmc » 12 feb 2022, 00:37

Vandaag proefritje gedaan
Loopt als een trein zonder een luchtfilter er in imi of origineel maakt geen verschil bij mij.
maar daar verzin ik nog wel wat op.

Raakt nu gemakkelijker de 75 km aan

Nog wat kleine dingen afwerken spatbord zal ondertussen wel uitgehard zijn bijna klaar..

Heb bij deze kreidler gekozen om het te Preserveren!!
En onderdelen op te knappen en zo nodig te verbeteren naar mijn eigen inzicht.

Nu zit ie nog in zijn eigen lak.
eeuwig zonde om overspuiten.
Dan kan je ook zien dat het een oude kreidler is
Bestaat uit 90 procent originele kreidler parts onderdelen.
met een mooie patina Ook veel nos gebruikt.

heeft veel meer karakter vind ik.
restaureren en nieuw maken kan altijd nog.
Maar dat ben ik niet van plan bij deze.

Rs kop en 5.2 Zeta cilinder laat ik zo vind het wel wat hebben.
mocht de slijtvaste NiCaSil tog niet goed meer zijn laat ik er nieuwe laag in zetten maar verwacht dat ie in nieuw staat is.

Op naar mijn volgende projecten

Plaats reactie